معرفی و دانلود کتاب دروغ یا درمان

عکس جلد کتاب دروغ یا درمان
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دروغ یا درمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دروغ یا درمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دروغ یا درمان

طب سوزنی، طب سنتی، هومیوپاتی و کایروپراکتیک‌درمانی، روش‌هایی هستند که امروزه به‌عنوان درمان‌های جایگزین پزشکی، توسط عموم مردم در سراسر جهان به کار گرفته می‌شوند. سایمون سینک و ادزارد ارنست در کتاب دروغ یا درمان کوشیده‌اند تا به سراغ هر کدام از این روش‌ها رفته و با نگاهی دقیق، علمی و جزئی‌نگرانه میزان صحت و اعتبار آن‌ها را مورد سنجش قرار دهند. برای این‌که به معتبر و یا دروغین بودن این روش‌ها پی ببرید، تا انتها با این کتاب علمی همراه باشید.

درباره‌ی کتاب دروغ یا درمان

دانش یا عقیده؟ جهل یا معرفت؟ بقراط یونانی، پدر علم پزشکی، 2000 سال پیش جمله‌ای گفته بود که هنوز هم، با وجود پیشرفت‌های دنیای مدرن کاربرد دارد و توجه به آن ضروری است. این حکیم خردمند گفته بود: «در حقیقت دو چیز وجود دارد. یکی دانش است و آن دیگری عقیده. اولی موجب معرفت می‌شود اما دومی با خود جهل و نادانی را به دنبال می‌آورد.» همین نکته در مورد جهان امروز ما هم صدق می‌کند. پیوسته در گوشه‌گوشه‌ی این جهان شاهد مدعیانی هستیم که می‌خواهند روش تازه‌ای را برای درمان بیماری‌ها معرفی کنند و در این راه یا سعی می‌کنند از صورت‌های علم مدرن استفاده کنند یا پای طب سنتی را به میان می‌کشند و ادعا می‌کنند که روش درمانی مورد نظرشان، یادگار قرون گذشته است. اگرچه متخصصان و پزشکان معمولاً در دام چنین افرادی نمی‌افتند، اما افرادی که به سلاح علم مجهز نیستند و با تفکر علمی هم آشنا نشده‌اند، ممکن است به‌سرعت جذب این افراد و روش درمانی آن‌ها شوند. خوشبختانه، با وجود آثاری مانند کتاب دروغ یا درمان (Trick or Treatment)، نوشته‌ی سایمون سینک (Simon Singh) و ادزارد ارنست (Edzard Ernst)، می‌توانید راه تشخیص روش‌های درمانی کارآمد را از روش‌های دروغین بیاموزید و دیگر هرگز گول دعاوی شیادان علم را نخورید.

معرفی و دانلود کتاب دروغ یا درمان

بقراط دوهزار سال پیش، پیشنهاد کرده بود که اگر کسی ادعا داشت یک روش جدید علمی یا نکته‌ای مربوط به پزشکی را کشف کرده، برای سنجش میزان صحت گفته‌های او باید از روش علمی استفاده کنیم، نه این‌که صرفاً به عقاید مردم متکی باشیم؛ زیرا علم ابزار و روش‌های ویژه‌ی خود را دارد که دست‌کم در مورد جهان طبیعت دچار خطا نمی‌شوند؛ اما عقاید می‌توانند در نتیجه‌ی تلقین، دستخوش تغییر شوند. بااین‌اوصاف، همان‌قدر که علم، ابزار و روش‌های آن معتبر و قابل‌اتکا هستند، عقاید هم می‌توانند نامعتبر و غیرقابل‌اعتماد باشند.

