معرفی و دانلود کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ

عکس جلد کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ

کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ نوشته کی ملکیسدک، از مجموعه کتاب‌های تصویری مخترعان و کاشفان، بازگوکننده خلاقیت و تلاش یک مخترع برای اختراعش در قالب کمیک استریپ است.

موضوع کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ چیست؟

کی ملکیسدک (Kay Melchisedech Olson) در این کتاب به معرفی گوتنبرگ و اختراعش می‌پردازد. یوهان گتنبرگ حدود سال 1397 میلادی در شهر ماینز آلمان به دنیا آمده اما کسی تاریخ دقیق تولد او را نمی‌داند. نام پدرش فریل و نام مادرش الس است.

نبوغ یوهان در ساخت حروف فلزی بود. ارتفاع همه حروف دقیقاً به یک اندازه بود، به این ترتیب همه آن‌ها در یک سطح بودند. قطعات صاف برای قرار گرفتن بین کلمات ساخته شد. هر خط از حروف، کاملاً در یک قاب قرار می‌گرفت. گوتنبرگ خیلی دقیق بود و اصرار داشت صفحات صد در صد کامل باشند.

گوتنبرگ کتاب انجیل را با چاپ دو ستون در هر صفحه و 40 خط در هر ستون شروع کرد. هنگامی که هزینه‌های چاپ افزایش یافت، گوتنبرگ تصمیم گرفت برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ 42 خط در هر ستون چاپ کند. او بقیه انجیل را با دو ستون 42 خطی چاپ کرد. انجیل‌های اصلی گوتنبرگ به نام انجیل 42 خطی معروف هستند اگر چه تعدادی از صفحه‌های آن 40 خطی هستند.

کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ (Johann Gutenberg and the printing press) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای نوجوانان و کودکان علاقه‌مند به داستان‌های کمیک بسیار جذاب است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کتاب‌های دست‌نویس
فصل دوم: پروژه مخفی
فصل سوم: شرکت چاپ
فصل چهارم: تجارت و چاپ
بیشتر بدانید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ
نویسنده
مترجمکتایون محمدی
ناشر چاپیانتشارات عصر اندیشه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-600-5550-44-3
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ

نفیسه کرباسی زاده
۱۴۰۱/۳/۱۲
با سلام. نقاشیهای کتاب واقعا جذاب است. خیلی خوب است که بچه‌ها بدانند امکانات امروزی به سادگی بدست نیامده و قدر این پیشرفت‌ها و علم و دانش امروزی را بیشتر بدانند و شاید به تحقیق و کسب دانش بیشتر ترغیب شوند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ

برای دریافت کتاب یوهان گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.