معرفی و دانلود کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند

عکس جلد کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند

فرشته میرزایی در کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند، روایتگر زندگی زن جوانی شده که به‌تازگی همسر خود را از دست داده. آنچه بیش از مرگ «یاسر»، قلب «نگار» را به درد می‌آورد بی‌خبری از دلیل مرگ اوست. در این رمان پرکشش که توانسته به‌عنوان کتاب برگزیده‌ی دوره‌ی دوم جایزه‌ی ادبی کوچه معرفی شود، شاهد تلاش‌های نگار برای پی بردن به علت مرگ عجیب همسرش هستیم.

درباره‌ی کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند

نخستین صفحات کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند با صحنه‌هایی از مراسم سوگواری برای جوانی آغاز می‌شود که به‌تازگی در حادثه‌‌ی رانندگی جانش را از دست داده و همسرش را که شخصیت اول داستان نیز هست، با یک دنیا سؤال و ابهام تنها گذاشته. نگار که با رفتارهای عجیب و گریه نکردنش در مراسم خاکسپاری، هم خانواده‌‌ی خود را به ستوه آورده و هم خانواده‌‌ی همسرش را، از حقیقتی خبر دارد که همه از آن بی‌اطلاع‌اند: یاسر دو روز قبل از تصادف، بعد از مشاجره‌ای که با نگار داشته خانه را ترک کرده و بدون این که مشخص باشد در این دو روز چه بر سرش آمده، در سانحه‌ی رانندگی فوت کرده. اکنون نگار که به قضاوت‌های تیز‌و‌تند اطرافیانش هیچ اعتنایی نمی‌کند، به‌جای گریه‌‌و‌زاری معمول زنان بیوه، تصمیم دارد هر طور شد به علت مرگ همسرش پی ببرد. علتی که ممکن است از خبر ناگهانی مرگ یاسر ناگوارتر باشد!

فرشته میرزایی این داستان نفس‌گیر را از زاویه‌ی دید سوم‌شخص روایت می‌کند اما در سراسر داستان تلاش کرده دورنمایی از شخصیت قهرمان داستان را نیز برایمان ترسیم کند. مرگ همسر تنها اتفاق تلخی نیست که نگار در زندگی تجربه کرده‌. مرگ پدر که فقط دو سال از آن می‌گذرد و اختلافاتی که خانواده‌‌ی یاسر با نگار داشته‌اند، بر تلخی‌های زندگی‌اش افزوده‌اند. نویسنده با فلش‌بک‌هایی که در خلال داستان به کار می‌گیرد، روزهای سیاه زندگی نگار را برایمان ترسیم می‌کند.

ماجرا هنگامی پیچیده‌تر می‌شود که نگار هنگام حضور بر مزار یاسر احساس می‌کند زمین او را به سمت خود می‌کشد. گویی از این طریق باید نوع دیگری از ارتباط را با یاسر آغاز کند و با نفوذ به خاکی که همسرش را دربرگرفته، به راز مرگ او پی ببرد. نگار که در سردخانه نتوانسته نقاط زخمی بدن یاسر را کامل ببیند و شواهدی از علت مرگ او بیابد، اکنون قصد دارد بعد از جای گرفتن یاسر در دل خاک، با وارسی جسم او نحوه‌ی مرگش را نیز تشخیص بدهد.

جریان روایت‌ در کتاب من چیزهای می‌بینم که دیگران نمی‌بینند، سرعت بالایی دارد. این نکته را از جملات کوتاه و پیوسته‌ای که فرشته میرزایی برای بیان داستان برگزیده به‌خوبی درمی‌یابیم. از سوی دیگر نقطه‌ی شروع داستان درست از جایی است که نقطه‌ی عطف ماجرا نیز محسوب می‌شود. همین موضوع بر جذابیت کتاب برای مخاطب می‌افزاید و او را به مطالعه‌ی داستان سوق می‌دهد. نویسنده در عین حال، برای بازگویی زندگی گذشته‌ی نگار، سرعت پایین‌تری دارد و از این طریق، با ایجاد نوعی تعلیق، خواننده را وادار می‌کند برای کنار هم قرار دادن پازل زندگی نگار، تا انتهای داستان پیش برود. رابطه‌ی این دختر با «یاشار»، برادر همسرش، از نقاط ابهام‌برانگیزی است که میرزایی از آن برای ایجاد تعلیق نهایت استفاده را می‌کند.

تنوع و تعدد شخصیت‌ها از دیگر مشخصه‌های کتاب حاضر است که با هنرنمایی فرشته میرزایی در ترسیم خصوصیات درونی و بیرونی آن‌ها همراه شده. مخاطب تمامی شخصیت‌ها را از دریچه‌ی ذهن نگار خواهد شناخت و هریک از آن‌ها به سبب ارتباطی که با نگار دارند، وارد ماجرا می‌شوند و گوشه‌ای از روایت را به خود اختصاص می‌دهند.

