معرفی و دانلود کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان

عکس جلد کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان
قیمت:
۱۴۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان

متیو پری، بازیگر مشهور سریال کمدی دوستان در کتاب فرندز: دوستان و عاشقان به شرحی صادقانه از سال‌های اعتیادش به الکل و قرص می‌پردازد. گفتنی است کتاب حاضر در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌ها جای می‌گیرد و در بخش خاطرات و زندگینامه نیز نامزد جایزه‌ی گودریدز بوده است. این شما و این روایتی صریح از چندلر بینگ دوست‌داشتنی و محبوب.

درباره‌ی کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

«سلام، اسم من متیوست؛ گرچه شاید من را با اسم دیگری بشناسید. دوستانم من را متی صدا می‌کنند. و الان باید مُرده باشم.»

اثری که پیش روی شماست، با نام فرندز: دوستان و عاشقان (Friends, Lovers, and the Big Terrible Thing) نام یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های منتشرشده در سال‌های اخیر به قلم متیو پری (Matthew Perry)، بازیگر، کمدین و کارگردان آمریکایی کانادایی است. در این اثر به شرح ماجرای زندگی یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ گوش خواهید سپرد؛ بااین‌حال لازم به یادآوری است که کتاب حاضر شرح زندگی پرزرق‌وبرق یک بازیگر مشهور آمریکایی نیست،‌ بلکه روایتی صادقانه از یک تجربه‌ی دردناک است.

اگر از طرفداران پروپاقرص سریال دوستان (فرندز) باشید، بدون شک دیالوگ مشهور چندلر بینگِ دوست‌داشتنی و بامزه را در خاطر دارید: «من چندلرم؛ وقتی راحت نیستم، جوک می‌سازم!» این دیالوگ مشهور در مورد زندگینامه‌ای که متیو پری نیز صادق است؛ به عبارت دقیق‌تر، متیو پری در کتاب فرندز: دوستان و عاشقان یک اعتراف‌نامه‌ی دردآور را با نثری طنز و لحنی گاهاً خنده‌دار پیش روی خیل طرفداران خود قرار می‌دهد؛ زندگی‌نامه‌ای که به علاقه‌مندان سریال دوستان و شخصیت چندلر یادآوری می‌کند که اگرچه در زمان پخش سریال، چندلر بینگ شادمان فصل‌به‌فصل زندگی‌اش روبه‌راه‌تر می‌شد، اما متیو پری غمگین در پشت صحنه‌ی سریال روزبه‌روز سرخورده‌تر می‌گشت و اعتیاد بیشتر او را از پا می‌انداخت.

داستان متیو از این قرار بود؛ او در طول فیلم‌برداری سریال دوستان چنان به الکل و ویکودین اعتیاد پیدا کرده بود که تا چندین فصل از اتفاقات پشت ‌صحنه و ماجراهای سریال هیچ چیز به خاطر نداشت. اعتیاد متیو پری به اندازه‌ای از حد عبور کرده بود که مجبور شده بود بیش از شصت‌وپنج بار در عمرش سم‌زدایی کند. زمانی که سومین فصل فرندز برای اولین بار به نمایش در آمد، طرفداران سریال از مشاهده‌ی این که متیو پری چقدر لاغر شده است، به وحشت افتادند. لباس‌هایی که او در این فصل بر تن داشت، دست‌کم دو سه سایز برای او بزرگ بودند. بین فصول سریال فرندز، متیو نزدیک به بیست‌ودوکیلو وزن کم کرد؛ به عبارتی، وزن او طی سال‌های فرندز بین پنجاه‌وهشت تا صدودو کیلو تغییر کرده بود. شما می‌توانید با مشاهده‌ی فصل‌به‌فصل سریال دوستان با اندازه‌گیری وزن او خط سیر اعتیاد متیو پری را دنبال کنید. وقتی وزنش افزایش یافته، به الکل اعتیاد دارد و وقتی لاغر شده‌ است، به قرص. وقتی ریش‌پروفسوری دارد، به یک عالمه قرص اعتیاد دارد.

