معرفی و دانلود کتاب صوتی عقل و احساس

عکس جلد کتاب صوتی عقل و احساس
قیمت:
۴۶۸۰۰ 32760 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عقل و احساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عقل و احساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عقل و احساس

کتاب صوتی عقل و احساس که اولین اثر عاشقانه‌ی جین آستن است، به تضاد عشق و عقلانیت در فراز و فرود زندگی دو خواهر می‌پردازد که بسیار با هم متفاوت هستند و همین تفاوت‌ها سرنوشت متفاوتی را برایشان رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب صوتی عقل و احساس:

عقل و احساس (Sense and Sensibility) رمان کلاسیک و مشهوری است که برای اولین بار در سال 1811 منتشر شد. عده‌ای از منتقدان جین آستن (Jane Austen) را پیشگام داستان‌های احساسی می‌دانند و او را با بازتاب حقیقت زندگی در آثارش می‌شناسند. این نویسنده در رمان «عقل و احساس» عواطف و درونیات انسان‌ها را به تصویر می‌کشد و در این راه تلاش نمی‌کند با عبارات واضح و روشن قانع‌تان نماید؛ شما از میان گفت‌وگوها و عکس‌العمل‌های شخصیت‌های داستان به این موضوع پی می‌برید و همین رویکرد یکی از نقاط قوت کتاب به شمار می‌آید.

اتفاقات این رمان در جنوب غربی انگلستان و در میان سال‌های 1792 تا 1797 رخ می‌دهد و آستن داستان زندگی احساسی دو خواهر را شرح می‌دهد؛ خواهرهایی که بسیار متفاوت هستند و نام کتاب نیز بیانگر این تفاوت است. این دو تربیت یکسانی داشته‌اند اما شخصیت و اعمالشان در تضاد با یکدیگر قرار دارد. نکته‌ی جالب درباره‌ی کتاب حاضر این است که جین آستن قضاوت پایانی را بر عهده‌ی شما می‌گذارد و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام بهتر است؛ عقل یا احساس.

خلاصه‌ی داستان کتاب صوتی عقل و احساس:

داستان پس از مرگ آقای هنری دشوود آغاز می‌شود. او مرد متمولی بود که در طول حیات خود دو بار ازدواج کرد؛ او از ازدواج نخستش پسری به نام جان و از ازدواج دوم خود سه دختر به نام‌های الینور، ماریان و مارگرت دارد. آقای دشوود تمام ثروت خود را برای جان می‌گذارد و پسرش نیز قول می‌دهد زندگی آسوده‌ای برای خواهران و نامادری‌ خود مهیا کند اما جان به قول‌های خود عمل نمی‌کند و در نهایت بیوه‌ی دشوود و دخترانش برای زندگی به ویلای کوچکی می‌روند. در تمام این مدت دختران او بر سر دوراهی‌های احساسی قرار می‌گیرد و عشق‌های شورانگیزی را تجربه می‌کنند اما... .

نکوداشت‌های کتاب صوتی عقل و احساس:

- یکی از محبوب‌ترین رمان‌های جین آستن. (Barnes & Noble)
- این اثر، حتی ذره‌ای از قدرت خود در لذت بخشیدن به مخاطبین را از دست نداده است. (Harvard University Press)
- داستانی درباره‌ی عشق، با تمام پیچیدگی‌هایش. (Westword)

اقتباس از کتاب صوتی عقل و احساس:

- اقتباس شبکه تلویزیونی BBC به کارگردانی دیوید گیلز سال 1971
- سریال تلویزیونی هفت قسمتی به کارگردانی رودنی بنت سال 1981
- اجرایی تئاتری به کارگردانی آنگ لی سال 1995
- فیلمی هندی با عنوان Kandukondain Kandukondain در سال 2000
- سریال تلویزیونی سه قسمتی BBC به کارگردانی جان الکساندر سال 2008

جین آستن را بیشتر بشناسیم:

جین آستین که در سال 1775 به دنیا آمده است یکی از مشهورترین رمان‌نویسان انگلیسی است و عمدتاً به خاطر نگارش شش رمان بزرگ خود شناخته می‌شود. محور اصلی داستان‌ها او زنان و جایگاه آنان در قرن نوزدهم است و در آثار خود تلاش می‌کند با واقع‌گرایی، شوخ‌طبعی به مسائل اجتماعی بپردازد.

