معرفی و دانلود کتاب داستان فوتبالیست‌ها: روایت مصور

عکس جلد کتاب داستان فوتبالیست‌ها: روایت مصور
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان فوتبالیست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان فوتبالیست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان فوتبالیست‌ها: روایت مصور

کتاب داستان فوتبالیست‌ها دومین مجلد از مجموعه‌ی «روایت مصور فوتبال» است. دیوید اسکوایرز، کارتونیست مشهور استرالیایی، در این کتاب کمیک، با زبانی آکنده از طنز به معرفی برخی از سرشناس‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ پرداخته است.

درباره کتاب داستان فوتبالیست‌ها

ورزش فوتبال را عموماً با ستاره‌های آن می‌شناسند: میشل پلاتینی، پله، دیگو آرماندو مارادونا، زین‌الدین زیدان، اریک کانتونا، لوئیز فیگو، رونالدینیو، کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و زلاتان ابراهیموویچ. این‌ها تنها برخی از نام‌های بزرگی‌اند که تاریخ پرفرازونشیب دنیای فوتبال را رقم زده‌اند؛ نام‌هایی که هر کدام، فصلی از کتاب داستان فوتبالیست‌ها (The Illustrated History of Football: Hall of Fame) را به خود اختصاص داده‌اند.

اثر نامبرده که به قلم دیوید اسکوایرز نگاشته و تصویرپردازی شده، کتابی مصور است که چاپ نخست آن به سال 2016 بازمی‌گردد. این کتاب به واقع دومین مجلد از مجموعه‌ی دوجلدی «روایت مصور فوتبال» است، که جلد نخست آن با عنوان «داستان فوتبال» شناخته می‌شود. در کتاب داستان فوتبال، عمده‌ی تمرکز نویسنده معطوف به حوادث بزرگ و جنجالی‌ای بوده که در جهان فوتبال رخ داده‌اند. در کتاب پیش رو اما، مرکز توجه نویسنده چهره‌های سرشناسی‌اند که تاکنون در جهان فوتبال ظهور کرده‌اند. چهره‌هایی کاریزماتیک و محبوب که هر کدام ستاره‌ی نسل خود، کشور خود، و بی‌شک، باشگاه‌ یا باشگاه‌های ورزشی خود به شمار می‌رفته‌اند. عمده‌ی این چهره‌ها -که شمارشان به هفتاد می‌رسد- مدت‌ها پیش با مستطیل سبز خداحافظی کرده‌اند؛ برخی نظیر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اما، کماکان در چمن سبز فوتبال به درخشش خود ادامه می‌دهند.

اطلاعاتی که کتاب داستان فوتبالیست‌ها در اختیار شما می‌گذارد، عمدتاً مربوط به وجه خاص شهرت ستارگان فوتبال است. مرادمان از وجه خاص شهرت، دلیل یا مجموعه‌ای از دلایل است که فوتبالیستی خاص را به چهره‌ای سرشناس و بین‌المللی بدل ساخته‌ است. (مثلاً، وجه خاص شهرت مارادونای فقید، علاوه بر تکنیک ناب و نبوغ فوتبالی‌ او، شخصیت کاریزماتیک و جنجالی‌اش بوده است.)

کتاب داستان فوتبالیست‌ها به قلم شیرین سادات صفوی و محمود حاج زمان به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر اطراف در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است. اگر از طرفداران دوآتشه‌ی ورزش فوتبالید، شک نداشته باشید که با مطالعه‌ی اثر پیش رو بناست تجربه‌ای فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید.

درباره مجموعه روایت مصور

داستان‌ها و روایت‌های مصور در میان مخاطبین غربی، بی‌اندازه محبوب و پرطرفدارند. بسیاری از شاخص‌ترین داستان‌های ادبیات عامه‌ی غرب، نخستین بار در قالب این گونه از روایت‌ها عرضه شده‌اند. در ایران اما اقبال به آثار مصور یا کمیک، چندان قابل توجه نبوده و نیست. این عدم اقبال، ناشی از برداشتی غلط و اما متداول است که بر مبنای آن، کتاب‌های کمیک آثاری صرفاً سرگرم‌کننده و در نتیجه، فاقد اهمیت و جدیت ادبی و هنری به شمار می‌روند. مجموعه‌ی «روایت مصورِ» نشر اطراف با هدف اصلاح این برداشت نادرست راه‌اندازی شده است. آثاری که ذیل این مجموعه به انتشار رسیده‌اند، کتاب‌های مصوری‌ از نویسندگان و کارتونیست‌های برجسته‌ی جهان‌اند که جملگی در محافل ادبی با استقبال مخاطبین جدی ادبیات مواجه شده‌اند. از میان این آثار می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «داستان فوتبال»، «داستان فوتبالیست‌ها»، «سرزمین مقدس: سفری به فلسطین»، «شنژن: سفری به چین» و «یانگون: سفری به برمه».

