معرفی و دانلود کتاب دشمن پنهان

عکس جلد کتاب دشمن پنهان
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دشمن پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دشمن پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دشمن پنهان

کتاب دشمن پنهان یک رمان تریلر و جنایی از آگاتا کریستی است که به روزهای پس از جنگ جهانی دوم در لندن نگاهی می‌اندازد و دو شخصیت جوان به نام‌های تامی و تاپنس را معرفی می‌کند. این دو نفر به دلیل کمبود شغل در این روزهای بحرانی، گروهی تحت عنوان ماجراجویان جوان تشکیل می‌دهند و اولین سفارش کاری خود را از مردی به نام وایتینگتون می‌گیرند؛ کسی که آن‌ها را به دل مأموریتی پرخطر می‌فرستد.

درباره‌ی کتاب دشمن پنهان

کتاب دشمن پنهان (The Secret Adversary) پس از یک فصل ابتدایی کوتاه، به سراغ روزهای پس از جنگ جهانی دوم در انگلستان می‌رود. یک دختر و پسر جوان به نام‌های تامی و تاپنس همدیگر را در ورودی مترو ملاقات می‌کنند؛ آن‌ها یک آشنایی قدیمی با هم دارند و تصمیم می‌گیرند حالا که بعد از سال‌ها یکدیگر را دیده‌اند در کافه‌ای به حرف زدن مشغول شوند. اولین چیزی که از مکالمه‌ی بین آن‌ها دستگیرمان می‌شود، کمبود کار و منابع شغلی است. تاپنس از مشاغل پَست و متعددش در بیماستان ارتش در زمان جنگ می‌گوید و تامی از زخمی شدن در دوران خدمت و سپس معاف شدنش حرف می‌زند. حالا آن‌ دو بیکار و بلاتکلیف دوباره یکدیگر را یافته‌اند؛ درحالی‌که رگه‌هایی از احساسات میانشان وجود دارد. آگاتا کریستی (Agatha Christie) در این دومین رمان جنایی و کارآگاهی خود، دو شخصیت تامی و تاپنس را معرفی می‌کند که بعداً در دیگر رمان‌هایش نیز حضور پیدا می‌کنند. این استاد ژانر معمایی، با بیان مقدمه‌ای هیجان‌انگیز و کاربردی پیش از فصلِ ملاقات تامی و تاپنس، اطلاعاتِ موردنیاز را به مخاطب می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب دشمن پنهان

در سرآغاز کتاب دشمن پنهان، شاهد غرق شدن یک کشتی مسافربری هستیم. مردی از ردیف مسافران بخش درجه یک کشتی، مضطرب و مستأصل، به سمت دختری جوان می‌رود و وقتی اطمینان حاصل می‌کند که او یک آمریکایی میهن‌پرست است، مدارک مهمی را به دست او می‌سپارد و اینطور قید می‌کند که این اسناد کفه‌ی جنگ را به نفع متفقین تغییر خواهد داد. در اینجا متوجه می‌شویم که جنگ هنوز در حال وقوع است. پس از سوار شدن دخترک بر قایق نجات، این فصل پایان می‌یابد و در فصل بعد می‌بینیم که جنگ تمام شده و دو جوان دربه‌درِ یافتن شغلی ساده هستند. آگاتا کریستی تا زمانِ مناسبش ارتباط بخش اول را به تنه‌ی اصلی داستان برملا نمی‌کند، اما درست در جای مناسب، همه‌ی داستان را در پیوند با آن دخترکِ مرموز و اسناد سربه‌مهر می‌بینیم.

سرانجام تامی و تاپنس تصمیم می‌گیرند گروهی دونفره برای انجام مأموریت‌های مختلف تشکیل دهند و این‌طور خودشان را تبلیغ کنند: «دو ماجراجوى جوان آماده‌ی استخدام؛ انجام هر کارى در هر جایى را به ما بسپارید؛ اگر دستمزد مناسب بپردازید، سفارش‌هاى نامعقول شما را نیز انجام خواهیم داد». اولین پیشنهاد را از جانب یک مشتری به نام آقاى وایتینگتون می‌گیرند؛ پیشنهادی که آن‌ها را به دل موقعیت‌های خطرناکی سوق می‌دهد. این شروع یک ماجراجویی بزرگ است که آگاتا کریستی به بهترین نحو آن را به تصویر می‌کشد. جست‌وجوهای تامی و تاپنس تا آنجا پیش می‌رود که مجبور می‌شوند بدانند چه بر سر دختری آمده که مدارکی سری را در اختیار داشته و حالا آن اسناد می‌توانند بسیار سرنوشت‌ساز باشند.

نشر هرمس کتاب دشمن پنهان را با ترجمه‌ی محمدطاهر ریاضی به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب دشمن پنهان

  • آگاتا کریستی رمزورازهای داستانش را بسیار موجز و کارآمد در فرم کلاسیک انگلیسی جای می‌دهد. (جان آپدایک)
  • داستانی اصیل و پرهیجان. (Times Literary Supplement)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب دشمن پنهان

در تاریخ 15 فوریه‌ی 1929 فیلمی با عنوان Die Abenteurer G.m.b.H که یک فیلم صامت به مدت 76 دقیقه بود، در آلمان اکران شد. این فیلم بر اساس کتاب دشمن پنهان ساخته شده و پذیرای بازیگرانی نظیر ایو گری و کارلو آلدینی بود.

