معرفی و دانلود کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه

عکس جلد کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه
قیمت:
۱۹۵۰۰ 11700 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه

کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه، دربردارندۀ آثاری از ادبیات داستانی کردستان به قلم شیرزاد حسن است.

شیرزاد حسین - و یا به قول بختیار علی: این اودیپ خجالتی کردستان از نویسندگان برجسته‌ی ادبیات داستانی کردستان است و در نوشتن داستان کوتاه، ید طولایی دارد. گرچه نگاه و دیدگاهی کمابیش فرویدی به جهان پیرامون خود دارد، اما فرویدیسم او از نوع شرقی آن است که در عشقی ناب و به دور از هرگونه خیانت ریشه دارد... عشقی که همه‌ی زنان و مردان میهنش از آن سهمی دارند...

در بخشی از کتاب خانه‌ای از جنس آب می‌خوانیم:

رئیس قبیله شتابان همه‌ی افراد قبیله را جمع کرد و گفت: «شما همه می‌دونید که ما توی این جزیره گرفتار شدیم و تعداد جمعیت‌مون هم همچنان رو به افزایشه... ما ناچاریم طبق آداب و رسوم پدران‌مون، عده‌ای از شما عزیزان رو در راه خدا قربانی کنیم... این گروه رو همچون سال‌های گذشته، توی یه قایقِ بدون پارو می‌گذاریم و در گرداب رها می‌کنیم... خوشبخت اون‌هایی هستن که توی این راه قربانی می‌شن... چرا که در اون‌ سوی گرداب به ساحل امن و به آستان مبارک حضرت حق خواهند رسید و برای همیشه در خوبی و خوشی زندگی خواهند کرد... البته همون‌ طوری که شما هم می‌دونید، امسال تعداد ما بیش از اندازه افزایش پیدا کرده... لازمه که علاوه بر قربانیان پیر و جوان، چند نفر از آقا پسرها و دختر خانم‌های جوان هم خودشون رو برای سفر اون دنیا و قربانی‌ شدن در این راه مقدس، آماده بکنن.»

در برابر مرگی این‌گونه وحشتناک مرگ در میان گرداب همه درمانده و مبهوت، به فکر فرو رفته بودند. رئیس قبیله دوباره رشته‌ی سخن را به دست گرفت:

«با این حساب، ناچارم مثل همیشه قربانی‌ها رو خودم انتخاب کنم.»

در آغاز همه‌ی پیرمردان و پیرزنانی را که یک پای‌شان لب گور بود، در نزدیکی ساحلی که موج‌ها سر به صخره‌ها می‌کوبیدند، ردیف کردند.

در تمام مدتی که رئیس سرگرم ردیف‌ کردن قربانیان بود، و تا وقتی‌ که نوبت به پسران و دختران جوانی رسید که زیر آفتاب سوزان آن‌ روز اشک و عرق می‌ریختند، پسر و دختری عاشق، بی‌خبر از مرگ و قربانی و شادی دیدار خداوند و تصمیم نابه‌جای رئیس قبیله، چشم به هم دوخته بودند و پرتوهای آفتاب بر چهره‌ی آبنوسی آن‌ها موج برمی‌داشت و در سطح آب دریا و در فضای آسمان و بر روی خاک، به‌ هم می‌آمیخت...

فهرست مطالب کتاب

بازی تعویض تختخواب‌ها
کودتای خرگوش‌ها
خانه‌ای از جنس آب
پروانه‌های پیر شامگاهان
چتر
مارلین
محله‌ی مترسک‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه
نویسنده
مترجمرضا کریم مجاور
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-8211-95-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۹۵۰۰ 11700 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه

کیوان درودی
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
مجموعه‌ای از داستان کوتاه شزاد حسن است که به قلم مترجم کورد به زبان فارسی ترجمه شده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه

برای دریافت کتاب خانه‌ای از جنس آب: بهترین داستان‌های کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.