معرفی و دانلود کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد: با رویکرد مصاحبه انگیزشی

برای دانلود قانونی کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد: با رویکرد مصاحبه انگیزشی

کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد، با استفاده از رویکردی روان‌شناختی و تثبیت‌شده، به مربیان می‌آموزد چطور رابطه‌ی بهتری با شاگردانشان بسازند و موانع پیش روی آن‌ها را بردارند. این کتاب، با آموزش گام‌به‌گام تکنیک روانشناسی مصاحبه‌ی انگیزشی (MI)، به مربی این امکان را می‌دهد تا ورزشکارش را عمیق‌تر درک کرده، اعتماد او را جلب کند، به او جرئت بدهد تا به سراغ چالش‌هایش برود و بهترین عملکردش را به نمایش درآورد.

درباره‌ی کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد

یکی از عوامل اصلی موفقیت هر ورزشکاری، مربی اوست. در گذشته مربی صرفاً در محیط ورزش می‌ماند و بر تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها تمرکز داشت. اما در ورزش مدرن، نقش مربی تا حد زیادی تغییر کرده است. حالا او فقط تکنسین و تاکتیسین نیست بلکه می‌تواند در جایگاه حامی، پشتیبان و بزرگ‌تر هم قرار بگیرد. بنابراین رابطه‌ی او با شاگردش، فقط مکانیکی و تخصصی نخواهد بود. مربی می‌تواند در خارج از محیط ورزش و در زندگی شخصی هم ورزشکارش را دنبال و به او کمک کند و او را به‌پیش ببرد. در این نگاه جدید، از مربی خواسته شده در کنار وظایف فنی‌اش، نقش مشاور و روانشناس را هم بر عهده بگیرد. کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد (Coaching Athletes to Be Their Best) نوشته‌ی ترزا بی مویرز (Theresa B. Moyers)، جف برکن (Jeff Breckon)، جاناتان فیدر (Jonathan Fader) و استفان رولینک (Stephen Rollnick) در همین چارچوب، تکنیک روان‌شناختی مصاحبه‌ی انگیزشی (MI)، را معرفی و به مربی کمک می‌کند وظایف مدرنش را بهتر درک و اجرا کند. این کتاب به مربیان یاد می‌دهد که چطور با استفاده از این استراتژی، رابطه‌ی جدید و مؤثری با ورزشکارانشان بسازند و آن‌ها را برای گذر از مشکلاتشان یاری کنند.

مصاحبه‌ی انگیزشی رویکردی در روانشناسی بالینی است که توسط استفان رولنیک و ویلیام میلر در دهه‌ی 1980 ابداع شد. هدف این متد کمک به افراد بود تا در خود انگیزه ایجاد کنند یا آن را تقویت نمایند. این شیوه‌ی درمانی اولین بار برای سوءمصرف الکل به کار رفت و با هدف کمک به افراد معتاد و در راستای ترک رفتارهای ناسالم آن‌ها به کار گرفته شد. وقتی تاثیرگذاری این شیوه ثابت شد، این متد برای بهبود رفتارهای ناهنجار دیگر مثل پرخوری یا رفتارهای پرخطر جنسی هم به کار رفت. امروزه تکنیک MI تکامل زیادی پیدا کرده و در موارد زیادی به کار گرفته می‌شود. رولنیک به همراه سه روانشناس همکارش، یعنی ترزا بی مویرز، جف برکن و جاناتان فیدر که همگی در حوزه‌ی مصاحبه‌ی انگیزشی تخصص دارند، کوشیده‌اند این تکنیک را در ورزش هم پیاده‌سازی کنند. اینان در کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد، گام‌به‌گام به مربی یاد می‌دهند چطور اعتماد شاگردانش را جلب کند و به درون شخصیت و زندگی شخصی آن‌ها وارد شود. به این شکل می‌تواند به ریشه‌ی خیلی از ضعف‌های ورزشکاران پی ببرد. پس‌ازآن قادر خواهد بود به او انگیزه بدهد تا به استقبال چالش‌ها رفته و بهترین عملکرد ورزشی خودش را بروز دهد.

کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد را الهام دهقانی، محمد خزائی، حسن غرایاق زندی و مهرداد کمندانی برای نشر حتمی ترجمه کرده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد

  • این کتاب رویکرد درخشانی را در مورد آموزش روابط ارائه می‌دهد، با رابطه‌ی مربیان و ورزشکاران نسل جدید کاملاً هماهنگ است و کمک می‌کند هر دوی آن‌ها بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند. (کتی دلانی اسمیت، مربی تیم بسکتبال زنان)

  • این کتاب را بارها و بارها بخوانید، در حاشیه‌ی آن یادداشت بگذارید و به‌عنوان راهنمای «رسیدن به اوج عملکرد» از آن استفاده کنید. ورزشکارتان از شما ممنون خواهد بود. (استیون رین‌بولت، مربی دو و میدانی)

  • ایده‌ها، مهارت‌ها و استراتژی‌های کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد چنان در زندگی روزمره کاربردی هستند که ممکن است قدرت تحول‌آفرین آن نادیده گرفته شود. این کتاب گنج است. (جیمز وون، روانشناس)

کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مربیان حرفه‌ای، مدیران و رهبران ورزشی توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید به ورزشکارتان به شکل مؤثرتری کمک کنید، این کتاب را مطالعه نمایید.

