معرفی و دانلود کتاب صوتی بارون درخت نشین

عکس جلد کتاب صوتی بارون درخت نشین
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بارون درخت نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بارون درخت نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بارون درخت نشین

کتاب صوتی بارون درخت نشین، دومین کتاب از سه‌گانه‌ی نیاکان ما و برنده‌ی جایزه‌ی ویارجیو، اثری از ایتالو کالوینو، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی ایتالیایی است. این کتاب نه‌تنها یکی از بهترین آثار او به‌شمار می‌رود، که در زمره‌ی شاهکارهای ادبی جهان نیز قرار دارد. کالوینو در این کتاب راوی داستان پسری به نام کوزیمو روندو است که خانه‌ی اشرافی و خانواده‌اش را ترک می‌گوید تا به‌شیوه‌ای دیگر و مطابق با خواستِ خود، زندگی کند.

درباره‌ی کتاب صوتی بارون درخت نشین

ایتالو کالوینو (Italo Calvino) در کتاب صوتی بارون درخت نشین (The Baron in the Tree) داستان زندگی و ماجراهای کوزیمو لارس دو روندو، پسر بارون آرمینیوس را از 12 سالگی تا هنگامه‌ی مرگ، از زبان برادرش بیاجیو، نقل می‌کند. خانواده‌ی مرفه و اشرافی کوزیمو در شهر اومبروزا زندگی می‌کنند. زندگی بر فرزندان خانواده سخت گرفته می‌شود و آن‌ها مجبور هستند قوانین و اصول بسیاری را رعایت کنند. روزی کوزیمو از یکی از این قوانین سرپیچی می‌کند و به‌اعتراض بالای درخت می‌رود و اعلام می‌کند که دیگر هرگز پا بر زمین نخواهد گذاشت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بارون درخت نشین

کوزیمو اندک‌اندک مهارت‌های زندگی بالای درخت را می‌آموزد و در مطالعه‌ی متون مختلف از جمله علوم انسانی و طبیعی غرق می‌شود. او همچنین با مردم عادی آشنا شده و به‌دلیل دانشی که از طریق مطالعاتش کسب کرده، می‌تواند راهکارهای خلاقانه‌ای به طبقات مختلف مردم برای حل مشکلاتشان ارائه دهد و همین امر، او را به فرد معروف و محبوبی در سراسر اومبروزا تبدیل می‌کند. کوزیمو پس از آنکه می‌شنود در اسپانیا نیز مردمانی هستند که مانند او درخت‌نشین‌اند، به این کشور سفر می‌کند. او، با وجود مخالفت و تکفیر کشیش یسوعیِ آن جامعه که کوزیمو را به‌سبب علاقه‌اش به آرمان‌های عصر روشنگری و تحسین فیلسوفانی مانند ولتر، مطرود می‌داند، یک سال را در میان این مردم زندگی می‌کند. سرانجام، درخت‌نشینان اسپانیایی توسط پادشاه مورد عفو قرار می‌گیرند و دیگر می‌توانند زندگی روی زمین را آغاز کنند. کوزیمو از همان هنگام از آن‌ها جدا می‌شود و به امبروزا بازمی‌گردد. با درگذشتِ پدر و مادرش، لقب اشرافی بارون رندو به وی می‌رسد. او همچنان به مطالعه و تعمق ادامه می‌دهد تا آنکه آوازه‌های نخستین انقلاب فرانسه به گوشش می‌رسد...

بارون درخت نشین، دومین بخش از سه‌گانه‌ی نیاکان ما است که به‌ترتیب عبارتند از: 1- وینکنت دونیم‌شده، 2- بارون درخت نشین و 3- شوالیه ناموجود. ایتالو کالوینو در کتاب صوتی بارون درخت‌نشین به خلق اثری پر از تمثیل‌ها، استعارات و ارجاعات مختلف به وقایع تاریخی و تأثیرگذار دست زده است. او با نگاهی موشکافانه و زبانی آمیخته به کنایه و طنزی ظریف، واقعیت و تاریخ را در هم آمیخته و رگه‌هایی از تخیل شاعرانه و افسانه‌پردازی را در آن گنجانده است. بارون کوزیمو روندو در پیِ فرار از سنت‌های منسوخ و نخ‌نمای اجتماع است و قصد دارد خود را از بندها و قیودِ دست‌وپا گیر فراوانی که مانع حرکتِ او در زندگی هستند، برهاند. اما این رهایی، به‌معنای مردم‌گریزی و نفرت از آنان نیست. درختی که کوزیمو از آن بالا می‌رود، برج و باروی قصری دست‌نیافتنی نیست که از فرازِ آن بخواهد بر مردم فرمان براند؛ بلکه حتی می‌توان این عمل او را انسان‌دوستانه و در راستای خیر جمعی در نظر گرفت؛ چرا که گاه، تنها با دوری جستن از جمع و تغییر زاویه‌ی دید است که می‌توان نگاه عمیق‌تر و بهتری به مسائل یافت.

