معرفی و دانلود کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ

برای دانلود قانونی کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ

چنان‌که از عنوان کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ پیداست، در این اثر مخاطب هفت قصه‌ی کوتاه با محوریت مضمون مرگ خواهید بود. داستان‌های این مجموعه که هر یک به قلم نویسنده‌ای مجزا به نگارش درآمده‌اند، جملگی به ادبیات ژانر تعلق دارند.

درباره کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ

مرگ؛ دیوی مهیب یا فرشته‌ای آرام و زیبا؟ ارمغان‌آور نیستی یا پلی به جهانی غنی‌تر و زیباتر؟ مایه‌ی هراس و وحشت یا منشأ خیر و تسلی؟ هدیه‌ی خدا یا ودیعه‌ی شیطان؟... به راستی چیست این مرگ مرموز، این سرزمین ناپیدا که هیچ مسافری از دروازه‌های آن بازنگشته تا شرحِ درونِ پنهان از دیده‌های آن را دهد؟ به راستی چیست این مرگ، این راز آفرینش، که آدمی را در طول تاریخ درازآهنگ خویش سرگشته و هراسان ساخته؟ به راستی چیست این مرگ؟...

در کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ، مخاطب هفت داستان کوتاه خواهید بود که جملگی حول محور درونمایه‌ی مرگ می‌گردند. این هفت داستان که به قلم بهزاد قدیمی، فرزین سوری، م. ر. ایرم، شیرین سادات صفوی، فرزاد خلیلیان و محمد ارس پناه به نگارش درآمده‌اند، به ترتیب از این قرارند: «خدمت و خیانت هیولاساز دمشقی»، «یادداشتی در باب جنون، به انضمام پرتره‌هایی از مرد جانی»، «بازخوانی زندگی وحشت‌آور آقای هدایت جبرپور در تشییع جنازه‌اش»، «دکتر به واقع چگونه مرد؟»، «تن»، «رازکاوی تاریخ نحریه» و سرانجام، «گریخته».

گفتنی است که هر یک از این هفت داستان نامبرده، به یکی از ژانرهای مطرح روایی، از جمله ترسناک، مرموز و کارآگاهی، تعلق دارند.

کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ به همت انتشارات پیدایش روانه‌ی بازار نشر شده است.

کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار ژانر وحشت، و دوست‌داران داستان‌های معمایی، دو گروه از مخاطبان اصلی کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ می‌خوانیم

«زانوهایم تاب ایستادن پشت این تریبون را ندارد و واقعاً نمی‌توانم حضور در این محکمه‌ بی‌مجرم و متهم را تحمل کنم. انتظار دارید که چه چیزی از یک بیوه‌ی وفادار بشنوید. من منکر این همه اتفاقات غریب نمی‌شوم اما هنوز می‌گویم «هدایت» همسری نمونه بود... باور کنید یا نه، او انسانی از همه جهت فوق‌العاده بود. شوهری عالی، مردی واقعی و پدری بی‌نظیر. چه کسی فکر می‌کرد که کم ‌شدن چند لپه، کل قیمه را خراب کند؟

این جنازه، جنازه‌ی هدایت نیست چون هدایت به عمرش یک نماز قضا‌شده نداشت و همان او بود که همیشه زودتر از شما وضو گرفته در مسجد حاضر می‌شد. در اوج ناراحتی معده‌اش هم روزه می‌گرفت و با وجود پادرد شدیدش سالی دو مرتبه به زیارت عتبات می‌رفت. من نگویم هم همه می‌دانید که شوهر من در تمامی‌ مسائل، یک مؤمن واقعی بود ولی باز خدا را شاهد می‌گیرم که در زندگی مشترک‌مان هرگز از او خلافی ندیدم که باعث سرافکندگی‌ام باشد. باور کنید شوهر من در همان لحظه‌ی نحس مرد و آن جنازه‌اش بود که به بیمارستان رساندند. اصلاً چطور امکان دارد که بعد از چنین حادثه‌ی مهیبی کسی زنده بماند. نه من که همه‌ی رفقای دور و نزدیکش حاضرند قسم بخورند که بعد از آن روز جنی جهنمی صاحب جسم در حال احتضار شوهرم شده بود. پس قبول کنید که جنازه‌ای که اکنون در تابوت کنار دستم گذاشته‌اند و حتی حاضر نیستند خاکش کنند، شاید تازه از نفس افتاده باشد ولی هدایت من نیست... هدایت من این‌طور نبود.»

تمام تلاش‌های همسر جبرپور برای تبرئه کردن خانواده‌اش بدون بر جای‌ گذاشتن تأثرِ خاصی تمام شد و در حالی که دوشیزگانِ بازمانده از ‌مرحوم همراهی‌اش می‌کردند، آرام آرام و گریه‌کنان از سالن حسینیه‌ی شهدای «کوچِشهر» خارج شد.

فهرست مطالب کتاب

یک: خدمت و خیانت هیولاساز دمشقی
دو: یادداشتی در باب جنون به انضمام پرتره‌هایی از مرد جانی
سه: بازخوانی زندگی وحشت‌آور آقای هدایت جبرپور در تشییع جنازه‌اش
چهار: دکتر به واقع چگونه مرد؟
پنج: تَن
شش: رازکاوی تاریخ نحریه
هفت: گریخته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ
نویسنده، ، ، ، ، ،
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-296-474-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
28800 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ

برای دریافت کتاب گریخته: هفت روایت در باب مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.