وضعیت متیو نه فقط طرفداران، که دوستان و همکارانش را نیز بسیار آشفته‌حال و نگران کرده بود. تا مدت‌ها همه از آن پنج ستاره‌ی دیگر سریال دوستان، مدام احوال متیو را پرس‌وجو می‌کردند. حالا متیو پری خود در کتاب فرندز: دوستان و عاشقان کنار شماست تا با ارائه‌ی زندگی‌نامه‌ی خودنوشتش شما را با جزئیات زندگی گذشته‌ی خویش همراه سازد. دیگر نیازی نیست کسی احوال متیو را از نزدیکانش بپرسد. او خودش همه‌ی آنچه را که از سر گذرانده در کتاب فرندز به شما می‌گوید.

کتاب فرندز: دوستان و عاشقان با پیشگفتاری از لیسا کودرو (دیگر ستاره‌ی دوست‌داشتنی سریال دوستان) آغاز می‌گردد. پیشگفتاری نسبتاً مختصر که به شکل اجمالی ما را در جریان وضعیت کلی متیو قرار می‌دهد. متیو پری اخیراً در مصاحبه‌ای عنوان کرده که کتاب فرندز: دوستان و عاشقان را برای کمک به همه‌ی افرادی نوشته که با اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کنند. او اثر خویش را به همه‌ی افرادی تقدیم می‌کند که در حال رنج کشیدن هستند. بد نیست اشاره کنیم او در کتاب خود به شرح ماجرای روابط عاشقانه‌اش نیز می‌پردازد و اظهار می‌کند که همانند چندلر بینگِ سریال، شانس بسیار بدی در مواجهه با زنان داشته است. در خلال کتاب فرندز او صراحتاً از علاقه‌ای که به جنیفر آنیستون داشته سخن می‌گوید و از رابطه‌اش با جولیا رابرتز پرده برمی‌دارد.

متیو پری کتاب فرندز: دوستان و عاشقان را نخستین بار در سال 2022 روانه‌ی بازار نشر کرد. این اثر در یازده فصل به انتشار رسیده است. کتاب فرندز را در ایران کیمیا فضایی به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر میلکان عهده‌دار انتشار این کتاب پرفروش بوده است. نسخه‌ی صوتی کتاب فرندز نیز توسط نشر رادیوگوشه با صدای اشکان عقیلی‌پور در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. نسخه‌ی صوتی و نسخه‌ی الکترونیک کتاب فرندز: دوستان و عاشقان هر دو در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه موجودند.

جوایز و افتخارات کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

  • کتاب پرفروش بین‌المللی؛
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک ‌تایمز؛
  • کتاب برگزیده‌ی تایمز، یو اس ای تودی و ایالات متحده‌ی آمریکا؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش خاطرات و زندگینامه در سال 2022؛
  • بهترین کتاب غیر داستانی در فهرست نهایی جایزه‌ی بریتیش بوک در سال 2023.

نکوداشت‌های کتاب فرندز: دوستان و عاشقان

  • مطالعه‌ی کتاب فرندز: دوستان و عاشقان می‌تواند زندگی افراد بسیاری را نجات دهد. (نشریه‌‌ی دِیْلی مِیل)

  • خنده‌دار، جالب و متقاعدکننده. مطالعه‌ی کتاب فرندز برای طرفداران متیو پری تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود. (نشریه‌ی تایمز)

  • متیو پری در کتاب خویش با بیان جزئیاتی صادقانه و شفاف ما را به ذهن و قلب خود راه می‌دهد. (لیسا کودرو، بازیگر، کمدین و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی)

کتاب فرندز: دوستان و عاشقان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به سریال پرطرفدار دوستان (Friends) مخاطبان اصلی کتاب حاضر هستند. افرادی که به مطالعه‎‌ی زندگی‌نامه نیز علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب فرندز: دوستان و عاشقان لذت و بهره می‌برند.

