معرفی و دانلود کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق

عکس جلد کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق

کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق نوشته‌ی تونی رینز، محتوای دراماتیک یکی از متفاوت‌ترین و بهترین عاشقانه‌های تاریخ سینما را به همراه ساختار بصری و قطعات موسیقی سحرآمیزش توصیف می‌کند.

درباره‌ی کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق:

ونگ کار  وای (Wong Kar-wai) کارگردان فیلم در حال و هوای عشق (In The mood for love) داستان فیلم را در دهه‌ی 1960 در هنگ کنگ روایت می‌کند. ماجرایی متفاوت که بدون تبدیل شدن به فیلمی عاشقانه و قابل حدس، احساسات عاشقی در آن تجلی می‌یابد. شخصیت‌های اصلی فیلم دو نفر به نام‌های آقای چاو و خانم چان هستند که به تازگی همسایه‌ی هم شده‌اند. همسر آن‌ها بیشتر اوقات در خانه نیستند و چاو و چان احساس تنهایی مشترکی را با هم تجربه می‌کنند. هر دوی آن‌ها هم در محل کار و هم در زندگی مشترک با بی‌بند و باری اخلاقی مواجه‌اند. همسران چاو و چان با هم ارتباط دارند و به هر دوی آن‌ها خیانت می‌کنند.

چاو و چان احساسات عاشقانه‌ای به یکدیگر پیدا می‌کنند و در عین حال برای اینکه شبیه همسرانشان عمل نکنند در پی سرکوب احساساتشان برمی‌آیند. فیلم در حال و هوای عشق برخلاف روال عادی فیلم‌های عاشاقانه عمل می‌کند؛ گره‌ی داستان حول محور اخلاقیات و شک و تردید شخصیت‌های اصلی فیلم نسبت به احساساتشان است.

این فیلم با وجود داستانی درباره‌ی زوجی که رابطه‌ی خارج از عرف زناشویی دارند، در پس‌زمینه‌اش به صداقت و وفاداری در رابطه می‌پردازد و سعی می‌کند خود را در میان زمان و ارزش‌های از‌ دست‌ رفته دوباره پیدا کند. فیلم در حال و هوای عشق درخشان و ماندگار است و با ساختار پیچیده‌ای، قاطعانه برخلاف عرف دستور زبان فیلم‌سازی و دستورالعمل‌های قاب‌بندی و تدوین عمل می‌کند و از بیش‌تر فیلم‌های دیگری که سبک منحصربه‌فرد خودشان را خلق‌ و در طول کار از قوانین خود پیروی کرده یا آن‌ها را زیرپا گذاشته‌اند موفق‌تر بوده است.

اثری منحصر به فرد که با روایتی پست مدرن و تلفیقی از مولفه‌های سینمای کلاسیک، ماجرای عشقی متفاوت را به تصویر کشید که تا پیش از آن نمونه‌اش در سینما وجود نداشت. فیلم در حال و هوای عشق یکی از بهترین عاشقانه‌های هزاره‌ی سوم است که جایگاه قدرتمندی به عنوان اثری کلاسیک در قرن بیست و یکم دارد.

تونی رینز (Tony Rayns) در تحلیل موشکافانه و آشکار خود از فیلم در حال و هوای عشق از تجربیات قابل توجه خود در سینمای شرق آسیا و همجواری‌اش با وونگ کار وای و همکارانش در طول دوران خلق طولانی و پیچیده فیلم استفاده می‌کند. او یک تفسیر شخصی و کاملاً اصیل درباره فیلم و تولید آن در کتاب حاضر ارائه می‌دهد.

درباره‌ی مجموعه یک فیلم، یک جهان:

این مجموعه شامل تک نگاره‌هایی پیرامون فیلم‌های مشهور و تاثیرگذار تاریخ سینما است. اولویت انتخاب کتاب‌های این مجموعه که از بین چندین کتاب انگلیسی و فرانسوی برگزیده شده‌اند، بر مبنای اهمیت فیلم و کتاب مربوط به آن بوده است و تا حد امکان سعی شده تا آثار انتخاب شده به تاریخ کتاب‌های سینمایی ایران نزدیک باشند.

کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق مناسب چه کسانی است؟

این اثر به دوستدارن فیلم در حال و هوای عشق و سینمای شرق آسیا پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق می‌خوانیم:

در فیلم پیوستگی بسیار زیادی میان هنگ‌کنگ سال 1962 و سنگاپور سال 1963 دیده می‌شود و این نه فقط به خاطر نزدیکی دکور (دفتر روزنامه، هتل و دای‌بای‌تونگ) بلکه به خاطر این است که شخصیت‌های اصلی در سنگاپور (چاو، پینگ و خانم چان) در صحنه‌های هنگ‌کنگ نیز در مرکز توجه بودند. از میان دو قطعهٔ تکرارشونده، اولی در هنگ‌کنگ سال 1966 پخش می‌شود. این قطعه بسیار همگن است، زیرا به همان کوچه‌ها، آپارتمان و شخصیت‌های آشنا سر ‌می‌زند. اما دومی همراه با عنوان ناگهانی «کامبوج، سال 1966» پخش می‌شود که نشان‌دهندهٔ وقفه در دنیای بسیار خوب چیدمان‌شدهٔ فیلم است. این بخش به ‌طرز شگفت‌انگیزی با بخشی از سرخط خبرهای فرانسوی دربارهٔ دیدار شارل دوگل از این کشور شروع می‌شود. تضاد بصری میان تصاویر چشم‌نواز فیلم و تصاویر در‌هم‌وبرهم و متظاهر عناوین خبری نمی‌توانست از این بهتر نشان داده شود و از طرفی ظهور یکبارهٔ واقعه‌ای حقیقی در سبک و ساختار فیلم به این حس که فیلم تا حدی زیاده‌روی کرده است پایان می‌دهد. خود کار  وای تأثیر بیدارشدن از رؤیا را دوست دارد؛ اگر این را درست فرض کنیم، این تأثیر متفاوت‌تر از پرش ناگهانی به فیلیپین در انتهای روزهای دیوانگی به نظر می‌رسد.

کار  وای می‌گوید تصمیم به تمام‌کردن فیلم در کامبوج اتفاقی بوده است: آن‌ها در محلهٔ چینی‌های بانکوک مشغول فیلم‌برداری بوده‌اند که تهیه‌کنندهٔ تایلندی‌شان می‌گوید گرفتن مجوز فیلم‌برداری در اَنگکور وات سریع‌تر و راحت‌تر است.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری
والس غم‌انگیز
ریشه‌های پنهان
راهکارهای غیرمستقیم
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق
نویسنده
مترجمعطیه سالارمنش
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-7425-76-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق

برای دریافت کتاب یک فیلم، یک جهان: در حال و هوای عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.