این نویسنده‌ی بزرگ با انتشار کتاب‌های عقل و احساس (1811)، غرور و تعصب (1813)، پارک مانسفیلد (1814) و اما (1816) به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت. او دو رمان دیگر نیز با نام مستعار نوشت که هر دو پس از مرگ وی در سال 1818 منتشر شدند و داستان دیگری را هم شروع کرد اما قبل از اتمام آن درگذشت. رمان‌های او الهام بخش فیلم‌های بسیاری بود‌ه‌اند و همین موضوع نشان‌دهنده‌ی میزان محبوبیت این نویسنده‌ی کلاسیک در قرن بیست و یک است.

در بخشی از کتاب صوتی عقل و احساس می‌شنویم:

وقتى آن‌ها داشتند براى اولین بار از نورلند به طرف خانه جدیشان مى‌رفتند از مقابل بارتون پارک عبور کرده بودند ولى چون آن جا را نمى‌شناختند متوجه‌اش نشده بودند. به هر حال فاصله منزل آن‌ها تا بارتون پارک نیم مایل بیشتر نبود و وجود یک تپه بین خانه آن‌ها و آنجا، مانع دیدن پارک مى‌شد. میدلتن‌ها در یک خانه بزرگ و زیبا زندگى مى‌کردند و بسیار مودب و مهمان‌نواز بودند و این دو صفت به گونه‌اى خیلى متناسب در این زن و شوهر دیده مى‌شد. مهمان‌نوازى ویژگى خاص سرجان بود و رعایت تشریفات و ادب هم خواسته لیدى میدلتن بود. تمام دوستان و آشنایانشان دوست داشتند که حداقل هفته‌اى یک‌بار به خانه آن‌ها بروند.

براى همین همیشه یک مهمان در منزلشان دیده مى‌شد. آنچه که مسلم بود این بود که این زن و شوهر مهمانى و معاشرت را براى شاد شدن زندگیشان لازم مى‌دانستند. با این همه آن‌ها به هیچ چیز هنرى مثل نقاشى، موسیقى و تئاتر گرایش نداشتند و این به خاطر زندگى روستایى بود که داشتند. از طرفى چون فاصله زیادى از شهر داشتند واقعا اینطور چیزها را واجب نمى‌دانستند.

سرجان یک شکارچى تمام عیار بود و همسرش هیچ کارى بجز نگهدارى و مواظبت از بچه‌هاى قد و نیم قدش نداشت و این کارها آنقدر آن‌ها را به خودشان مشغول کرده بودند که فرصت فکر کردن به چیزهاى دیگر را نداشتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
بخش یک و دو
22 دقیقه
بخش سه و چهار
16 دقیقه
بخش پنج و شش
16 دقیقه
بخش هفت و هشت
12 دقیقه
بخش نه
20 دقیقه
بخش ده و یازده
24 دقیقه
بخش دوازده و سیزده
23 دقیقه
بخش چهارده و پانزده
24 دقیقه
بخش شانزده و هفده
26 دقیقه
بخش هجده و نوزده
33 دقیقه
بخش بیست و بیست و یک
16 دقیقه
بخش بیست و دو
27 دقیقه
بخش بیست و سه و بیست و چهار
26 دقیقه
بخش بیست و پنج و بیست و شش
24 دقیقه
بخش بیست و هفت و بیست و هشت
23 دقیقه
بخش بیست و نه
18 دقیقه
بخش سی
25 دقیقه
بخش سی و یک
30 دقیقه
بخش سی و دو و سی و سه
29 دقیقه
بخش سی و چهار و سی و پنج
43 دقیقه
بخش سی و شش و سی و هفت
24 دقیقه
بخش سی و هشت و سی و نه
33 دقیقه
بخش چهل، بخش چهل و یک و بخش چهل و دو
43 دقیقه
بخش چهل و سه و چهل و چهار
26 دقیقه
بخش چهل و پنج و چهل شش
21 دقیقه
بخش چهل و هفت و چهل و هشت
34 دقیقه
بخش چهل و نه و پنجاه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عقل و احساس
نویسنده
مترجموحید منوچهری واحد
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۶۸۰۰ 32760 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عقل و احساس

