معرفی و دانلود کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی

کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی نوشته‌ی سوزان جرارد ابرل، با ارائه‌ی برنامه‌های غذایی مخصوص، به ورزشکاران ورزش‌های استقامتی این امکان را می‌دهد تا بدن مقاوم‌تری پیدا کنند. ابرل که خود قهرمان دوی استقامت آمریکاست، در این کتاب برای تغذیه‌ی دونده‌ها، دوچرخه‌سواران، کوهنوردان و قایقران‌ها برنامه‌ای گام‌به‌گام تعریف کرده که به آن‌ها کمک می‌کند با شرایط طاقت‌فرسا کنار بیایند و بهترین عملکردشان را در مسابقات بروز دهند.

درباره‌ی کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی

رشته‌های استقامتی از دشوارترین و طاقت‌فرساترین ورزش‌ها به‌شمار می‌رود. در این رشته‌ها ورزشکار باید ساعت‌ها بدود، پارو یا رکاب بزند، از صخره یا کوه بالا برود، وزنه‌های سنگین را به خود حمل کند و... . این شرایط فشار زیادی بر او تحمیل خواهد کرد و او را در معرض آسیب‌هایی جدی قرار خواهد داد. کم‌آبی، تحلیل رفتن نیرو یا ضعف عضلانی ازجمله صدماتی هستند که در این ورزش‌ها به‌کرات اتفاق می‌افتند و عملکرد ورزشکار را تحت تأثیر قرار خواهند داد. یکی از راه‌های کنترل این شرایط و کم کردن ریسک مصدومیت، بهبود تغذیه است. ورزشکار ورزش‌های استقامتی اگر برنامه‌ی رژیمی و غذایی مناسبی داشته باشد، نه‌تنها قادر است بر شرایط سخت مسابقات غلبه کند، که می‌تواند بهترین عملکردش را هم بروز دهد و در زمینه‌ی فعالیت حرفه‌ای خودش به اوج برسد. کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی (Endurance Sports Nutrition) نوشته‌ی سوزان جرارد ابرل (Suzanne Girard Eberle) یکی از بهترین منابع موجود در این زمینه است که می‌کوشد راهبردی حرفه‌ای و علمی در این حوزه ارائه دهد. ابرل برای تغذیه‌ی ورزشکار، برنامه‌ای روزانه و گام‌به‌گام تعریف می‌کند که می‌تواند مقاومت بدنی او را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد.

سوزان جرارد ابرل، تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی علوم تغذیه، متخصص تغذیه‌ی ورزشی و مربی ورزشکاران حرفه‌ای است. او پیش‌تر قهرمان مسابقات دوی استقامت زنان آمریکا بود و به تیم ملی هم دعوت شده بود. ابرل در چندین رشته‌ی استقامتی دیگر مثل دوچرخه‌سواری و کوهنوردی هم فعالیت داشت و به شکل حرفه‌ای آن‌ها را دنبال می‌کرد. بنابراین او با انواع ورزش‌های استقامتی کاملاً آشناست و از شرایط متفاوت آن‌ها اطلاع دارد. ابرل می‌داند که تغذیه‌ی ورزشکاران این رشته‌ها هرگز نمی‌تواند شبیه ورزشکاران سرعتی باشد. او در کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی، دانش آکادمیک و علمی و تجربه‌ی حرفه‌ای خود را با یکدیگر ترکیب کرده و کوشیده به یک استراتژی مدون تغذیه‌ای و رژیمی برای این رشته‌ها برسد. او بخش اول کتابش را به تغذیه‌ی ورزشکاران استقامتی اختصاص می‌دهد و در جایگاه یک مربی تغذیه به خواننده‌اش می‌آموزد که چطور هوشمندانه‌تر غذا بخورد و به تعادل وزنی برسد. ابرل به موضوع تأمین انرژی اشاره می‌کند و درباره‌ی این مسئله صحبت می‌کند که چطور می‌توان با تغذیه‌ی مناسب و صحیح، در فشار و کوران مسابقه دچار کم‌آبی نشد و ازنظر بدنی پس‌رفت نکرد. او حتی به ورزشکاران گیاهخوار هم می‌پردازد و رژیم غذایی مخصوصی به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. در پایان این بخش هم برنامه‌ای برای وعده‌های غذایی این ورزشکاران وجود دارد.

سوزان جرارد ابرل در بخش دوم کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی، به رویدادها و شرایط خاص می‌پردازد؛ مثل رویدادهای فوق استقامت یا استقامت چندروزه و چندمرحله‌ای. همین‌طور راهکارهایی پیشنهاد می‌دهد تا ورزشکار بتواند در سرما یا گرمای شدید یا در ارتفاع زیاد طاقت بیاورد و همچنان توانش را حفظ کند.

کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی را انتشارات حتمی با ترجمه‌ی مهدی سلطانی ایچی، سهیلا قلمچه یزدانی، روح‌الله محمدی میرزایی و مجید محمدی چاپ و به بازار عرضه کرده است.

در نکوداشت تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی

  • کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی جامع‌ترین کتابی است که در مورد تغذیه ورزشکاران استقامتی منتشر شده. این کتاب پر از تحقیقات علمی و همچنین نکات کاربردی و روزمره است و نه تنها برای خواندن جالب است، بلکه به عنوان راهنمای مرجع شما نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نویسنده در این اثر پیشنهادات مفیدی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می کند درست غذا بخورید و بهترین عملکرد را داشته باشید. (آمازون)

کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهید، این کتاب می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

با سوزان جرارد ابرل بیشتر آشنا شویم

سوزان جرارد ابرل (متولد 1962) نویسنده، مشاور تغذیه‌ی ورزشی و مربی آمریکایی است. او در دانشگاه بوستون در رشته‌ی تغذیه تحصیل کرده و گواهینامه‌ی درمان رژیمی و تغذیه دارد. ابرل پیش‌تر ورزشکاری حرفه‌ای بود و در رشته‌ی دوومیدانی فعالیت می‌کرد و حتی به تیم ملی هم دعوت شده بود. او سال 2000 مؤسسه‌ای در زمینه‌ی تغذیه و کاهش وزن تأسیس کرد و در این سال‌ها به ورزشکاران سرشناس و بزرگی مشاوره داده. ابرل بیش از ده سال است که به‌عنوان کارشناس در مطبوعات می‌نویسد و در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی حضور پیدا می‌کند. کتاب «تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی» تنها اثر منتشر شده اوست که طی بیش از 20 سال سه ویراست آن را ارائه کرده.

در بخشی از کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی می‌خوانیم

قبل از اینکه بیشتر مطالعه کنید، 10 دقیقه وقت بگذارید و ببینید که یک روز غذا خوردن معمول برای شما چه معنایی دارد. ابتدا به یاد بیاورید که دیروز از زمانی که برخاستید تا زمانی که به رختخواب رفتید چه‌چیزی خوردید (و نوشیدید)، آن‌گاه می‌توانید انتخاب‌های خود را ارزیابی کرده و ببینید آن‌ها چگونه با دستورالعمل‌های بشقاب من مقایسه می‌شوند. اگر دیروز غیرمعمول بود، مثلاٌ بیمار بودید یا مسافرت کردید، روز دیگری را که معمول‌تر است، انتخاب کنید. به شکل 2-1 مراجعه کنید و از قالب ثبت شخصی مورد علاقه‌ی من برای پیگیری غذاها و نوشیدنی‌هایی که در آن 24 ساعت مصرف کرده‌اید، استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول. راهبرد‌های تغذیه‌ای ویژه‌ی ورزشکاران استقامتی
فصل 1. خوردن هوشمندانه، تمرین هوشمندانه، رقابت هوشمندانه
فصل 2. تأمین تقاضای انرژی
فصل 3. موضوعات مهم: کاهش وزن، افزایش وزن، حفظ وزن
فصل 4. زمان‌بندی سوخت‌رسانی و مایعات ویژه‌ی نتایج حداکثر
فصل 5. استفاده موثر از مکمل‌ها
فصل 6. حل چالش‌های مربوط به عملکرد حداکثر
فصل 7. تغذیه استقامتی ویژه‌ی گیاهخواران
فصل 8. طراحی وعده‌های غذایی ورزش‌های استقامتی
بخش دوم. برنامه‌های غذایی ویژه‌ی رویدادها و شرایط خاص
فصل 9. رویدادهای استقامتی مسافت کوتاه‌تر
فصل 10. رویدادهای استقامتی مسافت طولانی
فصل 11. رویدادهای فوق استقامت
فصل 12. رویدادهای استقامتی چندروزه و چندمرحله‌ای
فصل 13. قایقرانی و شنای آب‌های آزاد
فصل 14. گرمای شدید
فصل 15. سرمای شدید
فصل 16. ارتفاع زیاد
پیوست A. جداول تبدیل اندازه
پیوست B. حقایقی در مورد ویتامین‌ها و مواد معدنی
پیوست C. غذا خوردن حین دویدن
منابع
نمایه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی
نویسنده
مترجممهدی سلطانی ایچی، روح الله محمدی میرزایی، مجید محمدی، سهیلا قلعچه یزدانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات327
زبانفارسی
شابک978-600-355-569-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی

برای دریافت کتاب تغذیه فعالیت‌های ورزشی استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.