معرفی و دانلود کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی

عکس جلد کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی
قیمت:
۷۴۵۰۰ ۳۷,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی

کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی نوشته‌ی فتح‌الله هاویل و مهرداد کمندانی منبعی جامع و کامل برای آن دسته از دانشجویان رشته‌ی ورزش و تربیت‌بدنی است که می‌خواهند درس بیوشیمی را از پایه بیاموزند و مطالب را به صورت طبقه‌بندی‌شده در اختیار داشته باشند.

درباره‌ی کتاب ‏‫مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته‌ی تربیت‌ بدنی

بیوشیمی درسی مهم و در‌عین‌حال بسیار پیچیده و پرجزئیاتی است. تمام واکنش‌هایی که در بدن ما رخ می‌دهند غالباً وابسته به بیوشیمی هستند و در صورت توقف واکنش‌های بیوشیمیایی در بدن، طولی نمی‌کشد که فرد جان خود را از دست می‌دهد. بگذارید این طور به این مسئله بپردازیم؛ در ساده‌ترین حالت، در هر تنفس، بدن برای تبادل اکسیژن و دی‌‌اکسید کربن ناچار به انجام زنجیره‌ای از واکنش‌های بیوشیمیایی است. این مسئله شامل غذا خوردن و دریافت انرژی و حرکت نیز می‌شود. بدن برای دریافت انرژی و انتقال آن به سلول‌ها ناگزیر است چرخه‌های متعددی را طی کند.

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از عملکرد بدن وابسته به این واکنش‌ها می‌باشد، یادگیری روند آن‌ها برای هر فردی که به‌نوعی با بدن انسان سروکار دارد، واجب و ضروری‌ست؛ دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بهتر است به مبانی بیوشیمی مسلط باشند. اما بهترین روش برای یادگیری این درس پیچیده و پر از مطالب حفظی چیست؟ برای آموختن این مطالب بهتر است از چه منبعی استفاده شود؟

کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی نوشته‌ی فتح‌الله هاویل و مهرداد کمندانی، منبعی جامع و کامل برای آموختن این درس است. چیزی که این کتاب را از سایر کتاب‌های مشابه در این زمینه متمایز می‌کند، آموزش مطالب از پایه‌ای‌ترین نکات است. نویسندگان در این کتاب از پایه‌ای‌ترین اصول درس شیمی یعنی ساختار اتم و عنصر شروع به تدریس کرده و کم‌کم به سراغ مطالب تخصصی‌تری نظیر ساختار اسیدآمینه‌ها، کربوهیدرات‌ها و ... آنزیم‌ها، بیوانرژی و اکسیداسیون رفته‌اند.

در انتهای هر فصل از کتاب تعدادی سؤال تشریحی و چهارگزینه‌ای قرار داده شده است که به تثبیت مطالب در ذهن دانشجویان کمک به سزایی می‌نماید. پاسخ سؤالات نیز در یک بخش در انتهای کتاب آورده شده‌اند تا خوانندگان بتوانند از صحت جواب‌های خود اطمینان حاصل فرمایند. از دیگر نکات قابل‌توجه کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی ذکر نکات به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و مجزاست که هم دسترسی به مطالب را آسان‌تر می‌سازد و هم در حفظ نکات به دانشجویان کمک می‌کند.

کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته‌ی تربیت‌ بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای آن دسته از دانشجویان تربیت‌بدنی که مایلند آموختن درس بیوشیمی را از پایه‌ترین اصول شروع نمایند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی می‌خوانیم

اکسیداسیون چربی‌ها

99 درصد چربی‌های مواد غذایی را چربی‌های خنثی یا تری گلیسریدها تسکیل می‌دهند. تری گلیسریدها اصلی‌ترین فرم ذخایر چربی در بدن انسان می‌باشند.
بیش از 95 درصد از چربی‌های بدن را تری گلیسریدها (تری اسیل گلیسرول‌ها) تشکیل می‌دهند. اغلب این چربی‌ها در سیتوپلاسم سلول‌های بافت چربی ذخیره می‌شوند. کبد و عضله اسکلتی نیز از نظر فیزیولوژیکی مقادیر معنی داری چربی ذخیره می‌کنند.

لیپولیز

لیپولیز یک فرآیند بیوشیمیایی برای شکستن و هیدرولیز تری اسیل گلیسرول یا تریگلیسرید به اسیدچرب و گلیسرول است. به آنزیم‌های درگیر در این فرایند لیپاز گفته می‌شود. لیپولیز فرآیندی ضروری است، زیرا تریگلیسرید در شکل غیر هیدرولیزه خود نمی‌تواند به درون سلول‌ها نفوذ کند. زمانی که بدن نیاز به تولید انرژی بیشتری دارد(حین فعالیت بدنی بیشتر و طولانی مدت،) هیدرولیز تری اسیلگلیسرول اتفاق افتاده و اسیدهای چرب در داخل خون آزاد می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم شیمی پایه
فصل 2: شیمی آلی
فصل 3: اسیدهای آمینه، پپتیدها و پروتئین‌ها
فصل 4: کربوهیدرات‌ها
فصل 5: لیپیدها
فصل 6: اسیدهای نوکلئیک
فصل 7: آنزیم‌ها
فصل 8: بیوانرژی و اکسیداسیون سلولی
فصل 9: اکسیداسیون کربوهیدارت‌ها
فصل 10: اکسیداسیون لیپیدها
فصل 11: اکسیداسیون پروتئین و اسیدهای آمینه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-600-355422-1
موضوع کتابکتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۴۵۰۰ ۳۷,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی

برای دریافت کتاب مبانی بیوشیمی ویژه دانشجویان رشته تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.