معرفی و دانلود کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول): رازهایی برای عملکرد خاص

برای دانلود قانونی کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول): رازهایی برای عملکرد خاص

جورج مامفورد در کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول) شرح می‌دهد که یک ورزشکار چطور می‌تواند به ذهن‌آگاهی برسد و با جهت‌دهی این هوشیاری به‌طور آگاهانه و هدفمند، بر درد و رنج طاقت‌فرسای تمرینات فائق آید. مطالعه‌ی این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا فشارهای روانی خود را کاهش دهند و استانداردهای زندگی‌شان را ارتقا بخشند.

درباره‌ی کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول)

آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به‌طور مداوم در گذشته سیر می‌کنند؟ به اتفاقاتی که قبلاً رخ داده و کنترلی بر آن‌ها ندارید، فکر می‌کنید و خود را به‌خاطر کارهای اشتباه‌تان سرزنش می‌‌نمایید؟ یا شاید هم از آن قبیل افرادی هستید که تمام فکر و ذکرشان آینده است؟ مدام برای اتفاقاتی که هنوز نیفتاده‌اند احساس نگرانی می‌کنید و هر لحظه مغزتان در حال برنامه‌ریزی برای چیزهایی‌ست که مشخص نیست واقعاً اتفاق می‌افتند یا نه. آیا شما نیز از حال غافل شده‌اید و آن‌طور که باید از آنچه در حال وقوع است لذت نمی‌برید؟ آیا در پی راهی برای فائق آمدن بر رنج‌هایتان هستید و یادآوری خاطرات تلخ آزارتان می‌دهد؟

اگر پاسخ‌تان به سؤالات بالا مثبت است، اثر حاضر برای شماست! کتاب ورزشکار هوشیار (The Mindful Athlet) نوشته‌ی جورج مامفورد (George Mumford) به مسئله‌ی مایندفولنس و زندگی در حال می‌پردازد و شرح می‌دهد که چطور می‌توان به ذهن‌آگاهی و هوشیاری رسید. جورج مامفورد که در طول دوران کاری خود به ورزشکاران زیادی کمک نموده در این کتاب شرح می‌دهد که راز زندگی خوب و خوشبختی، هوشیاری و تمرکز بر حال است و چطور می‌توان این هوشیاری را جهت‌دهی کرد. او در این کتاب پنج اَبَر قدرت معنوی که قادرند در این زندگی به کمک بیاید را معرفی می‌کند و روش دقیق مراقبه را به خوانندگان می‌آموزد. او معتقد است که می‌توان با جهت‌دهی هوشیاری به شیوه‌ای خاص به راحتی بر درد و آلامی که ورزش به طور فیزیکی بر جسم ما وارد می‌آید فائق آمد و به موفقیتی بی‌حد رسید.

این کتاب از شش فصل تشکیل شده و نویسنده در آن از مواردی همچون «اشتیاق فراوان»، «هوشیاری»، «تمرکز»، «بینش»، «تلاش درست» و «اعتقاد» سخن به میان می‌آورد.

کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول) به همت صالح معظم، اشکان علیزاده، فهیمه حسنی و میلاد اسماعیلی حیدرآباد به فارسی بازگردانده شده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول)

  • آمادگی روانی مناسب می‌تواند عامل تفاوت بین عملکرد متوسط و خوب باشد. جورج قادر به خلق این تفاوت است. (Al Skinner, Jr مربی سابق بسکتبال مردان بوستون کالج ایگلز)
  • کار با جورج در سال‌های کالج نقطه‌ی عطفی در زندگی ورزشی و شخصی‌ام بود. بحث‌های بسیار، مشاوره و حمایت او در بالا بردن اعتماد‌به‌نفس به من کمک کرد. به خاطر اوست که من فردی هستم که امروز می‌بینید. (Laura Georges تیم فوتبال بین‌المللی زنان فرانسه)

کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب نه فقط برای ورزشکاران، بلکه برای تمامی افرادی که می‌خواهند با استفاده از ذهن‌آگاهی در زندگی خود به موفقیت برسند و بر رنج‌های خود غلبه نمایند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول): رازهایی برای عملکرد خاص می‌خوانیم

برخی افراد می‌گویند که نمی‌دانند قصد و هدفشان چیست، اما آن‌ها اغلب زمان کافی برای گوش دادن با دقت و در سکوت به خودشان صرف نمی‌کنند. گوش دادن عمیق در اینجا بسیار مفید است. گوش دادن عمیق، تمرین دست نگه داشتن و گوش دادن بدون قضاوت و نصیحت است. پیش از آن که شما بتوانید به کس دیگری عمیقا گوش دهید، باید ابتدا بتوانید به خودتان عمیقا گوش بدهید. بنشینید، ذهن خود را خلوت کنید و در سکوت از خودتان بپرسید: من واقعا به دنبال چه هستم؟ هدف زندگی من چیست؟ اگر به اندازه کافی عمیق بنگرید، قصد آشکار خواهد شد. تقریباً هر ورزشکار نخبه و فرد موفقی که من با او کار کردم، قصد و هدف مشخصی داشت. آن‌ها از علت وجودی و اساسنامه خودشان با خبر بودند.

با گوش دادن عمیق، شما فرصتی برای ارزیابی صادقانه خودتان دارید. وقتی که چیزی را تجربه می‌کنید، یک لحظه وقت بگذارید و از خودتان بپرسید، آیا این واقعا دارد رخ می‌دهد یا من فریب خورده‌ام؟ بعد از اینکه به خودتان گوش دادید، ممکن است بخواهید از کس دیگری بپرسید. بر اساس تجربه من به همین دلیل است که ما دوستان، معلمان و هم تیمی‌های خوبی داریم. ما نیازمند این هستیم که بتوانیم با یکدیگر گفتوگو کنیم، چرا که همه ما نقاط کوری داریم؛ بنابراین اگر افراد معتمدی در زندگی داشته باشیم که بتوانند این نقاط را به ما نشان دهند، آنگاه می‌توانیم به بررسی بپردازیم تا بفهمیم چه چیزی حقیقت دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: اشتیاق فراوان: پنج ابر قد‌رت های معنوی
فصل 2: هوشیاری: چشم طوفان
فصل 3: تمرکز:آگاهی متمرکز
فصل 4: بینش: خود‌ت را بشناس
فصل 5: تلاش د‌رست: خود‌ را فراموش کنید
فصل 6: اعتقاد: فضای بین افکار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول): رازهایی برای عملکرد خاص
نویسنده
مترجمصالح معظم، اشکان علیزاده، فهیمه حسنی، میلاد اسماعیلی حیدرآباد
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-355-202-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول)

برای دریافت کتاب ورزشکار هوشیار (مایندفول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.