معرفی و دانلود کتاب محاصره شده با احمق‌ها

عکس جلد کتاب محاصره شده با احمق‌ها
قیمت:
۷۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محاصره شده با احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محاصره شده با احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محاصره شده با احمق‌ها

کتاب محاصره شده با احمق‌ها به بررسی رفتار انسان و انواع ارتباط بین افراد مختلف می‌پردازد. توماس اریکسون از طریق ارائه‌ی توصیه‌هایی عملی و کاربردی، به خوانندگان کمک می‌کند تا دیگران را بهتر و عمیق‌تر درک کنند و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشند تا بتوانند تعاملات اجتماعی مؤثرتری داشته باشند. این کتاب که به سی زبان ترجمه شده برای کسانی که می‌خواهند نوع رفتار با اطرافیانی که تیپ‌های شخصیتی متفاوتی دارند را بیاموزند، مفید خواهد بود.

درباره‌ی کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها

انسان‌ها در طول شبانه‌روز با افراد مختلفی برخورد می‌کنند که ممکن است هریک از آن‌ها، اخلاق و خصوصیات رفتاری متفاوتی داشته باشند. نوع مواجهه با هرکدام از این افراد، ادامه‌ داشتن یا نداشتن ارتباط‌های بعدی را مشخص می‌کند. اینکه بدانیم با هر فردی چگونه باید رفتار کرد، یکی از مهارت‌های مهم و ارزشمند برای ما خواهد بود. کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها (Surrounded by Idiots)، با هدف شناسایی انواع مختلف روحیات انسان‌هایی است که ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شویم، نوشته شده است. برای مثال، اگر فردی توسط تعدادی احمق احاطه شده باشد، باید بداند چگونه با آن‌ها رفتار کند تا بتواند از سلامت روحی و روانی خود مراقبت کند...

معرفی و دانلود کتاب محاصره شده با احمق‌ها

فرض اصلی توماس اریکسون (Thomas Erikson)، در کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها این است که افراد دارای سبک‌های مختلف رفتاری هستند. او چهار گروه اصلی آبی، سبز، زرد و قرمز برای این سبک‌ها مشخص می‌کند و هر رنگ را نشان‌دهنده‌ی یک تیپ شخصیتی با ویژگی‌هایی متفاوت از دیگری می‌داند. آبی به گروه افرادی اطلاق می‌شود که تحلیل‌گر و منطقی هستند و دقت را در اولویت قرار می‌دهند. افرادی که در دسته‌بندی سبز قرار می‌گیرند، افرادی صبور و شنونده هستند که به همکاری و هماهنگی علاقه زیادی دارند. زردها افرادی اجتماعی و خودجوش هستند و اولویتشان هیجان است و در آخر، طبق دسته‌بندی اریکسون افرادی که در گروه قرمزرنگ قرار می‌گیرند افراد عمل‌گرایی هستند که به نتیجه و کارایی ارزش زیادی قائل هستند و در تصمیم‌گیری، قاطع و مسلط عمل می‌کنند.

اریکسون در این کتاب توضیح می‌دهد درک تیپ‌های شخصیتی معرفی‌شده به افراد کمک می‌کند تا رویکرد خود را برای ارتباط با اطرافیان را بهتر شناسایی کنند. چرا که با شناخت و درک ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف طرف مقابل، می‌توان تعامل مؤثرتری با او داشت. او به خوانندگان توصیه می‌کند در مورد افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند به گزینش دست بزنند تا درگیر برخی رفتارهای سمی و احمقانه‌ها آن‌ها نشوند. او تأکید دارد هر فرد باید به نقاط قوت و ضعف خودآگاه باشد و در مورد خود احساس ارزشمندی قوی داشته باشد تا به‌راحتی توسط دیگران دست‌کاری روحی و روانی نشود.

کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها با استفاده از داستان و مثال‌های واقعی تلاش می‌کند راهکارهایی عملی و کاربردی را در تعامل با افراد با سبک‌های رفتاری متفاوت ارائه دهد. این کتاب بر اهمیت شنونده بودن و هم‌دلی فعال تأکید دارد و پذیرش تنوع در تیپ‌های شخصیتی را ضروری می‌داند.

معرفی و دانلود کتاب محاصره شده با احمق‌ها

سبک نوشتاری ساده و جذاب اریکسون، به قابل‌فهم بودن کتاب توسط خوانندگان کمک می‌کند. کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها مفاهیم پیچیده‌ی روان‌شناسی را به‌صورت جذاب و ساده بیان می‌کند. به دلیل همین روان و کاربردی بودن است که مخاطب کتاب، طیف وسیعی از خوانندگان را شامل می‌شود که به بهبود روابط خود با همکاران، دوستان، اعضای خانواده و... علاقه دارند. این کتاب برای هر کسی است که می‌خواهد شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کند و تیپ‌های مختلف شخصیتی و نوع مواجهه با هریک از آن‌ها را بداند، منبع ارزشمندی است.

کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها را انتشارات نسل نواندیش به انتشار رسانده است.