نکوداشت‌های کتاب داستان فوتبالیست‌ها

  • کتاب داستان فوتبالیست‌ها از دیوید اسکوایرز در ستایش برخی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال نوشته شده است. (Publisher's Description)
  • دیوید اسکوایرز دانش خود در باب دانش فوتبال را، به طرزی تأمل‌برانگیز و البته بسیار مفرح با ما در میان گذاشته است. (Daily Express)
  • نگاهی بکر به یک بازی زیبا. (NME)
  • جای خالی اثری سرگرم‌کننده همراه با تصاویری جالب و مفهومی که بتواند مخاطبان غیرتخصصی را نیز با خود همراه کند در بازار احساس می‌شد و به نظر می‌رسد که این کتاب توانسته باشد تا حدودی این خلأ را پر کند. (مهدی درستی، روزنامه‌نگار)

کتاب داستان فوتبالیست‌ها مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رشته‌ی پرطرفدار فوتبال، بی‌گمان از مطالعه‌ی کتاب داستان فوتبالیست‌ها از دیوید اسکوایرز لذتی وافر خواهند برد.

با دیوید اسکوایرز بیشتر آشنا شویم

دیوید اسکوایرز (David Squires) متولد سال 1974 و اهل کشور استرالیاست. او طنزنویس و کارتونیستی مشهور در سراسر جهان است که آثارش عمدتاً در روزنامه‌ی پرتیراژ گاردین به انتشار می‌رسند. اسکوایرز در طنزنویسی واجد سبک و استایلی منحصربه‌فرد است. طنرهای او عمدتاً متکی به ظرایف زبان انگلیسی و آکنده از ایجازی سحرانگیزند. نوشته‌های او، به تعبیر زیدی اسمیت، نویسنده‌ی نامدار انگلیسی، ساختاری همچون کوه یخ دارند؛ چرا که «رضایتی که از آن‌ها حاصل می‌شود، در بخش عمیق و پنهان از دیده‌ها» نهفته است.

مجموعه‌ی دوجلدیِ «روایت مصور فوتبال»، متشکل از دو کتابِ «داستان فوتبال» و «داستان فوتبالیست‌ها»، بهترین اثر ترجمه‌شده از دیوید اسکوایرز به زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب داستان فوتبالیست‌ها می‌خوانیم

ویتوریو پوتزو، سرمربی ایتالیای قهرمان جام‌های جهانی 1934 و 1938 ،درباره‌ی مئاتزا می‌گفت که حضور او در تیم، یعنی از همان اول یک گل جلو باشید. احتمالا حضور موسولینی در رأس قدرت و تهدید رقیبان ایتالیا از سوی او و دیگر مسئوالن دولتی در این امر بی‌تأثیر نبوده است اما نمی‌توان انکار کرد که جوزپه مئاتزا بهترین مهاجم فوتبال در دوران قبل از جنگ جهانی دوم بود. او به راحتی می‌توانست از هر دو پایش استفاده کند و از پیشروهای ضربه‌ی قیچی برگردان محسوب می‌شود؛ مهاجمی که هیچ وقت شکست نمی‌خورد. او موفق شد در 367 بازی سری آ، 216 گل به ثمر برساند و اگر جنگ به راه نمی‌افتاد و در 29 سالگی دچار مصدومیت شدید نمی‌شد و یک سال کناره‌گیری نمی‌کرد، گل‌های بیشتری هم می‌زد. علاوه بر دو بار قهرمانی جهان، مئاتزا موفق شد مدال المپیک 1936 را هم به دست بیاورد و تا سال‌ها، 33 گل او در تیم ملی رکوردی در ایتالیا محسوب می‌شد. وقتی این رکورد در دهه‌ی 1970 و به دست جیجی ریوا شکسته شد، مئاتزا با بدخلقی قابل درکی گفت «بیشتر گل‌های او مقابل قبرس و ترکیه بودند. گل‌های من ارزش بیشتری داشتند.» زمانی که هفده سال داشت، برای اولین بار برای تیم اینتر به میدان رفت و در همان بازی دو گل زد. در فصل دوم، این تعداد را به 33 گل رساند و بهترین دستاورد فوتبال حرفه‌ای خود را به ثبت رساند. با این حال، مئاتزا مجبور بود با بدخواهی فوتبالیست‌های بزرگتر هم کنار بیاید. می‌گویند لئوپولدو کونتی بیشتر از بقیه از این جوانک تازه وارد ناراضی بود و به او لقب «بالیال»را داد؛ گروه‌های نظامی جوانان که به دست موسولینی تشکیل شدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان فوتبالیست‌ها: روایت مصور
نویسنده
مترجمشیرین سادات صفوی، محمود حاج زمان
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-622-99224-4-6
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان فوتبالیست‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان فوتبالیست‌ها

برای دریافت کتاب داستان فوتبالیست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.