معرفی و دانلود کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر

عکس جلد کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر

کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر به قلم رولد دال، اتفاقاتی که برای خانم ماری مالونی و همسرش اتفاق می‌افتد را به زبانی شیرین برای کودکان روایت می‌کند.

رولد دال (Roald Dahl) نویسندۀ کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر (Lamb to the Slaughter) یک جاسوس، خلبان جنگی ماهر، همچنین تاریخ‌دان و مورخ شکلات و پزشک مخترع بود. او نویسنده چارلی و کارخانه شکلات‌سازی، ماتیلدا، بی اف جی (داستانی درباره یک غول مهربان) بود. رولد دال گنجینه‌ای حقیقی و همیشه سبز بود که آثار محبوب کودکان را خلق می‌کرد، به گونه‌ای که نحوه داستان ‌پردازی و قصه ‌گویی‌اش در ذهن خیلی‌ها حک شده است.

در پی انفجار ادبی رولد دال در سال 1961، جیمز و هلوی غول‌پیکر در ایالات متحده آمریکا به چاپ رسید و بعد از آن‌ هم نوبت چارلی و کارخانه شکلات‌‌سازی بود. رولد فیلمنامه‌هایی را برای جیمز باند به نام فقط دو بار زندگی می‌کنی و چیتی چیتی بنگ بنگ را، به‌ خوبی رمان‌های بزرگسالش مثل ببوس ببوس نوشت. آقای روباه شگفت‌انگیز در سال 1970 به چاپ رسید، دقیقاً یک سال قبل از منتشر شدن فیلم ویلی وانکا و کارخانه شکلات‌سازی. در بقیه دهه هم شاهد منتشر شدن آثار کلاسیکی مانند دنی قهرمان جهان، تمساح غول‌پیکر و عمو اسوالد من، هستیم.

همچنین رولد دال موفقیت بزرگی در زمینه تلویزیون به دست آورد. داستان‌هایش را در شش قسمت برای برنامه آلفرد هیچکاک بازگو کرد که هرکدام از داستان‌های مجموعه غیر منتظره‌اش به صورت سریالی جداگانه در بریتانیا، در بازه زمانی 1979 تا 1988، ساخته شد.

رولد دال در بیست ‌و سه نوامبر سال 1990 و در سن هفتاد و چهار سالگی، درگذشت. او در کلیسای پاریس، در خیابان پتر و خیابان پائول دفن شد که آن کلیسا در روستای گریت میسندن (نام دیگر آن باکینگهام شر می‌باشد.) قرار دارد، جایی که موزه رولد دال و مرکز داستان در آن واقع شده است که مأموریت خارق‌العاده‌ای را برای متحیر ساختن، به هیجان آوردن و الهام بخشیدن به کودکان و والدین آن‌ها، بر عهده دارد.

در بخشی از کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر می‌خوانیم:

مرد کاملاً بی‌حرکت نشسته بود و چون سرش را خم کرده بود، نور چراغ رو میزی فقط قسمت بالایی سرش را روشن می‌کرد. به همین دلیل دهان و چانه‌اش در تاریکی بود. خانم مالونی همینطور که به شوهرش می‌نگریست متوجه شد که عضله‌ی کوچکی در گوشه چشمش تکان می‌خورد.

شوهرش گفت: «خیلی متأسفم. ولی می‌دانم هضم چیزی را که می‌خواهم به تو بگویم، اصلاً آسان نیست. امّا من درباره‌ی آن فکر کردم و در نهایت تصمیم گرفتم که آن را بدون هیچ مقدمه‌ چینی بهت بگویم. فقط امیدوارم که مرا زیاد سرزنش نکنی.»

ماجرا را برای او تعریف کرد. خیلی طول نکشید، حداکثر چهار یا پنج دقیقه. خانم مالونی در تمام این مدت بی‌حرکت سرجای خودش نشسته بود و وحشت‌ زده او را می‌نگریست. انگار که شوهرش، با گفتن هر کلمه از او دورتر می‌شد. مرد اضافه کرد: «این را می‌دانم که اصلاً زمان خوبی نبود تا این‌ها را به تو بگویم، ولی چاره‌ای نداشتم و راه دیگری هم وجود نداشت. هر چقدر که بخواهی به تو پول می‌دهم تا از هر جهت زندگی راحت و مرفهی داشته باشی. امّا نباید جار‌ و ‌جنجال راه بیندازیم چون اصلاً برای آبروی شغلی من خوب نیست. امیدوارم که بتوانی درک کنی.»

عکس‌العمل خانم مالونی به گونه‌ای بود که انگار چیزی را باور نکرده و خیال می‌کند که اصلاً چیزی نشنیده است. یا شوهرش حرفی نزده بود و او همه‌ چیز را تصور کرده بود. شاید اگر تظاهر می‌کرد که چیزی نشنیده است. اگر ظاهر آرام خود را حفظ می‌کرد، آن ‌وقت از خواب بیدار می‌شد و می‌دید که واقعاً خبری نشده است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
گوسفند قربانی
سرباز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر
نویسنده
مترجمفاطمه باخدای مرکیه
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-6071-94-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر

پیمان حقانی
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
یک داستان کوتاه عالی با یک پایان غیرمنتظره و خلاقانه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر

برای دریافت کتاب گوسفند قربانی و یک داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.