معرفی و دانلود کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر

عکس جلد کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر

کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر، اثری از پیتر دراکر، بنیان‌گذار مدیریت مدرن، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی حوزه‌های مدیریت و کسب‌وکار است. دراکر در این کتاب صوتی، با برشمردنِ ویژگی‌های یک رهبر موفق، راهکارهایی عملی و کارآمد را به مخاطبانِ خود ارائه می‌دهد تا به مدیرانی مؤثر و مثمرثمر تبدیل شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر

آیا از این موضوع نگران هستید که ممکن است فاقد ویژگی‌ها و استعدادهای لازم برای رهبری باشید؟ آیا گمان می‌کنید به‌اندازه‌ی کافی خصوصیاتی را که یک رهبر باید داشته باشد، ندارید؟ پیتر اف دراکر (Peter F. Drucker) در کتاب صوتی مدیریت اجرایی مؤثر (What Makes an Effective Executive) به شما می‌گوید نیازی به آن‌ها ندارید چرا که آنچه از یک فرد، رهبر می‌سازد، فقط استعداد یا ویژگی‌های شخصیتی او نیست. رهبرانِ موفق، نکات مثبت و منفی بسیاری دارند. آن‌ها از گستره‌ی وسیعی از خصوصیات برخوردارند: می‌توانند مستبد و سخت‌گیر یا آسان‌گیر و منعطف باشند، می‌توانند برون‌گرا یا درون‌گرا باشند، می‌توانند تصمیماتِ خود را بر پایه‌ عقلانیت بگیرند یا بیشتر به شهودِ خود اعتماد کنند. اما به‌طور قطع، ویژگی‌هایی نیز وجود دارد که در تمامِ آنان مشترک است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر

پیتر دراکر در کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر، هشت قانون ساده‌ای را که اکثر رهبران موفق رعایت می‌کنند، به ما معرفی کرده است:

آن‌ها می‌پرسند چه کاری باید انجام شود؛
آن‌ها می‌پرسند چه چیزی برای سازمان مناسب است؛
آن‌ها به توسعه‌ی برنامه‌های عملیاتی دست می‌زنند؛
آن‌ها مسئولیتِ تصمیمات را بر عهده می‌گیرند؛
آن‌ها مسئولیتِ برقراری ارتباطات را بر عهده می‌گیرند؛
آن‌ها به جای مشکلات بر فرصت‌ها تمرکز می‌کنند؛
آن‌ها جلسات تأثیرگذاری را برگزار می‌کنند؛
و آن‌ها به هنگام تصمیم‌گیری و صحبت، به‌جای «من»، واژه‌ی «ما» را به کار می‌برند.

به باور پیتر دراکر دو پرسش ابتدایی، دانشی که افراد برای رهبریِ موفق به آن نیاز دارند را در اختیار آنان قرار می‌دهد و چهار مورد بعدی، به آنان کمک می‌کند تا آن دانش را به عمل درآورند؛ چرا که دانش، به صرفِ آن، تغییری در سازمان ایجاد نخواهد کرد و تنها هنگامی که به‌صورت عملی اجرا شود، بر فرد و سازمان تأثیر خواهد گذاشت. رهبران کارآمد همچنین می‌دانند به این دلیل در چنین جایگاهی قرار گرفته‌اند که سازمان به آنان اعتماد دارد و از این رو، موظف‌اند تا نیازها و اهداف سازمان را پیش از هدف‌ها و خواسته‌های شخصیِ خود قرار دهند. به همین خاطر، دراکر مورد نهمی را هم به آن فهرست هشت‌گانه اضافه کرده است: رهبران ابتدا فکر می‌کنند و سپس حرف می‌زنند!

