معرفی و دانلود کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره‌ بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی

عکس جلد کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره‌ بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی
قیمت:
۶۲,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره‌ بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی

کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه به شما می‌آموزد چطور در لحظه زندگی کنید. هکتور گارسیا و فرانسس میرالس، نویسندگان این کتاب پرفروش، با بهره‌گیری از آموزه‌های کهن ژاپنی نشان داده‌اند که چگونه می‌توان گذشته و آینده را رها کرد و به جای آن در اکنونِ بی‌همتا زیست و قدرِ آن را دانست.

درباره‌ی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

هکتور گارسیا (Hector Garcia) و فرانسس میرالس (Francesco Miralles) در کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه (Ichigo Ichie) از هنر زندگی کردن در لحظه می‌گویند. ایچی گو ایچی یه اصطلاحی ژاپنی به‌معنای «فقط این بار» یا «فقط یک‌بار در طول عمر» است. این اصطلاح، بیانگر ایده‌ی اصلی آموزه‌ای ژاپنی است که ریشه در بودیسم، ذن و مراسم چای در ژاپن دارد. در حقیقت، این عبارت به آیین‌ها و رسومی اشاره دارد که به‌کارگیریِ آن‌ها به ذهن‌آگاهی و تمرکز بر لحظه‌ی حال منتهی می‌شود. ایچی گو ایچی یه به افراد کمک می‌کند تا از تمامی حواس پنجگانه‌ی خود، نهایت استفاده را برده و شادمانه‌تر و سعادتمندانه‌تر زندگی کنند.

نوشیدنِ چای یکی از مراسم آیینی و تشریفاتی در ژاپن است. این مراسم در گذشته فقط به راهبان برگزیده‌ی ذن و نجیب‌زادگان و فرماندهان نظامی اختصاص داشت. در این مراسم از نوعی چای سبز پودرشده به نام ماچا استفاده می‌شود و هدف از برگزاری آن، افزایش آگاهی، همدلی، سلامتی و رسیدن به آرامش درونی است. نوشیدنِ چای از جمله آیین‌هایی است که به ما کمک می‌کند که تنها بر همین لحظه‌ای که در آن قرار داریم، تمرکز کنیم. متمرکز شدن بر لحظه‌ی اکنونِ تکرارنشدنی با استفاده از اصطلاح ایچی گو ایچی یه، هنگام احوال‌پرسی یا خداحافظی نیز امکان‌پذیر است، چرا که در این لحظات به طرف گفت‌وگوی خود می‌گوییم صحبت و ملاقات با وی، برای ما خاص، تکرارنشدنی و منحصربه‌فرد بوده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

در پس ایچی گو ایچی یه، این اندیشه وجود دارد که هیچ‌گاه نمی‌دانیم «آخرین‌بار» چه زمانی اتفاق می‌افتد: آخرین‌باری که با دوستی گفت‌وگو می‌کنیم، از مکانی بازدید می‌کنیم یا کاری را انجام می‌دهیم. حتی اگر شرایط مهیا شود تا آن تجربه را دوباره تکرار کنیم، کیفیت و ماهیت آن به‌حتم متفاوت خواهد بود. هراکلیتوس، فیلسوف یونانی، جمله‌ای بسیار معروف در این باره دارد: «هیچ‌کس نمی‌تواند در یک رودخانه دوبار گام بنهد.» عموماً اگر بدانیم که آخرین‌باری است که کاری را انجام می‌دهیم یا فردی را می‌بینیم، به‌طور قطع، کیفیت آن را تا سر حد امکان بالا می‌بریم و لحظه‌به‌لحظه‌ی آن اتفاق را به‌معنای واقعی زندگی می‌کنیم، اما ما هرگز از «آخرین‌ها» آگاه نیستیم و به‌همین خاطر است که باید هر لحظه از زندگی را به‌شیوه‌ای زندگی کنیم که گویا آخرین‌بار ماست. کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه بر این تفکر متمرکز است.

