معرفی و دانلود کتاب گرگ در لباس میش

عکس جلد کتاب گرگ در لباس میش
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرگ در لباس میش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرگ در لباس میش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرگ در لباس میش

هرکول پوآرو، کارآگاه کارکشته‌ی بلژیکی، این بار قرار است در کتاب گرگ در لباس میش، از قتل‌های مرموزی سر دربیاورد که در یکی از مشهورترین مدارس دخترانه‌ی انگلستان رخ داده. آگاتا کریستی با هنرنمایی‌های خاص خود در تعلیق، شخصیت‌پردازی و گره‌افکنی در کنار شما خواهد بود تا با کمک تحلیل‌های روان‌شناختی پوآرو از شخصیت‌های داستان، به اسرار این جنایت پی ببرید. مطالعه‌ی این داستان جنایی و معمایی برای تمامی دوستداران این ژانر بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

درباره‌ی کتاب گرگ در لباس میش

تمامی مهارت‌ها و شگردهای آگاتا کریستی (Agatha Christie) در صحنه‌سازی‌ها و چینش ترتیب و توالی رخدادها، مانند سایر داستان‌های جنایی او، در کتاب گرگ در لباس میش (Cat among the pigeons) نیز به استادانه‌ترین شکل، به چشم می‌خورند. ابتدا فضای مدرسه‌ی «میدوبانک»، یعنی محل قتل‌ها و تک‌تک شخصیت‌ها و معلم‌ها به مخاطب معرفی می‌شوند تا ضمن درک فضای کلی وقایع، خوانندگان این فرصت را داشته باشند که با درونیان و منش خاص هر یک از شخصیت‌ها نیز آشنا شوند. همان‌طور که می‌دانید، هرکول پوآرو، قهرمان داستان‌‌های آگاتا کریستی، در گره‌گشایی از ماجرای قتل‌ها و تحلیل وقایع، از جنبه‌های روان‌شناختی شخصیت‌ها بهره‌ می‌برد. پس چه بهتر که مخاطبان نیز به کمک توصیفات دقیق نویسنده، از همان ابتدا با معلم‌ها و دانش‌آموزان این دبیرستان دخترانه‌ به‌خوبی آشنا شوند تا بعدها در شناسایی قاتل پابه‌پای کارآگاه داستان جلو بروند.

... و اما ماجرای داستان! شاهزاده «علی یوسف» از اشراف یک حکومت خیالی در خاورمیانه است که وقتی می‌بیند حکومتش با بحران مواجه شده و دیر یا زود انقلابی که در راه است او را از قدرت برکنار خواهد کرد، تصمیم می‌گیرد تا جواهرات ارزشمندش را به بهترین دوست و خلبان خود، «باب راولینسون»، بسپارد تا آن‌ها را از کشور خارج کند. آقای راولینسون برای پنهان کردن جواهرات، آن‌ها را در دسته‌ی راکت تنیس خواهرزاده‌اش، «جنیفر»، جاسازی می‌کند، غافل از اینکه شاهدی مرموز از بالکن همسایه این صحنه را دیده است. با آغاز ترم تابستان، جنیفر نیز مانند همه‌ی ‌هم‌کلاسی‌هایش به مدرسه‌ی میدوبانک می‌رود تا ترم تحصیلی جدیدی را آغاز کند، بدون اینکه کوچکترین اطلاعی درمورد جواهرات درون راکت تنیسش داشته باشد. البته اوضاع وقتی عجیب‌تر می‌شود که مسئولین مدرسه، شب‌هنگام با شنیدن صدای تیراندازی سراسیمه به سوی غرفه‌ی ورزشی می‌روند و چیزی را می‌بینند که هرگز در مدرسه‌ی خوشنام میدوبانک سابقه نداشت: یک جسد که به خانم «اسپرینگر»، معلم نه‌چندان محبوب ورزش این مدرسه تعلق دارد!

کشف جسد خانم اسپرینگر سروصدای زیادی در مدرسه‌ی میدوبانک به راه می‌اندازد. این دبیرستان دخترانه که به لطف نظم و انظباط سخت‌گیرانه‌ی آن در تمام انگلستان زبانزد خاص و عام بوده، اکنون با جنایتی رویارو شده که به نظر نمی‌رسد بنا به دلایل شخصی رخ داده باشد. این‌جاست که هرکول پوآرو به‌عنوان کارآگاهی که هرگز در افشاسازی جنایت‌ها شکست نخورده، پا به دبیرستان می‌گذارد تا قاتل را به دستان عدالت بسپارد.

