معرفی و دانلود کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

عکس جلد کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ
قیمت:
۹۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ با استفاده از روایات تاریخی، داستان‌گویی و مثال‌های ملموس امروزی، به تعریف مفهوم فرهنگ و جایگاه آن در سازمان می‌پردازد. بن هوروویتس در این اثر، نقطه اشتراکِ رهبران موفق را در طول تاریخ، از چنگیز خان مغول گرفته تا توسن لوورتور و سامورایی‌های ژاپنی، بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

کلمه‌ی«فرهنگ» به گوش همه‌ی ما آشناست و در مواقع بسیاری از آن استفاده می‌کنیم: فرهنگ ملی، فرهنگ محله، فرهنگ مدرسه و... در دنیای مدیریت و کسب‌وکار هم یکی از مفاهیم پرتکرار و قدیمی در بیشتر بحث‌های مرتبط با رفتار سازمانی، موضوع فرهنگ سازمانی است. بن هوروویتس (Ben Horowitz) کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ(What You Do Is Who You Are) را در پاسخ به این سوال که فرهنگ سازمانی چیست و تا چه میزان اهمیت دارد، نوشته است.

فرهنگ به الگوهای رفتاری و ارزش‌های مشترک میان کسانی که در یک محیط اجتماعی زندگی می‌کنند، گفته می‌شود. فرهنگ سازمانی مجموعه‌ای از مفروضات و روش‌های ادراک است که افراد سازمان‌ها برای رسیدن به انسجام داخلی و حل مسائل از آن بهره می‌گیرند. به‌زعمِ بن هوروویتس هر بحران یا چالشی که در یک جمع پیش می‌آید، فرصتی برای شکل‌گیری و تقویت فرهنگ آن جمع است. فرهنگ، چیزی جدا از ماهیت سازمان نیست که بشود آن را به سازمان تزریق کرد، فرهنگ سازمان همان شیوه‌ی رفتار درون سازمان است که نه با فشار مقطعی، بلکه در گذر زمان تکامل می‌یابد.

بن هوروویتس در کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ، مثال‌هایی ملموس از شیوه‌ی مدیریتی مدرن را با روایت‌های تاریخی از رهبرانی چون چنگیزخان و توسن لوورتور، درهم می‌آمیزد تا تجربیات خود را طی سال‌ها فعالیت و مدیریت در شرکت‌های مختلف، در اختیار خوانندگان قرار دهد. او به سوالات بسیار در زمینه‌ی چالش‌های مدیریتی پاسخ می‌دهد و درنهایت، دیدگاه خود را نسبت به فرهنگ سازمانی و جایگاه آن بیان می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

بن هوروویتس در کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ، چهار روایت تاریخی را درباره‌ی سامورایی‌های ژاپن، برده‌های هائیتی، سیاه‌پوستی محکوم به حبس ابد و چنگیز خان مغول تعریف می‌کند؛ روایت‌هایی مملو از درس‌هایی پندآموز که فعالین حوزه‌ی کسب‌وکار می‌توانند از آن‌ها ایده بگیرند. یکی از نکات جالب این کتاب زاویه‌دیدِ جدید آن به چنگیز خان مغول است؛ هرچند ما ایرانی‌ها دل خوشی از این جنگجوی مغول نداریم، اما در این شخصیت ویژگی‌های بارزی وجود دارد که می‌تواند الگوی رهبران و مدیران قرار بگیرد. نقطه‌ی اشتراکی که میان این شخصیت و دیگر قهرمانان تاریخیِ کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ دیده می‌شود، اتکای آن‌ها به فرهنگ، بدون دارا بودن قدرت و ثروت انتصابی است که منجر شده آدم‌های زیادی دنباله‌رو آن‌ها شوند.

کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ، تاریخ، داستان و فرهنگ را درهم می‌آمیزد تا اصلی‌ترین مقصود خود یعنی توضیحِ کارکردِ فرهنگ در سازمان را تحقق بخشد. اما بن هوروویتس به مخاطب قول نمی‌دهد که نسخه‌ای واحد برای تمام رهبران و سازمان‌ها عرضه کند؛ چراکه هیچ فرهنگ واحدی وجود ندارد که در همه‌جا کار بکند، بلکه هر شرکت باید با فرهنگِ منحصربه‌فردِ خود تجلی‌گاه باورها و ارزش‌هایش باشد.

انتشارات آریاناقلم اقدام به چاپ و نشر این اثر در حوزه‌ی اقتصاد و مدیریت کرده است.

کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها، دانشجویان و همچنین کسانی که در آستانه‌ی راه‌اندازی یک استارتاپ هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ می‌خوانیم

وقتی مدیرعامل لودکلود بودم، مجبور شدم آن را از شرکت خدمات ابری‌ای که سر در آسمان‌ها داشت، به یک شرکت تولید نرم‌افزار سازمانی تبدیل کنم که برای زنده ماندن باید گُروگُر نرم‌افزار بیرون می‌داد. بعد از سقوط دات‌کام و تلکام در اوایل سال 2000، بازار خدمات ابری یک‌شبه از بی‌نهایت به نزدیکی صفر رسیده بود. وقتی با بدبختی مرحله‌ی گذار شرکت را پشت سر گذاشتیم و در قالب شرکت جدیدی به نام آپسوِیر سر بلند کردیم، دیدیم رقیبی به نام بلِیدلاجیک دارد در بازار نرم‌افزار دخلمان را می‌آورد. می‌دانستم برای رقابت با آن‌ها به تحول فرهنگی بزرگی نیاز داریم.

کار در لودکلود را با تقاضای بی‌پایانی از سمت بازار شروع کردیم و فرهنگمان را در راستای پاسخ‌دهی به این تقاضا شکل دادیم. تمرکزمان روی توانمندسازی، رفع گلوگاه‌های رشد و ایجاد محیط کاریِ معرکه بود. اگر می‌خواستیم در صنعت نرم‌افزارِ سازمانی سر بلند کنیم و پلت‌فرممان را به کسب‌وکارهای بزرگ بفروشیم، باید فرهنگی می‌ساختیم بر مبنای اضطرار، روحیه‌ی رقابتی و دقت. باید رهبری با چنین ویژگی‌هایی به شرکت می‌آوردم.

کسی که برای رئیس بخش فروش استخدام کردم، مارک کرانی، با بقیه‌ی ما همخوانی فرهنگی نداشت. راستش یک وصله‌ی کاملاً ناجور بود. بیشتر کارمندهای ما دموکرات‌های بی‌دین اهل ساحل غربی بودند که لباسِ راحت می‌پوشیدند و خون‌گرم و لاقید بودند. فکر می‌کردیم همه خوش‌قلب‌اند و خوبی هم را می‌خواهند. کرانیْ مورمون، جمهوری‌خواهی و اهل بوستون بود، کت‌وشلوار می‌پوشید و کراوات می‌زد، به همه شک داشت و یکی از رقابت‌طلب‌ترین آدم‌های روی زمین بود. اما طی چهار سال بعد، نه‌تنها شرکت را نجات داد که دستاوردی برایمان به ارمغان آورد که در مخیله‌ی هیچ‌کس نمی‌گنجید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: شما اعمالتان هستید
1. فرهنگ و انقلاب: قصه‌ی توسن لوورتور
2. کاربردهای قصه‌ی توسن لوورتور
3. طریقت جنگجویان
4. طریقت جنگجویی دیگر: قصه‌ی شاکا سنگور
5. کاربردهای قصه‌ی شاکا سنگور
6. چنگیزخان، استاد همه‌پذیری
7. همه‌پذیری در دنیای امروز
8. خودتان باشید، فرهنگتان را طراحی کنید
9. حالت‌های خاص و درس‌آموخته‌های عینی
10. جمع‌بندی
یادداشت نویسنده
یادداشت هنری لوئیس گیتس جونیور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ ساختن فرهنگ
نویسنده
مترجمسعید قدوسی نژاد
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-7089-20-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

برای دریافت کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.