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 بعد از کتاب غرور و تعصب که خود جین آستین اون کتاب رو ‘فرزند دلبندش’ نامیده، این کتاب زیباترین کتابیه که ازش هست. به نظرم کل داستان تقابل و دوئل منطق و قلب با هم دیگه بود. ‌دوستان واقعا چه طور میشه که یه کتاب بعد از گذشت حدودا ۲۰۰ سال باز هم اینقدر جذاب باشه!! شخصی مثل ویلوبی بر خلاف عشقش به به و ماریان، حرف عقلش گوش میکنه با زنی پولدار ازدواج میکنه، ولی تا آخر هم چشمش به دنبال عشقش می‌مونه تا جایی که زمان ازدواج ماریان و‌کلونل هم حضور پیدا میکنه! یا ماریان که با اون همه احساسات معصومانه و سرکشش، نهایتا به این نتیجه میرسه که میشه به کسی که واقعا دوستت داره فکر کرد ‌و فرصت داد، اونموقع شاید عشق برای خودش هم متولد شه. اریک فروم توی کتاب هنر عشق ورزی میگفت؛ عشق می‌تونه بعد از ازدواج هم آموزش بگیره و به رستگاری برسه، حتی میتونه جاودانه تر از هوسهای آتشین و عشق نما باشه!! و نهایتا النور، شخصیت مورد علاقه‌ی من، که فردی بسیار درون گرا، عاقل و منطقی بود و در عین حال قلبی سرشار از عشق هم به ادوارد داشت و تا جایی توی عشقش استوار بود که نهایتا هم وصال او ‌و معشوق ‌ حاصل شد. سونات ۱۱۶ شکسپیر هم واقعا زیبا و دوست داشتنی و وصف حال قصه بود. ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۴/۳
هر چند رمان شامل مطالبی عمیق نبود یک رمان سطحی با ادبیات ساده ولی چون زندگی مردم عادی را بیان می‌کرد در واقع اندرزهای باارزشی را بیان می‌کرد و هرچند عقل را ستایش می‌کرد به نوعی عنوان می‌کرد که وقتی از پاکی عشق کسی مطمئن بودی و وفاداریش این عشق است که تداوم و زیبایی به زندگی می‌دهد و بیان می‌کرد که عشق شدید زندگی را لذت بخش تر می‌کند و مطلب بعدی در جریان ازدواج رابط و لوسیون نشان داد که انسان ها. تابع زمان هستن وحتی مخالف‌ترین افراد با قریان صدقه رفتن می‌تونن دوست رو رفیق تو بشه برای من که این مطلب جالب بود و در آخر یک دنیا سپاس از ماه آوای عزیز که اجراهایش بی نظیر است کاش کتاب‌های بیشتری را ارائه می‌کردند مطمئنا کتاب‌های زیادی مثل کافکا در قصر خطاب به عشق آلبر کامو باختن یک عشق یافتن یک زندگی و……وقتی بصورت صوتی ارائه بشن مخاطبان زیادی خواهند داشت
خاطره اسماعیل نژاد
۱۴۰۲/۱/۲۸
نویسنده زندگی خانواده‌ای را ترسیم می‌کند که ۳ دختر دارند که ۲ تا از ان‌ها جوان و در سن ازدواج هستند
الینور دختری است که با منطق و عقل با عشق مواجه می‌شود ولی خواهرش ماریان نقطه مقابل اوست کاملا احساسی و هیجانی در برخورد با عشق و ازدواج عمل می‌کند.
خیلی جالب اسیب دیدن هر دوخواهر در شکست‌های ترسیم
عاشقانه می‌شود. اما خو اهر منطقی بهتر با مشکلات و مسائل مواجه شده و تکیه گاهی قابل اطمینان برای خانوداه و خواهرش است.
داستان خیلی کش و قوس‌های زیادی داره که میشد از بعضی جاهاش که خسته کننده هم هست صرف نظر کرد اما گوش دادن کتاب را برای خانم‌های جوان و مجرد پیشنهاد می‌کنم. هرچند که فیلم‌ها و سریال‌های با این محتوا کم نیستند
پریسا کاظمی
۱۴۰۲/۸/۱۸
داستانهای جین آستین خیلی جذاب و دلنشین هسن این کتاب هم مثل دو کتاب دیگرش دوست داشتنی بود و حین گوش دادن دوست داری بدونی ادامش چیه و همش دوست داری بی وقفه کتاب رو گوش بدی اگر بخوام کتابهای جین آستین رو به ترتیب جذابیتش بگم اول غرور و تعصب بعد منسفیلد پارک و بعد این کتاب عقل و احساس، و هرسه خیلی دوست داشتنی و جذابند ممنون از کتابراه، جایی در کتابراه هست که پیشنهاد بدیم واسه صوتی کردن یکسری کتاب‌ها که هنوز صوتی اون کتاب نیومده؟
مریم آزغ
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
سلام به همگی، خدا رو شکر می‌کنم که با این نویسنده آشنا شدم و ایمان دارم که برای برطرف شدن نیازهای اساسی و مهم ام؛ خداوند این لطف و در حق من به جا آورده و مانند نیازهای دیگرم که با مهربانی کردن آن‌ها را برطرف کرده، از این موهبت نیز قدردانی می‌کنم و به خوبی از این کتاب و کتاب‌های دیگر این نویسنده از استفاده بهینه‌ای خواهم داشت. متشکرم کتابراه و کسانی که کتاب را تهیه کرده و در دسترس کتابخوان‌های محترم و دوستداشتنی قرار می‌دهند.