پیتر اف دراکر را پدر مدیریت نوین می‌دانند. او سال‌های طولانی از زندگیِ خود را به تدریس در دانشگاه و ارائه‌ی مشاوره به سازمان‌ها و مدیران گذرانده است. دراکر در کتاب صوتی مدیریت اجرایی مؤثر، برخی از مهم‌ترین مفاهیمی را که مدیران کسب‌وکارها و سازمان‌ها باید از آن‌ها مطلع باشند را شرح داده و به برجسته‌ترین ویژگی‌های مدیرانِ اثربخش اشاره کرده است. به باور او، «مؤثر بودن» یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگر آموختنی است. او در این کتاب، با ارائه‌ی نمونه‌هایی به این موضوع می‌پردازد که مدیر موفق کسی نیست که می‌خواهد تمام کارهای یک سازمان به بهترین وجه انجام شود، بلکه آن مدیری موفق است که ابتدا اقدامات صحیح را بررسی کند و سپس سازمانِ تحتِ هدایتِ خود را در آن مسیر پیش ببرد.

کتاب صوتی مدیریت اجرایی مؤثر را به همت نشر هورمزد، با ترجمه‌ی ایوب احمدیان و خوانش مهربان جزینی می‌شنوید.

کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی مدیریت اجرایی مؤثر برای مدیران، صاحبان کسب‌وکار و کارآفرینانی که درصددند با افزایش مهارت‌های مدیریتی و ارتقای کیفیت رهبری در خود، سازمان و مجموعه‌ای را که هدایت می‌کنند به موفقیت برسانند، نکات مفید و جالب‌توجهی در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر می‌شنویم

زمان برای مدیر اجرایی، باارزش‌ترین و گرانبها‌ترین منبع است. سازمان‌ها خواه آژانس‌های دولتی، خواه کسب‌وکارها یا مراکز غیرانتفاعی، به‌طور ذاتی اتلاف‌کنندگانِ زمان هستند. بنابراین اگر این امکان برای مدیران اجرایی وجود داشته باشد که نحوه‌ی سپری‌کردنِ زمان را تعیین کنند، دیگر برنامه‌های عملی ناکارآمد نخواهند بود. ناپلئون می‌گفت که در هیچ جنگی بدون برنامه‌ی عملی، نمی‌توانست موفق شود. هرچند خودِ او هر نبرد را بسیار دقیق‌تر از ژنرالِ پیش از خود طراحی می‌کرد. بدون برنامه‌، مدیر اجرایی تبدیل به فردی می‌شود که اسیر رویدادهاست. مدیر اجرایی بدون اقدامات کنترلی برای بررسیِ دوباره‌ی برنامه در مقابل حوادث واقعاً نمی‌تواند درک کند که کدام رویداد اهمیت دارد و کدامیک طبل توخالی‌ است.

عمل کنید: زمانی که برنامه‌ها تبدیل به عمل می‌شوند، مدیران اجرایی باید توجه خاصی به تصمیم‌گیری‌ها، ارتباطات، فرصت‌ها، جلسات و همین‌طور مشکلات داشته باشند. در اینجا، این موارد را جداگانه بررسی خواهیم کرد. مسئولیتِ تصمیمات را بر عهده بگیرید. تصمیمی اتخاذ نمی‌شود مگر زمانی که افراد، تمامِ مواردِ زیر را بدانند: دانستنِ نامِ فردِ تصمیم‌گیرنده، دانستنِ میزانِ مهلتِ زمانی برای تصمیم‌گیری، دانستنِ نامِ افرادی که تحتِ تأثیر آن تصمیم قرار دارند؛ بنابراین باید در موردِ آن خوب بدانند تا آن را درک و تأیید کنند یا از مخالفتِ زیاد با آن، پرهیز کنند. دانستنِ نام افرادی که از این تصمیم باید مطلع شوند حتی اگر به‌طور مستقیم، تحت تأثیر قرار نگیرند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
48 دقیقه
مدیریت اجرایی مؤثر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر
نویسنده
مترجمایوب احمدیان
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر

برای دریافت کتاب صوتی مدیریت اجرایی موثر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.