معرفی و دانلود کتاب صوتی مسخ

عکس جلد کتاب صوتی مسخ
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسخ

داستانی فلسفی که به شاهکار قرن بیستم بدل شد و همچنان از پرفروش‌ترین رمان‌های سوررئال به شمار می‌رود. فرانتس کافکا در کتاب صوتی مسخ داستان مردی را روایت می‌کند که ناگاه دچار دگردیسی شده و حالا به هر موجودی شباهت دارد جز انسان. رویارویی با تغییرات جدید و برخورد خانواده با او درون‌مایه‌ی اصلی این داستان را می‌سازند.

درباره‌ی کتاب صوتی مسخ

یک روز صبح، مانند تمام روزهای دیگر، «گرگوار» از خواب بیدار می‌شود تا به سر کار برود. او به‌عنوان دستیار پارچه‌‌فروشی در کنار رئیسی کار می‌کند که از او نفرت دارد و تنها برای تأمین هزینه‌ی خانواده او را تحمل می‌کند. گرگوار هنوز نمی‌داند که نه‌تنها با رئیسش، بلکه باید با کل مردم شهر خداحافظی کند. او به‌طور ناگهانی، بدون اینکه حتی دلیلش را بداند، به حشره‌ای بزرگ و موذی تبدیل شده که حتی برای خودش هم ترسناک است... و به این ترتیب زندگی جدید گرگوار با شخصیت تازه‌اش آغاز می‌شود. فرانتس کافکا (Franz Kafka) در کتاب صوتی مسخ (The Metamorphosis)، داستانی تخیلی و فلسفی آفریده که آینه‌ای است برای سرگذشت انسان مدرن. انسان فراموش‌شده‌ای که حتی خودش هم هویتش را به یاد نمی‌آورد.

خانواده‌ای که تا پیش از این، گرگوار را سرپرست خود می‌دانست اکنون او را مایه‌ی شرمساری می‌داند. البته خواهر و مادر گرگوار به‌راحتی با دگرگونی او کنار نمی‌آیند و پس از مدت‌ها ترس و وحشت، تصمیم می‌گیرند به‌عنوان هیولایی خانگی از او مراقبت کنند. تنهایی و طردشدگی، احساسات جدید گرگوار هستند. او که هنوز نتوانسته با خود جدیدش کنار بیاید می‌بیند که خانواده هم هرگز او را نخواهد پذیرفت. جامعه‌ی او محدود به مادر و خواهری شده که او را در اتاقش حبس کرده‌اند و تنها روزی سه وعده غذا در اختیارش قرار می‌دهند تا زنده بماند. با این‌ اوصاف، دیگر از احترام و علاقه‌ی گذشته نسبت به گرگوار خبری نیست.

احساس گناه، ترس از تنهایی و از خودبیگانگی که به‌تدریج بخشی از زندگی روزمره‌ی گرگوار می‌شوند، درحقیقت مشکلات امروزی انسان‌ها هستند که فرانتس کافکا با نگارش کتاب صوتی مسخ سعی دارد به ما نشان دهد. میلیون‌ها گرگواری که در لباس‌های گوناگون، با سمت‌های شغلی متفاوت هر روزه در محل کار حاضر می‌شوند و به نظر انسان‌های موفقی می‌آیند اما اگر به درون پوچ آن‌ها نگاه کنیم، می‌بینیم که مدت‌هاست از حقیقت خود خالی شده‌اند.

وقتی که رمان مسخ برای نخستین‌بار در سال 1915 منتشر می‌شد جز در میان روشنفکران، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. به‌تدریج با توجهی که منتقدان و دیگر نویسندگان به این اثر نشان دادند، این کتاب با اقبال خوانندگان عام مواجه شد و در دانشگاه‌های غرب نیز، بارها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

کتاب صوتی مسخ را با برگردان زهرا صالحی و گویندگی مهیار ستاری از سوی نشر صوتی نوین کتاب گویا می‌شنوید. چاپ و نشر نسخه‌ی چاپی این کتاب به همت انتشارات کتاب کوچه انجام شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مسخ

  • شاهکار ادبی کافکا. (بارنز و نوبل)
  • یکی از مهم‌ترین آثار داستانی قرن بیستم. (آمازون)
  • این داستان به‌یادماندنی از کافکا، پس از گذشت یک قرن از انتشار اولیه، هنوز هم شوکه کننده و لذت‌بخش باقی مانده است. (گاردین)

اقتباس سینمایی از کتاب مسخ

فیلم سینمایی مسخ، براساس این رمان در سال 2012 تولید شده و به نمایش درآمد. کریس سوانتون کارگردانی این فیلم را به عهده داشت و اریک بار، جانت هنفری و کلویی هاومن از هنرپیشگان آن بودند.

کتاب صوتی مسخ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کلاسیک علاقمند هستید، داستان‌های سوررئالیستی را دنبال می‌کنید و شیفته‌ی رمان‌های فلسفی هستید، مجذوب کتاب صوتی مسخ خواهید شد. اثری متفاوت، پیچیده و شنیدنی!

با فرانتس کافکا بیشتر آشنا شویم

فرانتس کافکا یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی قرن بیستم در سوم ژوئیه سال 1883 در پراگ متولد شد. او در طول عمر خود رمان‌های «محاکمه»، «آمریکا»، «قصر»، «مسخ»، «نامه به پدر» و... را به رشته تحریر درآورد. کافکا به دوستش ماکس برود وصیت کرد که همه نوشته‌هایش را پیش از خواندن بسوزاند اما ماکس خواسته او را اجابت نکرد و تمامی آثارش را به چاپ رساند و موجب شهرت او شد. کافکا در سال 1824 درگذشت و در گورستان یهودی‌ها در پراگ به خاک سپرده شد.

