معرفی و دانلود کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی!

عکس جلد کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی!
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی!

دایان دی گروت در کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! داستان گیلبرت و دوستانش را تعریف می‌کند که جملگی با هم به یک اردوگاه تفریحی به نام «های‌دی‌هو» رفته‌اند. اوضاع تماماً بر وفق مراد است، تا آن‌که صداهایی عجیب‌و غریب (راستش شما که غریبه نیستید، صداهایی عجیب و به‌شدت ترسناک!) حسابی گیلبرت و رفیقانش را می‌ترساند. هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌خواهد دوستانش فکر کنند که فردی ترسو است، اما صداهای ترسناک لحظه‌به‌لحظه بلندتر می‌شوند...

درباره‌ی کتاب‌ گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی!

همه‌ی ماجرای کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! (Good Night, Sleep Tight, Don't Let the Bedbugs Bite!) از اردوگاه تفریحی های‌دی‌هو آغاز شد. همان اردوگاهی که گیلبرت حسابی برای رفتن به آنجا هیجان‌زده بود. قرار بود او و دوستانش گروهی به اردوگاه تفریحی بروند و شب را آنجا بخوابند. بالاخره روز موعود فرا رسید. گیلبرت به همراه فرانک و دیگر دوستانش سوار اتوبوس شد، اما به نظر می‌رسید مسأله‌ای فرانک را حسابی نگران و مضطرب کرده؛ ماجرا از این قرار بود که برادر فرانک به او گفته بود در اردوگاه تفریحی های‌دی‌هو یک شبح هست و او باید مراقب باشد تا نکند یک وقت شبح از جایش بیرون بپرد و بنا کند به فریاد کشیدن...

لوییس، یکی دیگر از دوستان گیلبرت، زمانی که این ماجرا را شنید، حسابی هیجان‌زده شد. با خود گفت که می‌تواند از حرف برادر فرانک استفاده کند و از این طریق، با ترساندن دوستانش، سربه‌سر آن‌ها بگذراند. به محض آن که بچه‌ها وارد اردوگاه شدند، لوییس که انگار مأموریتی خطیر بر عهده داشت، ترساندن دوستانش را آغاز کرد. اینکه لوییس چگونه دوستانش را به وحشت انداخت و درنهایت داستان چگونه پیش رفت، باشد برای وقتی که خودتان داستان کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! را مطالعه کردید. بنابراین تعلل نکنید و کتاب شب بخیر، خوب بخوابی از مجموعه‌ی گیلبرت و دوستانش را از دست ندهید!

بد نیست اشاره کنیم انتشارات پرتقال حق نشر کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! را خریداری کرده و بر اساس قوانین بین‌المللی، حق انحصاری انتشار کتاب نامبرده در همه‌ جای دنیا متعلق به انتشارات پرتقال است. این اثر نخستین بار در سال 2001 روانه‌ی بازار نشر شد. ریحانه جعفری ترجمه‌ی کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! نوشته‌ی دایان دی گروت (Diane de Groat) را برعهده داشته است. گفتنی است انتشار این کتاب با استقبال مخاطبان و منتقدان همراه شد و نقدهای مثبتی را به همراه داشت. ازجمله این که نقدی ویژه برای آن در بخش نقد کتاب نیویورک تایمز نوشته و منتشر شد.

درنهایت این که ششمین مجلد از مجموعه کتاب گیلبرت و دوستانش برای همه‌ی افرادی که از تاریکی می‌ترسند و یا با دور ماندن از خانه به وحشت می‌افتند، مناسب و خواندنی است. دایان دی گروت در کتاب‌ گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! در قالب یک داستان به خوبی به ما نشان می‌دهد که می‌توانیم در هر موقعیتی از خود شجاعت نشان دهیم و بر ترس‌هامان فائق آییم.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش

مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش (Gilbert and Friends) نوشته‌ی دایان دی گروت ماجراهای یک پسر کوچولوی دوست‌داشتنی به نام گیلبرت را روایت می‌کنند. در هر مجلد از این مجموعه، گیلبرت و دوستان صمیمی‌اش با چالش تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند و در پایان، درس‌های مهمی را می‌آموزند. در طول داستان‌های این مجموعه کتاب خوانندگان با گیلبرت و دنیای او بیشتر آشنا می‌شوند؛ از تجربیات او در مدرسه گرفته تا زندگی‌ خانوادگی‌اش.