حتم داریم تابه‌حال با روش‌های طب سوزنی، طب سنتی، هومیوپاتی و کایروپراکتیک‌درمانی آشنا شده‌اید یا لااقل نامشان به گوشتان خورده است. اکنون وقت آن رسیده که با کمک سایمون سینک و ادزارد ارنست به سراغ این روش‌های درمانی بروید و به‌جای پیروی کورکورانه از عقاید هواداران این روش‌ها، سعی کنید با استفاده از استدلال‌های علمی و ابزار علم آن‌ها را محک بزنید و میزان اعتبارشان را بسنجید. شک نکنید، پس از به اتمام رساندن کتاب دروغ یا درمان، دیدگاهتان نسبت به این روش‌ها متحول می‌شود. همچنین می‌آموزید که چطور در دنیای علم و پزشکی، سره را از ناسره تشخیص دهید و برای کشف حقایق، از امور ظاهری فراتر روید.

حین مطالعه‌ی کتاب حاضر با اصطلاح «پزشکی جایگزین» آشنا خواهید شد و کاربردی را که در جهان مدرن دارد خواهید شناخت. پزشکی جایگزین شامل آن دسته از روش‌های درمانی است که توسط عمده‌ی پزشکان و جامعه‌ی علمی پذیرفته نشده باشند و به‌نوعی بتوان ادعا کرد که سازوکار آن‌ها خارج از فهم دانش مدرن است. بااین‌حال، آمار نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها، نیمی از جمعیت مردم به‌جای این‌که برای درمان خود یا اطرافیانشان به سراغ پزشکی بروند، از روش‌های پزشکی جایگزین استفاده می‌کنند. این‌جاست که چنین سؤالی مطرح می‌شود: آیا پزشکانی که نسبت به پزشکی جانشین بدبین هستند، مسیر درستی را انتخاب کرده‌اند یا افرادی که به تأثیرگذاری پزشکی جایگزین باور دارند و آن را به رو‌ش‌های درمانی پزشکی ترجیح می‌دهند؟ سایمون سینک و ادزارد ارنست برای پاسخگویی به همین پرسش، اثر حاضر را به نگارش درآورده‌اند.

نویسندگان این اثر متخصصانی هستند که به هیچ ارگان و سازمان خاصی وابستگی ندارند و صرفاً می‌خواهند صورت حقیقی و ماهیت واقعی طب جایگزین را برای مخاطبان خود آشکار کنند. ایشان تلاش کرده‌اند تا در گردآوری اطلاعات و تحلیل موضوعات مورد نظر خود، نهایت دقت و تیزبینی را به کار بگیرند و تنها مطالبی را با خوانندگان خود در میان بگذارند که درستی آن‌ها با استفاده از روش‌‌های علمی قابل اثبات باشد. سادگی متن کتاب موجب شده تا اثر پیشِ رو بتواند توجه مخاطبان عام را هم به خود جلب کند. البته مترجم این کتاب، محمدرضا توکلی صابری، نیز نقش به‌سزایی در انسجام و روانی متن این اثر داشته است. کتاب دروغ یا درمان را نشر مازیار به چاپ رسانده و آن را به‌عنوان یکی از آثار مجموعه کتاب‌های قلمرو علم در اختیار مخاطبان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قلمرو علم

«قلمرو علم» عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... در بر می‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی‌های سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌رود. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌رو هستیم. گفتنی است نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را بر عهده داشته.

«آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب دروغ یا درمان

  • کتابی که هم سرگرم‌کننده است و هم آموزنده. (توبی مورکات)
  • مطالب کتاب دروغ یا درمان به‌روشنی بیان شده‌اند و دیدگاهی تاریخی را نسبت به موضوع اصلی کتاب در اختیارتان قرار می‌دهند. (مجله‌ی پزشکی نیوانگلند)
  • کتاب حاضر، شرحی کامل درباره‌ی ارزیابی اشکال گوناگون درمان‌ها، به‌ویژه طب پزشکی ارائه می‌کند. (فرد بورتز، روزنامه‌ی پست پیتسبورگ)
  • نویسندگان کتاب دروغ یا درمان، در اثر خود، واقعیت‌ها را از ترفندهای درمانی متمایز می‌کنند و نشان می‌دهند چرا باهوش‌ترین افراد، بیشتر گرایش دارند که عجیب‌ترین چیزها را باور کنند. (هالی تاکر، سانفرانسیسکو کرونیکل)
  • کتاب دروغ یا درمان یک اثر آموزنده است و خواندن آن برای هر مخاطبی که به دنبال یک درمان جایگزین است، سودمند خواهد بود. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب دروغ یا درمان برای چه کسانی مناسب است؟

