معرفی و دانلود کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود

عکس جلد کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود

حدیث لزرغلامی در کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود داستان روباه کوچولویی به نام رابی را تعریف می‌کند که حسابی در ورزش فوتبال بااستعداد، و البته خیلی خجالتی است. او ترجیح می‌دهد به جای رفتن به تیم‌های مختلف فوتبال، خودش تنهایی با توپش بازی کند. اما راستش را بخواهید، ماجرا از این هم بدتر است. زمانی که رابی خجالت می‌کشد، دمش یکهو سیخ می‌شود و قیافه‌ی خنده‌داری به او می‌بخشد! حالا خانم نویسنده می‌خواهد به کمک او بیاید و با نوشتن داستان کاری کند که رابی دست از کم‌رویی بکشد...

درباره‌ی کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود

حدیث لزرغلامی در مجموعه کتاب‌های روبان خانم و نویسنده‌اش ماجراهای دو روباه به نام‌های رابی و روبی را روایت می‌کند که با یکدیگر برادرند، اما تفاوت‌های شخصیتی زیادی با هم دارند. کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود درباره‌ی برادر اول، یعنی رابی صحبت می‌کند. تا حالا درباره‌ی خصوصیات و ویژگی‌های فرزندان اول زیاد نوشته‌اند. می‌گویند فرزندان اول احساس رهبری دارند، عموماً به آینده خوش‌بین نیستند و به قدرت داشتن علاقه دارند. منظم و دقیق‌اند و گاهی هم به بچه‌های بعد از خودشان حسودی می‌کنند. شاید رابی هم چندتا از ویژگی‌هایی را که نام بردیم داشته باشد،‌ اما با همه‌ی این‌ها، کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود از یک ویژگی کرده که کسی جایی درباره‌ی آن چیزی ننوشته؛ اما این ویژگی چیست؟ سیخ شدن دم از خجالت!!!

می‌دانیم که حسابی تعجب کرده‌اید، اما واقعیت همین است که به شما گفتیم. رابی یک روباه خجالتی‌ست که عاشق فوتبال است. روباهی که به محض خجالت کشیدن، دُمَش سیخ می‌شود و گونه‌هایش، سرخ. تصور کنید پسری که این همه خجالتی است، چطور می‌خواهد با آدم‌های جدید حرف بزند و از طریق ارتباط با آن‌ها وارد تیم‌های فوتبال شود؟ تا یادمان نرفته، به شما بگوییم که رابی واقعاً در ورزش فوتبال استعداد دارد. شوت‌های به سمتِ دروازه‌اش حرف ندارند. هر مربی‌ای، اگر رابی را می‌شناخت، از خدایش بود که بازیکنی همچون او در تیمش داشته باشد؛ اما کم‌رویی رابی حسابی مایه‌ی دردسرش شده است.

حالا حدیث لزرغلامی، نویسنده‌ی این کتاب، می‌خواهد وارد داستان شود و برای روباه کوچولوی کم‌رو کاری کند. برای همین است که پیش روباه می‌رود و به او می‌گوید که قصد دارد داستانی درباره‌ی فوتبال بنویسد، اما از آنجایی که چیز چندان زیادی از فوتبال نمی‌داند، به کمک رابی نیاز دارد.

راستش را بخواهید، رابی تحت هیچ شرایطی حاضر نمی‌شود به خانم نویسنده کمک کند. برای همین است که خانم نویسنده تصمیم می‌گیرد به جای آن‌که منتظر رابی بماند، خودش داستانی بنویسد و بعد سعی کند یک‌جورهایی آن را به فوتبال ربط دهد مگر از این طریق کمکی به رفع مشکل کم‌رویی رابی کرده باشد.

خانم نویسنده داستانش را این‌گونه آغاز می‌کند: «پسرک فوتبالیستی بود که عاشق گل زدن بود. پسرک، نیروی عجیبی داشت. او هر وقت در یک مسابقه‌ی بزرگ گل می‌زد، می‌توانست آرزوی یک نفر را برآورده کند.»

