معرفی و دانلود کتاب پیلاتس معلق 2: تمرینات کاربردی، افزایش مهارت

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس معلق 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیلاتس معلق 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیلاتس معلق 2: تمرینات کاربردی، افزایش مهارت

کتاب پیلاتس معلق 2 نوشته‌ی ربکا بکلر، تمرینات سطح متوسط و پیشرفته‌ی این نوع پیلاتس مدرن را معرفی کرده و شیوه‌ی اجرای آن‌ها را به‌صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. بکلر که با ترکیب کردن پیلاتس قدیمی و تی آر ایکس به این برنامه‌ی جدید دست یافته، در جلد دوم مجموعه‌ی پیلاتس معلق، بیش از هفتاد تمرین برای حالات پلانک، ایستاده، کششی و باله ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب پیلاتس معلق 2

حدود صد سال پیش، ورزشکار جوان آلمانی به نام جوزف پیلاتس به همراه برادرش به انگلستان رفت تا در آنجا کار و زندگی کند. آن دو در یک سیرک کار می‌کردند و خیلی زود به شهرت و محبوبیت رسیدند. جوزف در ورزش‌های زیادی مهارت داشت؛ از ژیمناستیک تا کشتی. معروف است اندامش چنان ورزیده بود که از او به‌عنوان فیگور آناتومی بدن انسان استفاده می‌شد. در سال 1914 و هم‌زمان با شروع جنگ جهانی اول، دولت انگلستان او را به‌عنوان عنصری آلمانی بازداشت کرد. پیلاتس اما در زندان هم بیکار نماند و تمریناتش را ادامه داد. او در فضای محدود زندان به شیوه‌ی تمرینی جدیدی دست یافت که متکی بر هماهنگی ذهن و بدن بود. پیلاتس به این ورزش «کنترولوژی» می‌گفت؛ پس از آزادی از زندان، او این شیوه را با رقص ترکیب کرد و گسترش داد. تمرینات او خیلی سریع به محبوبیت رسیدند و بسیاری به باشگاه او آمدند و آن را شروع کردند. این ورزش بعدها به احترام او پیلاتس نامیده شد. ورزشی که امروزه صدها میلیون طرفدار در سرتاسر دنیا دارد.

یکی از شیوه‌های مدرن‌تر این ورزش سنتی و پرطرفدار، از سال 2012 رایج شده و پیلاتس معلق نام دارد. ربکا بکلر (Rebecca Beckler) مبدع این روش، در مجموعه‌ای شش‌جلدی برنامه‌ی تمرینی‌اش را به مخاطبان توضیح داده است. او در جلد اول کتاب، مفاهیم اساسی پیلاتس معلق را بیان کرده و چند تمرین ساده را آموزش داده است. اکنون در جلد دوم، یعنی کتاب پیلاتس معلق 2 (Pilates Suspension Method 2.0)، انواع تمرینات سطح متوسط و پیشرفته‌ی آن را به شما ارائه می‌دهد.

ربکا بکلر، مربی مهمی در رشته‌ی تناسب‌اندام و پیلاتس به‌شمار می‌رود. در سال 2012 اتفاق ناگواری برای بکلر رخ می‌دهد؛ پزشکان تشخیص می‌دهند که دخترش به بیماری سرطان خون مبتلا شده. او برای مراقبت در خانه می‌مانَد و دیگر امکان رفتن به باشگاه و تمرین را ندارد. اما بکلر که در خانه طناب‌های مخصوص ورزش TRX را داشت خیلی تصادفی از این طناب‌ها برای تمرینات پیلاتس استفاده می‌کند و به نتایج جالبی می‌رسد. این‌چنین شیوه‌ی مدرن پیلاتس معلق ابداع می‌شود!

مزیت این شیوه نسبت به متدهای قدیمی‌تر این است که در زمان کوتاهی انجام می‌شود و نتایجش را به‌سرعت نشان می‌دهد. این روش با استقبال بسیاری مواجه شد و حالا یکی از شیوه‌های پذیرفته‌شده‌ی پیلاتس تلقی می‌شود. بکر در کتاب پیلاتس معلق 2، برنامه‌ای پیشرفته‌تر ارائه می‌کند و بیش از هفتاد تمرین فشرده را آموزش می‌دهد. این تمرینات شامل سری پلانک، ایستاده، کششی و باله هستند.

کتاب پیلاتس معلق 2 را نشر حتمی با ترجمه‌ی سمیه دخیلی، محبوبه زیدآبادی نژاد و ایمان متقیان نژاد به بازار عرضه نموده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پیلاتس معلق

مجموعه‌ی شش‌جلدی پیلاتس معلق، کتاب‌هایی خودآموز هستند که مفاهیم متد پیلاتس معلق، انواع تمرینات آن، از سطح ابتدایی تا پیشرفته، و اصول مربیگری‌اش را آموزش می‌دهند. ربکا بکلر، مؤلف این مجموعه، تمریناتش را به نحوی طراحی کرده که بتوان آن‌ها را با امکانات محدود انجام داد و حداکثر نتیجه را از آن گرفت.

کتاب پیلاتس معلق 2 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به ورزشکاران و مربیان پیلاتس توصیه می‌شود. همچنین اگر به این ورزش علاقه دارید و می‌خواهید تمرینات این رشته‌ی ورزشی را به‌شکل روزانه دنبال کنید، حتماً کتاب پیلاتی معلق 2 را بخوانید.

با ربکا بکلر بیشتر آشنا شویم

ربکا بکلر، مربی ورزشی و مؤلف آمریکایی است. او در دانشگاه‌های می‌سی‌سی‌پی و مارشال در رشته‌ی تناسب‌اندام بزرگ‌سالان تحصیل کرده و هم‌زمان عضو تیم فوتبال هر دو دانشگاه بوده. بکلر پس از فارغ‌التحصیلی، به مربی‌گری فیتنس روی آورد. چند سال بعد ورزش پیلاتس را شروع کرد و مربی آن شد. او در سال 2012 توانست شیوه‌ای مدرن در پیلاتس ابداع کند که به نام پیلاتس معلق یا PSM معروف شد. برنامه‌ای تمرینی که حالا جزو پرطرفدارترین شاخه‌های پیلاتس محسوب می‌شود. او چندین کتاب هم در مورد این ورزش و شیوه‌های تمرینی آن نوشته که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به مجموعه‌ی شش‌جلدی «پیلاتس معلق» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پیلاتس معلق 2: تمرینات کاربردی، افزایش مهارت می‌خوانیم

اره، چرخش لگن:

طول بند: متوسط میانی تا بلند

وضعیت شروع حرکت: در وضعیت پلانک تعادلی قرار بگیرید، پاها دقیقاً زیر تکیه‌گاه است. روی یک پا درون پدال‌ها باشد، و پای دیگر به صورت ضربدری روی این پا قرار بگیرد.

فهرست مطالب کتاب

1. سری ایستاده
2. سری پلانک
3. پیلاتس پلانک پیشرفته
4. سری کششی
5. سری ایستاده کشش باله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیلاتس معلق 2: تمرینات کاربردی، افزایش مهارت
نویسنده
مترجمسمیه دخیلی، محبوبه زیدآبادی نژاد، ایمان متقیان نژاد
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-600-355-324-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیلاتس معلق 2

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیلاتس معلق 2

برای دریافت کتاب پیلاتس معلق 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.