سرخوردگی از امکانِ برقراری نظم اجتماعی و اشتیاق بی‌حدوحصر به تحول و در پیِ آن، استقرارِ نظمی نوین، که در آن ارتباط معنادارتر و کارآمدتری میان آدمیان با یکدیگر و با طبیعت ایجاد شود، تمام آن چیزی است که بارون روندو را به سرکشی و سرپیچی از دستورات وا داشته است. کوزیمو از یک سو در تلاش است تا با انکار جهانِ کهنه، به دنیایی تازه‌تر و هیجان‌انگیزتر دست یابد و از سویی دیگر، زندگیِ خود را دگرگون ساخته و از خود، الگویی تمام‌قد از تحرک و پویایی به نمایش بگذارد؛ از این رو زمین سفت و آشنای زیر پای خود را رها کرده و در پی یافتِ معنایی دگر برای زندگی، به بالای درخت رفته است و این بالانشینی، به گفته‌ی برادرش که راوی داستان نیز هست، نه به دلیل نزدیک‌تر شدن به آسمان که برای بهتر دیدنِ زمین و ساکنانِ آن است.

کتاب بارون درخت نشین را فریده فتوحی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات سپاس، آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر جیحون و با خوانش مهدی فضلی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب بارون درخت نشین

  • کتاب بارون درخت نشین اثری جذاب و سرزنده است که زندگی را به‌شیوه‌ی خاص خود نقل می‌کند. (Barnes & Noble)
  • بارون درخت نشین یکی از بهترین و محبوب‌ترین کارهای ایتالو کالوینو است. (Paris Review)
  • کتاب بارون درخت نشین نشان‌دهنده‌ی توانایی ویژه و منحصربه‌فرد کالوینو در ترکیب هیجان با قصه‌هایی بی‌نظیر و درخشان است. (Barnes & Noble)

کتاب صوتی بارون درخت نشین برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی بارون درخت نشین برای تمامی علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، طرفدارانِ ادبیات ایتالیا و آثار ایتالو کالوینو و همین‌طور مخاطبانِ داستان‌هایی با درون‌مایه‌های انتقادی و اجتماعی، تجربه‌ای دلنشین و متفاوت خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی بارون درخت نشین می‌شنویم

دستاورد کازیمو از دوران مصاحبت با راهزن، جوانه‌زدنِ شور و اشتیاق به مطالعه بود که تا پایانِ عمر در وجودش شعله‌ور ماند. اکنون کازیمو را بیشتر در حالتی می‌دیدیم که چهارزانو روی شاخه‌ی دنجی نشسته و کتابی مقابلش باز کرده بود یا انگار که روی نیمکتِ مدرسه باشد، به محل انشعاب شاخه‌ها تکیه داده بود. یک صفحه‌ی کاغذ روی تخته‌ی چوبی می‌گذاشت و مرکب‌دانَش را در حفره‌ی روی درخت محکم می‌کرد و بعد با قلم پَرِ بلندی می‌نوشت. اکنون این کازیمو بود که به‌دنبال پدر فاشلفلر می‌گشت تا به او درس بدهد و برایش از تاسیتوس، اووید، اجرام آسمانی و قواعد شیمی بگوید. اما این کشیشِ پیر، جز اندکی از مبنای دستور و مقداری الهیات، در دریایی از شک و تردید و کم‌دانشی غوطه‌ور بود و در مواجهه با پرسش‌های شاگردش، دستانش را باز می‌کرد و نگاهش را به آسمان می‌دوخت. «پدر، یک مرد توی سرزمین پارس‌ها چند زن می‌تونه بگیره؟ پدر، ساووایاردیکار کی بود؟ پدر می‌تونید سیستم طبقه‌بندیِ زیست‌شناختی لینر رو توضیح بدید؟» پدر می‌گفت: «خُب... حالا... بذار ببینم.» و بعد شک می‌کرد و دیگر ادامه نمی‌داد. کازیمو کتاب‌های زیادی را با موضوعاتِ مختلف، آن‌قدر می‌خواند و می‌خواند که می‌توان گفت دیگر داشت کلماتشان را می‌بلعید. نیمی از وقتش را صرفِ خواندن و نیمِ دیگر آن را صرف شکار می‌کرد تا بتواند از پسِ مخارج کتاب‌هایش برآید. به همین دلیل، همیشه حرفی تازه و داستانی جدید که برای پدر فاشلفلر بگوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
31 دقیقه
قسمت اول
29 دقیقه
قسمت دوم
14 دقیقه
قسمت سوم
24 دقیقه
قسمت چهارم
24 دقیقه
قسمت پنجم
23 دقیقه
قسمت ششم
28 دقیقه
قسمت هفتم
13 دقیقه
قسمت هشتم
25 دقیقه
قسمت نهم
23 دقیقه
قسمت دهم
33 دقیقه
قسمت یازدهم
31 دقیقه
قسمت دوازدهم
29 دقیقه
قسمت سیزدهم
17 دقیقه
قسمت چهاردهم
19 دقیقه
قسمت پانزدهم
23 دقیقه
قسمت شانزدهم
21 دقیقه
قسمت هفدهم
21 دقیقه
قسمت هجدهم
17 دقیقه
قسمت نوزدهم
29 دقیقه
قسمت بیستم
17 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
18 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
19 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
24 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
14 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بارون درخت نشین
نویسنده
مترجمفریده فتوحی
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بارون درخت نشین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بارون درخت نشین

برای دریافت کتاب صوتی بارون درخت نشین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.