معرفی و دانلود کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان

عکس جلد کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان
قیمت:
۱۰۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان

کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند اثری از جو استادول، روزنامه‌نگارِ آزاد در آسیا و سردبیر فصلنامه‌ی اقتصادی چین است. استادول در این کتاب به دلایل پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی در آسیا می‌‌پردازد و توضیح می‌دهد چطور کشورهایی مانند ژاپن، تایوان و کره‌ی جنوبی از کشورهایی فقیر بر پایه‌ی اقتصاد کشاورزی به کشورهای صنعتی پیشرفته تبدیل شدند و چرا چنین اتفاقی برای تایلند، مالزی، اندونزی و فلیپین نیفتاده است. گفتنی است که این اثر نامزد دریافت جایزه‌ی اف. تی. گلدمن برای بهترین کتاب اقتصادی سال بوده.

درباره‌ی کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند

جو استادول (Joe Studwell) در کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه‌ی جهان (How Asia Works: Success and Failure in the Word’s Most Dynamic Region) بر تشریح تاریخچه و شرایط کنونی اقتصاد آسیا متمرکز است. استادول در این کتاب، نتایج پژوهش‌های خود را درباره‌ی اقتصاد نُه کشور آسیاییِ ژاپن، کره‌ی جنوبی، تایوان، اندونزی، مالزی، تایلند، فلیپین، ویتنام و چین به‌ زبانی روان و جالب‌توجه به مخاطب خود ارائه می‌دهد و در خلال آن به تفسیر این موضوع می‌پردازد که در آسیا چه اتفاقی افتاده و چرا برخی از کشورها به رشد و توسعه‌ی اقتصادی دست پیدا کردند و برخی دیگر از آن محروم شدند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند

استدلال‌ها و تجزیه و تحلیل‌های استادول بر سه حوزه‌ی اصلی متمرکز است: سیاست‌گذاری‌های ارضی، تولید و منابع مالی. اصلاحات ارضی در دستیابی اقتصادهای آسیایی به موفقیت عاملی ضروری محسوب می‌شود. یکی از راه‌های تحقق این اصلاحات، استفاده‌ی مؤثر از نیروی کار و تأمین سرمایه‌های لازم برای رشد است. استادول همچنین به این نکته اشاره می‌کند که تولید تنها راه برای رسیدن به توسعه‌ی صنعتی نیست و کشورها علاوه بر آن، به نوعی از انضباط صادراتی نیز نیازمندند. علاوه‌بر آن، وجود دولتی که شرکت‌های تجاری را به‌سمت رقابت در مقیاس‌های جهانی سوق دهد و مقرراتی مؤثر برای تقویت و حفظ رشد منتج از این رقابت‌ها وضع کند نیز بسیار مهم و کلیدی است.

به باور جو استادول چندین فرمول اساسی برای تغییر شرایط اقتصادی یک کشور از فقیر به ثروتمند وجود دارد که او در کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند، به‌تفصیل به آن‌ها اشاره کرده است. به عنوان مثال، در جایی از کتاب می‌شنوید که اگر مالکیت زمین در یک کشور اصلاح شود تا به جای مالکانِ بزرگ، زمین‌ها به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم شوند و در اختیار تعداد بیشتری از افراد قرار گیرند، آنگاه آن مالکانِ خرد بر زمین‌های کوچکِ خود کشاورزی می‌کنند و این امر به خودکفاییِ تولید مواد غذایی می‌انجامد، قیمت مواد غذایی کاهش می‌یابد، کار و درآمد بیشتری برای نیروی کار ایجاد می‌شود، از ثروت به‌دست‌آمده از کشاورزی می‌توان برای افزایش صادرات و تولید ارز استفاده کرد و آن ارز را در مصارفی مانند صنایع مورد نیاز کشور سرمایه‌گذاری نمود.

جو استادول پس از سفرهای فراوان و مطالعه‌ی دستاوردهای پژوهش‌های متعدد به سه مداخله‌ی مهم و تأثیرگذاری رسیده است که توسط دولت‌ها به‌کار گرفته می‌شوند تا به رشد و توسعه‌ی اقتصادی شتاب و سرعت بیشتری داده شود. از نمونه‌های موفق این مداخلات به باور نویسنده می‌توان به کشورهایی مانند ژاپن، کره‌ی جنوبی، تایوان و حتی چین اشاره کرد که در مقایسه با دیگر کشورها، با سرعت بیشتری از فقر به ثروت رسیده‌اند. این در حالی است که دیگر کشورهای آسیایی نیز با اهدافی مشابه، از همان زمان دست به کار شده‌اند تا به فرایند سریع‌تر و مؤثرتری در پیشرفت‌های اقتصادی برسند اما نتایج آنان در قیاس با کشورهای نام‌برده چندان چشمگیر و پایدار نبوده است.

