معرفی و دانلود کتاب صوتی تئوری کسب و کار

عکس جلد کتاب صوتی تئوری کسب و کار
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تئوری کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تئوری کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تئوری کسب و کار

کتاب صوتی تئوری کسب و کار اثری از پیتر دراکر، بنیانگذار مدیریت نوین و نویسنده‌ای پرکار در حوزه‌های مدیریت و کسب‌وکار است. دراکر در این کتاب صوتی از اهمیت و جایگاهِ مهم تئوری‌ها و مفروضات بنیادین در هدایت یک کسب‌وکار می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی تئوری کسب و کار

پیتر اف دراکر (Peter F. Drucker) در کتاب صوتی تئوری کسب و کار (The Theory of the Business) بر موضوع تئوری‌های مدرن در کسب‌وکارهای امروزی متمرکز است. دراکر یکی از پیشگامان عصر اطلاعات به‌شمار می‌رود. او در دورانی می‌زیست که فن‌آوری اطلاعات رفته‌رفته در حال رشد بود و آینده‌ای کلیدی و درخشان برای آن تصور می‌شد. باید بدانید اصطلاحات کارگر دانش‌بنیان (Knowledge Worker) و یادگیری مادام‌العمر (Lifelong Learning) از آنِ اوست. دراکر در این کتاب صوتی استدلال می‌کند آنچه موجب شکست و عدم موفقیتِ بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهان شده این است: تئوری‌هایی که آن‌ها برای کسب‌وکارِ خود استفاده می‌کنند، دیگر آن کارایی لازم را ندارد! این داستان برای همه‌ی ما آشناست: شرکتی تا همین چند وقت پیش یکی از پیش‌گامانِ حوزه‌ی خود به شمار می‌رفت و بسیار موفق بود اما اکنون با معضلات بسیاری مواجه است و راکد و ناامید، به مسیر خود ادامه می‌دهد. علتِ اصلیِ این بحران، در بد انجام شدنِ کارها یا حتی اشتباه‌های عجیب و غیرقابل جبران نیست. در اغلب قریب‌به‌اتفاق موارد حتی تمام کارها به درستی انجام می‌شوند اما دیگر سازمان را به نتایجِ قبلی نمی‌رسانند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تئوری کسب و کار

دلیل چنین تناقض آشکاری را پیتر دراکر در کتاب صوتی تئوری کسب و کار بیان کرده است. آن مفروضاتی که رفتارهای هر سازمانی را شکل می‌دهند، تصمیم‌هایی که درباره‌ی اقداماتِ اساسی و خط مشی‌ها گرفته می‌شوند و نتایجی که سازمان درصدد دستیابی به آن است، همگی تئوری‌های آن کسب‌وکار خاص محسوب می‌شوند. به باور دراکر، دانش، سرمایه‌ای گران‌بها و ارزش‌آفرین است اما در قیاس با دیگر انواع سرمایه‌ها، با سرعتِ بیشتری به استهلاک دچار می‌شود. تئوری‌هایی که یک کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت از آن استفاده می‌کند نیز از این قاعده مستنثی نیستند. به عقیده‌ی او افراد و همین‌طور سازمان‌هایی که در مهارت یادگیری ضعف داشته باشند و آموزش به بخشی از فعالیت‌های روزانه‌شان تبدیل نشده باشد، بازندگانِ عصر اطلاعات خواهند بود. به همین خاطر سازمان‌ها باید تلاش کنند تا یادگیری را رواج داده و آن را تسهیل کنند؛ به این معنا که سازمان‌ها همگام با خلق، ذخیره‌سازی و به اشتراک گذاشتنِ اطلاعات، به رشد و توسعه‌ی خود نیز کمک کنند.

پیتر دراکر در کتاب صوتی تئوری کسب و کار، تئوری را مفهومی مدیریتی به شمار می‌آورد که قابلیت اعمال به تمام شرکت‌ها و سازمان‌های دچار بحران را دارد. او یک چهارچوب نظری ارائه کرده است که به عنوان ابزاری کمکی به نقشه‌ی راه سازمان‌ها اضافه شود و در عین حال، سازمان را به بازبینی مفروضات، چشم‌اندازها و اقدامات فرا می‌خواند تا از آن طریق، دستیابی به موفقیت و رشد برای آنان ساده‌تر و در دسترس‌تر باشد.