جوایز کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها

  • جایزه‌ی کتاب سال سوئد در سال 2014
  • جایزه‌ی کتاب تجاری آلمان در سال 2016
  • جایزه‌ی کتاب سال مدیریت هلند در سال 2015
  • ترجمه‌شده به بیش از سی زبان زنده‌ی دنیا

نکوداشت‌های کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها

  • هرکسی که این کتاب را نخواند یک احمق است. (مجله‌ی Kvalitets)
  • کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها با نثری ساده و پویا، یک راهنمای مفید برای برقراری ارتباط با افرادی است که ارتباط‌گیری با آن‌ها دشوار است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب محاصره‌شده با احمق‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه‌ی کسانی که به درک رفتار انسانی، بهبود مهارت‌های ارتباطی و تقویت روابط خود هستند و به‌ طور کلی به خودیاری و روان‌شناسی عمومی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب محاصره شده با احمق‌ها می‌خوانیم

رفتار ما از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ چرا آدم‌ها متفاوت هستند؟ من را ببین! خیلی کوتاه؛ من ترکیبی از وراثت و محیط اطرافم هستم. حتی قبل از اینکه متولد بشویم، زمینه‌ی رفتارهایی که در آینده و پس از تولد انجام خواهیم داد در ما وجود دارند. طبع و خصلت‌های وراثت ما، روی رفتارهای ما تأثیر می‌گذراند. البته دانشمندان هنوز درباره‌ی چگونگی این داستان به نتیجه‌ی قطعی نرسیده‌اند، اما همگی آن را تأیید می‌کنند. این وراثت نه‌تنها از پدر و مادرمان، بلکه از پدر و مادر والدین ما هم به ما می‌رسد؛ حتی در مقیاس‌های متفاوت از سایر بستگان. گاهی شاید شنیده باشیم که مثل دایی یا عموی خود حرف می‌زنیم. به‌عنوان یک کودک، شباهت‌هایی در موی قرمز با عموی خود داشتم. توضیح دادن اینکه این اتفاق چطور افتاده، واقعاً نیازمند وقت زیادی است. درحال‌حاضر درک اینکه وراثت روی رفتار ما تأثیرگذار است، کافی است.

وقتی متولد می‌شویم چه اتفاقی می‌افتد؟ در بیشتر مواقع، بچه‌ها هیجانی، بی‌پروا و ماجراجو و بدون مرز هستند. یک کودک دقیقاً کاری را که دوست دارد، انجام می‌دهد. یک بچه می‌گوید «نه، نمی‌خواهم» یا «حتماً می‌توانم». او تصور می‌کند که می‌تواند همه‌چیز را مدیریت کند. این رفتارهای بی‌اختیار و فوری و غیرقابل کنترل، اغلب رفتارهایی نیست که والدین موافق آن باشند.

سپس، آنچه روزی یک الگوی رفتاری بوده، با ضربانی تند با یک شکل بد یا خوب درحالی‌که از یک نفر کپی شده است، شروع به انتقال می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

گفتار مترجم
معرفی
مقدمه: مردی که با احمق‌ها محاصره شده بود
1- مکالمات و رفتارهای شما براساس ادراک شنونده استنباط می‌شود
2- چرا ما این‌طور هستیم؟
3- معرفی سیستم
4- رفتار قرمز: چطور یک آلفا را شناسایی کرده و سر راه او قرار نگیرید.
5- رفتار زرد: چطور کسی را که سرش در ابرهاست شناسایی کرده و او را به دنیای واقعی برگردانیم؟
6- رفتار سبز: چرا تغییر کردن سخت است؟
7- رفتار آبی: در جست‌وجوی کمال
8- هیچ‌کسی بی‌نقص نیست: نقاط ضعف و قوت
9- یادگیری چیزهای جدید: چطور از درس‌هایی که فرا گرفتید استفاده کنید؟
10- زبان بدن: چرا حرکاتتان مهم است؟: واقعاً چگونه به نظر می‌رسید؟
11- مثالی از زندگی واقعی: مهمانی سازمان؛ چطور هرکسی را که ملاقات می‌کنید، بشناسید؟
12- سازگاری: چطور با احمق‌ها کنار بیاییم؟ (هرکس که مثل شما نیست)
13- چطور یک خبر بد را منتقل کنید: چالش صداهای درون سرمان
14- چه کسی کنار می‌آید و چرا؟: پویایی گروه در بهترین حالت
15- روابط مکتوب: چطور کسی را که ملاقات نکردید، ارزیابی کنید؟
16- چه چیزی ما را به مرز جنون خواهد کشاند؟: طبع افراد رازهای زیادی را از آن‌ها افشا می‌کند
17- عوامل استرس‌زا و دزد انرژی: استرس چیست؟
18- بازتابی کوتاه از تاریخ: مردم همیشه همینطور بوده‌اند
19- صداهایی از زندگی حقیقی
20- آزمونی برای سنجیدن آنچه آموختید
21- آخرین مثال از زندگی روزمره
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محاصره شده با احمق‌ها
نویسنده
مترجمنگار صابرآرا
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-220-679-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محاصره شده با احمق‌ها

دلارام 0074
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
به نظرم یه نگاهه به فهرست کنید متوجه موضوع کتاب میشید که میخواد در مورد چی بگه اما داستان از اونجایی شروع میشه که اقای نویسنده جایی استخدام شده بودند و یه کار فرمایی داشتن با این که ایشون فرد ایدعالی در کار بودن اما برای صحبت کردن باید خیلی محتاط میبودی حتی این قضیه رو مشتری هام هم میدونستن و تشبیه کرده که تازمانی که او حضور داشت چراغ قرمز بود و وقتی میرفت همه چیز به حالت عادی برمیگشت ادمی بود که تحمل هیچ انتقادی نداشت و حق نداشتی خبر بدی بدی این کارفرما باعث شد که ایده نوشتن این کتاب به ذهن نویسنده برسه و کتابی رو تهیه کنه از رفتار‌هایی که شاید توی خود ما هم وجود داشته باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب محاصره شده با احمق‌ها

برای دریافت کتاب محاصره شده با احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.