اولین مداخله به باور استادول افزایش حداکثریِ بازده کشاورزی است که باعث می‌شود غالبِ مردم فقیر وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنند. مداخله‌ی دوم سوق دادن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به سمت تولید است و هدایت منابع مالی برای تمرکز سرمایه در حوزه‌ی کشاورزی و تمرکز بر توسعه‌ی تولید مداخله‌ی سومی است که استادول در کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند مطرح کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند

کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند را به همت انتشارات جیحون در همکاری با نشر اژدهای طلایی، با ترجمه‌ی احمد دیبا و خوانش محمد ولیان می‌شنوید.

افتخارات کتاب آسیا چگونه کار می‌کند

  • برگزیده‌ی عنوان بهترین کتاب سال به انتخاب اکونومیست
  • نامزد دریافت جایزه‌ی اف. تی. گلدمن برای بهترین کتاب اقتصادی سال
  • منتخب بیل گیتس به عنوان یکی از پنج کتاب برتر سال

نکوداشت‌های کتاب آسیا چگونه کار می‌کند

  • به‌نظرم کتابی کاملاً قانع‌کننده بود؛ به‌ویژه در بیان نقش کلیدی کشاورزی در توسعه که بهتر از هر کتاب دیگری که تا به امروز خوانده بودم، توضیحاتی ارائه کرده بود. آسیا چگونه کار می‌کند اثری است فوق‌العاده که برای هر کسی که می‌خواهد بفهمد چه عاملی تعیین‌کننده‌ی موفقیت یک اقتصادِ در حال توسعه است. (بیل گیتس، برگرفته از توضیحاتِ او درباره‌ی پنج کتاب برتر سال)
  • نظریه‌ی استادول جسورانه است و استدلال‌های او بسیار قانع‌کننده و دقیق‌اند. آسیا چگونه کار می‌کند اثری است بسیار مهم و خواندنی با نثری روان و پویا. (Financial Times)
  • کتاب آسیا چگونه کار می‌کند خیره‌کننده، روشنگر و مملو از مباحث و نظریه‌های چالش‌برانگیز است. (Economist)
  • جو استادول در کتاب آسیا چگونه کار می‌کند تصویری واضح و صریح از شرایط تجاری منطقه ارائه کرده است. (Management Today)
  • آسیا چگونه کار می کند کتابی است مرکب از توصیفات مفصل و آموزش‌هایی کاربردی درباره‌ی تجارت و اقتصاد در منطقه‌ی آسیا که مطالب و درس‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران و سیاست‌مداران در بر دارد. (Kirkus Review)
  • نوشته‌ی جو استادول جسورانه و روشنگر است و مطالعه‌ی آن برای هر فردی که به شناخت عناصر موفقیت اقتصادی منطقه نیاز دارد، ضروری است. (The News International – Pakistan)

کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند برای شاغلان در حوزه‌های تجارت، تولید، فناوری، زنجیره‌های تأمین و دیگر فعالیت‌های مرتبط با توسعه‌ی اقتصادی مطالبی آموزنده و جالب‌توجه در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان می‌شنویم