کتاب صوتی تئوری کسب و کار را به همت نشر هورمزد، با ترجمه‌ی زهرا ظهیری و خوانش مهربان جزینی می‌شنوید.

کتاب صوتی تئوری کسب و کار برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی تئوری کسب و کار برای تمام کارآفرینان، مدیران و صاحبانِ کسب و کار که در پیِ آن هستند تا با عبور آگاهانه از موانع تئوریک که ممکن است بر سر راه آن‌ها قرار گیرد، رشد و گسترش را برای کسب‌وکار خود به ارمغان بیاورند، پیشنهادات ویژه و مطالب مفید و جالب توجهی در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی تئوری کسب و کار می‌شنویم

اتفاق خارق‌العاده‌ای است. شاید بتوان گفت از اواخر دهه‌ی 1940 تاکنون هرگز در جهان این میزان راهکارهای جدید و مهمِ مدیریتی وجود نداشته است. راهکارهایی همچون کوچک‌سازیِ سازمان‌ها، یافتنِ منابع در خارج از سازمان، مدیریت کیفیتِ جامع، تحلیلِ ارزش اقتصادی، معیارسنجی و مهندسیِ مجدد که هر یک به‌تنهایی ابزاری قدرتمند در حوزه‌ی مدیریت قلمداد می‌شوند. با این همه باید یافتنِ منابع در خارج از سازمان و مهندسیِ مجدد را جزء استثناها در نظر گرفت. این دو ابزار ابتدا برای این طراحی شده‌ بودند تا آنچه را که در حالِ انجام است، به‌گونه‌ای متفاوت به سرانجام برسانند. در واقع آن‌ها ابزارهایی بسیار معتبر برای چگونگیِ انجام دادنِ یک کار هستند. با وجودِ این، این پرسش که چه کاری باید انجام شود، به چالشی عمده برای مدیران امروزی تبدیل شده است؛ به‌ویژه آن دسته از شرکت‌های بزرگی که در کار خود موفقیت‌های طولانی‌مدت داشته‌اند. تمام ماجرا این است: شرکتی که تا دیروز ستاره‌ی بی‌رقیب بازار بود، امروز خود را راکد، ناامید، غرق در مشکلات و اغلب در بحرانی به ظاهر غیرقابل کنترل می‌بیند.

این پدیده به هیچ وجه به کشوری مانند آمریکا محدود نمی‌شود. در ژاپن، آلمان، هلند، فرانسه، ایتالیا و سوئد نیز همین مسئله به چشم می‌آید. حتی این سکون و ناامیدی در خارج از دنیای تجارت و اتحادیه‌های کارگریِ سازمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها، موزه‌ها و کلیساها نیز اتفاق افتاده است. مسئله‌ی بسیار مهم اینکه همه‌چیز طبق روال معمول پیش می‌رود. کارها درست انجام می‌شود و هیچ اشتباهی در کار نیست. با وجود این، موفقیت و سود سرشار از سازمان‌های بدون نقص می‌گریزد. به‌راستی، چه چیزی مسئول این تناقضِ بارز و مشهود است. توضیحِ قانع‌کننده در باب این مسئله وجود دارد. باورهای زیربنایی یک سازمان دیگر با واقعیتِ بیرونی آن منطبق نیست. این باورها هستند که رفتار هر سازمانی را شکل می‌دهند، در تصمیم‌گیری‌های مهم، نقش حیاتی ایفا می‌کنند و آن چیزی را بازتعریف می‌کنند که سازمان به آن نتایج ارزشمند می‌گوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
53 دقیقه
تئوری کسب‌وکار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تئوری کسب و کار
نویسنده
مترجمزهرا ظهیری
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تئوری کسب و کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تئوری کسب و کار

برای دریافت کتاب صوتی تئوری کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.