معرفی و دانلود کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

عکس جلد کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

بعد از خواندن کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش، احتمالاً تعریف دیگری از واژه‌ی «هکر» در ذهن شما نقش خواهد بست. جورج بیهم، ویراستار کتاب، نقل‌قول‌های مارک زاکربرگ را از منابع مختلف گردآوری و آن‌ها را در بخش‌های مختلف دسته‌بندی کرده است. در پایان نیز سال‌شمار مهم‌ترین اتفاقات زندگی زاکربرگ را خواهید خواند.

درباره‌ی کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

همه‌ی ما رؤیاهای بسیاری در سر داریم؛ اما ممکن است به آن‌ها نرسیم. شخص موفق کسی نیست که به آرزوهایش جامه‌ی عمل بپوشاند؛ بلکه فردی است که سرسختانه رؤیاهایش را دنبال می‌کند تا زندگی دیگران را بهتر گرداند. مارک زاکربرگ یکی از همان کسانی است که با رها کردن دانشگاه هاروارد، به‌دنبال رؤیایی رفت که توانست زندگی افراد بسیاری را دگرگون کند. کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش (Mark Zuckerberg In His Own Words)، بیش از آنکه زندگی‌نامه یا خودزندگی‌نامه باشد، جهان‌بینی مارک زاکربرگ را برای شما تبیین می‌کند. بعد از خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که راز موفقیت زاکربرگ چیست.

معرفی و دانلود کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

جورج بیهم (George Beahm) کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش را با تاریخچه‌ی مختصری از زندگی خالق فیس‌بوک و حواشی این شرکت شروع می‌کند. او به یکی از جنجال‌برانگیزترین اتفاقات سال‌های اخیر آمریکا یعنی افشای اطلاعات کاربران فیس‌بوک نیز می‌پردازد که در زمان انتخابات ریاست‌جمهموری 2016، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. همچنین نامه‌ی معروف مارک زاکربرگ به سرمایه‌گذارانش در کتاب آمده. بخش اول کتاب درباره‌ی زندگی شخصی زاکربرگ است. نقل‌قول‌های بنیان‌گذار فیس‌بوک درباره‌ی موضوعاتی چون تربیت فرزند، چالش‌های شخصی و زندگی در این بخش آمده‌اند. بخش دوم که احتمالاً توجه افراد بسیاری را جلب خواهد کرد، درباره‌ی فیس‌بوک است. در این بخش جورج بیهم نوشته‌های زاکربرگ درمورد فیس‌بوک را جمع‌آوری و به ترتیب تاریخی مرتب کرده.

در بخش سوم کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش، به جهانی‌بینی این کارآفرین جوان پرداخته می‌شود. همانطور که خود او می‌گوید: «قرار نبود فیس‌بوک در ابتدا یک شرکت باشد. این سایت برای تحقق یک رسالت اجتماعی ساخته شده بود؛ تا مردم جهان را به هم پیوند دهد. ما برای ثروتمند شدن فیس‌بوک را نساختیم؛ بلکه پول درمی‌آوریم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و جهان را جای بهتری برای زیستن کنیم.»

احتمالاً وقتی کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش را باز می‌کنید، با خودتان می‌گویید که خواندن چند نقل‌قول از یک کارآفرین خیلی خسته‌کننده است. اما ویراستار کتاب، جورج بیهم، به گونه‌ای فصل‌ها را کنار هم قرار داده است که جذابیت نقل‌قول‌ها بیشتر شود. هر نقل‌قول می‌تواند منبع الهام افراد مختلفی باشد. جورج بیهم نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز است که با مجموعه‌ی «به روایت خودش» به شهرت رسید. او زندگی‌نامه‌ی مشاهیری چون جی. کی رولینگ، مایکل جردن، سی. اس لوئیس، جی. ار تالکین، ایندیانا جونز و پاتریشیا کرنول را نوشته. عمده‌ی شهرت او مدیون کتاب «استیو جابز به روایت خودش» است.

شاید بتوان زندگی زاکربرگ را در چند کلمه خلاصه کرد: هکر، انصراف از دانشگاه و بنیان‌گذار فیس‌بوک. همین چند کلمه می‌توانند الهام‌بخش شما در هر لحظه باشند. انتشارات بذر خرد کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش را با ترجمه‌ی فریده فتوحی منتشر کرده است.

کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که می‌خواهند در زندگی شخصی و کاری خود به موفقیت برسند، کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش را بخوانند.

در بخشی از کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش می‌خوانیم

از همان ابتدا، بر همگان روشن بود که مارک الیوت زاکربرگ، انسان خاصی است. مارک، تنها پسر ادوارد و کارن زاکربرگ، که سه دختر هم داشتند، در 24 مه ‌1984 در شهر وایت پلِین نیویورک دیده به جهان گشود. (اتفاقاً همان سالی است که شرکت اپل کامپیوترهای مک را که انقلابی در این صنعت محسوب می‌شدند، راهی بازار کرده بود). همان‌طور که پدر مارک در مقاله‌ی سال 2010 مجله‌ی تایم نیز اشاره کرده است، مارک حتی در کودکی، از لحاظ هوشی و عقلی سیری‌ناپذیر بود. دکتر زاکربرگ شرح می‌دهد، اگر پسرش سؤالی می‌پرسید و پاسخش «بله» بود، توضیحات دیگری لازم نبود. اما پاسخ «نه» مستلزم توضیحاتی بود که باید قویاً از آن دفاع می‌شد. سؤالات بازجومآبانه‌ی مارک شاید به آنها نشان می‌داد جوانه‌های یک وکیل در خانه‌شان در حال شکوفایی است. این حدسی منطقی بود، اما علاقه‌ی فرزند آنها جای دیگری بود: مشخصاً، در جهان دوگانه‌ی علم کامپیوتر.

در همان سال‌های اولیه، علاقه‌ی شدید مارک به کامپیوتر مشخص بود: دوازده‌ساله بود که هنگام استفاده از آتاری بیسیک، نرم‌افزاری برای پیام‌رسانی نوشت، که در خانه و همین‌طور مطب دندانپزشکی پدرش استفاده می‌کرد. نام این نرم‌افزار «زاک نت» بود و اولین «تولید مارک زاکربرگ» محسوب می‌شد. همان شعاری که در اولین نمونه‌های این برنامه‌ی اجتماعی زاکربرگ دیده می‌شد. هنگامی که والدین مارک علاقه‌ی شدید پسرشان به علم کامپیوتر را مشاهده کردند، معلم خصوصی برایش گرفتند، یک تولید‌کننده‌ی نرم‌افزار به نام دیوید نیومن، که به فراست دریافت مارک شبیه دانش‌آموزان معمولی‌اش نیست و یک نابغه است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: فیس‌بوک - متصل کردن جهان
بخش اول: زندگی شخصی
درباره‌ی مارک
چالش‌های شخصی
تربیت فرزند
بخش دوم: فیس‌بوک از راه می‌رسد
آغاز به‌کار
فیس‌بوک
فرآیند
بخش سوم: میراثی در ساختن
رسالت
ارزش‌ها و معیارها
مسئولیت پذیری و پاسخ‌گویی
بینش
انسان دوستی
رویداد‌های مهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش
نویسنده،
مترجمفریده فتوحی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-7283-02-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش

برای دریافت کتاب مارک زاکربرگ به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.