معرفی و دانلود کتاب گوژپشت نتردام

عکس جلد کتاب گوژپشت نتردام
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گوژپشت نتردام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گوژپشت نتردام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گوژپشت نتردام

آیا دلبر می‌تواند دیو را دوست داشته باشد؟ کتاب گوژپشت نتردام داستانی عاشقانه از ویکتور هوگو است که زندگی کازیمودوا را به تصویر می‌کشد. او مرد جوان خمیده قامتی است که به زنی کولی دل می‌بازد و مهر یک طرفه‌اش تراژدی عظیمی را خلق می‌کند. این رمان یکی از درخشان‌ترین آثار ادبیات داستانی بوده و بعد از دو قرن همچنان در میان خوانندگان محبوب است... .

درباره‌ی کتاب گوژپشت نتردام

دنیا همانقدر که در مقابل زیبارویان بخشنده است از مردم زشت‌رو دریغ می‌کند و کازیمودوی کتاب گوژپشت نتردام (Notre dame de Paris) از ویکتور هوگو به گروه دوم تعلق داشت. مردی جوان و قوی اما با کمری خمیده، صورت هیولاشکل و اندام از ریخت افتاده. او وقتی هنوز یک نوزاد بود توسط پدر و مادرش رها شد تا به مرگی طبیعی بمیرد چون آنقدر زشت بود که فکر می‌کردند یک اهریمن جای فرزندشان متولد شده. ولی کودک زنده ماند؛ چون سرنوشت تقدیر مهمی را برایش رقم زده بود.

کازیمودوا توسط کشیشی خیرخواه از مرگ حتمی نجات یافت. او در کلیسای نوتردام، یعنی یکی از عظیم‌ترین ساختمان‌های پاریس آن زمان بالغ شد. تفریحش بازی با پرنده‌ها بود و حرف زدن با مجسمه‌های بزرگی که اگر خوب دقت می‌کردی، فرق چندانی با آن‌ها نداشت. ولی خداوند برخلاف ظاهر ترسناک کازیمودوا قلب مهربانی به او بخشیده بود. بالیدن در فضای روحانی کلیسا و زندگی دور از مردم شهرنشینْ این نوزاد ناقص‌الخلقه‌ی گذشته را به مردی صاف و صادق تبدیل کرد. کسی که همسایه‌های نوتردام بچه‌های تخسشان را با سایه‌ی او می‌ترساندند -با اینکه هیچ‌وقت او را از نزدیک ندیده بودند- احتمالا از آرام‌ترین ساکنین پاریس درندشت بود، البته فقط تا روزی که آن دختر کولی را دید.

اسمرالدای زیبا، رقاصه‌ و خواننده‌ای خوش‌صدا بود. دیو و دلبر در شلوغی یک جشنواره محلی به هم برخوردند. دختر ترسید و پسر دل باخت. آخر از کازیموی کتاب گوژپشت نتردام که تمام عمر هم‌نشینی جز پیرمردها و مجسمه‌ها نداشت، در برابر شهرآشوبِ دلفریبی مثال او چه برمی‌آمد؟ اما از بی‌مهری‌های طبیعت بگذریم، بقیه شیفتگان اسمرالدا هم خیلی زود از راه رسیدند. در طرف دیگر با فشار متعصبان حکم دستگیری کولیان امضا شد و سربازها مانند برگشت زنبورها به کندو، به کاروان دختر زیبا هجوم آوردند. پاریس به آشوب کشیده شد اما هیچ شعله‌ای به اندازه‌ی آتش قلب کازیمودوا سوزان نبود. او برای نجات جان اسمرالدا امنیت کلیسا را ترک گفت و به خیابان‌های پر ازدحام شهر پا گذاشت... .

گفتنی است که کتاب گوژپشت نتردام توسط انتشارات یمنا به چاپ رسیده و جواد محیی ترجمه‌ی آن را برعهده داشته است.

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب گوژپشت نتردام

هنرمندان بسیاری از داستان عشق نافرجام کازیمودوا و اسمرلدا برای خلق آثار خود الهام گرفته‌اند. تا کنون 15 فیلم سینمایی، 6 سریال و فیلم تلویزیونی، 5 اجرای باله، 14 تئاتر موزیکال، 9 نمایش و تعداد قابل توجهی برنامه‌ی رادیویی با اقتباس از داستان گوژپشت نتردام ساخته شده که این تنها آمار ثبت شده در رسانه‌های انگلیسی‌زبان است. با این حال در رسانه‌ی فارسی کارتون گوژپشت نتردام، تولید سال 1996 از والت‌دیزنی بیشترین شهرت را دارد و بسیاری از ایرانیان حداقل یک بار این کارتون را تماشا کرده‌اند.

کتاب گوژپشت نتردام مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

با ویکتور هوگو بیشتر آشنا شویم

ویکتور هوگو (Victor Hugo) نویسنده و شاعر نامدار فرانسوی است. از او به عنوان بنیانگذار مکتب رمانتسیم ادبی یاد می‌شود و آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند. «بینوایان»، «مردی که می‌خندد»، «آخرین روز یک محکوم به اعدام» و «گوژپشت نتردام» معروف‌ترین کتاب‌های او هستند که به شکل‌های مختلف مورد اقتباس قرار گرفته‌اند و نام آن‌ها حتی برای افرادی که از خوانندگان این آثار نبوده‌اند آشناست.

