معرفی و دانلود خلاصه کتاب بازی بی‌پایان: چطور با طرز فکر نامحدود زندگیتان را متحول کنید

عکس جلد خلاصه کتاب بازی بی‌پایان: چطور با طرز فکر نامحدود زندگیتان را متحول کنید
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بازی بی‌پایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بازی بی‌پایان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب بازی بی‌پایان: چطور با طرز فکر نامحدود زندگیتان را متحول کنید

مسیر موفقیت شغلی شما می‌تواند بسیار جذاب‌تر و پیش‌پینی‌ناپذیرتر از آنی باشد که تصورش را می‌کنید. سایمون سینک، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز، در خلاصه کتاب بازی بی‌پایان به شما خواهد گفت چطور در بازی بی‌نهایت زندگی، برگ برنده را به دست بگیرید و با ذهنی آزاد و نامحدود فرصت‌های طلایی را جذب کسب‌و‌کارتان کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب بازی بی‌پایان

جهان سرشار از فرصت‌های بی‌شماری‌ست که می‌توانند مسیر زندگی شما را به کلی تغییر دهند. حالا اگر در برخورد با چنین موقعیت‌هایی با قواعد محدود ذهنتان وارد عمل شوید، تنها موفقیت‌های معین و محدودی را ایجاد می‌کنید و ترس از تغییرات بزرگ، زندگی شما را در دایره‌ای مشخص پیش می‌برند.

در میکروکتاب بازی بی‌پایان (The Infinite Game) که به قلم سایمون سینک (Simon Sinek) نوشته شده می‌خوانید که بازی زندگی برخلاف بازی‌های دیگر، قواعد ثابتی ندارد. به بیان دیگر، برای موفق شدن در موقعیت‌های شغلی و اجتماعی می‌توانید قوانین مناسب خودتان را پیدا و طبق آن‌ها عمل کنید.

یکی از رازهای موفقیت کسب‌و‌کارهای بزرگ انعطاف‌پذیری آن‌ها و یافتن ایده‌ها و راه‌های تازه برای موفقیت است. البته این قاعده نداشتن با بی‌نظمی و بی‌بندوباری کاملاً تفاوت دارد. برای این‌که معنای بازی بی‌پایان را بهتر درک کنید مثالی برایتان می‌آوریم. بازی شطرنج را در نظر بگیرید. در این بازی مهره‌های مشخصی وجود دارند و قوانینی برای نحوه‌ی حرکت هر مهره معین شده که لازم است بازیکنان به آن پایبند باشند. این در حالی است که در زندگی حقیقی برای هیچ‌یک از اهداف شما قاعده‌ی خاصی وجود ندارد و قوانین کاملاً قابل تغییراند.

در این کتاب راهکارهایی برای افزایش توقع شما از خودتان ارائه شده که کمکتان می‌کند خواسته‌ها و اهداف بزرگ‌تری را دنبال کنید و به جای آن‌که به موفقیت در معاملات و موقعیت‌های کوچک قانع شوید، فراتر از این محدوده عمل کنید و در مسیری بی‌نهایت قدم بگذارید. به‌همین‌سبب داشتن تفکر مطلق شکست و موفقیت از نظر نویسنده‌ی این اثر بی‌معناست. چراکه در یک بازی نامحدود معیارهای کاملاً مختلفی برای تعیین برتر بودن وجود دارد. بنابراین ادعای بهترین بودن در کارها اساساً نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

در نهایت، شما زمان محدودی را در این جهان ساکن هستید، اما بازی نامحدود پس از شما نیز همچنان ادامه خواهد داشت و می‌توانید با طراحی سازمان یا کسب‌و‌کاری که دارای ساختاری پویا و انعطاف‌پذیر است، برای شرکت‌کنندگان بعدی راه موفقیت را باز کنید.

خلاصه کتاب بازی بی‌پایان از سوی انتشارات سبکتو منتشر شده و گروه مترجمان همین انتشارات ترجمه‌ی آن را برعهده داشته‌اند.

خلاصه کتاب بازی بی‌پایان مناسب چه کسانی است؟

اگر رهبری یک سازمان را برعهده دارید، کارآفرین هستید یا می‌خواهید مسیر شغلی‌تان را به سمت‌وسویی تازه هدایت کنید، این کتاب راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

با سایمون سینک بیشتر آشنا شویم

سایمون سینک نویسنده و سخنران مشهور انگیزشی‌ست که در حوزه‌ی مشاوره‌ی سازمانی نیز فعالیت دارد. او تحصیلات آکادمیک خود را در رشته‌ی حقوق به پایان رسانده و کارش را با فعالیت در یک آژانس تبلیغاتی آغاز کرده است. از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی او باید به کتاب‌های «با یک چرا شروع کنید» و «رهبران آخر از همه غذا می‌خورند» اشاره کرد که به خاطر این دو اثر نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز شده است. کتاب «با هم بهتر است» از دیگر آثار این نویسنده به شمار می‌رود.