با متیو پری بیشتر آشنا شویم

متیو پری بازیگر و کمدین کانادایی آمریکایی است که در نوزدهم اوت 1969 در ویلیامزتاون، ماساچوست چشم به جهان گشود. او عمده‌ی شهرت خود را مدیون بازی در نقش چندلر بینگ در سریال محبوب دوستان است که طی سال‌های 1994 تا 2004 به نمایش در آمد. از او تنها یک کتاب به انتشار رسیده که فرندز: دوستان و عاشقان نام دارد و زندگی‌نامه‌ای خودنوشت است.

جوایز و افتخارات متیو پری

  • برنده‌ی جایزه‌ی امی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی اِمی (چهار مرتبه)
  • برنده و نامزد جایزه‌ی Screen Actors Guild (هشت مرتبه)
  • برنده‌ی جایزه‌ی Satellite بهترین بازیگر نقش مرد در سال 2006
  • برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب برای فیلم «داستان ران کلارک» در سال 2006
  • برنده‌ی جایزه‌ی Huading برای بهترین بازیگر نقش مرد در مجموعه‌ی تلویزیونی در سال 2013
  • و ...

در بخشی از کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان می‌شنویم

تصور کنید: مجبورید برگردید سر صحنه‌ی کاری که چند هفته پیش تقریباً به‌معنای واقعی کلمه خودتان را روی تختش خراب کردید. عقلتان را از دست داده‌اید، دیالوگ‌ها را مبهم و کشیده ادا کرده‌اید، تصمیمات بد گرفته‌اید. در نیویورک‌سیتی هستید و گرچه نه یکی، بلکه دو همراه ترک اعتیاد دارید. به خدمات اتاق هتل زنگ می‌زنید و باصدای لرزان و در حال سم‌زدایی می‌گویید: «لطفاً یه بطری ودکا بذارین توی وان حمامم. بله، وان حمام. اونجا مخفی‌ش کنین.»

و بعد، وقتی روز تمام می‌شود، برمی‌گردید به همان اتاق هتل لعنتی و بطری ودکا را سر می‌کشید و بالاخره بار دیگر شاید برای سه ساعت حالتان خوب می‌شود و روز بعدش دوباره مجبورید همه‌ی این کارها را از اول انجام دهید. هر بار که با کسی حرف می‌زنید، می‌لرزید، وانمود می‌کنید اصلاً به دردسر بدی نیفتاده‌اید. با همان صدای لرزان، زنگ می‌زنید به هتل و دوباره همان بطری ودکا در وام حمام را تکرار می‌کنید.

این شاید چیزی است که «معمولی‌ها» (اسمی که ما معتادها به شما غیرالکلی‌های خوش‌شانس می‌دهیم) ممکن است تا ابد از فهمش عاجز باشند. من هم سعی‌ام را برای توضیح‌دادنش می‌کنم: وقتی بطری کامل ودکا را سر می‌کشید، روز بعدش حالتان به‌شدت بد می‌شود. خوردن چند شات نوشیدنی صبح‌ها کمک می‌کند؛ اما من نقش اول فیلم سینمایی مهم و بزرگی بودم؛ برای همین نمی‌توانستم صبح‌ها نوشیدنی بخورم. آدم حالش بد می‌شود و لرز می‌گیرد. حس می‌کنید انگار تمام امعاواحشایتان می‌خواهند به‌زور از بدنتان خارج شوند. کل روز چنین حسی خواهید داشت... کل چهارده ساعت روز را.