در بخشی از کتاب صوتی مسخ می‌شنویم

روزی که تقریباً یک ماه از مسخ گرگوار می‌گذشت و دیگر دلیلی نداشت خواهرش از دیدن هیکل گرگوار وحشت کند، کمی زودتر از معمول وارد اتاق شد. ناگهان گرگوار را دید که در بهترین موقعیت برای ترساندن کسی از پنجره بیرون را نگاه می‌کند. اگر وارد اتاق نمی‌شد، اصلاً برای گرگوار جای تعجب نداشت، چرا که او در موقعیتی ایستاده بود که نمی‌گذاشت خواهرش فوراً پنجره را باز کند. اما او نه‌تنها وارد اتاق نشد، بلکه عقب‌عقب رفت و سریع در را بهم کوبید.

اگر غریبه‌ای او را می‌دید قطعاً این‌گونه استنباط می‌کرد که گرگوار در کمین او نشسته تا او را گاز بگیرد. البته گرگوار بلافاصله خود را زیر کاناپه پنهان کرد اما مجبور شد تا وعده‌ی ظهر صبر کند تا خواهرش برگردد و او کمتر از حد معمول آرام به نظر می‌رسید. گرگوار فهمید که هنوز ظاهرش برای او غیرقابل‌تحمل است و برایش غیرقابل‌تحمل باقی خواهد ماند. او واقعاً باید خودش را خیلی کنترل می‌کرد تا با دیدن بخش کوچکی از بدنش که از زیر کاناپه بیرون زده بود پا به فرار نگذارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
بخش اول
15 دقیقه
بخش دوم
12 دقیقه
بخش سوم
8 دقیقه
بخش چهارم
12 دقیقه
بخش پنجم
11 دقیقه
بخش ششم
24 دقیقه
بخش هفتم
20 دقیقه
بخش هشتم
18 دقیقه
بخش نهم
13 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسخ
نویسنده
مترجمزهرا صالحی
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسخ

نسرین ناصح
۱۴۰۱/۱۱/۷
زمان قصه کوتاهه، ارزش وقت گذاشتن داره. واقعا ادمو به فکر میبره و جای تامل داره.
داستان بعد از تموم شدن، ادمو درگیر خودش میکنه‌..
قصه رو لو نمیدم، ولی اگه دوس ندارید اینا رو نخونین، یا بعد از خوندن کتاب بیاین نظر خودتونو درباره حرفام بگین: اولش فکر میکردم قصه از اون دسته ایه که میخواد بگه توهم و
خیالاته و یهو رو دست بزنه.. خود قصه واقعا ادمو به فکر میبره
به خود خواهی ادما. به منفعت طلبیشون و فراموشکاری و قدر نشناسی که حتا تا اخر قصه نسبت به خدمتکار وظیفه شناس هم دیده میشه.
به اینکه ادما تا شرایط مجبورشون نکنه، تلاش و تغییر نمیکنن. اینکه چقدر جا داره هر کسی بیشتر تلاش کنه و بارش رو بر دوش بقیه نندازه. ولی تا مجبور نشه، نمیکنه. که اگه همه تلاش کنن قطعا همه خوشبخت تر خواهند بود.. اولویت ادما، معمولا خودشونن. و وقتی درکنار کسانی باشن که از خود گذشته و ایثارگرن و اولویت اولشون، خودشون نیستن، قطعا تعادل بهم میریزه. و سو استفاده میشه.
درباره کیفیت صوتی: صدای راوی و لحن ایشون بسیار خوبه. فقط جاهایی که در اوایل داستان بجای راوی، شخص اول داره با خودش حرف میزنه، یا مادر قصه صحبت میکنه، کمی صدا ضعیف میشه. و اگه مشغول کاری باشین یا از گوشی دور باشین درست شنیده نمیشه و باید بزنید عقب. البته مقدارش کمه. ‌
محبوبه
۱۴۰۳/۱/۲۵
اینطور که از خصوصیاتش صحبت میکرد آدم بدی نبود پس چرا به روح حیوانی تبدیل شده بود، این موضوع رو متوجه نشدم و اینکه چقدر راحت پس از مرگش، فراموشش کردن و خدمتکار چه چیزی رو می‌خواست بگه!؟
سروش آقایی
۱۴۰۲/۳/۸
کلا اگر علاقه مند به موضوع مسخ در ادبیات هستید کتاب‌های گاو نوشته غلامحسین ساعدی و یا مستاجر اثر رولان توپور بسیار عمیق تر و نمادین تر هستند
رویکرد کافکا در این داستان نا پخته و نا پرورده است
Zahra hashemi
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
کتابی زیبا و تامل برانگیز بود پر از مفهوم بود و بعد اتمام کتاب من رو به فکر فرو برد... پیشنهاد میکنم تهیه کنید و لذت ببرید 🙏🏻
Hanieh M
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب عجیبی بود این کتاب و نویسنده سبک خاصی داره که ممکنه باب سلیقه‌ی هر کسی نباشه
نادر اصالتی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
بسیار عالی و چالش برانگیز بود و به زندگی از دیدگاه متفاوتی نگاه میکنه
دنیا
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
کتاب متوسط و باگویندگی ضعیف بعضی جاهاش شبیه مستنده انگار خوشم از نویسندش نیومد
تکتم نوروزی اصل
۱۴۰۱/۱۱/۷
من خوشم نیومد مگه میشه یه آدم یه شبه به یه سوسک تبدیل بشه بی معنی بود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسخ

برای دریافت کتاب صوتی مسخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.