معرفی و دانلود کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران

عکس جلد کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران

کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران به سبکی از سفر توجه نشان می‌دهد که در آن، افراد در دل طبیعت کمپ می‌کنند و با امکانات حداقلی سفر خود را پشت سر می‌گذرانند. کالین تاول هرآنچه را که یک طبیعت‌گرد درباره‌ی کمپینگ باید بداند، در اختیارش قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران

پیوند انسان با طبیعت قدمتی به عمر حیات بشریت دارد. انسان برخاسته از طبیعت و در ارتباطی جدانشدنی با آن است. شکل‌گیری تمدن و صنعتی شدن زندگی بشر دوپا را از زادگاه اصلی خود روزبه‌روز دورتر کرده و او را در حصار دیوارها و ساختمان‌ها گرفتار آورده است. اما نیاز بشر به بودن در طبیعتْ همچنان پابرجاست. سفر کردن به دل طبیعت و کمپ کردن در آن گواه این مدعاست. در سال‌های اخیر کمپینگ به یک سبک سفر کردن تبدیل شده و بسیار مورد استقبال جوانان قرار گرفته. البته باید توجه داشت که کمپینگ سبکی جدید نیست و سنتی است که از دیرباز میان مردم رواج داشته؛ شاید بتوان این نوع تجربه‌ی سفر را برگرفته از چادرنشینی عشایر دانست. افراد گاه برای چند روز بدون اینترنت، بدون امکانات رفاهی و حتی بدون دستشویی و حمام در چادر زندگی می‌کنند. کمپینگ با همه‌ی مشقت‌هایش، می‌تواند بسیار لذت‌بخش و سرشار از تجربیات تازه باشد. کالین تاول (Colin Towell) به منظور آسان‌سازیِ تجربه‌ی کمپینگ در طول سفر، کتابی با نام کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران (The Survival Handbook: Essential Skills for Outdoor Adventure) نگاشته و در آن به شرح اقدامات قبل از سفر و در حین سفر، معرفی ابزار و تجهیزات لازم، توضیح اقدامات ضروری در مواقع بحرانی و بسیاری موارد ضروری دیگر می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران

اگر به سفرهای کمپی علاقه داریم و می‌خواهیم آن را به‌عنوان سبکی از سفر تجربه کنیم، بهتر است با مواردی که سفر ما را تسهیل می‌کنند آشنا شویم تا بتوانیم تاحدامکان اتفاقات پیش‌بینی‌نشده را مهار کنیم. ممکن است اهل ریسک و عاشقِ دنیای ناشناخته‌ای که در انتظارمان است، باشیم. اما باز هم شرط عقل است که نکات ضروری و لازم برای شرایط مختلف را مد نظر قرار دهیم و طرح یک برنامه‌ی جمع‌وجور را در سر داشته باشیم. کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران قبل از هر چیز، به اقدامات لازم پیش از سفر می‌پردازد. کالین تاول بهمان کمک می‌کند که با شناسایی علائم خطر، عواقبی که در پی خواهد آمد را پیش‌بینی کنیم و از وقوعِ آن‌ها پیش‌گیری بنماییم. نویسنده اعتقاد دارد بیشتر اتفاقات ناگوار در نتیجه‌ی ناآگاهی، تکبر، اعتماد بیش از اندازه به توانایی‌های خود یا به دلیل دست‌کم گرفتن نیروهای طبیعت رخ می‌دهند. هرچه بیشتر یک مهارت بقای خاص را تمرین کنیم، بیشتر متوجه چگونگی عملکرد آن می‌شویم و بر نقاط ضعف و قوت خود مسلط‌تر خواهیم شد.

چه در حال آماده شدن برای یک سفر کمپینگ شبانه و چه در حال آماده شدن برای یک سفر یک‌ساله به آفریقا باشیم، هرچه برای رویارویی با چالش‌های ناشی از یک محیط خاص آمادگی بیشتری داشته باشیم، احتمال بیشتری وجود دارد هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی بتوانیم در صورت مواجهه با وضعیت بقا با آن کنار بیاییم. داشتن شرایط بدنی مطلوب و آمادگی جسمانی یکی از شروط لازم برای فائق آمدن بر شرایط بقا و موقعیت‌های بحرانی است. باید در نظر داشته باشیم ما در طول سفر رفته‌رفته به‌علت کمبود خواب و خستگی، در وضعیت بدنی ضعیف‌تری قرار خواهیم گرفت. کالین تاول برای بهبود وضعیت بدنی بر ورزش تأکید زیادی می‌ورزد.

کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران‌ مسائل ریز و درشتی از انتخاب کوله‌پشتی گرفته تا جلب توجه امدادگران برای رهایی از موقعیت خطر را از نظر می‌گذراند. در نهایت این کتاب صوتی به ما کمک می‌کند تا با شناخت موقعیت‌های مختلف و ایجاد آمادگی‌های لازم ذهنی و بدنی در خودمان، سفری ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر را تجربه کنیم.

این کتاب توسط نشر صوتی جیحون منتشر شده؛ احمد دیبا آن را ترجمه کرده و فرزانه فائزی به گویندگی آن پرداخته است.

کتاب کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر سودای سفر کمپی را در سر می‌پرورانید، کتاب کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران به شما کمک می‌کند اقدامات لازم را قبل از سفر و حین سفر به عمل آورید تا با کمترین خطر، سفر ایمن و پرهیجانی را پشت سر بگذارید.

در بخشی از کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران می‌شنویم

گاهی اوقات قادر خواهید بود تصمیم بگیرید که آیا خود را نجات بدهید یا خیر. در خیلی مواقع دیگر، تصمیم از دست شما خارج خواهد شد. ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد که چرا نمی‌توانید به نجات خود دست یابید. ممکن است کاملاً گم شوید یا شرایط محلی مانند سیل یا آب و هوای بد شما را به دام بیندازد. در این شرایط وظیفه‌ی شما، جلب توجه دیگران است. باید بتوانید با استفاده از کمک‌های موقعیت‌یابی که همراه دارید یا آن‌هایی که بداهه می‌سازید، با امدادگران تماس برقرار کنید. هرگز هیچ شکلی از نجات را به دلیل عامل خجالت به تأخیر نیندازید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
سخن ناشر
7 دقیقه
پیش‌گفتار
7 دقیقه
مقدمه
26 دقیقه
کمپینگ - قبل از عزیمت
23 دقیقه
انتخاب کوله‌پشتی
14 دقیقه
غذا خوردن در حیات وحش
26 دقیقه
کمپینگ - در مسیر
26 دقیقه
محاسبه‌ی فاصله
36 دقیقه
عصای پیاده‌روی
16 دقیقه
کمپینگ - ملزومات کمپ
16 دقیقه
مهارت‌های دستی
14 دقیقه
کمپینگ - پناه گرفتن
27 دقیقه
کمپینگ - آب و غذا
27 دقیقه
ذوب کردن یخ
27 دقیقه
قلاب‌های بداهه
22 دقیقه
کمپینگ - در مواقع اضطراری
19 دقیقه
جلب توجه امدادگران
25 دقیقه
کمپینگ - کمک‌های اولیه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران
نویسنده
مترجماحمد دیبا
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران

برای دریافت کتاب صوتی کمپینگ: اقامت زیر آسمان بی‌کران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.