چنانچه تصمیم دارید با داستان‌های موفق نویسندگان ایرانی در سال‌های اخیر آشنا شوید، مطالعه‌ی این رمان را از دست ندهید. اثری که نشر کتاب کوچه انتشار آن را به عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دنیای ما

«دنیای ما» عنوان مجموعه کتاب‌هایی است که با محوریت ادبیات داستانی به کوشش نشر کتاب کوچه، راهی دنیای کتاب شده‌اند. هر یک از آثار این مجموعه دربردارنده‌ی یک رمان از نویسندگان نوقلم و کمترشناخته‌‌شده‌ی معاصر هستند. از میان این سری کتاب‌ها می‌توان به عناوینی چون «ضیافت به صرف گلوله»، نوشته‌ی مجید قمصری، «گیتار»، به قلم ضحی کاظمی، «خشتمال»، اثر محمدسعید احمدزاده، «بیرون دایره» به نویسندگی الهام فلاح، «سوپ سیاه» از مرجان بصیری و «سینما مایک» اثر سعید تشکری اشاره کرد.

مطالعه‌ی مجموعه کتاب‌های دنیای نو فرصت خوبی را در اختیارتان قرار خواهد داد تا با تازه‌ترین دستاوردهای نویسندگان نوظهور ایرانی و سیر داستان‌نویسی در دوران معاصر بیشتر آشنا شوید.

کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان داستان‌ها و رمان‌های فارسی و افرادی که مایل‌اند بیش‌ازپیش با تازه‌ترین آثار ادبی معاصر ایران آشنا شوند، مطالعه‌ی کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند را هرگز از دست ندهند.

با فرشته میرزایی بیشتر آشنا شویم

فرشته میرزایی (1367) از نویسندگان نوقلم و مترجمان خبره‌ی ایرانی است. بخش عمده‌ای از آثاری که این بانوی نویسنده به فارسی برگردانده، در زمره‌ی ادبیات کودک قرار می‌گیرند؛ به‌طور مثال می‌توان به مجموعه کتاب‌های «گام‌به‌گام رشد کودکان» اشاره کرد که قصه‌هایی را در زمینه‌ی پرورش رفتارها و خصلت‌های نیک در کودکان دربرگرفته. رمان من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند، حاصل طبع‌آزمایی‌های فرشته میرزایی در زمینه‌ی داستان‌نویسی برای بزرگسالان است.

در بخشی از کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند می‌خوانیم

هوا تاریک بود و قبرها از هم شناخته نمی‌شدند. دنبال یاسر می‌گشتم. صدایی مرا به‌سمت خود می‌خواند؛ اما بین زوزه‌ی باد و خش‌خش برگ‌ها واضح نبود. به‌سمت صدا ‌رفتم، درست همان جایی که انعکاس نور ماه، نشان‌دارش کرده بود. چندین بار نزدیک بود پایم به سنگ قبرها گیر کند و پخش زمین شوم. بالای سر یاسر که رسیدم، به نظرم آمد سنگ قبر کمی جابه‌جا شده. تا نشستم، نور ماه گم شد. به‌سختی با حرکت دست، قسمتی از خاک را که بیرون زده بود، پیدا کردم. بعد به‌دنبال یاسر، انگشتانم را در خاک فرو کردم. دوباره چیزی دستم را به‌سمت خودش کشید. فکر کردم دارم به یاسر نزدیک‌تر می‌شوم. در چشم‌برهم‌زدنی، دست چپم کامل در خاک فرورفت. داشتم با کتف وارد قبر می‌شدم. ناگهان زوزه‌ی باد قطع شد تا من فقط صدای تپش قلبم را بشنوم، بلند و ترسناک. زبانم بند آمده بود. خیسی خونی گرم را روی انگشتانم حس می‌کردم. دست راستم را بی‌هوا در اطراف ‌چرخاندم تا کمکی پیدا کنم.

شاخه‌ی تنومندی تا نزدیک زمین رسیده بود. می‌دانستم اطراف قبر یاسر هیچ درختی نیست؛ اما چاره‌ای نداشتم. دست راستم را به شاخه‌ی درخت گرفتم تا بیش از این در خاک فرونروم. زورم در برابرش کم بود. پاهایم را روی زمین می‌کشیدم؛ اما داشتم ذره‌ذره در خاک غرق می‌شدم. سرم که به زمین نزدیک شد، چیزی در گوش چپم داخل شد. می‌خواستم مانعش شوم؛ اما اگر درخت را رها می‌کردم، کامل در خاک فرومی‌رفتم. خاک گونه و فکم را گرفت. تاب مقاومت دستم تمام شد. مزه‌ی خاک را که چشیدم، شاخه‌ی درخت شکست و خاک مرا بلعید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7390-15-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند

برای دریافت کتاب من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.