معرفی و دانلود کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب

کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب داستانی شگفت‌انگیز از مت هیگ است که احتمالات مختلف زندگی را برای شخصیتی به نام نورا سید از نظر می‌گذراند. در این دنیای تخیلی، هر اشتباهی اصلاح‌شدنی است و آموختن هر مهارتی بلامانع است. نورا سید با زندگی در قالب شخصیت‌های متعدد، سعی می‌کند بهترین زندگی را برگزیند و بالاخره خوش‌بختی را احساس کند.

درباره‌ی کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب

دوست داشتید بر روی فرش قرمز، مقابل فلاش دوربین‌های عکاسان ژست بگیرید و برای هوادارانتان دست تکان دهید و موقع گرفتن جایزه‌ی اسکار، سخنرانیِ بی‌عیب‌ونقصی ارائه دهید؟ دلتان می‌خواست نوازنده‌ای باشید که برای بلیت کنسرتتان سرودست می‌شکنند؟ یا نه، ترجیح می‌دادید در روستایی زیبا و دورافتاده در شمال ایتالیا، شیر بدوشید و پس از درو کردنِ گندم‌ها، وسطِ گندمزار دراز بکشید و کتاب موردعلاقه‌یتان را به دور از هیاهو بخوانید؟ شاید هم بخواهید تمام این زندگی‌ها را تجربه کنید، روزی از فرط شهرت، عینک و نقاب به چهره بگذارید و روزی از سکوت و بی‌دغدغگیِ روستا کلافه شوید. در تاریخ سفر کنید و جایتان را میان اربابان و رعایا عوض کنید تا ببینید اگر شاه یا ملکه بودید چطور با زیردستانتان تا می‌کردید و اگر رعیت بودید، شما را به‌عنوان فردی آزاده می‌شناختند یا کسی که مواضعش را فدای قدرت می‌کرد؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب

اگر زندگی یک بازی کامپیوتری بود، شاید این فرصت را برایمان فراهم می‌کرد تا شخصیتی که می‌خواهیم باشیم را بارها و بارها انتخاب کنیم و هر بار به زندگی جدیدی قدم بگذاریم. اما خوشبختانه یا متاسفانه ما با یک ذات متولد می‌شویم و تا پایان عمر مطابق ظرفِ محدودِمان، تجربیات محدودی را از سر می‌گذرانیم. اما ناامید نشوید. ما هنوز این امکان را داریم تا در جهان قصه هرچه می‌خواهیم باشیم و هرچه می‌خواهیم تجربه کنیم؛ به قعر اقیانوس برویم یا از قله‌ی کوهی بلند با چترْ سقوط آزاد را تجربه کنیم. نورا سید قهرمان کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب (The Midnight Library) آن فرد خوش‌بختی است که با دنیایی از احتمالات مختلف روبه‌رو می‌شود تا بتواند اشتباهاتش را در زندگی جبران کند و به بهترین انتخاب برسد. او هرروز می‌تواند ظاهر و شخصیتی متفاوت داشته باشد و هزاران نوع زندگی را تجربه کند. این اتفاق زمانی برای او رخ می‌دهد که در ناامیدی کامل به سر می‌برد و تصمیم می‌گیرد به زندگیِ خود پایان دهد. درست در همین نقطه که سیاهی چیره شده، دری به سوی نور به روی نورا باز می‌شود؛ کتابخانه‌ای عظیم با هزاران کتاب که در هر کدام داستانِ متفاوتی از زندگی جریان دارد، فقط کافی است نورا آن‌ها را انتخاب کند.

مت هیگ (Matt Haig) در رمان صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب، نیازهای بنیادینِ انسان را با تخیل درمی‌آمیزد تا آنچه نمی‌تواند در عالم واقع تحقق یابد، در عالم داستان محقق شود. او به نورا که نماینده‌ی تمام انسان‌هاست این فرصت را می‌دهد تا انتخاباتش را بسنجد، آن‌ها را اصلاح کند و بهترین تصمیم را برای زندگی‌اش بگیرد تا به نهایت خوش‌بختی برسد. اما هم‌زمان این سوال را مطرح می‌کند که حتی اگر این امکان در اختیارِ تک‌تکِ ما باشد، ما می‌توانیم «بهترین» را برای خود رقم بزنیم؟ یا اساساً بهترین انتخاب و بهترین زندگی خیال‌هایی بیش نیستند و ما عمر خود را بیهوده در حسرت زندگی‌های نزیسته می‌گذرانیم؟

کتاب کتابخانه‌ی نیمه‌شب بارها توسط انتشارات‌های مختلف روانه‌ی بازار شده است. نسخه‌ی صوتی آن به گویندگی جمعی از هنرمندان، به داستان جذابیتی مضاعف بخشیده. گویی با گوش سپردن به آن، در کتابخانه حضور دارید و جای تمامی شخصیت‌ها زندگی می‌کنید. نشر صوتی جیحون اقدام به انتشار نسخه‌ی صوتی این اثر کرده و فریده‌ی فتوحی آن را از انگلیسی به فارسی برگردانده است.

