معرفی و دانلود کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا

عکس جلد کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا

کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا بلیط سفر متفاوت و هیجان‌انگیز شما به دل جهان ادبیات معاصر در یکی از متمدن‌ترین کشور‌های دنیا‌ و مهد هنر و فرهنگ، ایتالیاست. آلدو پالاتزسکی، جووانی ورگا، البرتو موراویا، فرانچسکو یووینه و گروهی دیگر از نویسندگان زبان و ادب ایتالیا میزبان این مهمانی باشکوه هستند و شما را به مطالعه‌ی بخشی از بهترین نوشته‌های خود فرا می‌خوانند.

درباره‌‌ی کتاب گزیده‌ی داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا

دیگر برای شناخت ادبیات معاصر ایتالیا و آشنایی با برترین آثار داستانی به تألیف درآمده‌ی قرون اخیر این دیار، نیازی به گشت‌وگذار میان ده‌ها کتاب و عنوان گوناگون نیست. کتاب گزیده‌ی داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا (Short stories, Italian Collections) با ترجمه و گردآوری فیروزه مهاجر، مجموعه‌ای از آثار نامی‌ترین نویسندگان داستانی کشور ایتالیا را به صورت یک‌جا و در قالب یک جلد در اختیار شما قرار خواهد داد.

معرفی و دانلود کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا

تاریخ ادبیات داستانی ایتالیا، به‌ویژه در سال‌های اخیر، نام‌ها‌ و اسامی پرافتخار بسیاری به خود دیده، اما در این بین، پیدا کردن عنوان نامی‌ترین نویسندگان و البته یافتن شاخص‌ترین آثار نگارش‌یافته‌ توسط هر نویسنده کار چندان راحتی نخواهد بود. فیروزه مهاجر که از برترین مترجمان زبان ایتالیایی در ایران است، با همکاری کامران شیردل و همچنین نشر خوب، ناشر دغدغه‌مند در معرفی ادبیات جهان برای فارسی‌زبانان، در تلاشی ستودنی دست به گرد‌آوری و ترجمه‌ی برخی از بهترین داستان‌های کوتاه از نویسندگان معاصر ایتالیا زده و در کتابی با نام گزیده‌ی داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا، ترجمه‌ی روان این آثار را به دست علاقه‌مندان دنیای شیرین ادبیات رسانده است.

کتاب گزیده‌ی داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا که با مقدمه‌‌ای از استاد هوشنگ گلشیری و شرح مختصری از ایشان در باب انواع سبک‌های داستانی ایتالیا، به دست مخاطبان می‌رسد، بستری برای آشنایی با بیش از ده نام شناخته‌شده در جهان داستان‌نویسی معاصر است. ایتالو کالوینو، لئوناردو شاشا، جووانی ورگا و چزاره پازه تنها بخشی از نام‌ها و اسامی‌ای خواهد بود که در این اثر ارزشمند و غنی، با قلم و شیوه‌ی نگارش آن‌ها آشنایی پیدا می‌کنید. کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا همچنین در معرفی آثار مدنظر خود چند ویژگی جذاب را نیز لحاظ نموده است؛ اول آن که در بخش ابتدایی هر فصل و در آغاز مطالعه‌ی داستان‌ها شما به مطالعه‌ی سرگذشت‌نامه‌ای کوتاه از زندگی خود نویسنده و وقایع و حوادث زندگی و یا ویژگی‌های نثری هنرمند دعوت خواهید شد و دوم آن که در پایان کتاب و به‌صورت اجمالی با نمایه‌ای از حوادث مهم و اتفاقات مهم تاریخ ادبیات ایتالیا آشنا خواهید گردید.

معرفی و دانلود کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا

نکته‌ی طلایی دیگر در کتاب گزیده‌ی داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا آن است که گردآورنده، در بسیاری از موارد به ترجمه‌ی یک اثر داستانی از نویسنده اکتفا ننموده و برای آشنایی بیشتر با سبک نگارش و تألیفات داستان‌نویس، دو اثر را معرفی گنجانده است. «تنه‌لش‌ها»، «جای پا روی برف»، «مادر‌بزرگ» و «جنگ قدیسین» تنها گوشه‌ای از مجموعه داستان‌های کوتاه، متنوع و بسیار خواندنی کتاب گزیده‌ی داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا است که آغاز سفر و ماجراجویی شما در جهان پرشگفت ادبیات را رقم خواهد زد.

