معرفی و دانلود کتاب صوتی موبی دیک

عکس جلد کتاب صوتی موبی دیک
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موبی دیک

روایتی کلاسیک از وحشت و خشونت دریا! کتاب صوتی موبی دیک یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است که توسط هرمان ملویل تالیف شده. او در این رمان ماجراجویی مردی را به تصویر می‌کشد که راهی شکار دریایی شده و متوجه می‌شود کاپیتان کشتی سعی دارد یک نهنگ به نام موبی دیک را به چنگ آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی موبی دیک

اسماعیل مدیر مدرسه‌ای روستایی در آمریکا است که علاقه عجیبی به دریانوردی دارد. او هر از گاهی به‌عنوان نیروی کار خودش را به یک کشتی بازرگانی رسانده و از این راه هم عطش جهانگردی‌اش را سیراب می‌کرد و هم پولی به جیب می‌زد. حالا در آغاز کتاب صوتی موبی دیک (Moby Dick) اسماعیل مدت‌هاست که پا بر روی عرشه نگذاشته و به دلایلی خاص، این‌بار می‌خواهد شکار نهنگ را امتحان کند. چنین ماموریت خطرناکی هم فال است و هم تماشا، اما هرمان ملویل (Herman Melville) بزرگترین شاهکارش را با هدفی بزرگتر از تفریح به رشته‌ی تحریر درآورده است.

راوی جوان داستان در میانه‌ی راه با مردی بومی و قدرتمند همراه می‌شود و علی‌رغم هشدارهای دیگران هر دو به کشتی پکود می‌پیوندند. آن‌ها در مدت کوتاهی پی می‌برند آنچه برای کسب درآمد و ماجراجویی شروع کرده‌اند برای ارباب کشتی، یک وسواس ذهنی است. کاپیتان اهب در نبرد با موبی دیک، نهنگی سفید و خطرناک یک پایش را از دست داده و خشمی آتشین در وجودش شعله می‌کشد. او حالا با وحشیگری بی‌باکانه‌اش به سمت آب‌های خطرناک هجوم می‌برد، با حساسیت گوشه‌وکنار اقیانوس را در جست‌وجوی دشمنش می‌گردد و البته، هر اعتراضی را نادیده می‌گیرد. تلاش‌های خدمه کشتی برای انجام شکاری معمولی نافرجام می‌ماند و روزهایی طولانی بدون هیچ اتفاقی‌، سوار بر موج‌های عظیم دریا می‌گذرد... .

کتاب صوتی موبی دیک که در میان برجسته‌ترین آثار ادبیات آمریکا قرار دارد، توسط هرمان ملویل در سال 1851 تالیف شد. انتشار آن ابتدا با استقبال خاصی مواجه نشد، اما بعدها شهرتی جهانی یافت. بخش قابل توجهی از محبوبیت این اثر را باید در زندگی خود ملویل جستجو کرد، مردی بی‌قرار که زندگی پرفراز و نشیبی را گذراند. او در یازده سالگی بعد از ورشکستگی پدرش ناچارا به کارهایی فرومایه پرداخت و در مسیر امتحان مشاغل مختلف، رو به دریانوردی آورد.

داستان کتاب موبی دیک با الهام از دوره‌ای نوشته شده که نویسنده عضوی از کشتی شکار نهنگ بود. او شخصا بسیاری از ماجراهای شخصیت اسماعیل را تجربه کرده و به‌دلیل چند سال خدمت بر عرشه، زمان تحریر این کتاب کاملا می‌دانست از چه چیزی سخن می‌گوید. جالب است بدانید سختی و خشونت کار باعث شد او دریا را ترک گفته و مدتی را نزد قبیله‌ی آمخوار تیپس سپری کند؛ ایامی که آن را دوره‌ای لذتبخش در زندگی‌اش می‌دانست.

اقتباس از کتاب صوتی موبی دیک

داستان موبی دیک الهام‌بخش بیش از ده‌ها فیلم، کتاب، تلویزیون و کارتون بود و داستان یک آمریکایی خشمگین که سعی در شکار جانوری افسانه‌ای دارد بارها و بارها در رسانه‌ها و آثار مختلف هنری بازتولید شد. اولین اقتباس سینمایی در سال 1926 به‌شکل فیلم صامت و مشهورترین اقتباس‌ها در سال 1956 انجام شد که جان هیوستون کارگردانی آن را به عهده داشت.

