معرفی و دانلود کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو

عکس جلد کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو

آلبرت لیبرمن در کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو، به معرفی یک فلسفه ژاپنی می‌پردازد که بر تبدیل کردن شما به بهترین نسخه از خودتان با دارایی‌ها و توانایی‌هایتان متمرکز است. برای «گانباته» ترجمه‌ی مشخص فارسی وجود ندارد اما، «ادامه بده» و «همه‌چیزت را به‌کار بگیر»، شاید نزدیک‌ترین معناهایی باشند که می‌توان برایش در نظر گرفت. همانطور که وابی سابی زیبایی شکست‌ها و نقصان را در زندگی نشان می‌دهد، گانباته به شما می‌آموزد که چگونه از موانع عبور کنید و با مدیریت ذهن و زندگی‌تان برای حرکت رو به جلو انگیزه بسازید.

درباره‌ی کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو

آلبرت لیبرمن (Albert Liebermann) در کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو (Ganbatte!: The Japanese Art of Always Moving Forward) یک راهنمای الهام‌بخش و در عین حال کاربردی را برای انعطاف‌پذیرتر شدن به‌روش ژاپنی ارائه می‌دهد. لیبرمن در 50 فصل کوتاه، برخی عمیق‌تر و برخی خلاصه‌تر، راهکارهایی را به شما می‌آموزد که می‌توانید از طریق به‌کارگیری آن‌ها به یک زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تر برسید و خودِ درونیِ خوشحال‌تری را بسازید.

معرفی و دانلود کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو

در سرتاسر کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو، گام‌های کوتاه و عملی که می‌توانید برای پیشبرد بخش به بخش زندگی خود بردارید آمده است، بخش‌هایی که ممکن است مدت‌ها برای عبور از آن‌ها دچار مشکل و دردسر شده باشید و به‌اصطلاح نویسنده در آن‌ها گیر کرده باشید. خواه تناسب اندام، عشق یا شروع یک تجارت باشد یا حتی مسائلی بسیار کوچک‌تر و پیش‌پاافتاده‌تر! علاوه‌بر مطالب و آموزه‌های ارزشمند آلبرت لیبرمن، پیشگفتاری از هکتور گارسیا، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «ایکیگای: راز ژاپنی برای زندگی طولانی و شاد» نیز در ابتدای کتاب آمده که مفهوم گانباته را معرفی می‌کند و اینکه چگونه ژاپنی‌ها به وجود چنین مفهومی پی برده‌اند.

در حالی که بسیاری از جنبه های زندگی خارج از کنترل شما هستند، نحوه‌ی برخورد شما با موانع و مشکلات به همان اندازه انتخابی است که برخوردتان با وظایف ساده و روزمره‌تان اینگونه است. کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو به شما کمک می‌کند تا از توانایی خود برای کسب استقامت و استمرار استفاده کنید و شما را تشویق می‌کند که در مواقع سختی با انگیزه و امیدوار باقی بمانید. شما خواهید آموخت که اگر سرسختی و انعطاف‌پذیری ژاپنی‌ها را در زندگی روزمره‌ی خود به‌کار ببرید، سختی، آسان و غیرممکن، ممکن می‌شود.

آلبرت لیبرمن در کتاب پیش رو به شما خواهد آموخت که چگونه:

  • «سخت» را از «غیرممکن» جدا کنید.
  • از شکست‌هایتان برای بردهای آتی استفاده کنید.
  • صبر را در خود پرورش دهید.
  • وظایفتان را آگاهانه و با احساس بینش درونی به انجام برسانید.
  • به‌طور مداوم در حال بهتر شدن و پیشرفت باشید.
  • مدیتیشن کنید.
  • از بحران‌ها عبور کنید.
  • و در پایان چگونه مسیری را آهسته و پیوسته بپیمایید.

معرفی و دانلود کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو

لیبرمن کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو را در پنجاه فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که شامل عناوینی چون کار سخت و کار غیرممکن، غلبه بر بحران، کیبو امید، کمانگیر و ماه، ده قانون گانباته برای کارآفرینان، بودا زیر درخت، روش کایزِن و ... می‌شود. لیبرمن در بخش پایانی کتاب با عنوان سخن آخر، راز جالبی را با شما در میان می‌گذارد؛ اینکه به پایان رساندن کتاب توسط شما، به‌معنی وجود آمادگی گانباته در روحیه و ذهنتان است.