پری سا
۱۴۰۰/۱/۱۶
چیزی که برای من توی این رمان با ارزش بود آگاهی هشدار گونه‌ای هست که نویسنده در خصوص تبعات و تاثیرات کوچکترین تصمیمات انسان‌ها توی سرنوشت خود و اطرافیانشون می‌ده. ضعف داستان هم ازونجا ناشی میشه که بعضی حوادث بسیار کند و بعضی دیگه بسیار سریع بازگو می‌شدن و این گاهی ملال آور می‌شد. اما در کل خوب بود. صدای راوی هم جالب توجه بود.. مرسی از کتابراه عزیز
غزال ایلخانی‌زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
داستان این کتاب شبیه داستان سریال‌های ترکی بود... فقط برای زمانی که میخواین صرفا برای سرگرمی چیزی گوش بدین پیشنهادش میکنم، مثلا من خودم زمانی که چندین کتاب سنگین خوندم و یا گوش کردم، دلم میخواد برای استراحت همچین داستانی که نیاز به تفکر نداشته باشه گوش بدم، اینطوری به مغزم هم کمی استراحت میدم...
کتابخوانی جناب رضا عمرانی رو بسیار دوست دارم، بینظیر هستن.
آنه شرلی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
در این اوضاع بد زمانه و خسته از اخبار و سیاست این کتابی بود که کمی منو به حال و هوای انسانهای قدیم میبرد که سرگرمی اصلیشون مهمونی دادن و مهمونی رفتن بود ماهها در خانه همدیگر مهمان می‌شدند آدم 35ساله پیر محسوب میشد نواختن موسیقی و هنر ارزش زیادی داشت خلاصه اینکه آرامش کتاب رو دوست داشتم
A Ashrafzade
۱۳۹۹/۱۱/۹
اصلا اون رمانی که فکر میکردم نبود یعنی از جین آستین توقع دیگه‌ای داشتم.
هیچ محتوای خاصی نداشت این با اون آشنا میشد اون با این میرفتن مهمونی حرف میزدن هیچ حسی در کتاب نبود در واقع. از اون جایی هم که نمیتونم کتابو نصفه ول کنم فقط منتظر بودم تموم بشه.
Mahsa Parsae
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
من تمام تلاشمو کردم که این محتوای خسته کننده رو تموم کنم اونم فقط به لطف صدای اقای عمرانی
شاید سالهای زندگی این نویسنده باعث مورد توجه قرار گرفتن این رمان شده باشه اما باید بگم هیچی جز یه تمثیل از سریال‌های ابکی تلویزیونی نبود کاملا سطحی و خسته کننده
Aynaz Q
۱۴۰۱/۱/۲۴
شبیه سریال‌های سطحی و جذب مخاطبی بود
البته بازهم نه برای ما بلکه برای همون نسل خود جین آستن.
ولی بنظرم با وجود سطحی بودن، سطح فکری و اجتماعی اون زمان رو خوب ترسیم کرده بود
و اگه "شوالیه ماه آوا" راوی نبود، شاید این کتاب رو تموم نمی‌کردم
مریم م.م.ف
۱۴۰۰/۱۱/۲
هنگامی که تصمیم گرفتم رمان جین آستین گوش بدم در جستجوی چیز خاصی نبودم فقط برای سرگرمی انتخاب کردم و دقیقا هم یک رمان سرگرم کننده بسیار سطحی با پایان آبکی بود.
اما
جناب رضا عمرانی با خوانش بسیار زیبای خود به اصل رمان هویت و شخصیت بخشیده بودند.
ساناز اسعدی
۱۴۰۱/۷/۲۵
داستانی در مورد عشق زمانهای قدیم در انگلیس
شاید برای ما عجیب باشد چون خیلی زندگی تغییر کرده اما گوش دادنش خالی از لطف نیست و اگاهی همیشه باعث بهتر شدن ما میشه
راوی هم که بی نظیر بودن
وحید سحری
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
اصلا با کتاب غرور تعصب قابل مقایسه نیست البته که ۲۰۰سال از زمان نگارش میگذره اما فکر میکنم نویسنده در زمانی این کتاب را نوشته که از اطرافیانش ناراحت وکمتر کسی را لایق می‌دانسته
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۵/۱۰
کتاب نسبتا خوبی هست ولی نباید انتظار اتفاق‌های به دور از انتظار و عجیب از این داستان داشته باشید ریتم یکنواختی داره ولی واسه من کسل کننده نبود شاید یه دلیلش صدای دلنشین راوی بود
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عقل و احساس

برای دریافت کتاب صوتی عقل و احساس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.