تنها راه چاره‌ی درمان حالتان این است که شب بعدش دقیقاً همان ‌مقدار، یا اندکی بیشتر بنوشید. یکی از آن «معمولی‌ها» می‌گوید: «خب اصلاً چیزی ننوش.» ما الکلی‌ها حس می‌کنیم اگر ننوشیم، به‌معنای واقعی کلمه عقلمان را از دست می‌دهیم... بماند که الکلی‌ها اگر کل بطری را نخورند، حالشان و ظاهرشان از قبل هم بدتر و بیمارگونه‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
پیشگفتار
34 دقیقه
دیباچه
35 دقیقه
فصل اول: چشم‌انداز
36 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
11 دقیقه
فصل دوم: نسل سوخته‌ی بعدی
37 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دوم
12 دقیقه
فصل سوم: کوله‌بار عاطفی
32 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت دوم
34 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت سوم
19 دقیقه
فصل چهارم: انگار قبلاً هم اینجا بودم
28 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت دوم
28 دقیقه
فصل چهارم ـ قسمت سوم
32 دقیقه
فصل پنجم: بدون دیوار چهارم
32 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دوم
29 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت سوم
32 دقیقه
فصل ششم: بروس ویلیس
23 دقیقه
فصل ششم ـ قسمت دوم
23 دقیقه
فصل هفتم: مزایای دوستان
24 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت دوم
31 دقیقه
فصل هفتم ـ‌ قسمت سوم
19 دقیقه
فصل هشتم: سیروسلوک
24 دقیقه
فصل هشتم ـ قسمت دوم
30 دقیقه
فصل نهم: نفر سوم مزاحم نیست، نفر سوم همه‌چیز را نابود می‌کند
8 دقیقه
فصل دهم: آن چیز وحشتناک بزرگ
32 دقیقه
فصل دهم ـ قسمت دوم
24 دقیقه
فصل دهم ـ قسمت سوم
18 دقیقه
فصل دهم ـ قسمت چهارم
33 دقیقه
فصل یازدهم: بتمن
29 دقیقه
فصل یازدهم ـ ‌قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان
نویسنده
مترجمکیمیا فضایی
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر میلکان
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان

پ ش
۱۴۰۲/۷/۱۰
متیو پری شاید خودش هم ندونه که با نوشتن این کتاب، چه خدمت بزرگی به همه کرده. به همه‌ی کسانی که تجربه‌های ناخوشایندی از والدینشون داشته ان، همه‌ی مبتلایان به افسردگی، و همه‌ی افرادی که با هر نوعی از اعتیاد دست و پنجه نرم میکنن، و بخصوص، همه‌ی تنهایان.
گوش کردن لحظه‌های او، معجونی از همدلی و همذات
پنداری و التیام و تسلیه. خواننده (شنونده) با تمام وجودش احساس میکنه که هر کدوم از این مشکلات رو که تجربه کرده، تنها نیست، و یکی از محبوب‌ترین شخصیتهایی که با سریال مورد علاقه ش، به گذر از رنجهاش کمک کرده، هم، این رنجها رو کشیده و درک میکنه و از همه مهمتر اینکه، تونسته از پسشون بر بیاد و بعد از بارها ناامیدی مطلق، و تا لبه‌ی مرگ پیش رفتن، باز هم نور امیدی او رو به ادامه، و مداوا و مراقبت از خویشتن، متصل نگه داشته...
این رو حس میکنی که بعد از همه‌ی رنجها، "میشه" و روزی "میرسه" که هرچند زخمهای عمیقی بر پیکر روح و جسمت باقی مونده، اما خودت رو در قامتی ببینی که بالاخره آروم گرفته ای. مشکلات هر لحظه در کمینن، اما تو از خودت مراقبت میکنی.. روزی میرسه که کنترل زندگی رو به دست میگیری.. و توی این راه، تنها نیستی.
+ کتاب بسیار زیباست، صدای راوی هم بسیار روان و تقریبا مطابق با صدای هنرمندِ نویسنده است، و استفاده از موسیقی فرندز در ابتدای هر فصل هم، خوش سلیقگی و هوشمندانه ست، و از شدت رنج کتاب میکاهه و نوید این رو میده که پایان خوبی خواهد داشت. شوخی‌های متیو که فوق العاده است و تا انتهای کتاب، باورتون نمیشه که شرح چه دردهایی رو خونده یا شنیده اید، اما این مرد همه‌ی اونها رو با طنز زبانش براتون لطیف و روان و جذاب کرده.
ممنون از متیو، مترجم، راوی، تدوین گران، و کتابراه.
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
ستاره‌های این کتاب باید یک میلیون تا بود. فوق العاده، پر از درس، آموزنده، لذت بخش، شیرین، جذاب و.... انقدر بینظیر بود که نمی‌دونم چطوری توصیفش کنم. چه بزرگ مردی، واقعا جایگاهش بهشت. تمام زندگیش را مو به مو با جزئیتات کامل بدون حذف و سانسور بیان کرد. عبرت بزرگی برای خواننده‌ها داره. البته این کتاب و تمام مطالبش باید با تامل و تفکر مطالعه بشه که به جان و دل رسوخ کنه. چیزی که برا من و خیلی‌ها جذاب، اینه که فقط یه داستان نیست بلکه یه زندگی و سرگذشت یک آدم موفق، که با چه فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده و با اونکه به ظاهر موفق بوده اما آدم تنهایی بوده و این یه عبرت بزرگی می‌تونه برای افرادی باشه که حسرت آدم‌های مشهور و معروف را می‌خورند بدون اینکه یک هزارم از سختی‌های اونارو داشته باشند. من این کتاب به همه افراد پیشنهاد می‌دم و کسانی که واقعا بخوان درس بگیرن و تغییر کنند، این کتاب کمک خیلی.... بزرگی محسوب می‌شه. راستش صدای راوی در اوایل کتاب برام دلنشین نبود، انگار با تردید، مطالب ادا می‌کردند اما از یه جایی به بعد برام مناسب و دلنشین و متناسب با کتاب شد. با طمانینه و آروم داستان می‌خوندند که این نکته مهمی بود و باید این نوع داستان با آرامش خونده بشه که احسنت بهشون.
تشکر فراوان از کتابراه خصوصا برای صوتی کردن این کتاب خاص... کلی انرژی مثبت برای ادامه راهشون.
فروغ
۱۴۰۲/۹/۲۵
تایید شد که مرگ متیو پری تصادفی بوده، خیلی جالبه انگار خدا صبر کرد تا مأموریت‌هاش رو روی زمین با نوشتن این کتاب و حرف زدن درباره‌اش کامل کنه بعد از درد و رنج خلاصیش بده، دردهایی که توی بعضی از جمله‌های کتاب خیلی مشخص هستند: "چیزی نبود که من رو از خودم جدا کنه" یا " مشکل هنوز باقیه، هرجا برم خودم هم اونجا هستم".