زهرا نوری کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو را به فارسی برگردانده و نشر سنگ آن را ذیل مجموعه‌ی فلسفه برای زندگی امروز منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو

  • در این اولین کار لذت‌بخش، فیلسوف لیبرمن، اصل ژاپنی گانباته را بررسی می‌کند (آمازون)
  • خوانندگانی که از ایکیگای هکتور گارسیا به دلیل تمرکز آن بر یافتنِ معنا در زندگی روزمره لذت بردند، از مطالعه‌ی این کتاب آرامش‌بخش نیز لذت خواهند برد. این کتاب در مورد چگونگی رسیدگی به شکست‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی‌ست. (پابلیشرز ویکلی)
  • گانباته!؛ لیبرمن در این کتاب راز شاد بودن را فاش می‌کند... او چیزی ارزشمند به شما می‌بخشد و به شما می‌آموزد که در قالب یک دانش‌آموز، کارمند اداری ساده، راننده، مدیر عامل، معلم، چوب‌بر، باریستا، یا هر چیز دیگری، به بهترین نسخه‌ی خودتان تبدیل شوید. این کتاب منبعی‌ست برای تفکر در مورد اینکه چگونه ذهنیت خود را بهبود ببخشید. (Daddy Mojo blog)

کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فلسفه‌ی ژاپنی علاقه‌مند هستید، یا خیلی ساده، برای پیشرفت و بهبود شرایط زندگی‌تان تلاش می‌کنید، مطالعه‌ی این کتاب ارزشمند را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو می‌خوانیم

3: سه سال روی یک تخته‌سنگ نشستن / ایشی نو یه نی مو سان نن

درحالی‌که به گربه‌‌ام، تاما خیره می‌‌شوم که طبق عادتش روی تخته‌سنگ کوچکی در حیاط در حال چرت زدن است، نقل‌‌قول «ایشی نو یه نی مو سان نن» به ذهنم خطور می‌‌کند. این ضرب‌‌المثلی است که هر فرد ژاپنی در کودکی یاد می‌‌گیرد و ترجمه‌ی لغوی‌‌اش می‌‌شود: «روی یک تخته‌سنگ، به مدت سه سال.»

ضرب‌‌المثل این را به‌طور مستقیم نمی‌‌گوید، اما مفهومش است که اگر به مدت سه سال روی یک سنگ بنشینید، سرانجام آن را ذوب می‌کنید. اگر چه چیزی در زندگی‌‌تان ممکن است نخست عجیب یا سخت به نظر بیاید، اما اگر به مدت کافی در آن پشتکار به خرج دهید سرانجام در آن مهارت خواهید یافت.

برای مثال اگر به‌تازگی شغل جدیدی را شروع کرده باشید، احتمالاً سپری شدن هفته‌‌های اولی که در کنار غریبه‌‌ها مشغول به انجام کاری هستید که هنوز بر آن تسلط ندارید، دشوار احساس می‌شود. اما با گذر زمان، به احتمال زیاد سرانجام دوستانی پیدا می‌کنید و درس‌‌های ارزشمندی می‌آموزید که اگر نخست جا زده بودید آن‌‌ها را نداشتید.

افسانه‌‌ها می‌‌گویند بودی‌‌دارما، راهب بودایی به مدت سه سال بدون حرکت روی یک تخته سنگ نشست. آیا سرانجام موفق به ذوب کردن سنگ شد؟ پاسخش اهمیت چندانی ندارد، چیزی که اهمیت دارد قدرت اراده‌‌ای است که او در تلاش برای رسیدن به آن از خود نشان داد.

تصویر بودی‌‌دارما که همواره در همان حالت نشسته، الهام‌‌بخش ساخت مجسمه‌‌ی دارومای معروف شد؛ یک طلسم تخم‌‌مرغی شکل که در ورودی زیارتگاه‌‌ها و معابد فروخته می‌‌شود. چشم‌‌های این مجسمه‌‌ها خالی هستند، به همین دلیل وقتی آن را خریداری کردید ‌‌می‌‌توانید یکی از دو چشم را نقاشی کنید و آرزویی کرده یا هدفی تعیین کنید.