با نویسندگان کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد بیشتر آشنا شویم

ترزا بی مویرز، روانشناس و نویسنده‌ی آمریکایی است. او از دانشگاه نیومکزیکو در رشته‌ی روانشناسی بالینی فارغ‌التحصیل شده و هم‌اکنون استاد و پژوهشگر همین دانشگاه است.

جف برکن، نویسنده، سخنران و استاد دانشگاه تیساید انگلستان است. او روانشناس ورزشی است و عموماً بر موضوع مصاحبه‌ی انگیزشی تمرکز دارد. برکن مقالات زیادی در همین حوزه نوشته و به سازمان‌های زیادی در سراسر دنیا مشاور می‌دهد.

جاناتان فیدر روانشناس بالینی و ورزشی و استاد دانشگاه است. او معمولاً با ورزشکاران حرفه‌ای تیم‌های بیسبال و فوتبال آمریکا کار می‌کند و به آن‌ها مشاوره می‌دهد تا عملکردشان را بهبود بخشند. فیدر استاد دانشکده‌ی پزشکی آلبرت انیشتین هم هست.

استفان رولنیک (متولد 1952) مشاور، روانشناس بالینی و استاد دانشکده‌ی پزشکی کاردیف ولز است. او از پیشگامان و چهره‌های مؤثر متد مصاحبه‌ی انگیزشی به‌شمار می‌رود و کتاب‌ها و مقالات متعددی در این زمینه به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد: با رویکرد مصاحبه انگیزشی می‌خوانیم

نگرش مربی به این ورزشکار کمک کرد که بتواند مسیر پیشرفت خود را پیدا کند. او به‌جای تلاش برای انتقال ایده و انگیزه در او، کاری کرد که خود ورزشکار به ایده و انگیزه برسد. این مصاحبه انگیزشی است و همانند تکنیکی برای پرتاب، گرفتن و یا تمرین کارآمدتر است. مصاحبه انگیزشی روشی برای انجام کارهایی است که می‌توانند قدرتمند و موثر انجام داده شوند.

طوری نیست اگر آن تبادل گفتاری فوق مانند گفت‌وگویی با صدای معمولی خوانده شود، زیرا این دقیقاٌ همان هدفی است که هر ورزشکاری به شما خواهد گفت، یاد گرفتن یک بازی، ساده نیست و یا اصلاح یک مهارت جدید لزوما آسان نیست.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مصاحبه انگیزشی
فصل 1: یک رویکرد متفاوت
فصل 2: ذهنیت
فصل 3: روش
فصل 4: مهارت‌ها
فصل 5: تأیید کردن
فصل 6: سازگاری با ورزشکاران
بخش 2: جعبه ابزار
فصل 7: سریع ارتباط برقرار کردن
فصل 8: سه راهکار بالا بردن انگیزه
فصل 9: تعیین اهداف و برنامه‌ریزی کردن
فصل 10: مشاوره و بازخورد
بخش 3: کنار زمین بازی
فصل 11: کار گروهی 1
فصل 12: کار گروهی 2 اتخاذ تصمیمات واحد
فصل 13: تغییر رفتار و سبک زندگی
فصل 14: مربیگری در جوامع فقیر (با راب مایترا)
فصل 15: برقراری ارتباط و تغییرات فرهنگی
بخش 4: کتاب راهنمای مصاحبه انگیزشی
برگه 1. مهارت مربیگری
برگه 2. روابط: اصول مربیگری ماهرانه
برگه 3. همدلی: تبدیل شدن به مربی بهتر
برگه 4. بررسی اجمالی مصاحبه انگیزشی
برگه 5. ذهنیت مصاحبه انگیزشی
برگه 6. یادگیری مصاحبه انگیزشی
برگه 7. سوالات کاربردی و مفید
برگه 8. گوش دادن: آماده سازی مقدماتی
برگه 9. خلاصه‌ها
برگه 10. کارگروهی 1: بهبود مهارت‌های اجتماعی
برگه 11. تصمیم‌گیری به عنوان گروه واحد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد: با رویکرد مصاحبه انگیزشی
نویسنده، ، ،
مترجمالهام دهقانی، محمد خزائی، حسن غرایاق زندی، مهرداد کمندانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-600-355-562-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد

برای دریافت کتاب مربیگری ورزشکاران برای اوج عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.