پس از اینکه قتل معلم ورزش همه را در بهت فرومی‌برد، قتل دیگری درست در همان محل رخ می‌دهد. این بار با کیسه‌ی شنی! جنایت‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کنند و در این بین شاهدی وجود دارد که گوشه‌ای از حقایق را متوجه شده و اطلاعاتی که در اختیار دارد می‌تواند در کشف راز قتل‌ها به هرکول پوآرو کمک کند. باید ببینیم آیا قتل معلم‌ها و مسئولان مدرسه ارتباطی با جواهرات شاهزاده علی یوسف دارد و با انگیزه‌ی سیاسی صورت گرفته‌اند یا نفع شخصی یک قاتل بی‌رحم پشت‌پرده‌ی این ماجراها بوده است.

از ویژگی‌های جالب کتاب گرگ در لباس میش، طنز ظریف آگاتا کریستی است که با برگردان ماهرانه‌ی مجتبی عبدالله نژاد به‌خوبی به مخاطبان منتقل می‌شود. البته این طنز هرگز از شدت جنایت‌هایی که در کتاب پیش‌رو خواهید دید، نمی‌کاهد. نشر کتاب هرمس این اثر هیجان‌انگیز و خواندنی را به مشتاقان رمان‌های جنایی و معمایی عرضه کرده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب گرگ در لباس میش

  • در 28 سپتامبر 2008، اقتباسی از این رمان برای سریال پوآرو (Agatha Christie`s Poirot) صورت گرفت که با هنرنمایی سر دیوید کورتنی سوشی در نقش هرکول پوآرو تولید شده بود.

  • در سال 2010، مجموعه‌ای تلویزیونی (Les Petits Meurtres d`Agatha Christie) در کشور فرانسه به نمایش درآمد که قسمت پنجم آن با اقتباس از کتاب گرگ در لباس میش تهیه شده بود.

  • در نکوداشت کتاب گرگ در لباس میش

  • دارای چشم‌اندازی آزادانه! با ابعاد بین‌المللی و عنصر جاسوسی. نمونه‌ای از سبک آزادتر و جدیدتر آگاتا کریستی در داستان‌نویسی. (رابرت برنارد)

کتاب گرگ در لباس میش برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی هواداران داستان‌های جنایی و معمایی، همچنین خوانندگانی که شیفته‌ی داستان‌های کارآگاهی آگاتا کریستی هستند پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب گرگ در لباس میش را دست‌کم یک بار تجربه کنند.

با آگاتا کریستی بیشتر آشنا شویم

این بانوی نویسنده که در 15 سپتامبر 1890 زاده شد و در 12 ژانویه‌ی 1976 درگذشت، از درخشان‌ترین چهره‌های ژانر جنایی و داستان‌های معمایی بود. نام آگاتا کریستی آن‌چنان با داستان‌های جنایی گره خورده که صاحب‌نظران حوزه‌ی ادبیات عنوان «ملکه‌ی جنایت» را برای وی برگزیده‌اند. «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» دو شخصیت دوست‌داشتنی و کارآگاه‌های زیرکی هستند که نخستین بار از طریق داستان‌های هیجان‌انگیز آگاتا کریستی پا به دنیای ادبیات و سپس سینما نهادند.

نام این نویسنده‌ی انگلیسی به‌سبب آثار محبوبش در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان پرفروش‌ترین نویسنده در تمامی ادوار ثبت شده. البته کسب جایزه‌ی ادگار و دریافت جایزه‌ی استاد اعظم از مجمع معمایی‌نویسان آمریکا و فروش بیش از دو میلیارد نسخه‌ از دیگر افتخارات آگاتا کریستی محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که آثار وی تاکنون به صد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند.

«قتل در خانه‌ی کشیش»، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» و «سیزده نفر سر میز شام» برخی از عناوین کتاب‌های کریستی هستند.

در بخشی از کتاب گرگ در لباس میش می‌خوانیم

میدوبانک جاى مهمى بود و مى‌ارزید که رئیس‌پلیس شخصا پرونده را پیگیرى کند. در مدتى که اقدامات متعارف در جریان بود، خانم بالسترود بیکار ننشست. زنگ زد به وزیر کشور و یک چهره مهم مطبوعاتى که هر دو از دوستان نزدیکش بودند. در نتیجه این اقدامات اخبار کمى از ماجراى قتل در مطبوعات منتشر شد: یک معلم ورزش با شلیک گلوله در سالن ورزش یکى از مدارس به قتل رسید. هنوز معلوم نیست که شلیک گلوله عمدى یا تصادفى بوده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. این کل خبرى بود که راجع به این پرونده در مطبوعات منتشر شد. بیشتر اخبار مربوط به این ماجرا لحن شرم‌زده‌اى داشت، انگار از بى‌فکرى خود معلم ورزش بوده که با چنان وضعى به قتل رسیده.