به هواداران علم طب سوزنی، طب گیاهی، هومیوپاتی و کایروپراکتیک‌درمانی توصیه می‌کنیم تا انتها با کتاب دروغ یا درمان همراه باشند، زیرا قرار است بعد از اتمام این کتاب، دیدگاهشان در مورد این روش‌های درمانی متحول شود.

در بخشی از کتاب دروغ یا درمان می‌خوانیم

در سال‌های 1970 دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های سراسر آمریکا شروع کردند به انجام آزمایش‌های بالینی بر روی طب سوزنی، که همگی بخشی از یک کوشش عظیم برای آزمودن اثر آن بر روی بیماری‌های گوناگون بود. بعضی از این آزمایش‌ها شامل فقط چند بیمار بود، در حالی که برخی دیگر ده‌ها نفر را شامل می‌شد. بعضی از آن آزمایش‌ها تأثیر طب سوزنی را بی‌درنگ در ساعات پس از درمان دنبال می‌کردند. در حالی که برخی دیگر به درمان درازمدت نگاه کرده و پیشرفت بیمار را طی چند هفته یا حتی چند ماه پی‌گیری می‌کردند. بیمار‌ی‌هایی که مطالعه شدند از کمردرد تا آنژین، و از میگرن تا آرتریت متفاوت بودند. با وجود انواع متفاوتی از آزمایش‌های بالینی به‌طورکلی همه آن‌ها از اصولی که توسط جیمز لیند پایه گذاشته شده بود تبعیت می‌کردند: بیمارانی را که مبتلا به بیماری معینی هستند انتخاب کنید، به‌طور تصادفی آن‌ها را در گروه طب سوزنی یا شاهد بگذارید و ببینید که آیا آن‌هایی که در گروه طب سوزنی قرار دارند بهتر از گروه شاهد، درمان می‌شوند یا نه.

تعداد زیادی آزمایش‌های بالینی تا پایان آن دهه انجام شده بود، بنابراین در سال 1979 سمینار بین‌منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی از دکتر آر. اچ بنرمن خواست تا مدارک له علیه طب سوزنی را بررسی کند. نتایج یافته‌های او شکاکان را حیرت‌زده کرده و چینی‌ها را تأیید کرد. در نشریه طب سوزنی: دیدگاه سازمان بهداشت جهانی بنرمن گفته بود که بیش از بیست بیماری وجود دارد که به درمان با طب سوزنی پاسخ می‌دهند، از جمله سینوزیت، سرماخوردگی، تونسیلیت (التهاب لوزه‌ها)، برونشیت، آسم، زخم روده، اسهال، یبوست، سردرد و میگرن.

فهرست مطالب کتاب

1. واقعیت را چگونه پیدا می‌کنید؟
2. واقعیت در مورد طب سوزنی
3. واقعیت در مورد هومیوپاتی
4. واقعیت درباره‌ی کایروپراکتیک‌ درمانی
5. واقعیت در مورد طب گیاهی
6. آیا واقعیت اهمیت دارد؟
پیوست، راهنمای سریع در مورد درمان‌های دیگر
برای مطالعه بیشتر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دروغ یا درمان
نویسنده،
مترجممحمدرضا توکلی صابری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات332
زبانفارسی
شابک978-600-6043-38-8
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دروغ یا درمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دروغ یا درمان

برای دریافت کتاب دروغ یا درمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.