معرفی و دانلود کتاب هنر جنگ

عکس جلد کتاب هنر جنگ
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر جنگ

کتاب هنر جنگ به قلم نویسنده و نظامی چینی، سون تزو، کهن‌ترین و محبوب‌ترین رساله‌ی نظامی جهان است که بعد از گذشت قرن‌ها هنوز در انواع میادین نبرد به کار می‌آید. این کتاب فنون و استراتژی‌های نظامی را ارائه می‌دهد که در طول تاریخ بر شخصیت‌های مهمی تأثیر گذاشته‌اند. راهکارهای مطرح‌شده در این کتاب پرفروش و کلاسیک درکی عمیق از جنگ، چه در میادین نظامی و چه در دیگر حوزه‌های زندگی، به دست می‌دهد.

درباره‌ی کتاب هنر جنگ

مورخان تخمین زده‌اند سون تزو (Sun Tzu) فرمانده‌ی نظامی و اندیشمند چینی، کتاب هنر جنگ (The Art of War) را چهارصد سال پیش از میلاد مسیح به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در این کتاب مهم‌ترین اصول و آموزه‌های باستانی را در زمینه‌ی تحلیل و به‌کارگیری استراتژی‌های جنگی برای ما به یادگار گذاشته است. شاید تا پیش از زمان نگارش این کتاب، اصول مدونی در زمینه‌ی استراتژی‌های دستیابی به پیروزی در جنگ وجود نداشته و این سون تزو بوده که با بیانی ساده و شیوا، مهم‌ترین و احتمالاً نخستین اثر آموزشی تاریخ را برای فرماندهان نظامی به نگارش درآورده است.

گفتنی است که علاوه بر مهم‌ترین مردان چین در اعصار مختلف، بزرگانی چون ناپلئون بناپارت و حتی بسیاری از افسران ارتش امریکا نیز این کتاب را سرلوحه‌ی جنگ‌های بیشماری که در آن‌ها شرکت داشته‌اند، قرار داده‌اند. امروز، گستره‌ی کاربرد این کتاب از حوزه‌ی نظامی‌گری عبور کرده و به دنیای تجارت و مدیریت استراتژیک رسیده است، به طوری‌که یکی از کتاب‌های محبوب محققان بازاریابی و تبلیغات محسوب می‌شود.

کتاب هنر جنگ در سیزده فصل و خطاب به پادشاه ایالت وو نوشته است. این کتاب با بررسی احوال پادشاه وو، انواع مختلف تاکتیک‌ها و راهکارهای جنگی را ارائه می‌کند. مطالب کتاب به راهبردهای هجومی محدود نمی‌شود و بخش مهمی از تعالیم آن را راهبردهای پرهیز از جنگ نظامی تشکیل می‌دهد. از نظر سون تزو، یک استراتژیست جنگی باید با محاسبات و بررسی‌های همه‌جانبه، تلاش کند که دشمن را بدون خونریزی و درگیری نظامی شکست بدهد. او در این کتاب می‌گوید پیروزی ایده‌آل در جنگ با سه شرط ممکن می‌شود؛ اول طی کردن کوتاه‌ترین زمان ممکن، دوم در نظر داشتن هدفِ تحملِ کمترین خسارت و تلفات انسانی ممکن و سوم وارد آوردن بیشترین خسارت به دشمن. در این صورت است که می‌توان پیروزی را قطعی و مسلم دانست.

معرفی و دانلود کتاب هنر جنگ

کتاب هنر جنگ پیشتر با عناوین مختلفی به انتشار رسیده است. این نسخه را فاطمه باغستانی به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش ذیل مجموعه کتاب‌های مدیریت روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب هنر جنگ

  • فیلم سینمایی «هنر جنگ»، ساخته‌ی کریستیان دوگای (Christian Duguay) در سال 2000
  • مستند هنر جنگ به کارگردانی دیوید پاردوش ساخته‌شده در سال 2009
  • سریال چینی بینگ شنگ (Bing Sheng) ساخته‌شده در سال 2009