داروما باید به طور آشکاری در خانه‌‌تان در معرض دید قرار گیرد تا هر روز که آن را می‌‌بینید مانند یک یادآوری عمل کند: وقتی نخستین چشم را کشیدید چه آرزویی کردید؟ فقط وقتی آرزوی‌‌تان برآورده شود یا به هدف‌‌تان رسیده باشید اجازه دارید چشم دوم را بکشید.

اما حتی به داشتن تخته سنگی که رویش بنشینید یا دارومایی که یک چشمش را بکشید نیازی نیست. وقتی در زندگی‌‌ شروع به انجام کار جدیدی می‌‌کنید که نخست دست‌نیافتنی به نظر می‌‌رسد، هدفی را که می‌‌خواهید به آن برسید تجسم کنید و مقصودتان را روی یک تکه کاغذ بنویسید.

«ایشی نو یه نی مو سان نن» به ما یادآوری می‌‌کند که زندگی فقط این نیست که چیزی را شروع کنیم، بلکه باید برای به پایان رساندن چیزی که آغاز کرده‌‌ایم اراده داشته باشیم. روی یک تخته سنگ، به مدت سه سال.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: تسلیم نشو، به جلو حرکت کن
1: گانباته!
2: موج عظیم کاناگاوا: هنر ادامه دادن
3: سه سال روی یک تخته سنگ نشستن / ایشی نو یه نی مو سان نن
4: سنگ غلتان خزه نمی‌‌بندد / تنسکی کوکه موساگو
5: کار سخت و کار غیرممکن
6: شا...کان...کان، ارزش صبر
7: باختن برنده شدن است / ماکرو گا کاچی
8: طولانی‌‌ترین سفر با قدم اول آغاز می‌‌شود / سنری نو میچی مو ایپو کارا
9: کمانگیر و ماه
10: ده قانون گانباته برای کارآفرینان
11: رویای جیرو: بی‌‌نقص بودن شوکونین
12: غلبه بر بحران
13: کیبو امید
14: مردی که درخت می‌‌کاشت
15: گربه‌‌ای به نام تاما
16: گانباته و وابی‌‌سابی
17: یایوئی کوساما
18: قوانین دوگانه‌‌ی مانِکی نِکو
19: مهم‌‌ترین ماهیچه
20: ده قانون گانباته برای نویسندگان
21: شوهاری: تبحر تاکومی‌‌ها
22: پایدار‌‌ترین شرکت‌‌های دنیا
23: روش کایزِن
24: مراقبه: ابرهای گذرا
25: بودا زیر درخت
26: کاتانا: زیبایی را هدف قرار دادن
27: فلسفه‌‌ی کاراته
28: تنیس: زمین بازی سرسختی ذهنی
29: اگر حوصله‌‌ی ورزش کردن ندارید گانباته!
30: ده قانون گانباته برای تندرستی
31: میاموتو موساشی: ذهن خود را به آب تبدیل کنید
32: رواق‌‌گرایی و گانباته
33: دشمن شما بهترین دوست‌‌ شماست
34: چیزی که دیده نمی‌‌شود، اما می‌‌توان آن را حس کرد
35: تیرک و دونده‌‌ی دو سرعت
36: گروه هویت
37: ذهنیت دونده‌‌ی ماراتن
38: تیر دوم را دور بیندازید
39: راه طولانی عشق
40: ده قانون گانباته برای عشق پایدار
41: آکیرا کوروساوا: هر آن‌چه برای دستیابی به بی‌‌نقص بودن لازم است
42: قله‌‌ی کوه فوجی
43: اختراع دوباره‌‌ی چرخ
44: پابه‌‌پای مارکوپولو
45: جاده‌‌ی زائر
46: جوزف مریک: شجاعت انسان بودن
47: کوآن
48: زندگی به عنوان یک اثر هنری
49: سفر به خردمندی
50: ده قانون گانباته
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو
نویسنده
مترجمزهرا نوری
ناشر چاپینشر سنگ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-7383-31-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو

Ozra
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتابیه که ساده ست ولی چند حکایت کوتاه و دلنشین هم داره.
بهترین نکته کتاب اینه مطالب انگیزشی ولی در عین حال به دور از اغراق هستند.
عادل آتشین
۱۴۰۲/۱۲/۳
تکنیکهای شرقی واقعا توو روزمرگی‌های امروز نجات بخشه،. پیشنهااد میشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو

برای دریافت کتاب گانباته: هنر ژاپنی‌ها در یک عمر حرکت رو به جلو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.