معرفی و دانلود کتاب قتل آسان است

عکس جلد کتاب قتل آسان است
قیمت:
۳۳,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قتل آسان است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قتل آسان است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قتل آسان است

آگاتا کریستی در کتاب قتل آسان است، مثل همیشه کارآگاهی را شخصیت‌پردازی می‌کند و او را به دنبال کشف راز قتلی مشکوک و مرموز می‌فرستد. بااینکه همه‌ی آثار او حول همین محور می‌چرخند، ایده‌های داستانی‌اش هیچ‌گاه شبیه به هم نیستند و هر کارآگاه با دیگری تفاوت بسیار دارد. لوک فیتزویلیام کارآگاه بازنشسته‌ای است که با شنیدن حرف‌های یک پیرزن در قطار، به دنبال یافتن یک قاتل و جلوگیری از قتل‌های بیشتر، راهی دهکده‌ای کوچک می‌شود؛ جایی که ارتکاب قتل در آن کار راحتی به نظر می‌رسد!

درباره‌ی کتاب قتل آسان است

آگاتا کریستی (Agatha Christie) بار دیگر، داستان مهیج و متفاوتی را از قتل‌های مرموزی روایت می‌کند و رمانش را به تحقیقات پیرامون کشف قاتل اختصاص می‌دهد. او بیش از آنکه صحنه‌های تلخ و دل‌خراش قتل را به تصویر بکشد، به تحلیل روان‌شناسانه‌ی قاتل و انگیزه‌های او توجه نشان می‌دهد. کتاب قتل آسان (Murder Is Easy) است نیز به تلاش‌های افسر پلیس بازنشسته، لوک فیتزویلیام، برای کشف هویت یک قاتل زنجیره‌ای می‌پردازد که در دهکده‌ی ویچ‌وود چند قتل را ترتیب داده و حالا به سراغ آخرین قربانی‌اش دکتر هامبلی می‌رود. لوک فیتزویلیام این داستان را از زبان پیرزنی می‌شنود که در قطار لندن با او هم‌مسیر می‌شود. پیرزن از چند مرگ مشابه در دهکده‌ی کوچکشان می‌گوید و مدعی است که برای گزارش آن‌ها به لندن می‌رود تا از اتفاقی مشابه برای دکتر هامبلی جلوگیری کند؛ چراکه دکتر نامه‌ای تهدیدآمیز دریافت کرده است. لوک ابتدا حرف‌های پیرزن را خیال‌بافی‌های او می‌پندارد، اما چند روز بعد با شنیدن خبر فوت پیرزن و دیدن خبر قتل دکتر هامبلی در روزنامه، به دنبال کشف قاتل راهی دهکده می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب قتل آسان است

آگاتا کریستی که با خلق شخصیت‌های برجسته‌ای مثل هرکول پوآرو و خانم مارپل شناخته می‌شود، در رمان قتل آسان است، به سراغ پلیس بازنشسته‌ای می‌رود و او را مسئول یافتن قاتل می‌کند. به این ترتیب، مخاطب دلهره و تعلیق بیشتری را در جان مخاطب ته‌نشین می‌کند؛ چراکه مطمئن نیست این پیرمرد از پس یافتن قاتلی زنجیره‌ای بربیاید! لوک در دهکده با دختری به نام بریجیت آشنا می‌شود؛ کسی که ترتیب اسکان و ملاقات‌هایش را می‌دهد. او با اسمی قلابی و در نقش پسرعموی بریجیت، در دهکده اقامت دارد. لوک با چندین نفر از اهالی روستا، از افراد عادی گرفته تا پزشک و وکیل‌‎ها، مصاحبه می‌کند. اما همه داستانی تصادفی برای علت مرگ‌ها می‌گویند و به نظر می‌رسد این داستان‌ها را باور کرده‌اند؛ مقتول‌ها یا از بلندی پرت شده‌اند، یا بر اثر خوردن داروی اشتباه مرده‌اند، یا مثل آخرین قربانی، بر اثر یک زخم عفونی جان باخته‌اند. حالا این کار لوک فیتزویلیام است که به وقتش، مردم را آگاه و این راز را برملا کند.

کتاب قتل آسان است با ترجمه‌ی مجتبى عبداللّه‌نژاد از سوی نشر هرمس چاپ و عرضه شده است.