درد‌های روحی و روانی واقعا وحشتناکن، مخصوصا وقتی شروعشون توی بچگی باشه و خود آدم توی به وجود اومدنشون نقش نداشته باشه، آدما معمولا هم برای آروم کردن این‌جور دردا سراغ احمقانه‌ترین کارا میرن چون انگار در اصل همون کودک مستأصله که داره دنبال یه راهی برای آروم کردن خودش می‌گرده، کودکی که توی زندان ذهن گیر افتاده با هزارتا صدای ذهنی مختلف که هرکدوم به یه چیزی متهمش می‌کنن یا یکی از عیب‌هاش رو به روش میارن، گیر افتادن تو این وضعیت اون‌قدر وحشتناک و اضطراب آور هست که برای خلاصی ازش به هرچیزی چنگ بزنی و خودتو توی هزارتا مخمصه‌ی دیگه گیر بندازی، فقط برای اینکه توی این زندان با اون صداها یا درواقع با خودت تنها نمونی. این حس وحشت‌آوری که وقت تنها موندن با خودت اتفاق میفته همون چیز وحشتناکِ بزرگه.
به نظرم پری این رنج و این وحشت رو خیلی خوب توی کتاب نشون داده، اونم وسط زندگی روزانه‌ی یه بازیگرِ سوپرمعروف، و کسانی که کتاب بهشون تقدیم شده_ کسانی که رنج می‌کشند_ خیلی خوب این رو می‌فهمند. اشکان عقیلی‌پور هم مثل همیشه عالی بود.
باران
۱۴۰۳/۲/۳
من هم یه کنکوری هستم که چندسال معتاد به سیگار کشیدن بودم سریال فرندز هم دیده بودم سال قبل. همه جا رو گشتم و تنها نسخه‌ی انگلیسی‌اش رو داخل کتابخونه‌های شهر پیدا میکردم ولی الان که شروع کردم به گوش دادن به نسخه‌ی صوتی و فارسی کتاب متیو پری، یعنی تمام شبها و صبحا که بیدار میشم دقیقه‌هایی رو بهش میدهم اختصاص و یا وقتی وسوسه‌ی سیگار پیدا میکنم شروع میکنم به شنیدن یک بخش از کتاب و میتونم بگم باعث شد بسیاری از بخش اعتیادم کم تر شد شاید خنده دار بنظر بیاید ولی شاید تا اخر کتاب کاملا ترک کنم شنیدن این کتاب رو حتما بهتوک پیشنهاد میکنم مخصوصا اگر فرندز را دیده اید و متیو را میشناسید.
علی مصلی نژاد
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
من به شدت عاشق سریال فرندز بودم و ۵ بار این سریال رو دیده بودم و به محضی که دیدم کتاب زندگینامه متیو پری اومده بی درنگ خریدمش و از یه صبح تا شب هرجور که بود تمامش رو گوش دادم، اینقدر برای من جذاب و شیرین بود که لحظه لحظه با این کتاب پیش میرفتم
چقدر زندگی چندلر سخت و سنگین و پر ماجرا بود و تازه از
بعد خوندن این کتاب مثل خیلی از سلبریتی‌های بزرگ که از دوستان متیو هم بودند تازه از جزئییات و مصائب زندگی این انسان فوق العاده باخبر شدم
آسوده بخواب مرد جذاب و شیرین 🌹
پانیذ رضوی
۱۴۰۲/۳/۳۰
این که یکی از شخصیت‌های شاد کننده‌ی زندگیمون رو میبینیم انقدر در رنج بوده ناراحت کننده بود. اما به نظرم بسیار آگاهی بخش بود. اعتیاد از انواع متفاوتی توی زندگی متیو پری بود و در نهایت به خاطر عدم تحمل رنج و ناکامی بود که از این مواد به اون مواد و از این رابطه به یک رابطه دیگه پناه میبرد.
ehsanmosleh
۱۴۰۲/۱۲/۶
شاید این کتاب کمک بزرگی به کسایی باشه که فقط ظاهر زندگی لوکس دیگران رو میبینن و سختی‌های پشتش رو درک نمیکنن. محتوای اصلی این کتاب در مورد اعتیاده و اگر مثل من عاشق فرندز هستید و به این نیت کتاب رو میخواید بخونید سمتش نیاید. اما اگر هر نوع اعتیادی دارید مثل اعتیاد به مواد، مشروب، خودارضایی، سیگار، دختربازی و... پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو بخونید. این کتاب انسان رو به معنی واقعی کلمه از سطح ظاهربینی یک مرحله ارتقا میده
