معرفی و دانلود کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا

عکس جلد کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا

سونیا ریچموند در کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا سعی دارد مخاطب را با تأثیرات یوگا بر سلامت بدن و وجه درمانی این ورزش بر سبک زندگی افراد آشنا کند. مهم نیست خواننده‌ در چه سطح از آشنایی با یوگا قرار داشته باشد؛ صفحات این کتاب به هر سؤالی در مورد اثرات درمانی یوگا پاسخ کاملی ارائه می‌دهد.

درباره‌‌ی کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا

تا چه اندازه از قابلیت‌ها و اثرات درمانی یوگا خبر دارید؟ آیا یوگا در درمان و کنترل چاقی و اضافه‌وزن هم مؤثر است؟ تأثیرات یوگا فقط به سلامت جسمانی محدود می‌شود یا بر سلامت روان نیز اثر می‌گذارد؟ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اسم ورزش یوگا به گوششان خورده، اما آشنایی چندانی با ماهیت این ورزش ندارند، هیچ جای نگرانی نیست. سونیا ریچموند (Sonya Richmond) در کتاب خود یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا (How to be healthy with yoga) به تمامی س‍ؤالات شما پاسخ خواهد داد.

ورزش یوگا، در ابتدا، به‌سختی توانست راه خود را میان دنیای شلوغ غرب باز کند. این ورزش شرقی، ابتدا به‌صورت یک فرقه‌ی عجیب و نوظهور به چشم می‌آمد و بیشتر از طرفدار، مخالفان خود را داشت. درحقیقت، ورزش یوگا برای اثبات قابلیت‌ها و فواید خود در زندگی افراد، مسیر بسیار طولانی‌ای را طی کرده است. اما امروزه یوگا نه تنها به‌عنوان یک ورزش، بلکه به‌عنوان یک هنر و مهارت اساسی شناخته می‌شود. حتی می‌توان گفت افراد زیادی در سراسر جهان هستند که یوگا را به‌عنوان سبک زندگی خود انتخاب کرده‌اند و چه بسا بسیاری از این افراد تا دیروز خود از مخالفات سرسخت یوگا بودند.

گرچه مؤسسان مبانی اولیه‌ی یوگا، هزاران سال قبل‌تر از ما زندگی می‌کردند، اما اصول این ورزش چنان فراگیر و به‌روز است که گویی همین امروز نگاشته شده. درحقیقت، اصول یوگا ما را از زوال روح و جسم محافظت می‌کند؛ زوالی که به‌مرور زمان و در تلاش و مبارزه‌ی ارگان‌های حیاتی برای حفظ بقا بر ما وارد می‌شود. به همین علت است که یوگا توانسته اصول خود را از مشرق زمین تا غرب جهان و طی قرن‌های متمادی حفظ کند.

یوگا یک سبک زندگی برای دیروز، امروز و فرداست. یوگا را نه می‌توان دین نامید و نه یک آیین عرفانی. یوگا مجموعه‌ای مدون از سبک مدیتیشن بر پایه‌ی فلسفی و زهد هندویی است که برای اثر پیوند مجدد روان با خداوند طراحی شده است. یوگا درنهایت، چه در زندگی فردی و چه در زندگی جمعی، ما را در رسیدن به هماهنگی و تعادل بین قلب و ذهن یاری می‌دهد. نویسنده‌ی کتاب یوگا‌درمانی در طی فصل‌های کتاب سعی دارد هیچ موضوع و سؤالی را در خصوص فواید مختلف یوگا از قلم فرو نگذارد. سونیا ریچموند در هر فصل کتاب بر یکی از جنبه‌های اثرگذاری یوگا تمرکز می‌کند و جزئیات آن را به بررسی می‌نشیند. در کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا با موضوعات جالبی مثل تأثیر یوگا بر اختلالات خواب تا اثرات آن بر ضعف عضلات و روماتیسم و چاقی و چندین موضوع جذاب دیگر آشنا می‌شویم.

