معرفی و دانلود کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان

عکس جلد کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان
قیمت:
۶۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان

کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان تألیف مایک دونوان به معرفی رشته‌ی بسکتبال می‌پردازد و مهم‌ترین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های این ورزش را معرفی می‌کند. این راهنمای کاربردی که برای معلمان ورزش و مربیان تدوین شده، نحوه‌ی دریبل زدن، پاس دادن، شوت کردن، ریباند و دفاع را آموزش می‌دهد، از جلسات تمرینی، کار با توپ و گرم و سرد کردن می‌گوید و نهایتاً سناریوهای مختلف یک بازی را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان

یکی از ورزش‌هایی که برای اکثر کودکان و نوجوانان جذابیت دارد، بسکتبال است. بسکتبال چنان هیجان‌انگیز و رقابتی است که حالا در بسیاری از مدارس دنیا تدریس می‌شود و دانش‌آموزان ساعت‌هایی از هفته را صرف این بازی می‌کنند. اما برای حرفه‌ای شدن در این ورزش باید با اصول و قواعد آن آشنا شد و چارچوب‌های آن را شناخت. کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان (101Youth Basketball Drills) تألیف مایک دونوان (Mick Donovan) تلاش می‌کند این رشته را معرفی کند و شیوه‌های تمرینی آن را بیاموزد. این راهنما برای مربی و معلم تکنیک‌ها و تاکتیک‌های ابتدایی بسکتبال را مرور می‌کند و به آن‌ها یاد می‌دهد چطور سطح شاگردانشان را ارتقا دهند. کتاب با راهنمای جلسات تمرینی آغاز می‌شود و شیوه‌های گرم و سرد کردن و تمرینات نرمشی و کار با توپ را می‌آموزد. ازآنجایی‌که خیلی از مدارس تجهیزات و زمین مناسبی برای بسکتبال ندارند، تهیه‌ی این وسایل و آماده کردن زمین موضوعی مهم به شمار می‌رود. کتاب درباره‌ی این موارد هم صحبت می‌کند و به مربیان می‌گوید که چطور با کمترین هزینه این مشکلات را پشت سر بگذارند.

در کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان مطالعه می‌کنیم که نقش یک مربی در تیم خیلی بیشتر از هدایت و راهنمایی کردن است. مربی باید به بازیکنش امکان کشف و شهود بدهد. فقط به این شکل است که بازیکن می‌تواند فلسفه و مفهوم تاکتیک‌ها را درک کند و به بهترین شکل آن‌ها را به اجرا بگذارد. به‌عنوان‌مثال مربی معمولی خیلی راحت به شاگردانش یک مهارت را دیکته می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تمرین آن را انجام دهند و از آن می‌گذرد. اما یک مربی خوب هفته‌ها صرف می‌کند و یک تمرین را دائم و دائم تکرار می‌کند تا خود بازیکن به‌مرور اهمیت این مهارت را درک نماید. این مسأله در سطح جوان و پایه خیلی مهم‌تر می‌شود، چون مربی این گروه سنی قرار است خیلی از مسائل پایه‌ای را به آن‌ها بیاموزد. طبیعتاً اگر بتواند این فلسفه‌ها را جا بیاندازد، بازیکن به‌درستی رشد می‌کند و به بالاترین سطح خود می‌رسد.

مایک دونوان که خود سال‌ها معلم ورزش بوده و با کودکان و نوجوانان بسیاری کار کرده، در کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان همین ایده را پیش‌گرفته و می‌کوشد پیش از هر چیزی این نگاه را به دیگر معلمان و مربیان بسکتبال بیاموزد. بر همین اساس او پس از محتوای جلسات تمرینی، تکنیک‌هایی مثل نحوه‌ی دریبل زدن، پاس دادن، شوت کردن، ریباند و دفاع را می‌آموزد و آن‌ها را یک‌به‌یک و به‌صورت مصور یاد می‌دهد. درنهایت نیز به سناریوهای یک بازی بسکتبال می‌پردازد و از انواع حالت‌هایی که ممکن است در جریان بازی رخ بدهد می‌گوید. این قسمت به مربیان نشان می‌دهد که چطور باید بازیکن را برای شرایط مختلف آماده سازند.

کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان را رقیه شجاع و علی ذاکریان ترجمه کرده‌اند و نشر حتمی چاپ کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی 101 تمرین

مجموعه‌ی 101 تمرین (101 Drills) کتاب‌هایی آموزشی هستند که می‌کوشند ورزش‌های مختلف را به کودکان و نوجوانان و افراد غیرحرفه‌ای بیاموزند. هر کتاب به معرفی یک ورزش می‌پردازد و نحوه‌ی تمرین کردن و انواع تکنیک‌ها و تاکتیک‌های آن را توضیح می‌دهد. از این سری تاکنون کتاب‌هایی در زمینه‌هایی همچون فوتبال، بسکتبال، تنیس و راگبی منتشر شده است.

کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان برای چه کسانی مناسب است؟

مربیان و معلمان ورزشی از مخاطبان اصلی این راهنما به شمار می‌روند. مطالعه‌ی این کتاب راهنما به بسکتبالیست‌های غیرحرفه‌ای و علاقه‌مندان به این رشته هم پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان می‌خوانیم

هنگام برنامه‌ریزی جلسات مربی گری خیلی مهم است که از میزان توانایی‌های گروه آگاه باشید و باید شانس رسیدن به موفقیت برای همهٔ تمرین‌کننده‌ها وجود داشته باشد. مربی و بازیکنان بدانند که بازیکنان باید تصمیماتی برای خودشان در شرایط بازی بگیرند و منتظر بودن برای آنکه به آن‌ها گفته شود در شرایط بازی چه کاری بکنند می تواند دستیابی به موفقیت فردی و تیمی بازیکنان را محدود کند. یک مربی هنگامی که در چالش برای آماده کردن موقعیت بازی است می‌بایست فرصت‌هایی را برای تصمیم‌گیری و به‌کار گیری مهارت‌ها در نظر بگیرد. کودکان هنگامی که سؤال‌های معنی‌دار می‌پرسند و جواب‌های متفکرانه برای آن‌ها فراهم می‌شود آموزش می‌بینند.

فهرست مطالب کتاب

گرم کردن و کار با توپ
پاس دادن
دریبل کردن
شوت کردن
ریباند کردن
دفاع
سناریو بازی
سرد کردن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان
نویسنده
مترجمرقیه شجاع، علی ذاکریان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-6904-08-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان

برای دریافت کتاب 101 تمرین بسکتبال برای جوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.