از میان موضوعاتی که با تمرکز سیاست بر کشاورزی، تولید و امور مالی بر توسعه‌ی اقتصادی به‌طور مستقیم تأثیرگذار هستند و در این کتاب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، احتمالاً مهم‌ترین آن‌ها جمعیت‌شناسی است. اندازه و مشخصات سنی جمعیت یک کشور تأثیر زیادی بر پتانسیل توسعه‌ی آن دارد. نیروی کار یک نهاده در اقتصاد است (شکلی از «سرمایه») و مانند پول و نسبت بالای جمعیت با سن کاری نسبت به گروه‌های کودکان و افراد بازنشسته، امکان رشد سریع را افزایش می‌دهد. کاهش سریع نرخ مرگ‌ومیر (به‌ویژه برای کودکان) و افزایش سریع جمعیت در سن کار بخش بزرگی از داستان توسعه‌ی شرق آسیا از زمان جنگ جهانی دوم بوده است. این روندهای جمعیتی، عمدتاً در نتیجه‌ی پیشرفت‌های پزشکی و بهداشتی، رشد بی‌سابقه‌ای را فراهم کرده است. گاهی‌اوقات از این پدیده به‌عنوان «سوخت جمعیتی» یاد می‌شود. طرف دیگر این سود این است که پیری سریع جمعیت را به‌ دنبال دارد (که منظور ما واقعاً افزایش تعداد بازنشستگان نسبت به کارگران است.) پس از یک نقطه‌ی اوج، نیروی کار به‌سرعت شروع به کوچک‌شدن می‌کند و افراد مسن پس‌انداز خود را مصرف می‌کنند و سرمایه‌گذاری قبلی را می‌بلعند. مشکلات ژاپن از دهه‌ی هشتاد با چالش‌های جمعیتی حاد در یک اقتصاد صنعتی که به‌تازگی به بلوغ رسیده است، گره خورده است. در چین، رشد بسیار سریع جمعیت در سن کار که با جهش اقتصادی همراه بود، در حال حاضر به اوج خود رسیده و نکات منفی رشد جمعیت این کشور به‌آرامی در دهه‌ی پیش‌رو افزایش خواهد یافت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
یادداشت نویسنده
24 دقیقه
مقدمه - قسمت اول
31 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل یک: زمین، پیروزی باغداری
23 دقیقه
فصل یک - قسمت دوم: مزیت‌های فراوانی
20 دقیقه
فصل یک - قسمت سوم: پیروزی باغداری
23 دقیقه
فصل یک - قسمت چهارم: این یک مهمانی شام نیست
16 دقیقه
فصل یک - قسمت پنجم: از تئوری تا عمل
17 دقیقه
فصل یک - قسمت ششم: انتخاب هدف درست
25 دقیقه
فصل یک - قسمت هفتم: سفر دوم نگروس اکسیدنتال
24 دقیقه
فصل یک - قسمت هشتم: دنیایی از اربابان
22 دقیقه
فصل یک - قسمت نهم: ناکارآمد با هر معیاری که محاسبه شود
27 دقیقه
فصل یک - قسمت دهم: دیدگاه بریتانیایی‌ها در مورد بهره‌وری کشاورزی
26 دقیقه
فصل یک - قسمت یازدهم: کمی کمتر از خوب
20 دقیقه
فصل یک - قسمت دوازدهم: موعد اعتبار سر رسیده است
25 دقیقه
فصل دو: تولید، پیروزی مورخان
26 دقیقه
فصل دو - قسمت دوم: واقعیت غیرقابل توصیف
31 دقیقه
فصل دو - قسمت سوم: التماس، قرض، دزدی
27 دقیقه
فصل دو - قسمت چهارم: مورخ و ژنرال
25 دقیقه
فصل دو - قسمت پنجم: مشکل پنهان
16 دقیقه
فصل دو - قسمت ششم: رفتن به کره و مالزی
18 دقیقه
فصل دو - قسمت هفتم: سئول به پوهانگ و اولسان
26 دقیقه
فصل دو - قسمت هشتم: ما همیشه می‌خواستیم تولید کنیم
34 دقیقه
فصل دو - قسمت نهم: انجام دادن، یاد گرفتن
30 دقیقه
فصل دو - قسمت دهم: تقلیدهای کم‌رنگ‌تر
23 دقیقه
فصل دو - قسمت یازدهم: سرتاسر مالزی
19 دقیقه
فصل دو - قسمت دوازدهم: یک جنگل واقعی
18 دقیقه
فصل دو - قسمت سیزدهم: اوضاع کمی بهتر می‌شود
23 دقیقه
فصل دو - قسمت چهاردهم: بازگشت اشراف سیاسی
28 دقیقه
فصل دو - قسمت پانزدهم: مسئله‌ای که چندان مهم نبود
11 دقیقه
فصل دو - قسمت شانزدهم: چاره‌ای نیست
22 دقیقه
فصل سه: بودجه، مزایای کنترل شدید
30 دقیقه
فصل سه - قسمت دوم: ژاپن راه خود را پیدا می‌کند
23 دقیقه
فصل سه - قسمت سوم: رویکرد غلتک
25 دقیقه
فصل سه - قسمت چهارم: دنبال خطا هستید
16 دقیقه
فصل سه - قسمت پنجم: شکست با وجود احتیاط
18 دقیقه
فصل سه - قسمت ششم: پاداش‌های اطاعت
21 دقیقه
فصل سه - قسمت هفتم: سفر پنجم، جاکارتا
18 دقیقه
فصل سه - قسمت هشتم: تماس با مافیای برکلی
23 دقیقه
فصل سه - قسمت نهم: به دنبال سرپناه
21 دقیقه
فصل چهار: جایگاه چین
19 دقیقه
فصل چهار - قسمت دوم: ترک عادت موجب مرض است
23 دقیقه
فصل چهار - قسمت سوم: معمای تولید
24 دقیقه
فصل چهار - قسمت چهارم: قهرمانان تولید
25 دقیقه
فصل چهار - قسمت پنجم: محدودیت‌های الگو
23 دقیقه
فصل چهار - قسمت ششم: داستان‌های گریه‌های چین
21 دقیقه
فصل چهار - قسمت هفتم: دو پارانویا
26 دقیقه
فصل چهار - قسمت هشتم: اژدهای خوب، اژدهای بد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند: موفقیت و شکست در پویاترین منطقه جهان
نویسنده
مترجماحمد دیبا
راویمحمد ولیان
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند

برای دریافت کتاب صوتی آسیا چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.