مهرنوش
۱۴۰۲/۸/۲۲
من عاشق این کتاب شدم🥹من سریال فرندز رو ندیدم متیو‌پری رو هم نمی‌شناختم به پیشنهاد آقای شکوری این کتاب رو شنیدم و دقیقا چند هفته بعدش متیو پری برای همیشه از بین ما رفت…و به معنای واقعی کلمه غمگین شدم. باید این کتاب را بخوانید و یا بشنوید تا متوجه بشید که من از چی حرف میزنم…حتی در همین لحظه که دارم نظرم رو می‌نویسم بی اختیار اشکام دارن سرازیر میشن به معنای واقعی تاثیر گذار و عمیق
محدثه اسماعیلی
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتاب بسیار جذاب و البته بیشتر جذابیتش برای متیو‌پری با بازی در سریال فرندز و صداقت متیو پری در چالش‌های نامیدی‌های زندگیشون بود
زیبا بود که پشت این آدم خندان چه شخصیت ضعیف و متکی به مواد وجود داره و جذاب تر که با همه‌ی مشکلات هم چنان عاشق بازیگری بودن
کتاب بیشتر یه معذرت خواهی برای افرادی که در طول زندگی آقای پری بودن و همین طور کتابی برای انگیزه گرفتن بچه‌های طلاق
مرجان وزیری
۱۴۰۲/۶/۲۶
متیو پری انقدر ساده و روان و استادانه این کتاب رو نوشته که مخاطب باهاش احساس صمیمیت میکنه و دوست داره داستانش رو بشنوه. اگه طرفدار سریال فرندز هستین حتما بخونین. یا کتاب رو به کسانی که نمیتونن ترک کنن و دوست دارین کمکشون کنین هدیه بدین. من که با اشتیاق یک تک گوش دادم. هر چند که ناراحت کننده بود اما لذت بردم و خوشحالم که نویسنده حالا حالش خوبه.
مریم حیدری
۱۴۰۲/۶/۲۰
شنیدن روایت‌های تلخ متیو پری، اون هم شخصیت دوست داشتنی و شوخ چندلر در فرندز که حتما بارها از شوخی هاش خندیدی، تلخ و گزنده است. آدمی که کل زندگیش تلاش کرده تا بقیه رو بخندونه، فقط یه ماسک بوده که زیرش پر از زخم و ترس رهاشدگی هست. خود کتاب جذابه، البته برای آدم‌هایی که فرندز رو دیدن. وگرنه روایت‌های متیو پری چندان برای مخاطب ملموس نیست. من دوستش داشتم.
Mohammad Mohajer
۱۴۰۲/۸/۲۰
این کتاب چیزی جز ناراحتی‌ها و دوران درگیری با اعتیاد متیو پری نیست. خودم عاشق سریال فرندز هستم و چندین بار کامل دیدم این سریال رو ولی این کتاب به جز چند فصلی که اونم خیلی کم به سریال فرندز اشاره کرد برام چیز جالبی نداشت. بیشتر ناراحت میشدم که چرا متیو پری بارها و بارها از رفتن به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد میگه ولی هیچ بار ترک نکرد. در کل انتظارات من رو برآورده نکرد.
مریم مهدی
۱۴۰۲/۹/۸
خدا رحمتش کنه واقعا.
همیشه دوسش داشتم ولی با این کتاب شخصیتش برام خیلی بزرگ شد.
مرد سختی کشیده و با استعدادی بود.
جزو چهره‌های ماندگار ذهنم خواهد موند.
کتاب را به چشم یه بیوگرافی و روانشناسی حرفه ای، از دست ندینش.
ماندانا ناظمی
۱۴۰۲/۴/۲۹
متیو پری خیلی صادقانه داستان زندگی خودش رو نوشته و موضوعی که نظر منو جلب کرد آسیب‌های دوران کودکی بود که منجر به این مسایل شد چون خودم هم هم سن و سال ایشون هستم و تفاوت پرورش دو نسل را حتی در کشور پیشرفته آیی مثل آمریکا لمس کردم
Amirali Najafi
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کتاب بی نظیریه، به نظرم برای این کتاب که همه‌ی ما با کارکتر نویسنده به خوبی اشنا هستیم بهتر بود که راوی با صدا سازی و لحن نخونه و خیلی ساده بخونه کتاب رو، توصیه می‌کنم این کناب رو با صدای کسی گوش کنید که لحن نداشته باشه
مشاهده همه نظرات 43

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان

برای دریافت کتاب صوتی فرندز: دوستان و عاشقان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.