در بخشی از خلاصه کتاب بازی بی‌پایان: چطور با طرز فکر نامحدود زندگیتان را متحول کنید می‌خوانیم

بسیاری از شرکت‌های امروزه سازمان‌دهی خود را به صورت سلسله‌مراتبی انجام می‌دهند. یعنی مدیرعامل فرد شماره یک است و مدیر ارشد مالی شماره دو قرار می‌گیرد. در اکثر شرکت‌ها مدیران ارشد مالی به دنبال این هستند که خود را به شماره یک یعنی «بالاترین مسئولیت» برسانند. اما اگر سازمان شما به دنبال کسب‌وکار نامحدود است و مدیران آن هم تفکر نامحدودی دارند باید بدانند که آن‌ها به مدیر ارشد چشم‌انداز نیاز دارند. این سمت مدیریتی یک مسئولیت مالی یا عملیاتی نیست.

مدیران ارشد چشم‌انداز، رو به بالا و بیرون تمرکز دارند و مدیران ارشد مالی تنها باید عملیات‌های داخلی سازمان را زیر نظر بگیرند. اگر سلسله‌مراتب سازمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که ذهنیت صحیح و مطابق با مسئولیت را ترویج کند، آن وقت می‌توان بین مدیر ارشد چشم‌انداز و مدیر ارشد مالی همکاری خوبی ایجاد کرد. به همین دلیل نباید در سازمان شماره یک یا دو را ترویج کنیم، بلکه باید هر دوی آن‌ها را به عنوان شرکای حیاتی یک هدف مشترک در نظر بگیریم. هر کسی در حوزه‌ای که توانمند است باید کار کند و لازم نیست که در کار یکدیگر دخالتی داشته باشند.

مشکل بیشتر مدیران این است که وقتی به بالاترین درجه کاری خود می‌رسند، دست از یادگیری مهارت‌ها برمی‌دارند. در حالی که نباید این‌گونه باشد. باید همانگونه که رشد می‌کنید، اولویت‌های خود را هم ارتقا دهید.

به خاطر دردسرهایی که دوک برای والمارت ایجاد کرد، داگ مک‌میلون (Doug McMillon) جایگزین دوک شد. او نشان داد که دقیقا همان مدیر ارشد چشم‌اندازی است که والمارت به آن نیاز دارد. او چشم‌انداز سم والتون را اولویت خود قرار داد و به همه ثابت کرد که می‌تواند در این بازی نامحدود موفق عمل کند و اینطور هم شد. او همواره افزایش مهارت‌های خود را حتی در زمان مدیریتی در اولویت قرار داد و همین عامل باعث شد تا والمارت دوباره رضایت مردم را به دست آورد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: بازی‌های محدود و بازی‌های نامحدود
بازی نامحدود کسب‌وکار
داستان دو بازیکن
فواید طرز فکر نامحدود
ضررهای به کارگیری طرز فکر محدود در یک بازی نامحدود
باتلاق ویتنام در کسب‌وکار
رهبری با یک طرز فکر نامحدود
فصل دوم: هدف آرمانی
یک هدف آرمانی چیست؟
زمانی که هدف خود را تعیین کردید، آن را یادداشت کنید
فصل سوم: هدف، غیر هدف
ادعای بلند‌پروازانه، هدف آرمانی نیست
بهترین بودن، یک هدف آرمانی است
رشد، یک هدف آرمانی نیست
مسئولیت اجتماعی شرکت، یک هدف آرمانی نیست
فصل چهارم: نگهبان هدف
به یک عنوان جدید نیاز داریم
نزدیک‌ترین گزینه برای تصاحب بالاترین مسئولیت
فصل پنجم: مسئولیت کسب‌وکار: بازبینی شده
نظام‌ سرمایه‌داری پیش از فریدمن
سوء‌استفاده از نظام سرمایه‌داری
فشار برای بازی با یک طرز فکر محدود
طبل‌های تغییر در حال نواختن هستند
فصل ششم: اراده و منابع
اراده قبل از منابع
هزینه اراده
زمانی که اراده قوی است
فصل هفتم: تیم‌های مبتنی‌بر اعتماد
مقایسه عملکرد و اعتماد
حقیقت نباید تلخ باشد
نحوه آموزش رهبر
فصل هشتم: زوال اخلاقی
زمانی که انسان‌های خوب، کارهای بد انجام می‌دهند
خودفریبی
وقتی ساختار جایگزین رهبری می‌شود
فصل نهم: رقیب ارزشمند
فصل دهم: انعطاف‌پذیری وجودی
به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن
فصل یازدهم: شجاعت رهبری کردن
شکاف‌ها و دوراهی‌ها
سخن پایانی
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب بازی بی‌پایان: چطور با طرز فکر نامحدود زندگیتان را متحول کنید
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات207
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب بازی بی‌پایان

Ali A
۱۴۰۲/۸/۱۶
به نظرم کتاب جالبی نبود و دوست نداشتم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب بازی بی‌پایان

برای دریافت خلاصه کتاب بازی بی‌پایان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.