جوایز و افتخارات کتاب کتابخانه نیمه شب

  • از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز
  • برنده جایزه‌ی گودریدزِ سال 2020 برای بهترین کتاب داستانی
  • منتخبِ باشگاه کتاب «صبح به‌خیر آمریکا»
  • بهترین کتاب سال 2021 از نگاه مخاطبان
  • اثر منتخب آمازون
  • کتاب برتر به انتخاب اعضای LibraryReads
  • منتخبِ Independent به‌عنوان یکی از ده کتاب برتر سال
  • جزو بهترین کتاب‌های سال از دیدگاه آمازون، واشنگتن‌پست، کتابخانه‌ی عمومی نیویورک و...

نکوداشت‌های کتاب کتابخانه نیمه شب

  • همه‌ی ما گاهی آرزو می‌کنیم کاش زندگی جور دیگری بود. کتابخانه‌ی نیمه شب این آرزو را برآورده کرده و دنیایی شگفت‌انگیز پیش رویمان گذاشته است. (جودی پیکولت)
  • مت هیگ احتمالات مختلف را در زندگی به جذاب‌ترین شکل تصویر می‌کند. (گاردین)
  • کتابخانه‌ی نیمه‌شب گویی هزاران داستان در دل یک کتاب است. (Daily Mail)
  • مخاطبان با انتخاب این کتاب از قفسه‌ی کتابخانه، به خود پاداش می‌دهند. (پابلیشرز ویکلی)
  • کتاب کتابخانه‌ی نیمه‌شب داستانی درباره‌ی پشیمانی و انتخاب‌های دوباره است. (آلیس هافمن)

کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب‌برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به رمان‌های تخیلی و فانتزی علاقه‌مندند، از این کتاب لذت وافری خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب می‌شنویم

پنج دقیقه بعد نورا به سالن کنفرانس بزرگ هتل برگشت. حداقل هزار نفر مشغول تماشای قسمت‌های پایانی سخنان سخنران اول بودند. آن سخنرانْ نویسنده‌ی کتاب از صفر تا قهرمانی بود؛ همان کتابی که در یکی از زندگی‌هایی که به آن رفته بود، دن آن را کنار تخت خوابش می‌گذاشت. نورا روی صندلی رزروشده‌اش در ردیف اول نشست، اما واقعاً به سخنران گوش نمی‌کرد. نورا غمگین از سرنوشت مادرش و نگران و عصبی از سخنرانیِ پیشِ رو، هر کلمه یا عبارت عجیب و غریبی که مثل نانِ خردشده‌ی داخلِ سوپ در ذهنش شناور بود، انتخاب می‌کرد. راه‌های کمتر شناخته‌شده، بلندپروازی، چیزی که شنیدنش شما را شگفت‌زده می‌کند، اگر بتوانم آن را انجام دهم، بدبیاری‌های سخت. نفس کشیدن در آن سالن سخت بود. بوی عطر مشک و فرش نو می‌آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
هرگز نمی‌توانم به‌جای تمام کسانی باشم که دلم می‌خواهد
6 دقیقه
گفت‌وگویی درباره‌ی باران
7 دقیقه
نوزده سال بعد - مردِ پشتِ درِ خانه
10 دقیقه
استرینگ تئوری
4 دقیقه
زیستن یعنی رنج کشیدن
11 دقیقه