نکوداشت‌های کتاب قتل آسان است

  • رمانی پر از تعلیق، رمزوراز و لحظات عاشقانه. (گاردین)
  • آگاتا کریستی چنان نقشه‌ای دقیق کشیده که در هر لحظه ما را وادار می‌کند حدس بزنیم چه اتفاقی قرار است بیفتد. (Books)
  • داستانی پرکشش و پرپیچ‌وخم، به همراه شخصیت‌هایی جذاب؛ کتاب قتل آسان است را در ردیف بهترین آثار آگاتا کریستی قرار می‌دهند. (نیویورک تایمز)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب قتل آسان است

در سال 1982 یک اقتباس تلویزیونی و در سال 1993 یک اقتباس صحنه‌ای از کتاب قتل آسان است صورت گرفت. پس از آن در سال 2009، در فصل چهارم سریال مارپل آگاتا کریستی از این رمان اقتباس شد و بعضی شخصیت‌ها با توجه به قصه تغییر کردند، عده‌ای حذف شدند و خانم مارپل نیز به داستان وارد شد.

در نهایت، در سال 2023 سریالی بر اساس رمان قتل آسان است ساخته شد که نقش پلیسِ بازنشسته را دیوید جانسن بازی می‌کند.

کتاب قتل آسان است برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان دوستداران کتاب‌های هیجان‌انگیز و علاقه‌مندان به تعلیق در داستان‌های رمزآلود و جنایی‌ را راضی خواهد کرد.

در بخشی از کتاب قتل آسان است می‌خوانیم

«اَبوت. به اَبوت هم مى‌آید که مرتکب این قتل‌ها شده باشد. آدم نرمال و مرفه و آبرومندى است. کسى فکر نمى‌کند قاتل باشد. به‌علاوه آدم مغرورى است و اعتمادبه‌نفس دارد. قاتل‌ها معمولاً این‌طورى هستند. زیادى اعتمادبه‌نفس دارند. گمان مى‌کنند مى‌توانند قِسِر در بروند. اِمى گیبز یک بار رفته به ملاقات اَبوت. چرا؟ هدفش از ملاقات اَبوت چى بوده؟ احتیاج به مشاوره‌ی حقوقى داشته؟ چه مشاوره‌اى؟ شاید هم براى پیگیرى یک مسئله‌ی شخصى بوده. مادر تامى آن روز از نامه‌اى حرف مى‌زد که اَبوت از خانمى دریافت کرده و تامى آن را دیده. شاید آن نامه از طرف اِمى گیبز بوده. شاید هم از طرف خانم هورتون بوده و به دست اِمى رسیده. کدام زن دیگرى ممکن است نامه‌اى به اَبوت بنویسد و آن نامه آن‌قدر خصوصى باشد که وقتى تامى پیرس نامه را به‌طور اتفاقى دید، اَبوت این‌همه عصبانى شود و از کوره در برود؟ چه مسئله دیگرى درمورد اِمى گیبز هست؟ رنگ کلاه؟ بله. آدم اُمّلى مثل اَبوت معمولاً از مدهایى که بین زن‌ها رایج است اطلاع درستى ندارد و در این موارد قدیمى فکر مى‌کند. زن‌باره‌هاى قدیمى این‌طورى هستند. تامى پیرس؟ معلوم است که به دلیل آن نامه بوده ... حتماً نامه‌ی خیلى ناجورى بوده. کارتر؟ خُب، سرِ دختر کارتر با هم مشکل داشته‌اند. اَبوت نمى‌خواسته براى خودش رسوایى بار بیاورد. آدم شرور و بى‌تربیت و کم‌عقلى مثل کارتر به خودش جرئت داده تهدیدش کند. کسى را تهدید کند که تا حالا دو نفر را کشته بدون اینکه کسى بویى ببرد! برو به جهنم، آقاى کارتر! شب است و هوا تاریک. یک فشار کوچک کافى است. این‌طور آدم‌کشى واقعاً کار زیاد سختى نیست.

فهرست مطالب کتاب

1: همسفر
2: آگهى ترحیم
3: جادو بدون جارو
4: اولین اقدامات لوک
5: دیدار با خانم وِین‌فلیت
6: رنگ کلاه
7: احتمالات
8: دکتر تامس
9: اظهارات خانم پیرس
10: رُز هامبلبى
11: زندگى خانوادگى مِیجر هورتون
12: مشاجره
13: اظهارات خانم وِین‌فلیت
14: تأملات لوک
15: رفتار ناشایست شوفر
16: آناناس
17: اظهارات ویت‌فیلد
18: جلسه در لندن
19: نامزدى نافرجام
20: دخالت هر دو ما
21: «با دستکش چرا تو سر به بیابان گذاشتى؟»
22: اظهارات خانم هامبلبى
23: آغازى دوباره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قتل آسان است
نویسنده
مترجممجتبی عبدالله نژاد
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-964-363-573-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قتل آسان است

یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۲/۷
سلام.
موضوع کتاب نشانگر این بود که بیماری‌های روانی که منجر به آزار و اذیت جسمی دیگران و قتل میشه به طور زمینه‌ای در فرد وجود داره و هر وقت فرصت بروز پیدا کنه به شکل خیلی خشنی نمود پیدا میکنه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قتل آسان است

برای دریافت کتاب قتل آسان است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.