از میان برخی از آموزه‌هایی که فرانسس میرالس و هکتور گارسیا در کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه عنوان کرده‌اند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از زیبایی‌های زودگذر لذت ببرید و قدردان آن‌ها باشید.
  • از حداکثر توانِ حواس پنج‌گانه‌ی خود برای زندگی کردن در زمانِ حال استفاده کنید.
  • ترس، غم، خشم و دیگر احساسات منفیِ به‌جامانده از روزهایی که گذشته‌اند یا روزهایی که هنوز نیامده‌اند را رها کنید.
  • از ایچی گو ایچی یه برای کشف «ایکیگای» استفاده کنید. ایکیگای به معنای هدفِ زندگی و آرمان و رسالتی است که برای خود در نظر داریم. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای رسیدن به ایکیگای، ایچی گو ایچی یه یا زندگی در اکنونِ بی‌نظیر است که به شما انگیزه می‌دهد و شادکامی و نیک‌بختی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه را مریم نفیسی راد به فارسی ترجمه کرده و نشر صوتی ماه‌آوا، آن را با خوانش حامی قنبرزاده به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

  • کتاب ایچی گو ایچی یه یک تمرین مناسب و مفید است. این کتاب به ما وعده می‌دهد که هرچند لحظه‌ها به عقب بازنمی‌گردند اما می‌توان پیش از آنکه ناپدید شوند، از آن‌ها حداکثر استفاده را برد. (The Washington Post)
  • کتاب ایچی گو ایچی یه کتابی کاربردی و مفید برای ماست تا بتوانیم از تجربه‌های روزمره و هر لحظه از زندگی لذت ببریم؛ راهنمایی الهام‌بخش و آرامش‌دهنده که حکایت‌ها و آموزه‌های بسیاری را در بر دارد. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آموزه‌های برآمده از بینش شرقی علاقه‌ دارید و می‌خواهید هنر زندگی در لحظه را بیاموزید، کتاب صوتی ایچی گو ایچی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره‌ بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی می‌شنویم

خود را از هر چیزی که ضروری نیست برهانید. افراد می‌توانند یک مسافر متخصص بشوند، البته بیشتر به‌خاطر هر آنچه در خانه گذاشته‌اند و رفته‌اند و نه به‌خاطر آنچه در چمدان خود حمل می‌کنند. زندگی یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است که بهتر است از طریق آن، سفری سبک و بی‌دغدغه داشته باشیم. بنابراین هر روز، هر زمانی که احساس می‌کنید سنگین هستید، از خود بپرسید چه چیزی را می‌توانم رها کنم.

دوستِ خود باشید. به‌جای مقایسه‌ی خود با دیگران و نگرانی در مورد آنچه دیگران درباره‌تان فکر می‌کنند تصور کنید که شما در دنیا منحصربه‌فرد هستید. همان‌طور که کاسالز، نوازنده‌ی ویلون‌سل در شعری که برای کودکان سروده بود گفت: «تو معجزه هستی و هیچ‌کس مانند تو نبوده و نخواهد بود.»

برای کامل‌نبودن هم ارزش قائل بشوید. وقتی حتی طبیعت با همه‌ی پیچیدگی‌هایش، با همه‌ی تولدها و مرگ‌هایش کامل نیست، چرا شما باید کامل باشید. هر شکست نشانه‌ی این است که شما باید مسیر متفاوتی را انتخاب کنید. هر نقص، دعوتی‌ست برای جلا دادن بیشتر الماس وجودی‌تان. اگر اراده‌ای برای پیشرفت دارید، پس ناقص بودن عین کامل بودن است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
پیشگفتار
45 دقیقه
بخش اول: زیبایی ناپایداری - قسمت اول
58 دقیقه
بخش اول: زیبایی ناپایداری - قسمت دوم
69 دقیقه
بخش دوم: زیستن با ایچی‌گو ایچی‌یه
70 دقیقه
بخش سوم: مدرسه‌ی کوچک ایچی‌گو، ایچی‌یه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر نهایت بهره‌ بردن از هر لحظه‌ی زندگی به روش ژاپنی
نویسنده،
مترجممریم نفیسی راد
راویحامی قنبرزاده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

برای دریافت کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.