دانستنِ این که داستان نوشتن چگونه قرار است به یاری رابی بیاید و باعث شود خجالتش بریزد، باشد برای زمانی که خودتان کتاب رابی فوتبالیست می‌شود را مطالعه کردید.

حدیث لزرغلامی نویسنده، شاعر و فیلمنامه‌نویسِ جوان ایرانی است. کتاب رابی فوتبالیست می‌شود دومین مجلدی است که او ذیل مجموعه‌ی روبان خانم و نویسنده‌اش به رشته‌ی تحریر درآورده. کتاب نامبرده نخستین بار در سال 1401 به چاپ رسیده و به همت انتشارات پرتقال در دسترس کودکان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی روبان خانم و نویسنده‌اش

«روبان خانم و نویسنده‌اش» نام یک مجموعه کتاب کودکانه به قلم حدیث لزرغلامی است. در این مجموعه مخاطبِ داستانِ خانم نویسنده‌ای قرار می‌گیرید که در کتاب‌هایش ماجراهای سه شخصیت، رابی، روبی و روبان خانم را روایت می‌کند.

رابی، پسر اول روبان خانم است. کم حرف می‌زند و در مدرسه گوشه‌گیر است؛ البته در خانه کاملاً متفاوت است و گاه و بی‌گاه حسابی زبل و شوخ می‌شود. خلاصه این‌که رابی با همه‌ی خشم‌ها، خستگی‌ها و سردرگمی‌های یک نوجوان دست‌وپنجه نرم می‌کند. همچنین رابی عاشق فوتبال بازی کردن است.

روبی، دومین فرزند خانواده است. دیوانه‌ی خوانندگی و عشق گیتار است. زیادی خودش را دوست دارد و زبل و بانمک است. به بازی‌های ویدئویی عشق می‌ورزد و شخصیتی جست‌وجوگر دارد.

راستی، داشت یادمان می‌رفت بگوییم! شخصیت‌هایی که برای‌تان معرفی کردیم، البته به جز خانم نویسنده، جملگی روباه‌اند و حدیث لزرغلامی در مجموعه‌ کتاب‌های روبان خانم و نویسنده‌اش داستان‌های آن‌ها را برایتان روایت کرده است.

گفتنی‌ست «روبان‌ خانم و نویسنده‌اش : به کارگر قصه نیازمندیم» و «روبان خانم و نویسنده‌اش: رابی فوتبالیست می‌شود» به‌ترتیب جلد اول و دوم این مجموعه هستند.

کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

حدیث لزرغلامی کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود را برای کودکان بالای 9 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌های کمیک و تصویری مطالعه‌ی اثر حاضر را لذت‌بخش خواهند یافت.

در بخشی از کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود می‌خوانیم

بیایید رابی را بیشتر بشناسیم.

رابی می‌خواست فوتبالیست شود. حرفی هم نبود. از وقتی توی شکم مامانش بود، لگد می‌زد. روبان‌خانم می‌گفت: «انگار دارد به توپ فوتبال لگد می‌زند.» بعدها هم شوت‌های به سمت دروازه‌اش حرف نداشت، طوری که همه دوست داشتند توی تیمشان بازیکنی مثل رابی داشته باشند؛ اما مشکل بزرگی وجود داشت. رابی خیلی خجالتی بود. نمی‌توانست با آدم‌های جدید دوست بشود. برای همین هم از رفتن به تیم‌های فوتبال وحشت داشت.

راستش قضیه از این هم بدتر بود. رابی حتی از پاس دادن توپ هم خجالت می‌کشید، دمش یکهو سیخ می‌شد و قیافه‌ی خنده‌داری پیدا می‌کرد. تماشاچی‌ها نمی‌توانستند جلوی خنده‌شان را بگیرند. مخصوصا تماشاچی‌های تیم رقیب که موضوع خوبی برای مسخره کردن پیدا می‌کردند و این همه‌چیز را خراب‌تر می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-274-509-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود

برای دریافت کتاب روبان خانم و نویسنده‌اش 2: رابی فوتبالیست می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.