دایان دی گروت خود تصویرگری این مجموعه را نیز برعهده داشته و تصاویری که توسط او خلق شده‌اند، از جمله مواردی هستند که بر جذابیت کتاب‌ها افزوده‌اند. روایت دلنشین و جذاب این مجموعه و شخصیت‌هایی که به‌آسانی می‌توان با آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری کرد، از دیگر ویژگی‌هایی است که مجموعه کتاب گیلبرت و دوستانش را از دیگر عنوان‌های مشابه در حیطه‌ی ادبیات کودک متمایز کرده است.

ریحانه جعفری، از مترجمان خوب کشورمان، مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن در ایران بوده است. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «مامان، تو بهترینی»، «مدادهای خیلی نو، کتاب‌های خیلی نو»، «شب به خیر، خوب بخوابی»، «آخرین نفر تخم‌مرغ گندیده است!» و «تولدت نمبارک».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش

  • برنده‌ی جایزه‌ی The Parents' Choice
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • در فهرست کتاب‌های انتخاب کودک توسط انجمن بین‌المللی کتابخوانی و شورای کتاب کودکان
  • بهترین کتاب سال، به انتخاب نشریه‌ی اسکول لایبرری ژورنال
  • در فهرست بهترین کتاب‌های کتاب‌فروشان آمریکایی
  • برنده‌ی جایزه‌ی The Oppenheim Toy Portfolio Platinum
  • برنده‌ی جایزه‌ی RA/CBC Children's Choice
  • و...

کتاب‌ گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! نوشته‌ی دایان دی گروت برای کودکان رده‌ی سنی 3 تا 7 سال مناسب است.

با دایان دی گروت بیشتر آشنا شویم

دایان دی گروت، نویسنده و تصویرگر آمریکایی، در سال 1847 چشم به جهان گشود. آنچه بیش از همه نام دی گروت را بر سر زبان‌ها انداخته، کتاب‌هایی‌ست که او در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. از این نویسنده‌ی پرفروش تاکنون نزدیک به صدوچهل کتاب منتشر شده که او نویسندگی و یا تصویرسازی آن‌ها را بر عهده داشته است. از میان این آثار می‌توان به عنوان‌های «گیلبرت و دوستانش: مامان تو بهترینی!»، «شب بخیر، خوب بخوابی»، «مدادهای خیلی نو، کتاب‌های خیلی نو» و «آخرین نفر تخم مرغ گندیده است» اشاره کرد. همه‌ی آثار نامبرده به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند. بد نیست اشاره کنیم دایان دی گروت جوایز مختلفی، از جمله جایزه‌ی انتخاب کودکان و جایزه‌ی ایرما سیمونتون بلک را برای آثارش دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! می‌خوانیم

گیلبرت به لیوان خالی نگاه کرد. مطمئن بود آبمیوه خورده، اما محض احتیاط یک لیوان گنده آب خورد تا شربت‌ها را بشوید و ببرد پایین.

بعد از شام مارشمالوهایشان را روی آتش اردو گرفتند تا پف کند. لوییس که نور چراغ‌قوه‌اش را انداخته بود زیر چانه‌اش تا صورتش ترسناک شود، گفت: «بیایید داستان‌های اشباح را تعریف کنیم!»

فرانک توی گوش گیلبرت یواش گفت: «من نمی‌خواهم داستان اشباح را بشنوم.»

گیلبرت یواش گفت: «من هم همین‌طور.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی!
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-462917-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی!

برای دریافت کتاب گیلبرت و دوستانش: شب بخیر، خوب بخوابی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.