در داستان فیلمِ The Secret Adversary که در سال 1983 ساخته شده، این‌طور آمده که: «پس از جنگ، تامی برسفورد و تاپنس کاولی یک گروه خدمت‌رسانی مخفی تشکیل می‌دهند و در اولین مأموریت خود، مسئول یافتن معاهده‌ای می‌شوند که می‌تواند دولت بریتانیا را سرنگون سازد.» در این فیلم که اقتباس دوم از رمان آگاتا کریستی است، جیمز وارویک نقش تامی و فرانچسکا آنیس نقش تاپنس را بازی می‌کند.

کتاب دشمن پنهان برای چه کسانی مناسب است؟

بهتر است که دوست‌داران رمان‌های جنایی و کارآگاهی، این اثر از آگاتا کریستی را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب دشمن پنهان می‌خوانیم

تامى به خود گفت: «اسمم را عوض مى‌کنم اگر حرف‌هایشان را نفهمیده باشم! مثل همیشه، تشکیلات منظم و حساب‌شده‌اى دارند. چه خوب شد که جلو نرفتم؛ حتماً یک شماره‌ی اشتباهى مى‌گفتم و چه دردسرى درست مى‌شد! نخیر ... جاى من همین جا امن است. عجب! ...» دوباره در زدند.

ملاقات‌کننده‌ی بعدى کاملاً با نفر قبلى فرق داشت. به نظر تامى، یک ایرلندى عضو شین فین بود. ظاهراً دل‌مشغولى‌هاى تشکیلات آقاى براون بسیار گسترده بود. تبهکار عامى، ایرلندى اصیل و نجیب‌زاده، روسى رنگ‌پریده و یک آلمانى باتجربه در نقش رئیس جلسه! تجمعى عجیب از افرادى شرور! به راستى این مرد کى بود که مى‌توانست حلقه‌هاى مختلف این زنجیر مرموز را به هم متصل کند. در همه موارد دقیقاً همان روش اعمال مى‌شد. ملاقات‌کنندگان به طرز خاصى در مى‌زدند، در پاسخ به سؤال رئیس شماره‌اى مى‌گفتند و جواب نیز همیشه «درست» بود.

در طبقه‌ی پایین دو بار پیاپى به صدا در آمد. نفر اول براى تامى کاملاً ناشناس بود؛ کارمند موقر و زیرکى به نظر مى‌رسید که لباس مندرسى به تن داشت. نفر دوم از طبقه‌ی کارگر بود و چهره‌اش تاحدودى براى تامى آشنا بود. سه دقیقه بعد، نفر دیگرى وارد شد؛ ظاهر آمرانه‌اى داشت؛ معلوم بود که نجیب‌زاده است؛ آراسته و خوش‌لباس بود. چهره‌ی او هم آشنا به نظر مى‌رسید، گرچه اسمى را به خاطر نمى‌آورد.

پس از ورود او، تامى مدتى به انتظار نشست؛ اما خبرى نشد. به این نتیجه رسید که اکنون همه‌ی اعضاى گروه جمع شده‌اند. بنابراین با احتیاط از مخفیگاه خود بیرون آمد؛ اما با شنیدن مجدد صداى در، بسرعت به سر جایش بر گشت. آخرین ملاقات‌کننده کاملاً بى‌سر و صدا از پله‌ها بالا آمد؛ در واقع، قبل از آنکه تامى متوجه حضورش بشود، به کنار او رسیده بود.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
فصل اول: شرکت ماجراجویان جوان با مسئولیت محدود
فصل دوم: پیشنهاد آقاى وایتینگتون
فصل سوم: مواجهه با ناکامى
فصل چهارم: جین فین کیست؟
فصل پنجم: آقاى جولیوس پ. هرشایمر
فصل ششم: برنامه‌ریزى کارها
فصل هفتم: خانه‌اى در سوهو
فصل هشتم: ماجراجویى تامى
فصل نهم: تاپنس در نقش خدمتکار
فصل دهم: سِر جیمز پیل اِدگرتون
فصل یازدهم: ماجراى جولیوس
فصل دوازدهم: دوست آن باشد که گیرد دست دوست
فصل سیزدهم: شب زنده دارى
فصل چهاردهم: گفت‌وگو با دکتر هال
فصل پانزدهم: پیشنهادى براى تاپنس
فصل شانزدهم: باز هم ماجراجویى تامى
فصل هفدهم: آنِت
فصل هجدهم: تلگراف
فصل نوزدهم: جین فین
فصل بیستم: اقدامى دیرهنگام
فصل بیست‌ویکم: افشاى یک راز
فصل بیست‌ودوم: در خیابان دانینگ
فصل بیست‌وسوم: زمان: مهم‌ترین مسأله
فصل بیست‌چهارم: مساعدت جولیوس
فصل بیست‌وپنجم: ماجراى جین
فصل بیست‌وششم: آقاى براون
فصل بیست‌وهفتم: مهمانى شام در هتل ساوى
فصل بیست‌وهشتم: سرانجام
اعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دشمن پنهان
نویسنده
مترجممحمدطاهر ریاضی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات338
زبانفارسی
شابک978-964-363-616-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دشمن پنهان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دشمن پنهان

برای دریافت کتاب دشمن پنهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.