معرفی و دانلود خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن

عکس جلد خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن

بی‌گناهان قربانی می‌شوند و گناهکاران تحسین...کتاب تس، زنی پاکدامن یکی از آثار جنجالی توماس هاردی است که سرگذشت دختری جوان و روستایی را روایت می‌کند. او که مورد سوءاستفاده و آزار قرار گرفته، برای احقاق حق خود و همنوعانش می‌جنگد و با تحجر و خشونت جامعه‌ی دوران ویکتوریایی مبارزه می‌کند. اثر پیش رو به عنوان خلاصه این کتاب، با بازنویسی کلاید نهرنز در اختیار علاقه‌مندان به آثار کلاسیک قرار گرفته است.

درباره‌ی خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن

انگلستان دوران ویکتوریایی و حتی دهه‌های پس از آن ، تفاوت چندانی با قرون وسطی نداشت و مردم به ظاهر پایبند آیین کلیسا، در اغلب موارد عده‌ای ریاکار و به هزاران گناه آلوده بودند. توماس هاردی (Thomas Hardy) نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی که همواره منتقد جامعه‌ی ویکتوریایی بود، در کتاب تس، زنی پاکدامن (Tess of the d’Urbervilles: A Pure Woman) با روایت ماجرای تس، به بیان دیدگاه‌های انتقادی‌اش نسبت به وضعیت آن دوران می‌پردازد. قهرمان کتاب دختری نوجوان و روستایی است که دست تقدیر او را به خانه‌ی یکی از خویشاوندانش می‌کشاند و پسر جوان خانواده با طرح نقشه‌ای به او تعرض می‌کند. اما شکلات تس فقط محدود به این اتفاق نیست. بلکه مشکلات او تازه از زمانی آغاز می‌شود که درمی‌یابد باردار شده...

مشاهده‌ی اعدام زنی که شوهر خشن و افسارگسیخته‌اش را کشته بود، تأثیری عمیق بر روح جوان توماس هاردیِ 16 ساله داشت که بعدها منجر به نگارش کتاب تس، زنی پاکدامن شد. وی در این کتاب نیز همچون سایر آثارش به مقوله‌ی جبر و اختیار پرداخته و عواطف قهرمان داستان را در مواجهه با مشکلاتی که سرنوشت برایش رقم می‌زند، به تصویر می‌کشد. کتاب تس، زنی پاکدامن ابتدا با جرح و تعدیل فراوان در سال 1891 در مجله‌‌ای به نام «گرافیک» منتشر شد و یک سال بعد به صورت کتابی مجزا به چاپ رسید. این اثر با بازخوردهای منفی روبه‌رو شد، زیرا توماس هاردی همچون قهرمان اثر دیگرش با نام «دور از اجتماع خشمگین»، مقابل باورهای پوسیده‌ی مردمان آن زمان قد علم کرده و دیدگاه ایشان را به چالش کشیده بود.

کتاب حاضر به عنوان خلاصه‌ای از کتاب تس زنی پاکدامن با ترجمه‌ی سمانه عطا، توسط نشر نوژین در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک قرار گرفته است.

اقتباس هنری و سینمایی از کتاب تس، زنی پاکدامن

اقتباس‌های ادبی، هنری و سینمایی فراوانی از کتاب تس، زنی پاکدامن صورت گرفته که در ادامه به گزیده‌ای از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • از کتاب تس زنی پاکدامن در سال 1897 یک تئاتر به روی صحنه رفت.
  • جدیدترین تئاتر موزیکال برگرفته از داستان این اثر در سال 2019 روی صحنه رفت
  • اجرای اپرا در کشور ایتالیا در سال 1906
  • ساخت اولین فیلم صامت با اقتباس از کتاب تس زنی پاکدامن در سال 1913
  • فیلم تس ساخته‌ی کارگردان مشهور رومن پولانسکی در سال 1979
  • ساخت چند سریال توسط شبکه‌های تلویزیونی انگلیس در سال‌های 1952، 1998و 2008
  • اجرای نمایش رادیویی در شبکه‌ی بی‌بی‌سی با اقتباس از کتاب تس زنی پاکدامن در سال 2020

خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن را به دوستداران ادبیات کلاسیک و آثار دوران ویکتوریایی پیشنهاد می‌کنیم.

با توماس هاردی بیشتر آشنا شویم

توماس هاردی شاعر و نویسنده‌ی انگلیسی در سال 1840 به دنیا آمد. او را به‌عنوان دنباله‌رو سبک جورج الیوت و نویسنده‌ی سبک رئالیسم دوران ویکتوریایی می‌شناسند. وی از منتقدان جدی جامعه‌ی آن دوران بود و مخصوصاً نسبت به وضعیت رو به زوال روستاها و مردم بومی انتقاد داشت. پدرش معمار بود و به همین سبب او نیز از همان سنین نوجوانی این کار را فرا گرفت. در جوانی به لندن رفت و در کالج کینگ ثبت نام نمود. توماس هاردی موفق شد جایزه‌ی انجمن سلطنتی آرشیتکت‌های بریتانیا و انجمن معماران را دریافت کند. او بیشتر خود را شاعر می‌دانست تا داستان‌نویس و مجموعه اشعار متعددی را نیز به چاپ رساند. نگارش کتاب «دور از اجتماع خشمگین» چنان شهرت و ثروتی برایش به همراه آورد که کار معماری را رها کرد. توماس هاردی در سن 87 سالگی از دنیا رفت. «یک جفت چشم آبی» (A Pair Of Blue Eyes) و «شهردار کستربریج» (The Mayor of Casterbridge) از دیگر آثار او هستند.

در بخشی از خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن می‌خوانیم

اواخر ماه مِی، جک دوربی فیلد، دوره‌گرد و دائم‌الخمر دهکده مارلوت، توسط یک شخص محلی مطلع می‌شود که وی از نوادگان خانواده قدیمی و شوالیه‌ای دِبِرویل است. او به محض رسیدن به خانه، خبر را به همسرش می رساند که «ما به‌عنوان بزرگ‌ترین نجیب‌زاده در کل کشور شناخته شده‌ایم.» در همین حال از ذهن همسرش می‌گذرد که بانوی ثروتمندی بنام استوک دِبِرویل در همسایگی شهر ترانتریج زندگی می‌کند و تمام فکرش درگیر پول وثروت می‌شود.

صبح روز بعد، جک می‌بایست زنبورهای عسل را به برخی از خرده‌فروشان شهر دیگری تحویل دهد. اما آن‌قدر کسل است که قادر به جدایی از تختخوابش نیست و سرانجام دخترش تس به همراهی برادرش آبراهام داوطلب می‌شوند که کارش را انجام دهند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن
نویسنده،
مترجمسمانه عطا
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-622-740564-4
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن

عبدالکامل عبادی
۱۴۰۳/۱/۲۲
باسلام وتشکر از مجموعه دست اندرکارکتابراه! خلاصه خوبی بود اما از پاکدامنی که عنوان کتاب است، چیزی در متن کتاب ندیدم بلکه ضعیف النفس بود تس را نشان میدهد. باسپاس فراوان
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن

برای دریافت خلاصه کتاب تس، زنی پاکدامن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.