معرفی و دانلود کتاب گتسبی بزرگ

عکس جلد کتاب گتسبی بزرگ
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گتسبی بزرگ

کتاب گتسبی بزرگ اثری جاودان به قلم اسکات فیتز جرالد است. این رمان که از آن به عنوان یکی از 100 کتاب برتر جهان یاد می‌شود، حکایت عشق دیوانه‌وار مردی ثروتمند به نام گتسبی است که در نهایت عاقبتی جز تباهی به بار نمی‌آورد. ارائه‌ی تصویری دقیق از طبقه‌ی سرمایه‌دار آمریکای قرن بیستم، این شاهکار را بی‌اندازه خواندنی و تأمل‌برانگیز‌ نموده است.

درباره کتاب گتسبی بزرگ:

مردی به نام گتسبی در قصری بزرگ واقع در لانگ آیلند زندگی می‌کند و مدام مهمانی‌هایی بزرگ و اعیانی تدارک می‌بیند. تمام مردم شهر به مهمانی‌هایش می‌روند و او به همین واسطه به شهرت زیادی در میان همگان دست یافته است.

شایعات بسیاری راجع به گتسبی در میان عامه وجود دارد و با این حال هیچ‌کس نمی‌داند که منبع درآمد او چه بوده و هدفش از برگزاری این مهمانی‌ها چیست. در این میان نیک که مردی میان‌سال است به همسایگی گتسبی نقل مکان می‌کند و خیلی زود با او رفیق می‌شود. کمی بعد متوجه می‌شود که این مرد ثروتمند به دختری به نام دیزی علاقه‌مند است و مراد از تمام این جشن‌ها دیدن یار قدیمی است.

گتسبی سال‌ها در انتظار ملاقات با دیزی بوده و در فراقش درد کشیده است. حال اگر نیک دیدار آن دو را میسر سازد، چه به سر آنان خواهد آمد؟ آیا دیزی که همسر و فرزند دارد به این اتفاق راضی می‌شود؟

جالب است بدانید که اسکات فیتزجرالد کتاب گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) را در سال 1925 منتشر کرد اما در مدت زمان باقی مانده از عمرش نتوانست شاهد موفقیت آن باشد. اما در نهایت درسال‌های 1945 و 1953 کتاب گتسبی بزرگ به شهرتی جهانی دست یافت به‌طوری که هم‌اکنون آن را در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند.

کتاب گتسبی بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار کلاسیک و عاشقانه علاقه دارید، این کتاب را که یکی از بهترین آثار قرن بیستم به شمار می‌رود به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم‌های اقتباس شده از کتاب گتسبی بزرگ:

- فیلم The Great Gatsby (2013) به کارگردانی باز لورمن و با بازی ستارگانی همچون لئوناردو دیکاپریو، توب مگوایر و کری مولیگان
- فیلم The Great Gatsby (1974) به کارگردانی جک کلیتون و با بازی رابرت ردفورد، میا فارو و بروس درن

با اسکات فیتز جرالد بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده معروف قرن بیست، متولد سال 1896 بود و به سال 1940 براثر حمله قلبی درگذشت. او نویسنده‌ی داستان و رمان‌های کوتاهی بود که همگی نمایان‌گر عصر جاز آمریکا هستند و به همین سبب بسیار مورد توجه قرار گرفتند. فیتز جرالد قوه تخیل رمانتیک بسیار قوی‌ای داشت و به گفته‌ی خودش حساسیتی مضاعف به پیمان‌های زندگی داشته است.

از جمله کتاب‌های این نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی می‌توان به «بازگشت به بابیلون»، «لطیف است شب»، «زیبا و ملعون» و «این سوی بهشت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب گتسبی بزرگ می‌خوانیم:

اکنون اوج تابستان و گرما بود و نشانه‌هاى آن به وضوح بر سقف خانه‌هاى کنار جاده و در برابر گاراژهاى حاشیه راه، جایى که پمپ‌هاى بنزین در استخرهاى نور سربرآورده بود، مشاهده مى‌شد و وقتى به ملک خود در وست‌اگ رسیدم، اتومبیل را زیر سایه‌بان آن بردم و مدتى روى یک غلتک چمن‌زنى در صحن چمن نشستم. باد از وزیدن بازمانده بود و شبى درخشان و پرهیاهو را به جاى گذارده بود با پرندگانى که روى درختان بال مى‌زدند و صداى کنسرت قورباغه‌ها که شب را پر از زندگى کرده بود.

تصویر ضد نور یک گربه که در برابر مهتاب بود، نگاه مرا به تماشا به‌طرف خود گرداند و آن‌گاه مشاهده کردم که تنها نیستم. بیست متر آن‌طرف‌تر پیکره‌یى از سایه دیوار خانه اربابى همسایه‌ام بیرون آمد، دست‌هایش در جیبش بود و فلفل نقره‌گون ستارگان را مى‌نگریست. چیزى در حرکت‌هاى بى‌خیال او و اطمینانى که از پا گذاردن روى چمن‌ها بود به من مى‌گفت، آقاى گتسبى است، قدم به بیرون نهاده بود تا مشخص کند چه سهمى از آسمان محلى‌مان به او تعلق دارد.

تصمیم گرفتم سلام و علیکى با او بکنم. خانم بیکر به هنگام صرف شام از او یاد کرده بود و این نکته مى‌توانست باب معارفه را بگشاید. اما من سلام و علیک نکردم چون به‌طور ناگهانى رفتارى از خود نشان داد که به من فهماند مى‌خواهد تنها بماند. دستش را به شیوه غریبى به‌طرف آب تیره دراز کرد و از آن فاصله که من بودم مى‌توانم به جرأت بگویم، او مى‌لرزید. بى‌اختیار نگاه به‌سوى دریا افکندم و چیزى ندیدم جز یک تک رنگ نور سبز، بى‌رمق در دور از دسترس که مى‌توانست انتهاى یک دماغه کشتى باشد. وقتى یک‌بار دیگر به‌طرف آقاى گتسبى برگشتم، او ناپدید شده بود و من آن‌گاه در آن تاریکى ناآرام، تنها ماندم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گتسبی بزرگ
نویسنده
مترجممهدی افشار
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-964-453-091-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گتسبی بزرگ

عاطفه اصفهانی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
نسبت به تعریف‌هایی که کرده بودن سطح پایینی داشت داستان یه عشق قدیمی بود ولی بیشتر کتاب مربوط به شخص سومی بود که خیلی هیجان انگیز و جذاب نبود
h aghaei
۱۴۰۲/۱/۱۲
گتسبی یعنی سمبل امید... هیچ کس نمی‌تواند او را از رویاهایش منصرف کند. قشنگ بوددد
ابراهیم ناظریان
۱۴۰۲/۱/۲۹
ترجمه روان نیست و خوندن کتاب رو سخت می‌کنه
سیف الهی سیف الهی
۱۴۰۱/۶/۱۹
خیلی عالی بود لذت بردم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گتسبی بزرگ

برای دریافت کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.