جوایز و افتخارات کتاب موبی دیک

  • برنده‌ی جایزه Maxim Rylsky (1991)
  • یکی از بزرگترین آثار تخیلی در تاریخ ادبیات
  • برنده‌ی جایزه‌ی Max Audie برای بهترین اول شخص مرد (2006)
  • نامزد محبوب‌ترین رمان آمریکا توسط PBS The Great American Read

نکوداشت‌های کتاب موبی دیک

- اثری شاهکار در داستان سرایی و رئالیسم نمادین. (Barnes & Noble)
- این داستان بی‌نظیر از ملویل، با شور و احساس، به درون روح آدمی نفوذ می‌کند. (American Literature)
- سرشار از حقایق، افسانه‌ها و جزئیاتی که ملویل به کمک تجربه‌ی شخصی آن‌ها را به دست آورده است. (Amazon)

کتاب صوتی موبی دیک مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر صوتی برای افرادی که از داستان‌های کلاسیک آمریکا و داستان‌های ماجراجویانه لذت می‌برند خوشایند خواهد بود.

با هرمان ملویل بیشتر آشنا شویم

هرمان ملویل نویسنده و شاعر رمانتیک آمریکایی بود. آثار ملویل (1891-1819) در طول حیاتش با اقبال خوانندگان روبه‌رو نشد اما در دهه‌ی 1920 میلادی ناگهان توجه عده زیادی به نوشته‌هایش جلب شد و کتاب موبی دیک او، امروزه در میان برجسته‌ترین رمان‌های ادبیات جهان قرار دارد. «بارتل بی»، «بنیتو سرنو»، «بیل باد»، «تایپه»، «جزایر انکانتاداس» و «کوسه مالدیو» تعدادی از آثار هرمان ملویل هستند که تا امروز به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی موبی دیک می‌شنویم

کشتی پیکود اقیانوس هند را طی می‌کرد و خدمه‌اش روی آبی بی‌کران اقیانوس در جست‌وجوی نهنگ بودند. یک‌بار برای شکار عنبرماهی پیری قایق به آب انداختیم اما همین که شکار تمام شد و نهنگ مرد بدن عظیم حیوان شروع به پایین رفتن کرد. استارباک فریاد زد: «آقای استب! ما رو از شر این حیوون خلاص کن. نمی‌خوایم با اون پایین بریم.» در عرض چند ثانیه صیدمان به طرف کف اقیانوس پایین رفت. شکار خطرناکی بود و ما ساعت‌ها برایش پارو زده بودیم. بنابراین همگی از هدر رفتنش ناراحت شدیم. فلسک به تلخی گفت: «صد بشکه روغن از دست رفت.»

استب زیر لب غرغر کرد: ‌«آره. ‌ای کاش می‌تونستیم اونو توی دیگ‌ها بندازیم. از هدر دادن نهنگ متنفرم.» بیشتر نهنگ‌ها بعد از مرگ، یک روز یا بیشتر روی آب شناور می‌مانند اما در موارد خیلی کمی، حیوان زیر آب فرو می‌رود و غنیمت شکارچیانش را از آن‌ها می‌دزدد. ما بعد از آخرین صیدمان فقط تعداد کمی نهنگ دیده بودیم و این بدشانسی همه خدمه را کاملا ناراحت کرد. بعضی از صیادان پیر می‌گفتند که شکار در اقیانوس هند هرگز بدتر از این نبوده است. به علاوه دریاهای حوالی ژاپن از بهترین مناطق صید نهنگ دنیا محسوب می‌شدند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
فصل یکم: آب‌های روان
20 دقیقه
فصل دوم: دوست من
15 دقیقه
فصل سوم: به‌طرف دریا
17 دقیقه
فصل چهارم: خشم اهب
14 دقیقه
فصل پنجم: پنج شبح
12 دقیقه
فصل ششم: مشاهده‌های عجیب
9 دقیقه
فصل هفتم: قتل عام کوسه‌ها
14 دقیقه
فصل هشتم: یک بشکه روغن
14 دقیقه
فصل نهم: ناوگان باشکوه
16 دقیقه
فصل دهم: عنبر
12 دقیقه
فصل یازدهم: روی کشتی ساموئل آندرلینگ
13 دقیقه
فصل دوازدهم: کویی‌کوئگ یک تابوت سفارش می‌دهد
10 دقیقه
فصل سیزدهم: کارگاه آهنگری
13 دقیقه
فصل چهاردهم: چهار پیشگویی
16 دقیقه
فصل پانزدهم: طوفان دریایی
12 دقیقه
فصل شانزدهم: راشل و دیلایت
16 دقیقه
فصل هفدهم: تعقیب شروع می‌شود
13 دقیقه
فصل هجدهم: آب‌های روان
16 دقیقه
فصل نوزدهم: موبی دیک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موبی دیک
نویسنده
مترجمنوشین ابراهیمی
راویحامل فعال
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موبی دیک

شقایق شفیع پور
۱۴۰۳/۱/۳۱
خوانش بسیار خوب بود اما احساس می‌کنم صدابرداری خوب نبود. صدا عملا کم بود و به سختی موقع کار میتونستم بشنوم. داستان و توصیف وقایع دریا بسیار دقیق و قابل لمس بود.
زهره نظری
۱۴۰۲/۱/۲۷
جز کتاب‌های هست که باید خوانده بشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موبی دیک

برای دریافت کتاب صوتی موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.