لازم به ذکر است که نوشته‌های ویکتور هوگو الهام بخش نسل‌های بعدی نویسندگان در زادگاهش و سایر کشورهای جهان بود و ما خلق بسیاری از داستان‌های مدرن (از جمله جوکر) را به هوگو مدیون هستیم.

در بخشی از کتاب گوژپشت نتردام می‌خوانیم

توجه و دقت مردم به مانند خورشید هردم به‌سویی معطوف می‌گردید. این توجه از گوشه تالار به وسط آن و اینک به گوشه دیگر برگشته بود. دوران میز مرمرین و جایگاه مخصوص سپری شده و نوبت نمازخانه «لوئی» یازدهم فرا رسیده بود. اینک میدان برای هر نوع دیوانه بازی آزاد شده و جز فرستادگان «فلاندر» و مردم بی سر و پا کسی در آن دیده نمی‌شد. نوبت ادا و اصول فرا رسید نخستین چهره‌ای که بر روزنه ظاهر شد با شلیک خنده دیوانه وار حضار مواجه گردید. «هومر» بی گفت‌وگو چنین خنده‌ای را فقط می‌توانست به خدایان نسبت دهد. با پلک‌های سرخ رنگ برگشته، دهان فراخ و پیشانی چین‌دار که به چکمه‌های سواران امپراطور شبیه بود همه را به خنده انداخت.

در این حال تالار بزرگ شبیه «المپ» خدایان بود، «ژوپیتر» مفلوک و گرنگوار بیش از هر کسی بدین شباهت اذعان داشتند، سپس چهره دوم و سوم بر روزنه پدیدار شد. آنگاه نوبت به ادا و اصول نفر بعدی و بعدی رسید. هر دم هلهله شادی و خنده حضار و صدای کف زدن و پایکوبی تماشاگران دو چندان می‌شد. این نمایش عجیب چنان سکرآور و گیج‌کننده بود که توصیف دقیق آن هرگز برای خوانندگان امروزه و تماشاگران دوران معاصر ممکن نیست. چهره‌های گوناگونی به‌دنبال هم، به اشکال مختلف هندسی از مثلث تا ذوزنقه و از مخروط تا چند وجهی بر روزنه ظاهر می‌شد. حالات روحی مختلف بشر از خشم، شادی و سیمای سنین مختلف زندگی از اخم کودکان نوزاد تا چین و چروک دوران پیری، و همچنین اشباح و غرایب مذهبی مختلف از «فون» تا «بعل زبوت Belzebuth» بالاخره نیم‌رخ جانوران مختلف از پوزه تا منقار براین چهره‌ها نقش شده بود. گویی تمام مجسمه سرهای «پون- نف» و کابوس‌هایی که ساخته «ژرمن- پیلونه» است جان گرفته و یکایک با دیدگان شرربار تماشاگران می‌نگرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: تالار بزرگ
پیر گرنگوار
آقای کاردینال
خواجه ژاک کوپنول
کازیمودوا
اسمرالدا
بخش دوم: از چاه به چاله
میدان اعدام
Besos para Golpes
عواقب تعقیب زن زیبا در کوچه‌های تاریک
گرفتاری‌های بعدی
کوزه شکسته
شب عروسی
بخش سوم: نتردام
منظره پاریس
بخش چهارم: نیکوکاران
کلودفرولو
سگ و صاحب سگ
دنباله سرگذشت کلودفرولو.
کراهت در انظار
بخش پنجم: راهب سن مارتن
آن بدست این منهدم خواهد شد
بخش ششم: نظری بی‌طرفانه به هیئت قضاوت قدیم
سوراخ موش
داستان گرده نان
قطره‌ای اشگ برای جرعه‌ای آب
پایان داستان کلوچه
بخش هفتم: خطر اعتماد به حیوان
هر راهبی فیلسوف نیست
زنگ‌های کلیسا
آنانگی ANATKH
دو مرد سیاه پوش
خاصیت ناسزا در هوای آزاد
راهب بدخو
فایده پنجره‌های مشرف به رودخانه
بخش هشتم: تبدیل سکه طلا به برگ خشک
دنباله داستان
سکه طلایی که به برگ خشک مبدل شد
پایان داستان سکه‌ای که به برگ خشگ تبدیل شد
Lasciate ogni speranza
مادر
بخش نهم: التهاب
گوژپشت، یک چشم، لنگ
مرد کر
سفال و بلور
کلید در سرخ
دنباله کلید در سرخ
بخش دهم: افکار عالی گرنگوار
بروید ولگرد شوید
زنده باد شادی
دوست ناشی
پنجره روشن باستیل
مشعل زیر سرپوش
ندای یاری
بخش یازدهم: پاپوش کودک
la creatura Bella Biaco vestita
عروسی فوبوس
عروسی کازیمودو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گوژپشت نتردام
نویسنده
مترجمجواد محیی
ناشر چاپیانتشارات یمنا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات540
زبانفارسی
شابک978-622-6699-55-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گوژپشت نتردام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گوژپشت نتردام

برای دریافت کتاب گوژپشت نتردام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.