معرفی و دانلود کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران

عکس جلد کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران
قیمت:
۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران

کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران نوشته‌ی جیمز وایلد، منبعی مفید برای ورزشکارانی است که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان به شکلی اصولی و تخصصی قدرت بدنی خود را ارتقا دهند و عملکردشان را بهبود ببخشند. این اثر که از مجموعه کتاب‌های «فیزیولوژی ورزشی» است حاوی تمریناتی‌ کاربردی‌ست که به طور اختصاصی با در نظر گرفتن آمادگی، توده‌ی بدنی و رشته‌ی ورزشی به ورزشکاران توصیه شده‌اند.

درباره‌ی کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران

در کنار رژیم غذایی و برنامه‌ریزی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای موردنیاز برای هر ورزشکاری، تمرینات لازم و مرتبط با رشته‌ی ورزشی خود است. این تمرینات سبب بهبود عملکرد بدن او می‌شوند و علاوه بر بالا بردن سرعت ورزشکار، سبب کاهش خطرات احتمالی که هر ورزشکاری را تهدید می‌کند نیز می‌گردند. از طرفی دیگر، اگر این تمرینات اصولی نباشند، خود سبب آسیب‌های جدی می‌شوند یا دست‌کم اثربخشی لازم را ندارند و صرفاً سبب از بین رفتن انرژی و توان ورزشکار می‌گردند.

حال چطور می‌شود به این تمرینات دست یافت؟ از کجا بدانیم تمریناتی که انجام می‌دهیم برای بدن ما مفید و اثربخش است؟

کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران (Strength Training for Speed) نوشته‌ی جیمز وایلد (James Wild) مجموعه‌ای از تمام این تمرینات اصولی‌ست که به ورزشکاران در مسیرشان کمک می‌کند. جیمز وایلد در این کتاب می‌کوشد تا تک‌به‌تک عناصر دخیل در این مطلب را مدنظر قرار دهد و با توجه به آن‌ها تمریناتی طراحی کند که بهترین نتیجه را برای ورزشکاران عزیز داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران

این کتاب از چهار فصل تشکیل شده است. عنوان فصل اول «سازگاری‌ها و اصلاحات تمرینات قدرتی» است، نویسنده در این فصل به طور مبسوط درباره‌ی تمرینات قدرتی، تعداد ست‌های موردنیاز برای هر تمرین، دوره‌های استقامت، سرعت و قدرت، افزایش حجم عضله، هماهنگی بین عضلات و غیره توضیح می‌دهد. از نکات مفید این فصل‌ها تصاویر، نمودارها و جداول آن است که مطالعه، درک و به خاطر سپردن مطالبش را برای خواننده سهل‌تر می‌نماید.

فصل دوم به طراحی جلسات تمرینی اختصاص یافته است و در طی آن مواردی همچون سن تمرینی، طراحی تمرین برای توسعه ویژگی‌های گوناگون و... مورد بررسی قرار گرفته. فصل سوم نیز به توضیح دوره‌بندی‌های تمرینی پرداخته و هدف آن آموزش بهترین حالت برای انجام هر تمرین است تا هم نتیجه‌ای مؤثر داشته باشد و هم از آسیب‌دیدگی ورزشکاران حین تمرین جلوگیری به عمل آید. در نهایت، چهارمین فصل مجموعه‌ای از تمریناتی است که با توجه به موارد گفته‌شده در فصل‌های پیشین طراحی شده‌اند.

از نکات مثبت این کتاب می‌توان به توضیح مطالب از پایه و به شکلی علمی و به روز با زبانی ساده و قابل درک اشاره کرد. همچنین نویسنده کوشیده تا تمرکز خود را به جای اطلاعات تئوری، بر مطالب عملی معطوف کرده تا کتاب کاملا کاربردی و مفید باشد.

کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران به همت مهدی حاجی آبادی و اکبر احمدی به فارسی بازگردانده شده و توسط نشر حتمی به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران

  • اگر کتاب‌هایی را دوست دارید که فیزیولوژی، علم و عناصر عملی را به شکلی مستقیم و قابل درک ارائه می‌دهند، پس این کتاب برای شما است. نویسنده، جیمز وایلد، در تحریر این کتاب فوق‌العاده عمل کرده و کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران می‌تواند به همه از مبتدی تا سطح حرفه‌ای کمک می‌کند. (Athletics Weekly: سپتامبر 2014)

کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای ورزشکاران ، مربیان و دانشجویان تربیت بدنی، مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران می‌خوانیم

هنگام انجام‌دادن فعالیت‌های سرعتی (دوهای سرعت) نقش اصلی تنه، انتقال نیرو از قسمت‌های انتهایی در تماس با زمین به مرکز جرم بدن است. بنابراین تنه به‌طورکلی یک نقطه‌ی تکیه‌گاه فراهم می‌کند که اندام‌ها از طریق آن می‌توانند اعمال نیرو کنند. تنه‌ی ضعیف می‌تواند منجر به عملکرد کمتر از بهینه‌ی اندام‌ها در طی یک فعالیت سرعتی شود که آن نیز به‌نوبه خود می‌تواند منجر به کاهش در نیروی عکس‌العمل زمین و اتلاف انرژی از طریق حرکات جبرانی شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سازگاری ها و اصطلاحات تمرینات قدرتی
فصل 2: طراحی جلسات تمرینی جداگانه
فصل 3: دوره‌بندی تمرینات
فصل 4: مجموعه‌ای از تمرینات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران
نویسنده
مترجممهدی حاجی آبادی، اکبر احمدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-600-355-246-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران

برای دریافت کتاب تمرینات قدرتی برای افزایش سرعت ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.