آنى شاپلند روز شلوغى داشت و تمام روز مشغول نگارش نامه براى والدین بود. خانم بالسترود به دانش‌آموزان نگفت که در مورد این ماجرا سکوت کنند. مى‌دانست که بى‌فایده است. دیر یا زود اخبار فجیعى به والدین مى‌رسد. پس ترجیح داد خودش گزارش معقول و جامعى براى هر یک از آن‌ها بنویسد تا همزمان به دستشان برسد.

اواخر عصر آن روز با آقاى استون، رئیس پلیس، و سروان کلسى جلسه محرمانه داشت. پلیس هم کاملاً راضى بود که اخبار کمترى در مورد این ماجرا در مطبوعات درج شود. در این صورت آن‌ها هم مى‌توانستند آرام و بى‌سر و صدا به تحقیقاتشان ادامه بدهند.

رئیس پلیس گفت: از اتفاقى که افتاده، خیلى متأسفم، خانم بالسترود. واقعا متأسفم. مى‌دانم که براى شما خیلى بد مى‌شود.

خانم بالسترود گفت: براى هیچ مدرسه‌اى خوب نیست که یک نفر در آن کشته شود. ولى غصه خوردن فایده ندارد. قطعا از این ماجرا به سلامت عبور مى‌کنیم. همان طور که قبلاً از ماجراهاى مشابه به سلامت عبور کرده‌ایم. فقط امیدوارم این قضیه هرچه زودتر به نتیجه برسد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد، ترم تابستانى
انقلاب در رمات
زن روى بالکن
حضور آقاى رابینسون
بازگشت از سفر
نامه‌هایى از مدرسه میدوبانک
روزهاى اول
اولین نشانه‌ها
قتل
گرگ در لباس میش
ماجراى عجیب
جلسه
لامپ جدید
فاجعه
بى‌خوابى خانم چادویک
قتل دیگر
معماى استادیوم
غار علاءالدین
مشورت
ادامه مشورت
گفت‌وگو
جمع‌آورى سرنخ‌ها
حادثه در آناتولى
رویارویى نهایى
توضیحات پوآرو
میراث
اعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرگ در لباس میش
نویسنده
مترجممجتبی عبدالله نژاد
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-363-813-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گرگ در لباس میش

بیتا جوان
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
داستان در مورد قتل چند معلم است که در یک مدرسه دخترانه رخ می‌دهد. همچنین پادشاه کشوری در خاورمیانه مرده و گنج او توسط خواهر خلبان او از کشور خارج شده و دزدان به دنبال گنج هستند. مثل سایر کتاب‌های آگاتا کرسیتی شخصیت‌ها در ابتدا به خوبی توصیف شده‌اند و در انتها هم ارتباط بین قضایا و راز قتل‌ها برملا می‌شود. با توجه به این که از ابتدا انگیزه قتل‌ها مشخص است و تا حدودی مظنونین خیلی داستان گیرایی نیست‌ و البته چندین نکته هم وجود دارد. اول این که پوارو چرا شک کرد که شاهزاده از ابتدا دزدیده شده و اینکه فردی بزرگتر از او را به جای او جا زده‌اند. دوم این که چه طور به انگیزه قتل دوم پی برده است؟ در کل این داستان بر خلاف سایر آثار آگاتا کریستی یک داستان جنایی متوسط است و ارزش یک بار خواندن برای سرگرمی را دارد ولی خیلی هیجان انگیز و چالشی نیست.
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۱/۲۴
سلام. سه چهارم کتاب خیلی کند پیش میره یه دفعه ناگهان یک چهارم آخر کتاب همه چیز به صورت تند تند برملا میشه. زیاده از حد هم سعی شده پیچیده نشون داده بشه. برای یک بار خوندن بد نیست.
ازاده گلی
۱۴۰۲/۱۰/۶
کتاب خیلی خوب و پرکششی بود، خواندنش رو به همه طرفداران اثار کریستی توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب گرگ در لباس میش

برای دریافت کتاب گرگ در لباس میش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.