معرفی و دانلود کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی

کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی نوشته‌ی مایکل هاروات، رونالد کروس، کاترینا پسی و اشلی فالیزه، راهنمایی جامع برای آن دسته از مربیان تربیت بدنی است که بر عملکرد بدنی و حرکتی افراد تمرکز دارند. این کتاب با تکیه بر تجربه‌ی آموزشی و مربیگری هر چهار نویسنده، مربیان را تشویق می‌کند تا رویکرد تیمی و مشارکتی را برای دانش‌آموزان دارای نقص عضو در اولویت قرار دهند و آن‌ها را برای انجام تمرینات بدون کمترین آسیبی آماده کنند.

درباره‌ی کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی

تحقیقات نشان داده ورزش تأثیر بسیار مثبت و باورنکردنی بر روحیه‌ی کودکان دارای ناتوانی‌های جسمی یا ذهنی دارد، تا جایی که به رشد مغزی بهتر این کودکان کمک کرده و موجب می‌شود که خود را باور کنند و اعتمادبه‌نفس بالاتری را به دست آورند. با افزایش تعداد دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم و دیگر اختلالات رفتاری در کلاس‌های درس، مراکز آموزشی جهت‌گیری و سیاست جدیدی را جهت آموزش و پرورش این دسته از افراد پی گرفته‌اند. این سیاست‌های اصلاحی نه‌تنها در حوزه‌های آموزش درسی که در زمینه‌های ورزش و تربیت بدنی نیز اتفاق افتاده است. امروز پیاده‌سازی الگوی مشارکتی، آموزش بهتر و جامع‌تر معلمان تربیت بدنی برای کار با دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم و دیگر مشکلات ذهنی و جسمانی ضرورت پیدا کرده است. کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی (Developmental/Adapted Physical Education) منبعی کاربردی و کمیاب است که مربیان تربیت بدنی را در جهت پرورش دانش‌آموزان با شرایط ویژه یاری می‌دهد. نویسندگان در کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی به جای آنچه این گروه از کودکان قادر به انجام آن نیستند، بر آنچه که آن‌ها می‌توانند بیاموزند و انجام دهند تمرکز دارد. در واقع رویکرد اصلی کتاب تکیه بر آموزش اصولی و صحیح و امکانات حاصل از این نوع آموزش است. متن پیش رو طیف گسترده‌ای از تمرینات مربوط به دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم، دیابت، چاقی مفرط و معلولیت‌های بدنی را پوشش می‌دهد.

مایکل هاروات (Michael Horvat)، رونالد کروس (Ronald Croce)، کاترینا پسی (Caterina Pesce) و اشلی فالیزه (Ashley Eason Fallaize) در این کتاب یک نمای کلی را از تمام جنبه‌های آموزش و تمرینات تطبیقی، قوانین و دستورات ضروری و همینطور اصلاحات لازم برای فعالیت بدنی ایمن و بی‌خطر افراد ناتوان، ارائه می‌دهد. رعایت تکنیک‌های ارزشیابی، انجام ارزشیابی به شیوه‌ی معتبر و قابل اعتماد، انتخاب برنامه‌‌ی مناسب و استفاده از روش‌های متنوع برای تدریس از جمله موارد دیگری است که در کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی به آن‌ها پرداخته شده است.

در این کتاب راهنمای ارزشمند به انواع رشد کودکان ناتوان از جمله رشد حرکتی و کنترل قامتی، رشد ادراکی - شناختی و پرورش و تقویت آمادگی جسمانی پرداخته شده. هوروات، کروس، پسک و فالیزه زمینه‌های آموزشی متفاوتی را نیز برای مربیان و معلمان تربیت بدنی تطبیقی در نظر گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به آموزش آمادگی جسمانی، آموزش مهارت‌های حرکتی و آموزش ورزش‌های آبی تطبیقی اشاره کرد.

کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی در چهار بخش به رشته‌ی تحریر درآمده که نویسندگان در آن‌ها به بررسی مسائلی مانند تربیت بدنی کودکان دارای ناتوانی، آموزش افراد دارای ناتوانی‌های یادگیری و رفتاری، اختلالات یادگیری، توجه و هماهنگی رشدی و آموزش افراد دارای اختلالات مادرزادی و اکتسابی پرداخته است.

کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی را انتشارات حتمی با ترجمه‌ی محمد جهانگیری و سعید رضایی چاپ و منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر معلم، مربی یا متخصص ورزشی هستید که با کودکان معلول و ناتوان ذهنی و روحی یا دارای شرایط ویژه کار می‌کنید، کتاب پیش رو راهنمای بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی می‌خوانیم

ایجاد روابط بین فردی هدف هرگونه محیط فعالیتی است و در فعالیت‌های بازی در سال‌های پیش‌دبستانی مشهود است. برای کودکانی که از فعالیت یا مشارکت با دیگران دوری می‌کنند، معلمان باید دلایل خاصی را برای مشکل ایجاد کنند. با ساختاردهی محیط و استفاده از تحسین اجتماعی یا سیستم‌های نقطه‌ای برای درگیر کردن تدریجی کودکان، معلم معمولاً می‌تواند احتمال مشارکت موفقیت‌آمیز را افزایش دهد. از هر فعالیتی که مستلزم همکاری بین دو یا چند کودک باشد می‌توان استفاده کرد. به‌عنوان مثال، فعالیت‌های اکتشاف حرکتی می‌تواند در ابتدا با مجاب کردن کودکان به اجرا با سرعت حرکتی مختص به خود و سپس درگیر نمودن تدریجی دیگران برای انجام یک تکلیف، زمینه تعامل اجتماعی را فراهم کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مقدمه تربیت‌بدنی برای کودکان دارای ناتوانی
فصل 1: استاد، قبل از هر چیز باید سوالاتی را مطرح کنم
فصل 2: مندرجات قانونی
فصل 3: پیوستار گمارش‌ها و طراحی برنامه
فصل 4: والدین و تیم عملکرد حرکتی
فصل 5: رشد حرکتی و کنترل قامتی
فصل 6: رشد ادراکی- شناختی و شناخت حرکت
فصل 7: رشد آمادگی جسمانی و رابطه آن با شناخت
بخش 2: آموزش افراد دارای ناتوانی‌های یادگیری و رفتاری
فصل 8: ناتوانی‌های ذهنی
فصل 9: اختلالات یادگیری، توجه و هماهنگی رشدی
فصل 10: اختلالات طیف اوتیسم
بخش 3: آموزش افراد دارای اختلالات حسی
فصل 11: اختلالات بینایی
فصل 12: ناشنوایی و نقص شنوایی
بخش 4: آموزش افراد دارای اختلالات مادرزادی و اکتسابی
فصل 13: اختلالات قامتی و ارتوپدی
فصل 14: اختلالات عصب‌شناختی
فصل 15: دیستروفی عضلانی و آرتروز
بخش 5: آموزش افراد دارای اختلالات سلامتی
فصل 16: اختلالات تنفسی
فصل 17: دیابت
فصل 18: اختلالات تغذیه‌ای
فصل 19: اختلالات قلبی عروقی و فشارخون بالا
بخش 6: تدوین و اجرای برنامه فعالیت بدنی
فصل 20: مدیریت رفتار
فصل 21: آموزش آمادگی جسمانی
فصل 22: آموزش مهارت‌های حرکتی
فصل 23: آموزش ورزش‌های آبی تطبیقی
فصل 24: مربیگری و ورزش برای افراد دارای ناتوانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی
نویسنده، ، ،
مترجممحمد جهانگیری، سعید رضائی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات515
زبانفارسی
شابک978-600-355-583-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی

برای دریافت کتاب تربیت بدنی رشدی و تطبیقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.