معرفی و دانلود کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد

عکس جلد کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد

کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد اثری از جیم کالینز، کارآفرین آمریکایی، پژوهشگر حوزه‌ی مدیریت خلاق و نویسنده‌ی آثاری پرفروش است. کالینز در این اثر درصدد است با معرفی یک ابزار مدیریتی ساده و در عین حال قدرتمند، به تحقق آروزهای افراد و سازمان‌ها کمک کند.

درباره‌ی کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد

جیم کالینز (Jim Collins) در کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد (Turning Goals into Results) به موضوع مکانیسم‌های پرشتاب و اثر آن بر دستیابی افراد و همین‌طور سازمان‌ها به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اند، پرداخته است.

امروزه اغلب مدیران اهدافی بزرگ و جسورانه برای خود معین می‌کنند. آن‌ها بیانیه‌هایی طولانی با چشم‌اندازهایی دور و دراز را به نگارش درمی‌آورند، فرآیندهایی رسمی را تعریف کرده و به آن‌ها جهت می‌بخشند و در نهایت، برنامه‌های تشویقی پیچیده‌ای را تدوین می‌کنند تا به آن اهداف بلندپروازانه دست پیدا کنند. به عبارت دیگر، آن‌ها با اهدافی که به‌ذات خیرخواهانه است، موجب می‌شوند به لایه‌های درهم‌پیچیده‌ی بوروکراسی افزوده شود. به باور جیم کالینز در کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد، نیازی به چنین کاری نیست و یک ابزار مدیریتی ساده که در عینِ حال از قدرت اثرگذاری نیز برخوردار باشد، می‌تواند به تحقق خواسته‌ها و آرزوهای مدیران سرعت بخشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد

مکانیسم شتاب‌دهنده آن ابزار مدیریتی است که توسط جیم کالینز در کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد معرفی شده است. این مکانیسم مانند کاتالیزوری، قابلیت سرعت بخشیدن به فرآیندهای تبدیل هدف‌ها به دست‌یافته‌ها را دارد و رابط مهمی میان اهداف و عملکردها محسوب می‌شود. مکانیسم شتاب‌دهنده، به‌عنوان ابزاری گالوانیزه و غیربوروکراتیک، از ویژگی‌های برجسته و متمایزی برخوردار است که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: مکانیسم‌ شتاب‌دهنده نتایج مطلوب را به‌واسطه‌ی روش‌های غیرقابل پیش‌بینی محقق می‌کند. این مکانیسم، قدرت را با در نظر گرفتن منافع و مصالحِ سازمان، توزیع می‌کند که همین موضوع، اغلب موجب نارضایتی افرادی می‌شود که به‌شکل سنتی، قدرت و نفوذ را در سازمان در اختیار داشته‌اند. این قبیل مکانیسم‌ها، افرادی که در نیل سازمان به هدفِ نهایی‌اش، از مشارکت و همکاری خودداری می‌کنند را مانند ویروسی از خود می‌راند و در نهایت، اثری ماندگار و پایدار از خود بر سازوکار سازمان به جا می‌گذارد.

جیم کالینز نویسنده‌ی آثار پرفروش و پرمخاطبی نظیر از خوب به عالی است. او در کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد، ابزاری را معرفی کرده که نه تنها برای سازمان‌ها و ادارات بلکه برای افراد نیز مفید و کاربردی خواهد بود. به باور کالینز مکانیسم‌های شتاب‌دهنده به‌همان اندازه که در تحقق اهداف یک سازمان مؤثرند، می‌توانند در رسیدنِ اشخاص به اهدافِ فردیِ خود نیز تأثیرگذار باشند. برای نشان دادن نحوه‌ی عملکرد مکانیسم‌های پرشتاب، جیم کالینز از مثال‌ها و نمونه‌هایی استفاده می‌کند که با استفاده از این راهکار، به هدف‌های خود دست یافته‌اند. کالینز علاوه بر آن به این موضوع نیز اشاره می‌کند که اثری که این مکانیسم بر یک سازمان می‌گذارد، لزوماً بر نهاد یا شرکت دیگر نخواهد داشت و پیش از به‌کارگیریِ آن، باید این مکانیسم را با شرایط و اهدافِ هر سازمانی تطبیق داد.

کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد را به تمام مدیران و صاحبان کسب‌وکاری که درصددند با استفاده از ابزارهای مدیریتیِ کارآمد، اهدافِ سازمان را به تحقق برسانند پیشنهاد می‌کنیم. مطالب این کتاب همچنین برای افرادی که قصد دارند در زندگی حرفه‌ای و شخصیِ خود با سهولت و سرعت بیشتری به هدف دست پیدا کنند نیز مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد می‌شنویم

بیشتر مدیران اجرایی هدفی بزرگ، دشوار و بی‌باکانه در ذهن دارند. یکی می‌خواهد برندش را محبوب‌تر از کوکاکولا کند، دیگری می‌خواهد زیباترین وب‌سایت را در فضای مجازی داشته باشد و یکی دیگر می‌خواهد شرکتش را طوری اداره کند که تمام رقبایش را پشت سر بگذارد. بنابراین همه‌ی مدیران امیدوارند که اهداف بزرگ‌شان به واقعیت تبدیل شود. به همین منظور، بیانیه‌های آرمانی تدوین می‌کنند، سخنرانی می‌کنند و برای تغییر و بهبود، ابتکار به خرج می‌دهند. آن‌ها برنامه‌های انگیزشی پیچیده‌ای ترتیب می‌دهند و فهرستی از قوانین وضع می‌کنند. علاوه بر آن، برای شرکت خود رویه و خط مشی تعیین می‌نمایند. به عبارت دیگر، آن‌ها با بهترین نیت، بیش از پیش به کاغذبازی و تشریفات زائد اداری می‌پردازند. بنابراین اگر رؤیاهای بزرگِ آن‌ها به‌ندرت تحقق پیدا می‌کند، تعجب‌آور نیست. اما سایر شرکت‌ها مجبور نیستند به این شیوه عمل کنند.

در طول شش سال گذشته، ابزار مدیریتی قدرتمند و در عین حال، ساده‌ای را مشاهده و بررسی کرده‌ام که به سازمان‌ها کمک می‌کند اهداف‌شان را به دستاورد تبدیل کنند. به‌تازگی آن ابزار را تدوین کرده‌ام و نامِ آن را مکانیسم شتاب‌دهنده گذاشته‌ام. مکانیسم‌های شتاب‌دهنده پیوندی مهم بین اهداف و عملکردها برقرار می‌کنند. آن‌ها ابزاری قدرتمند و غیربروکراتیک هستند که هدف را به عملکرد تبدیل می‌کنند. درواقع این ابزارها، آرزوهای بلندبالای ما را به واقعیت‌هایی ملموس تغییر می‌دهند و اهداف متهورانه و دور از دسترس ما را قابل دستیابی می‌کنند. بر اساس تحقیقاتِ من در حال حاضر، شرکت‌های اندکی، شاید پنج الی ده درصد، از مکانیسم‌های شتاب‌دهنده بهره می‌گیرند و برخی از آن‌ها، حتی از وجود این سازوکارها آگاه نیستند. همچنین به این نتیجه رسیده‌ام که ایجاد و اجرای مکانیسم‌های شتاب‌دهنده نسبتاً راحت است. با این حال از این مکانیسم‌ها بسیار کم استفاده می‌شود هرچند این سازوکارها بسیار تأثیرگذار و نویدبخش هستند و برای دستیابی به اهداف بزرگ، دشوار و بی‌باکانه می‌توانند به مدیران کمک کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
79 دقیقه
تبدیل اهداف به دستاورد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی
راویمهربان جزینی
ناشر صوتینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد

برای دریافت کتاب صوتی تبدیل اهداف به دستاورد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.