نسخه‌ی فارسی این کتاب در سال 1398 به همت نشر لیوسا و با ترجمه‌ی سید رضا جمالیان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به ورزش یوگا و همچنین کسانی که به سلامت روح و جسم خود اهمیت می‌دهند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب یوگادرمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا می‌خوانیم

بعضى‌ها مى‌گویند برخى از افراد به‌طور طبیعى عصبى و خشن هستند. این حرف درست نیست. آن‌ها به علت بعضى از عادات و شرطى‌شدن‌هاى غلط عصبى شده‌اند. کسانى‌که به‌ظاهر پس از برخورد با حادثه‌اى پیش‌پاافتاده از کوره در مى‌روند، افرادى هستند که تحت‌تأثیر تربیت و القائات مختلف نسبت به مواردى بخصوص شرطى شده‌اند و در مقابله با آن‌ها به‌شدت عصبى مى‌شوند، درحالى‌که همان مسئله ممکن است براى دیگران عادى و حتى دل‌انگیز باشد. برخى از افراد خیال مى‌کنند لحظاتى عصبانیت و فوران خشم و نفرت در زندگى امرى طبیعى و لازم است! خدا کند شما جزء این گروه نباشید.

تنش و عصبانیت مسئله‌اى را حل نمى‌کند و در هیچ کارى نمى‌تواند نتیجه‌ى مثبت و مفیدى به دست دهد. تنش‌ها همیشه سیمایى آشکار و واضح ندارند، بلکه به‌صورت ترس، اضطراب، وسواس، دلهره و نگرانى تظاهر مى‌کنند و به‌تدریج و آهسته، همچون موریانه کاخ سعادت و آرامش فرد را به سوى ویرانى مى‌کشانند. اگر مردم بتوانند از دست این بلایاى بزرگ راحت شوند، دراین‌صورت با رسیدن به آرامش و کارآیى بیشتر، مطمئنا موفقیت‌هاى خیلى بیشترى کسب مى‌کنند. مسلما یوگا براى بسیارى از این افراد راه‌حل مفید و سازنده‌اى دارد، به‌شرطى که بتوانند بهاى آن را بپردازند. هدف ما در این کتاب این است که به شما مجموعه‌اى راه‌هاى عملى و ساده را ارائه دهیم که به کمک آن‌ها بتوانید با لشکر غم و افسردگى مبارزه کنید. در اینجا قصد دارم داستانى را بیان کنم که براى تمام عمر آویزه‌ى گوش شما باشد. این داستان بیشتر براى کسانى مفید است که خیال مى‌کنند نمى‌توانند بدون غم و اندوه زندگى کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ى مترجم
1. یوگا چه کارهایى مى‌تواند انجام دهد
2. وارهیدگى و کشش دادن عضلات
3. هیجان و فشارهاى عاطفى
4. بى‌خوابى، ضعف و احساس خستگى
5. یبوست و سوءهاضمه
6. کمردرد و پادردهاى حاصل از وضعیت بد بدنى
7. لبماگو و سیاتیک
8. آسم، برونشیت و تب یونجه
9. آرتریت و روماتیسم
10. درمان چاقى و ایجاد اندامى زیبا و برازنده
11. تغذیه و رژیم غذایى
12. بیمارى‌ها و بى‌نظمى‌هاى زندگى
13. سردرد، ناراحتى‌هاى چشمى و سفتى گردن
14. ناراحتى‌هاى معده، کلیه و کبد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا
نویسنده
مترجمسید رضا جمالیان
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-340-210-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا

hanieh mohammadpour
۱۴۰۲/۶/۲۸
کتاب خوبیست من نصفشو تقریبا خوندم. فقط کامنت‌های مترجم رو متوجه نمیشم. اصلا مترجم حق داره نظراتش رو مدام پانویس کنه؟! نمیگم بده ولی حرفه‌ای نیست.
مجید فلاح
۱۴۰۲/۱/۹
جامع وکاربردی در مورد ورزش یکی از الزامات انسان در این دوره کم تحرک زندگی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا

برای دریافت کتاب یوگا درمانی: سلامتی و تندرستی با یوگا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.