افتخارات کتاب هنر جنگ

  • پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون در حوزه‌ی استراتژی نظامی
  • حضور در لیست بهترین کتاب‌های حوزه‌ی استراتژی دنیا
  • حضور در لیست بهترین کتاب‌ها به انتخاب نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه کتاب ناشر مستقل (IPPY) در سال 2003

نکوداشت‌های کتاب هنر جنگ

  • سون تزو تنها یک نابغه نبود، بلکه محصول یک فرهنگ غنی در زمینه‌ی هنر رزم و جنگ به شمار می‌آمد. (رابرت ال. اوکانل، نویسنده)

  • کتاب هنر جنگ، متنی جذاب و خواندنی است که مطالعه‌ی آن شکافی عمیق را برای هر کسی که به کسب اطلاعات در زمینه‌ی تاریخ جنگ علاقه دارد، پُر می‌کند. (آرتر فریل، نویسنده)

کتاب هنر جنگ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هنر جنگ به علاقه‌مندانِ مطالعه‌ی ادبیات نظامی و همچنین طرفداران آثار حوزه‌ی رهبری و مدیریت استراتژیک توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب هنر جنگ می‌خوانیم

در اینجا به جذاب‌ترین بخش رسالۀ سون تزو می‌رسیم که همان استفاده از چی و چنگ است. هریک از مفسران تفسیری متفاوت از این دو واژه ارائه داده‌اند. لی چوآن می‌گوید: «روبه‌رو شدن با دشمن چنگ است، اما حرکت انحرافی از طرفین چی است». چیا لین می‌گوید: «در حضور دشمن قشون شما باید به حالتی عادی آرایش بگیرند، اما برای تضمین پیروزی باید از مانورهای غیرمعمول استفاده شود». می یائو چن می‌گوید: «چی حالت فعالانه است و چنگ انفعالی است. انفعال به معنای انتظار برای یک فرصت و اقدام پس از آنکه خودش پیروزی را تضمین خواهد کرد». هو شی دراین‌باره می‌نویسد: «ما باید دشمن را وادار کنیم که حملۀ مستقیم و رودرروی ما را همانند حمله‌ای مرموز برداشت کند و برعکس. بنابراین، گاهی چنگ همان چی و گاهی چی همان چنگ است». وی لیائو تزو می‌گوید: «حملۀ مستقیم برای پیشروی از پیشانی و حملۀ غیرمستقیم برای پیشروی از پشت است». سائو کونگ دراین‌باره می‌گوید: «حرکت مستقیم و پیوستن به نبرد، یک عملیات مستقیم و انجام عملیات از پشت، یک حرکت غیرمستقیم است». لی وی کونگ این اصل را این‌طور تفسیر می‌کند: «در جنگ پیشروی از جلو چنگ است و حرکاتی غیر از این چی است». این نویسندگان همگی برداشتی ساده از این دو مفهوم دارند و در نظر نگرفته‌اند که این دو مفهوم همانند دو سمت یک دایره در هم تنیده‌اند و به هم مرتبط هستند. رمز اصلی، در سردرگم کردن دشمن نهفته است، طوری که نتواند به نیت ما پی ببرد. برای آنکه این موضوع را روشن‌تر کنیم، باید بگوییم که هر حمله یا عملیاتی که در آن دشمن نیت و نقشۀ شما را بداند، چنگ است و هر حرکت غافلگیرکننده و در زمان یا از مکان نامعلوم، چی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
مقدمه
فصل اول: طراحی و تدوین نقشه‌ها
فصل دوم: جنگ‌افروزی
فصل سوم: حمله با به‌کارگیری حیله‌های جنگی
فصل چهارم: آرایش تاکتیکی
فصل پنجم: انرژی
فصل ششم: نقاط ضعف و قوت
فصل هفتم: مانور
فصل هشتم: تغییر در تاکتیک‌ها
فصل نهم: ارتش در حرکت
فصل دهم: زمین
فصل یازدهم: موقعیت‌های نُه‌گانه
فصل دوازدهم: حمله با استفاده از آتش
فصل سیزدهم: استفاده از جاسوس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر جنگ
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-220-921-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر جنگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر جنگ

برای دریافت کتاب هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.