درها
4 دقیقه
چگونه به سیاه‌چاله تبدیل می‌شویم
12 دقیقه
ضد ماده
12 دقیقه
دوازده بامداد
4 دقیقه
کتابخانه‌ی نیمه‌شب
9 دقیقه
قفسه‌های متحرک
6 دقیقه
کتاب حسرت‌ها
6 دقیقه
بار سنگین حسرت‌ها
10 دقیقه
اکنون آغاز هر زندگی
29 دقیقه
سه نعل اسب - قسمت اول
20 دقیقه
سه نعل اسب - قسمت دوم
2 دقیقه
پست ماقبل آخر نورا پیش از آنکه میان زندگی و مرگ قرار بگیرد
8 دقیقه
صفحه‌ی شطرنج
16 دقیقه
تنها راه آموختن، زندگی کردن است
32 دقیقه
آتش
16 دقیقه
آکواریوم
32 دقیقه
آخرین پست نورا قبل از آنکه میان مرگ و زندگی قرار بگیرد
17 دقیقه
چای نعناع
13 دقیقه
درختی که زندگی ماست
9 دقیقه
خطای سیستم
8 دقیقه
سوالبارد
9 دقیقه
هوگو لفور
16 دقیقه
گردش در اطراف
6 دقیقه
حس ناکامی از پیدا نکردن یک کتابخانه وقتی واقعاً به آن نیاز داری
3 دقیقه
جزیره
10 دقیقه
خاک منجمد
10 دقیقه
شبی در لانگربین
2 دقیقه
خواسته‌ها و توقعات
22 دقیقه
مرگ و زندگی و عملکرد امواج کوانتومی
3 دقیقه
اگر اتفاقی برایم بیفتد، می‌خواهم آنجا باشم
7 دقیقه
خدا و کتابدارانِ دیگر
9 دقیقه
شهرت
2 دقیقه
راه شیری
14 دقیقه
رها و بی‌قیدوشرط
9 دقیقه
رایان بیلی
12 دقیقه
می‌توانی همه‌چیز داشته باشی ولی از هیچ‌یک از داشته‌هایت لذت نبری
16 دقیقه
پادکست کشف و شهود
4 دقیقه
هول، زوزه بکش
10 دقیقه
عشق و درد
3 دقیقه
هم‌فاصله
13 دقیقه
رویای کسی دیگر
11 دقیقه
زندگی آرام
6 دقیقه
وقتی سگ‌ها در این جهان هستند، چرا جهان دیگری بخواهیم؟
5 دقیقه
ضیافت شام با دیلان
5 دقیقه
سالن شانس آخر
9 دقیقه
تاکستان بوئنا ویستا
16 دقیقه
زندگی‌های متعدد نورا سید
9 دقیقه
گم شدن در کتابخانه
13 دقیقه
مرواریدی در صدف
10 دقیقه
بازی
12 دقیقه
زندگی بی‌عیب و نقص
16 دقیقه
جست‌وجویی معنوی برای داشتن پیوندی عمیق‌تر با هستی
7 دقیقه
همر اسمیت
10 دقیقه
سه‌چرخه
8 دقیقه
دیگر اینجا نیستم
15 دقیقه
درگیری با پلیس
5 دقیقه
جور دیگر دیدن
7 دقیقه
گل‌ها آب دارند
13 دقیقه
جایی برای ساکن شدن وجود ندارد
11 دقیقه
حق نداری تسلیم شوی نورا سید
5 دقیقه
بیداری
4 دقیقه
آن‌سوی ناامیدی
6 دقیقه
چیزی که آموختم (نوشته‌ی هیچ‌کس که همه‌کس بود)
15 دقیقه
زیستن در برابر آگاهی
8 دقیقه
آتشفشان
6 دقیقه
پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کتابخانه نیمه شب
نویسنده
مترجمفریده فتوحی
راویافروز هاشمی، شهره روحی، فرزانه فائزی، هوتن شاطری پور، مهدی فضلی، ناهید حجت پناه، اشکان فتولی، محمد ولیان، افشین اعتماد، نسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب

امیرحسین
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
همه ما در زندگی بارها به این اندیشیده‌ایم که اگر در کذشته درباره موضوعی خاص مثل ادامه تحصیل، روابط دوستانه، انتخاب شغل، ازدواج و هرانتخاب مهم دیگری، تصمیم متفاوتی می‌گرفتیم؛ شرایط فرق می‌کرد و احتمالا بهتر از الان بود. و شاید با خود فکر می‌کنیم اگر به عقب برگردیم تصمیمات بهتری بگیریم. کتاب با چنین رویکردی تاثیر هر یک از تصمیم‌های قهرمان داستان را در یک موضوع خاص، به گونه‌ای جذاب روایت می‌کند. پیرنگ داستان به گونه‌ای یادآور فیلم Mr nobody است. قهرمان داستان می‌تواند به نقطه عطف یک تصمیم مهم در زندگی بازگشته و مسیر دیگری را در پیش بگیرد. اما عوامل و فاکتورهای تاثیر گذار بر زندگی و اثرات تودرتوی آن‌ها بر هم در مسیر زندگی هر یک از انسانها به قدری زیاد و ناشناخته هستند که حتی اگر بی‌نهایت مرتبه امکان بازگشت به نقطه آغازین تصمیمات پیشین و تغییر آن‌ها را داشته باشیم، نتیجه آن ناشناخته، غیرقابل کنترل و باز هم همچنان از مطلوبیت کافی برای ما به دور باشد. بنابراین هیچگاه نمی‌توان انتظار داشت همه قطعات جورچین زندگی کاملاً مطابق خواست و میل ما در کنار هم قرار گیرند. حتی اگر به دفعات زیاد از ابتدا چیده شوند.
این کتاب با بیانی جذاب و گیرا خواننده را مشناقانه با خود همراه می‌کند تا بداند حاصل تغییرات مکرر تصمیمها در کجا به نتیجه مطلوب قهرمان داستان می‌رسد.
قطعاً وقتی که به پایان داستان می‌رسید به مسیر زندگی خود، گذشته و تصمیماتی که به ویژه در امور مهم گرفته‌اید خواهید اندیشید. البته با دیدگاهی جدیدتر، ژرف‌تر و گسترده‌تر از قبل. و به این می‌اندیشید که آیا همچنان به همان انداره قبل مهم هستند؟
این کتاب دیدگاهی جدید در مورد فلسفه زندگی به شما خواهد داد
هانیه ع
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
شاید خیلی وقت‌ها به تصمیمات مختلف و شرایط متفاوت زندگیمون فکر کنیم و به این فکر کنیم که فلان موقع تصمیمم اشتباه بوده یا اگه فلان کار رو انجام میدادم الان وضع بهتری داشتم...
خلاصه که حسرت‌های زیادی با خودمون داریم و همیشه فکر میکنیم یه زندگی خیلی قشنگ تر، بهتر و کامل تر در انتظارمون بوده اما یا ما
به اندازه کافی خوب عمل نکردیم یا شرایط طوری که میخواستیم پیش نرفته...
شخصیت اصلی این کتاب هم دقیقا چنین حسرت‌هایی با خودش داره و مدام به راه‌های نرفته و کارهای نکرده‌اش فکر میکنه... تا اینکه بهش فرصتی داده میشه که تمام زندگی‌هایی که میتونسته داشته باشه رو زندگی کنه...
و در نهایت به دید جالب و منطقی‌تری نسبت به زندگی میرسه...
.
این کتاب میتونه در قالب داستان بهتون انگیزه بده... و برعکس خیلی از کتاب‌های انگیزشی موجود که آدم رو دعوت میکنن به مثبت اندیشی افراطی و بی حد و مرز؛ این کتاب میخواد با پذیرش غم به این موضوع برسید و بفهمید که هیچ زندگی آرمانی‌ و کاملی وجود نداره که همیشه شاد و خوشحال باشید؛ همون طور که توی بخشی از کتاب نوشته شده: 《اگه می‌فهمیدیم هیچ روش زندگی‌ای وجود نداره که بتونه ما رو دربرابر غم و اندوه مصون کنه، قضایا خیلی راحت‌تر می‌شدن. 》
حسین امینی
۱۴۰۳/۱/۱۵
سلام و عرض درود خدمت تمامی دوستداران کتاب در مورد این کتاب فقط میتونم واژه فوق العاده رو بیان کنم اما کسایی که مثل خودم یکم عجولن و زود منصرف میشن بهتون توصیه میکنم دندون سر جیگر بگذارین و چند قسمت اول رو با وایب بدی که بهتون منقل میکنه ادامه بدین و از گوش دادن کتاب صرف نظر نکین قول میدم پشیمون این نشین کتاب داستان بسیار جذاب و گیرایی داره علاوه بر اون صدا پردازی و گویندگی گویندگان زیباییش رو چند برابر کرده و به نظر من میشه گفت کتاب صوتی این رمان بسیار بهتر و دلنشین تر از اینه که بخوای ورژن متنی رو بخونی هرچند که خودم هر دو ورژن رو دارم و ازشون لذت بردم توی این کتاب میفهمین که زندگی ما شاید کامل نباشه یا شاید فکر کنیم کلی حسرت داریم که با اشتباهاتمون و خطاهامون به وجود اومدن ولی اینا همش حالت دیگه ای از زندگیمونه که شاید واقعا اونی که میخواستیم و فکر میکردیم نبوده عملا واسه هیچ و پوچ حسرت میخوردیم این کتاب به ما یاد میده که خودمون رو بپذیریم و از تاثیر رفتار کوچیک و بزرگمون روی زندگی اطرافیانمون غافل نشیم شنیدن این کتاب رو به هرکسی توصیه میکنم مرسی که وقت خودتون رو به خوندن این نقد اختصاص دادین