کتاب گزیده‌ی داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر خواندنی را به تمامی دوست‌داران ادبیات داستانی، به‌ویژه مشتاقان آشنایی با مجموعه آثار نویسندگان معاصر ایتالیا پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا می‌خوانیم

دون آنتونیو، با احتیاط تمام، از راهی میان‌بر به خانه بازمی‌گشت. اولیه ضربه او را با چهرۀ خون‌آلود بر کف پیاده‌رو کوبید. «چرا؟ چرا مرا می‌کشید؟» «تو هم برو به جهنم!» جوان ولگرد چلاقی کلاه چرب را از زمین برداشت و تفی در آن انداخت. «مرگ بر کلاه‌به‌سرها! زنده‌باد آزادی!» «تف بر تو!» بر عالیجنابی که برای دزد نان جهنم پیش‌بینی می‌کرد. او از مراسم عشا برمی‌گشت، و نان مقدس خورده بود. «مرا نکشید، آلوده به گناه کبیره‌ام!» گناه کبیره خاله لوچیاست؛ خاله لوچیا را پدرش در چهارده‌سالگی فروخته بود، در زمستان قحطی که فلکه و خیابان‌ها از ولگردی‌های گرسنه پر می‌شد. آن روز که ممکن بود گوشت سگ به چیزی بیرزد حالا بود، و می‌شد شکم خود را با آن سیر کرد، و در آستانۀ خانه‌ها و بر ریگ‌های کوچه با ضربه‌های تیشه پاره‌پاره‌اش کرد. حتی گرگ هم وقتی گرسنه در گله‌ای بیفتد، فکر سیر کردن شکم نیست، از خشم همه را می‌درد: پسر سینیورا که آمده بود ببیند چه خبر است؛ عطار هنگامی‌که دکانش را با عجله و خشم می‌بست؛ دون پائولو که سوار بر قاطر از تاکستان بازمی‌گشت، با توبره‌های خالی بر ترکش، بر سرش کلاه کپی کهنه‌ای که نامزدش مدت‌ها پیش، وقتی هنوز آفت به جان تاکستان نیفتاده بود، گلدوزی کرده بود. زنش به زمین افتادن او را دید: کنار در خانه ایستاده بود، با پنج فرزندش، در انتظار خوراک اندکی که مرد در توبره می‌آورد. «پائولو! پائولو!» اولی با تیشه ضربه‌ای بر شانه‌اش زد. دیگری با داس رویش پرید و روده‌اش را بیرون کشید. پائولو با دست خونین چکش را چسبیده بود.

اما بدتر از همه وقتی بود که پسر محضردار، یازده‌ساله با موهایی مثل طلا، معلوم نشد چطور، به دست جمعیت افتاد. پدر دو سه بار خواسته بود از جا برخیزد، و قبل از تلاش برای حفظ خویش از به میان زباله‌ها کشیده شدن، فریاد برآورده بود: «ندّو! ندّو!» ندّو فرار می‌کرد، از وحشت، چشم‌ها گشاده و دهان باز، بی‌آنکه بتواند فریاد بزند. او را بر زمین افکندند؛ او هم مثل پدر بر زانویی بلند شد؛ جریان سیل از رویش گذشت؛ کسی کفش زمختش را روی گونۀ او گذاشت و استخوانش را شکست؛ بااین‌همه پسر هنوز با دست‌هایش ترحم می‌طلبید. «نمی‌خواست بمیرد، نه، نمی‌خواست آن‌طور که پدرش کشته شده بود بمیرد.»

فهرست مطالب کتاب

در باب این دفتر
ورگا، جووانّی (1922-1840)
جنگ قدیسین
آزادی
پیراندللو، لوئیجی (1936-1867)
نشان‌های افتخار
شب اول
پالاتزسکی، آلدو (1947-1885)
پدربزرگ
مرد زنگوله‌دار
آلوارو، کورّادو (1956-1895)
مادیان سیاه
زن جووانینّو
موراویا، البرتو (1990-1907)
من و او
سُلداتی، ماریو (1999-1906)
جای پا روی برف
یووینه، فرانچسکو (1950-1902)
مارتینا بالای درخت
پاوزه، چزاره (1950-1908)
خانه‌ها
تنه‌لش‌ها
توبینو، ماریو (1991-1910)
چکّوی دلقک
گینزبورگ، ناتالیا (1991-1916)
مادر
کومیسّو، جووانی (1969-1895)
آمینتا
مورانته، الزا (1985-1912)
مادربزرگ
کالوینو، ایتالو (1986-1923)
ماهی بزرگ‌ها، ماهی کوچک‌ها
شاشا، لئوناردو (1989-1921)
جابه‌جایی
سفر طولانی
وقایع مهم ادبی ایتالیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا
نویسنده
مترجمفیروزه مهاجر، کامران شیردل
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-6513-91-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا

برای دریافت کتاب گزیده داستان‌های نویسندگان معاصر ایتالیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.