معرفی و دانلود کتاب رولر اینلاین هاکی: آخرین قوانین و شیوه بازی، با نیم‌نگاهی به آیس هاکی

عکس جلد کتاب رولر اینلاین هاکی: آخرین قوانین و شیوه بازی، با نیم‌نگاهی به آیس هاکی
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رولر اینلاین هاکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رولر اینلاین هاکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رولر اینلاین هاکی: آخرین قوانین و شیوه بازی، با نیم‌نگاهی به آیس هاکی

کتاب رولر اینلاین هاکی نوشته‌ی مصطفی علیمحمدی است که در آن به بحث درباره‌ی شیوه، تکنیک و قوانین این ورزش مهیج و پرطرفدار می‌پردازد. این رشته ورزشی در کشور ما از هواداران بسیاری دارد و در مقایسه با مقیاس جهانی، ایران، از معدود کشورهایی به‌شمار می‌رود که این رشته را هم‌طراز هاکی روی یخ قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب رولر اینلاین هاکی

رولر هاکی به هاکی روی سطح خشک می‌گویند که با استفاده از اسکیت‌های چرخ‌دار بازی می‌شود. رولر هاکی به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌شود که این تقسیم‌بندی با توجه به تجهیزات مورد استفاده‎ در آن‌ها صورت می‌گیرد؛ رولر هاکی سنتی، رولر اینلاین هاکی و اسکیت هاکی.

در رولر هاکی سنتی بازی با اسکیت‌های چهارچرخ و یک توپ گرد، بدون تماس، انجام می‌شود. در رولر اینلاین هاکی از اسکیت اینلاین (اسکیت‌های با چند چرخ در یک ردیف) و توپ گردی که هیچ تماسی با زمین ندارد استفاده می‌شود. و در نهایت، اسکیت هاکی با استفاده از رولر چهارچرخ و توپی در تماس با زمین، مانند هاکی روی یخ، انجام می‌گیرد.

در کتاب رولر اینلاین هاکی، نویسنده با توضیح درباره‌ی رولر اینلاین هاکی عنوان می‌کند که این رشته تقریباً شبیه به آیس هاکی است و با اسکیت‌های اینلاین بازی می‌شود. همچنین بازیکنان برای انجام آن از چوب‌های هاکی روی یخ استفاده می‌کنند و بازی در آن از سرعت زیادی برخوردار است. به‌طور کلی می‌توان گفت که تاکتیک‌های رولر اینلاین هاکی مبتنی بر سرعت است. دروازه‌بان اینلاین هاکی از یک دستکش به نام گیرنده برای گرفتن شوت‌هایی با هدف گل زدن استفاده می‌کند. همچنین یک سطح مربعی دارد که برای خنثی کردن شوت‌ها روی دروازه به‌کار می‌رود و به‌نام بلاک‌کننده، شهرت دارد.

در کتاب حاضر خواهید خواند که رولر اینلاین هاکی به نام‌های مختلفی در سراسر جهان ازجمله بال هاکی، اینلاین هاکی، رولر هاکی، هاکی با چوب بلند، هاکی روی عرشه، هاکی جاده‌ای، هاکی خیابانی و اسکیت هاکی شناخته می‌شود؛ مانند هاکی روی یخ، اینلاین هاکی هم یک ورزش تماسی محسوب می‌شود، بااین‌وجود برخوردهای شدید در آن خطاست و در کار تیمی شبیه هاکی روی یخ است که به‌سرعت، مهارت و قوای بدنی نیاز دارد. به‌غیر از کفش اسکیت و بعضی قوانین، تجهیزات رولر اینلاین هاکی شبیه به هاکی روی یخ است و بازی توسط دو گروه متشکل از چهار اسکیت‌باز و یک دروازه‌بان در یک زمین که به دو نیمه تقسیم‌شده و یک خط مرکزی و یک تور دروازه در انتهای هر دو طرف زمین، انجام می‌شود.

کتاب رولر اینلاین هاکی برای شما به‌خوبی توضیح می‌دهد که این بازی در سه دوره‌ی 20 دقیقه‌ای به‌علاوه‌ی زمان وقفه 10 تا 15 دقیقه‌ای بازی می‌شود. قوانین بازی اینلاین هاکی با هاکی روی یخ متفاوت است؛ سطح زمین متفاوت است و هر گروه در رولر اینلاین هاکی 5 نفر و در آیس هاکی 6 نفر هستند. این بازی دارای گل طلائی است یعنی اگر دو تیم مساوی باشند در انتهای بازی، یک‌زمان 5 دقیقه در نظر گرفته می‌شود و هر تیمی که اولین امتیاز را کسب کند برنده می‌شود. رولر اینلاین هاکی ممکن است در لیگ‌های غیررسمی زیادی بازی شود و فقط جنبه‌ی تفریحی داشته باشد که در آن برخی از اصول قوانین را متناسب با الزامات محلی (اندازه زمین، طول دوره و خطاها) تغییر دهند. اینلاین هاکی یک ورزش در حال رشد است و علاقه‌مندان بسیاری دارد.مصطفی علیمحمدی این کتاب را در ۹ فصل تدوین کرده و در آن به موضوعاتی همچون قوانین عمومی بازی،‌ تجهیزات مورد نیاز،‌ تیم‌بندی،‌ جریمه‌ها و تحریم‌ها و ... می‌پردازد.

کتاب رولر اینلاین هاکی نوشته‌ی مصطفی علیمحمدی با توضیح درباره‌ی قوانین دقیق و جزئیات ورزش اینلاین هاکی در ارتقای دانش ما نسبت به این رشته‌ی ورزشی درحال‌رشد قدم بزرگی برداشته است. این کتاب توسط نشر حتمی چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب رولر اینلاین هاکی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو به علاقه‌مندان ورزش و کتاب‌های ورزشی به‌ویژه ورزش هاکی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رولر اینلاین هاکی: آخرین قوانین و شیوه بازی، با نیم‌نگاهی به آیس هاکی می‌خوانیم

5 اصل اساسی در اسکیت هاکی عبارت است از اسکیت‌سواری، پاس دادن، شوت کردن، کنترل چوب، چکینگ یا ممانعت کردن. در تمرینات و بازی‌های کوچک تمرینی خود به دنبال توسعه و بهبود مهارت‌های فردی و تیمی و از بین بردن نیازهای مربوط به شایسته‌سالاری، یادگیری بهتر بودن در شرایط سخت باشید و با نگه داشتن بازیکنان در تکرار و تمرین، شرایط بازی واقعی را تصویرسازی کنید و به بهبود عمومی توانایی همه‌ی بازیکنان و افزایش علاقه‌مندی بازیکنان با تمرینات سرگرم‌کننده بیفزایید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: قوانین عمومی بازی
فصل 3: امکانات و تجهیزات
فصل 4: تیم‌ها
فصل 5: مقامات رسمی رقابت
فصل 6: فرآیند بازی
فصل 7: جرایم (مجازات)
فصل 8: ضمانت اجرایی (تحریم)
فصل 9: اختلافات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رولر اینلاین هاکی: آخرین قوانین و شیوه بازی، با نیم‌نگاهی به آیس هاکی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-600-355-363-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رولر اینلاین هاکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رولر اینلاین هاکی

برای دریافت کتاب رولر اینلاین هاکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.