فرنوش جعفرزاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
نمی‌دونم؛ شاید اگه یه سال و نیم دو سال پیش می‌خوندمش به‌نظرم تکان‌دهنده میومد. کتاب جالب و آموزنده‌ای بود ولی من حس می‌کنم برای کسی که خیلی افسرده باشه و از هیچی توی زندگیش راضی نباشه مناسب‌تره. البته در هر حال بخش‌های آموزنده خودش رو هم داره. زندگی بینهایت احتماله و کوچکترین تصمیم ما تغییرات بزرگی روی زندگی خودمون و اطرافیانمون می‌ذاره. نباید یادمون بره همیشه یه راهی برای رفتن هست حتی توی بدترین زمان‌ها.
بخوام از مشکلاتش بگم اینه که زندگی‌های نورا تا حدی حوصله سر بر می‌شن و زیادن. به‌نظر من یه ایده و داستان هر چه قدر هم که عالی باشه، بدون جذابیت نمی‌تونه کشش لازم رو برای خواننده ایجاد کنه و مشکل این کتاب هم همین بود. داستان جذاب، روند تا حدی کند و خسته‌کننده.
۶/۱۰
در کل کتاب بدی نیست و ارزش خوندن داره مخصوصا اگه حالت افسرده و گیجی به زندگی داشته باشین شاید حتی عاشقش بشین و ۷/۵ یا حتی ۸ بهش بدین!
نگار فومن
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب فوق العاده خوب بود، گویندگی و صداگذاری هم بسیار خوب بود، دستشون درد نکنه. این کتاب میگه زندگیت رو همون جور که هست قبولش کن و برا بهتر شدنش تلاش کن و این افکار ما هست که زندگیمون رو می‌سازه. این کتاب برا افرادی که از زندگیشون راضی نیستن یا ناشکر هستن بسیار مناسبه یا افرادی که نمی‌خوان به زندگی ادامه بدن. یا افرادی که زیاد حسرت زندگی دیگران رو میکشن، بارها تو کتاب بیان میشه هر زندگی تلخی و شیرینی خودش رو داره. و در ضمن باید صبر داشت شاید زندگی که آرزوش رو داری بعد این سختی‌ها بدست میاد.... اسم این کتاب هم بسیار خوب بود من قبلا از اینکه این کتاب رو بخونم همیشه اعتقاد داشتم که هر انسان خودش یک کتاب هست، و اینکه کتاب از یک کتابخونه شروع شده بسیار عالی بود. و بسیار جالب این بود نحوه خواستن چیزی و بیانش خیلی مهم هست شاید بخاطر همین هست بیشتر خواسته هامون برآورده نمیشه یا نمیتونیم بدستشون بیاریم.... عالی بود. 👏
محمدمهدی
۱۴۰۳/۱/۱۴
فوق العاده کتاب آموزنده و جذابی بود و دنیا رو از یه دید متفاوت نشون می‌داد؛ چیزی که توی رمان‌ها و داستان‌های دیگه، ندیدم. گاهی انسان برای چیز هوایی حسرت می‌خوره که واقعا ارزش حسرت خوردن رو ندارن و اگر بدونی واقعیت چیه، شاید دیگه اون آدم افسرده قبلی نباشی. گاهی بهتره به زندگی سخت نگیرید و برگزاری هر جوری که خودت دوست داری، پیش بره. تو می‌تونی هزاران تصمیم بگیری که با هر کدوم از اون تصمیم‌ها، دنیایی که توش هستی، تغییر می‌کنه. نه به حالت فیزیکی. بلکه دیگه دنیای قبل‌ی نیست و حالا تو این دنیا، تو یه تصمیم خارق العاده گرفتی. مثلاً همین که الان تصمیم گرفتی این رمان رو بخونی و داری کامنت‌ها و نظرات رو مطالعه می‌کنی. همین میتونن شروع یک زندگی جدید باشه و این چیزی بود که من از این رمان زیبا یاد گرفتم. یاد گرفتم میشه زندگی رو همون جوری که دوست دارید، بسازید و نباید بگذارید، خواسته‌های بعضاً پوچ دیگران، روی تصمیم هاتون اثر بگذاره. گاهی شاید بهتر باشه اجازه بدید قلبتون به جای مغز تون براتون تصمیم بگیره. و اما میرم سراغ تنها ضعف که تکراری بودن صدای نقش‌ها بود و اگر که کمی گوینده‌های بیشتری استفاده می‌شد، مطمئنا کار شگفت انگیز تری می‌شد. اما با این اوضاع، باز هم از تمامی کسانی که برای ترجمه و تهیه فایل صوتی داستان، زحمت کشیدن، تشکر و قدر دانی می‌کنم.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب، را با کشش زیادی که ایجاد می‌کند، مشتاقانه و تندتند شنیدم. کتاب مت هیگ کششی ایجاد می‌کند که زیاد با این جملات زیبا درباره آن نمی‌توانید آن را بیان کنید. تعلیق داستان مخاطب را آزرده خاطر نمی‌کند و انگاری مطالب از ابتدا خودشان را لو می‌دهد. برقراری ارتباط با مخاطب از ابتدای داستان ایجاد می‌شود و هیجان قصه را خواننده احساس می‌کند و نویسنده او را نیز از ابتدا درگیر می‌کند، گویی همه خود نورا سید هستند. ابتدا و انتهای داستان مشخص است. مت هیگ روان و ساده نوشته‌ است و خواننده را با ترجمه فریده فتوحی بهتر قلاب به کتاب می‌کند. این ترجمه روان‌تر بود. از زندگی و روابط و کار دنیای امروز صحبت می‌کند. و پدیده‌های رفتاری و فکری بشر امروز با حسرت و پشیمانی، این بار جور دیگر دست‌خوش مت هیگ قرار گرفته است. نویسنده چون از دل مخاطب و برای او نوشته است، نشان می‌دهد که مخاطب را بلد است.
سید عباس هاشمی
۱۴۰۳/۱/۹
میخوام در مورد این کتاب با شما صحبت کنم، لطفاً برای دقایقی با من همراه بشید این دقیقا همان کتابی است که باید برای فرار به دنیای دیگر انتخاب کنید. همه چیز از حسرت شروع میشه، هر بار که حسرت چیزی یا کاری رو میخوری، یک زندگی دیگه از تو در جهان موازی شروع میشه. وقتی که پا روی علاقه قلبیت میزاری و به که اونی دوستش داری، پیشنهادی که باید بدی رو نمی‌دی، یک نسخه دیگه از تو در جهان موازی، اون پیشنهاد رو میده و همه چیز یه جور دیگه براش اتفاق می‌افته. کی میدونه که آخر توی کدوم نسخه از زندگی خوشحال تری؟ اگه یک فیزیکدان بخواد در مورد تئوری جهان‌های موازی بهت توضیح بده، خیلی بعید هست که چیزی سر در بیاری، اما مت هیگ با رمان کتابخانه نیمه شب خیلی زیبا این تئوری رو به تصویر کشیده. از اینجا به بعد میخوام یه خلاصه از داستان و در آخر، نظر کلی خودم راجع به کتاب رو بگم پس اگه خیلی حساسی که هیچ دید کلی از داستان نداشته باشی، ادامه متن رو نخون (: "نورا سید" شخصیت اصلی داستانه که قراره به جای خواننده به حسرت هاش نگاه کنه و به زندگی‌های موازی خودش سر بزنه و یه مدت اون زندگی‌ها رو تجربه کنه، بعد تصمیم بگیره که آیا این زندگی ارزش اون حسرت رو داره یا نه. نورا در کتابخانه‌ای با یک کتاب‌دار بسیار دانا به نام "الم" آشنا می‌شود. کتاب‌دار به نورا می‌گوید که یک انسان در طول زندگی‌ میلیون‌ها تصمیم می‌گیرد و تمام تصمیم‌ها، هرچند جزئی، قدرت این را دارند که مسیر زندگی او را کامل تغییر دهند. در ادامه داستان، کتاب‌دار به نورا درباره ماهیت کتاب‌ها می‌گوید و نورا می‌فهمد تمام کتاب‌ها در واقع درهایی به زندگی‌های دیگر خود او هستند. زندگی‌هایی که نورا می‌تواست داشته باشد اگر تصمیم‌های متفاوتی می‌گرفت.
N.B
۱۴۰۳/۱/۷
خیلی تعریف این کتاب رو شنیده بودم و حالا که گوش دادم واقعا خوشحالم. داستانی بسیار جالب و سرگرم کننده و همچنین پر محتوی و آموزنده. اسم خودم هم نوراست و ارتباطی عمیق با شخصیت اصلی داستان گرفتم. گذشته از قلم بسیار خوب مت هیگ، که ویژگی‌های متفاوت اشخاص رو به خوبی به تصویر کشیده بود و مکان‌های بسیار و و مختلف متفاوت رو در داستان استفاده کرده بود، از زحمات تیم گویندگان هم واقعا تشکر میکنم که فضای داستان رو با مهارت هاشون زنده تر ملموس تر کرده بودن. ماجراجویی که نورا به خاطر تصمیمش در اون قدم گذاشت، دیدگاه جدیدی از زندگیش رو به اون بخشید. دیدگاهی که راحت ترین، لذت بخش‌ترین و بهترین دیدگاهی بود که می‌تونست خودش رو، زندگیش رو و اطرافیانش رو از دریچه‌اش نگاه کنه اما به حدی درگیر حسرت هاش بود که فرصت این کار رو نداشت. و این مطلب برای خیلی از ماها هم صدق میکنه. کتابخونه نیمه شب می‌تونه تلنگری برای ماهایی باشه که چشم به زیبایی وجود زندگی بستیم و در دام حسرت‌ها و نداشته‌ها و نکرده‌ها و حتی تصمیمات اشتباهی که گرفتیم، افتادیم. قطعا این کتاب به لیست خریدم اضافه شد و به همه پیشنهاد میدم حداقل یک بار این کتاب رو بخونن.
sadegh abdi
۱۴۰۳/۱/۷
سلام و عرض ادب ب دوستان کتابراهی کتابخانه نیمه شب از اون دسته کنابهایی هست که تراپی رو انجام میده ماجرا از این قراره که دختری افسرده با گربه اش زندگی میکنه و گربه ش رو هم از دست میده و تصمیم به خودکشی میگیره و با مصرف قرص های اعصابش خودکشی میکنه و داستان جوری جلو میره که دختر در کتابخانه ای بین مرگ و زندگی قرار میگیره و اون جا حجم زیادی کتاب هست که مربوط به زندگی و تصمیمات این دختر هست و اون جا با انتخاب و باز کردن هر کتاب یک زندگی رو تجربه میکنه و… کتاب زیبایی هست و در پایان کتاب این حس را به خواننده یا شنونده میده که قدر لحظات زندگی رو باید دانست و از زندگی لذت برد و زندگی را زندگی کرد و ما در هر شرایطی که باشیم نباید تسلیم بشیم و تاسف گذشته رو بخوریم و و با افسوس لحظات حال رو از دست بدیم زندگی در جریانه و ما باید جاری باشیم همراه با جریان زندگی این کتاب رو پیشنهاد میکنم خصوصا ب دوستانی ک افسردگی دارن و یا زیاد در چراها به سر میبرن سپاس از تیم خوب کتابراه و ممنون که این کتاب رو هدیه دادین البته من صوتی و متنی این کتاب رو در کنابخانه ام داشتم و کتاب چاپیش رو هم برای دختر ۱۵ ساله ام تهیه کردم
کاوه قیصری
۱۴۰۳/۱/۶
اولین بار که عنوان این کتاب رو دیدم حس کردم از اون دست کتاب های بی سر و ته و عامه پسنده که نویسنده خواسته با اون پول در بیاره. لازم هست که اشاره کنم من تا به حال از این نویسنده هیچ کتاب دیگه‌ای نخونده بودم و کتابخانه نیمه شب اولین تجربه مطالعاتی من بود. با این همه خوشحال شدم که بعد از یک سال از به خرید کتاب شروع مطالعه اون کردم و خودم رو با یک داستان جذاب رو به رو کردم. داستان کتابخانه نیمه شب میخونه داستان زندگی خیلی از ما باشه. داستان ناامیدی‌ها، بی انگیزگی‌ها، ناراحتی‌ها و... که همه ما به نحوی با این موارد در برهه‌ای از زندگی خودمون با اون‌ها برخورد داشتیم. من درست در سخت‌ترین دوره‌ی زندگی خودم بودم که مطالعه این کتاب رو شروع کردم و درست در زمانی که حس می‌کردم دیگه امیدی نیست و کلا زندگی همینه که هست، نور امید رو دیدم. بسیار لذت بردم از این که با کتابخانه نیمه شب آشنا شدم و اون رو مطالعه کردم. از این جهت که من رو با دیدگاه جدیدی آشنا کرد و باعث شد که من به راحتی تسلیم نشم.
Mah gabin
۱۴۰۳/۱/۵
کتابخانه نیمه شب برای هر فردی که هنوز نفس میکشد مناسب و لازم است همه‌ی ما آدما می‌دونیم که زندگی متشکل از غم و خوشحالی و تیره و روشن شکست و موفقیت است و در هرکدام احساسات مخصوص به اون در ما ایجاد میشه اما با وجود اینکه می‌دونیم غم گذراست و زندگی جنبه‌های متفاوتی داره همه‌ی ما دچار یک غم و حس هستیم ناامیدی و برای اون بهانه‌های متفاوت می‌تراشیم مثل جامعه اقتصاد و... فقط درصد این ناامیدی در افراد متفاوتند بعضی با این موضوع کنار میان و با این ناامیدی ادامه میدن و بعضی مثل نورا سید دست از همه چیز میکشن؛ همه مثال نیمه پر لیوان را ببین را شنیدیم اما همان گونه عمل کردیم؟ شاید هرکسی که کتاب را بخواند بگوید مطالبش را میدانیم و قابل پیشبینی بود.... ولی گاهی لازم است کسی یا چیزی موضوعی را که میدانیم را به ما تلنگر بزند حتی شده با کلامی ساده یا پیش پااقتاده
کتاب زیبایی بود و در گوش جانم شیرین نشست و حتی نسخه صوتی آن بسیار دلچسب بود بهتون پیشنهاد میکنم
Hasti_qb
۱۴۰۳/۱/۴
قبل از توضیح هر چیزی، خواستم بگم که به شخصه از این داستان لذت آنچنان نبردم و با توجه به شدت تعریف و تمجیدهایی که توی سوشال مدیا ازش شنیده بودم، اصلا اون انتظاری که ازش داشتم رو برآورده نکرد و گاها در بعضی از قسمت‌های کتاب خیلی برام کسل کننده می‌شد. و از اونجایی که همه جا ازش تعریف و تمجید کردن و من کوچک‌ترین خورده‌ای براش قائل نشدن، تصمیم گرفتم کمی نقدش کنم. (و قطعا نمی‌خوام کل محتوای کتاب رو زیر سوال ببرم و بگم کتاب خوبی نیست. ) خب نکته‌ی اول اینکه اکثرا برای معرفی کتاب، طوری توضیح می‌دن که ذهن آدم می‌ره سمت داستان‌های تخیلی و فانتزی (یه کتابخونه‌ی جادویی که پر از زندگی‌ها متفاوته و تو هر کدوم رو که بخوای می‌تونی تجربه کنی و واووو) ولی این کتاب درواقع جنبه‌ی روانشناختی و روانشناسی داشت. نکته‌ی دو، غیرواقعی بودن زندگی هاییه که نورا می‌تونست تجربه کنه. به هر حال هر کس می‌تونه تصمیمات مختلفی توی زندگیش بگیره که مسیر زندگیش رو تغییر بده ولی نکته‌ی متناقض داستان این بود که زندگی‌های مختلف نورا، اصلا روی یه مسیر شغلی خاص، متمرکز نبود. خیلی غیرقابل باوره که نورا توی زمینه‌هایی به هم هیچ ربطی نداشتن، اونقدر بااستعداد بود. همه هم موفق، همه هم با استعداد. به هر حال بعضی از والدین به هر دلیلی به استعدادهای بچه شون اهمیت نمی‌دن. حالا برای یه بچه اون استعداد توی موسیقیه، برای یکی ورزشه و... ولی انگار برای نورا، فقط یک گزینه نبود. به نظرم اگر نویسنده به جای اینهمه پراکنده نویسی، روی یک مسیر متمرکز می‌شد شاید خیلی بهتر می‌تونست مفهوم رو برسونه. توماری که قرار بود بنویسم خیلی طولانی تر بود ولی خب متاسفانه محدودیت در نوشتن نظر داریم و مجبورم همینجا تموم کنم سخنم رو.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۳
نسخه کاغذی کتابخانه نیمه شب را چند روز پیش هدیه گرفتم. اما چون وقتم بیشتر در راه برای مطالعه مناسب است سر چی برای یافتن نسخه‌های تحت وب به خصوص صوتی آن انجام دادم و حداقل 5 ترجمه و 6 خوانش از آن در تلگرام پیدا کردم. حتی ایران صدا هم آن را بسیار نمایش گونه و با هنرمندی نسرین کوچک خوانی به صورت صوتی درآورده طوری که فقط خوانش نیست نمایش رادیویی است با هیجانات و فراز و فرود صدا. نسرین در این اثر فقط نریشن انجام نداده بلکه کارش واقعا دوبله است. وقتی نورا در نقش ورزشکار - فیلسوف موفق داره سخنرانی می‌کنه واقعا انگار یک زن شاد و با اعتماد به نفس غربی با استایل بسیار جذاب و قدرتمند داره پشت تریبون سخنرانی می‌کنه. واقعا بادم میره که یک زن با روحیات و فرهنگ ایرانی هست. تحسین و حیرت من را بر می‌انگیزه. ایران صدا این کتاب را صوتی نکرده بلکه آنرا به یک فیلم با دوبله خوب تبدیل کرده! نسخه صوتی کتابراه برای این کتاب از نظر من بعد از نسخه ایران صدا قرار داره. نسخه‌های دیگه رو افراد در کانال‌ها و خصوصی خوندند و صدا خیلی شل و خواب آور هست. نسخه کتاب راه استواری خوبی داره. اما لطفا دقت بشه که گویندگان خیلی شارپ و خشن استفاده نشه. گوینده آقا در این نسخه صوتی کمی زبر و دندانه اره‌ای هست و آدم بیشتر از متن حواسش به فیزیک صدا جلب میشه که مکدر کننده می‌کنه. در مورد صدا و موسیقی متن گفته اند; صدا و مسیقی‌ای هست که شنیده نشه! یعنی چنان به خورد اثر رفته باشه که خودش مستقلا اعلام وجود نکنه. بلکه اثر با وجود اون عطر و طعم بگیره. از توجه شما سپاسگزارم.
M
۱۴۰۳/۱/۳
تا حالا شده فکر کنید که اگه توی دانشگاه مشغول به تحصیل توی یه رشته‌ی دیگه می‌شدید چه اتفاقی می‌افتاد؟ یا مثلا اگه سرگرمی رو که توی دوران کودکی یا نوجوانی بهش می‌پرداختید رو ادامه می‌دادید الان کجا بودید؟ اگه پیشنهاد یه دوست رو در رابطه با زندگی توی یک کشور دیگه رو قبول می‌کردید چی میشد؟ شاید وقتی و همه این سوالات مطرح میشن شما فقط به یه کلمه فکر می‌کنید: حسرت مثلا شاید وقتی رشته‌ی دانشگاهی خودتون رو انتخاب میکردید بین چند تا رشته دودل بودید بعد چند سال که توی رشته نهایی که انتخاب کردید موفق نمی‌شدید حسرت می‌خوردید که چرا یک رشته دیگه رو انتخاب نکردم. کتاب کتابخانه نیمه شب راجب زندگی نورا سیده. نورا به نقطه تاریکی توی زندگیش رسیده و حسرت‌های زیادی رو توی زندگیش داره. به همین خاطره که میخواد خودکشی کنه. اما درست بعد از این که این تصمیم و میگیره وارد دنیای جدیدی میشه. وارد یه کتابخانه میشه که این فرصت رو به نورا میده که قبل از این که تصمیم نهایی شو برای ترک این دنیا بگیره، بتونه یک زندگی دیگه‌ای رو امتحان کنه. و ما هم توی این کتاب با نورا همراه می‌شیم و زندگی‌های مختلفی رو که نورا می‌تونست با تغییر یک انتخاب داشته باشه رو تجربه می‌کنیم. این خیلی جالبه که یک انتخاب کوچک ما چه قدر می‌تونه توی زندگی خودمون و اطرافیانمون تاثیر بگذاره.
مشاهده همه نظرات 602

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب

برای دریافت کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.