معرفی و دانلود کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

عکس جلد کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی شرحی از داستان یک زوج دوست‌داشتنی است که در آخرین ماه‌های باهم‌بودنشان، از مبارزه با ناامیدی و تلخی جدایی می‌نویسند. اروین یالوم و مریلین یالوم نویسندگان این کتاب، 65 سال با هم به خوبی زندگی کردند و حالا که مطمئن‌اند بیماری کشنده‌ای قرار است یکی از آن‌ها را با خود ببرد، دیدگاهشان درباره‌ی زیست معنادار را در این اثر به اشتراک می‌گذارند.

درباره‌ی کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی

اروین یالوم (Irvin Yalom) و مریلین یالوم (Marilyn Yalom) اسامی آشنایی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی هستند. اروین یالوم یکی از اساتید برجسته‌ی روان‌شناسی در دانشگاه استنفورد است که آثار مفید فراوانی را برای علاقه‌مندان به متون روان‌شناسی منتشر کرده. مریلین یالوم همسر او نیز، یکی از فمنیست‌های شناخته‌شده بود که قلم شیوایی در نوشتن آثار مرتبط با زنان داشت. این دو علاوه بر زندگی کاری و تحصیلی پربار و موفقشان، زندگی زناشویی خوبی نیز داشتند و شصت‌وپنج سال در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی کردند، صاحب فرزندان شادی بودند و دایره‌ی دوستانشان نیز بسیار گسترده بود.

اثری که پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی (A Matter of Death and Life)، با دیگر آثار یالوم‌ها تفاوت پررنگی دارد. این کتاب که در ابتدا صداقت و صمیمیت موجود در میان کلمات آن توجهتان را جلب می‌کند، در رابطه با موضوعی نوشته شده که کمتر کسی جسارت پرداختن به آن را دارد: مواجهه با سوگ و مرگ عزیزان.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

داستان از آنجا شروع می‌شود که با بالا رفتن سن، اروین و مریلین یالوم هر دو دچار مشکلات متعدد سلامتی می‌شوند. اروین که خود در حال دسته‌وپنجه نرم کردن با بیماری قلبی است، ناگهان خبر ابتلای همسرش به سرطان را می‌شنود. مریلین شیمی‌درمانی را آغاز می‌کند ولی از بخت بد، خود این مسئله باعث سکته‌ی مغزی و درگیری با عوارض دیگر این داروها می‌شود. آن دو در صبح یک روز بهاری در حالی که با هم در پارک قدم می‌زنند، تصمیم می‌گیرند تا حالا که مطمئن‌اند چیزی به پایان عمر مریلین نمانده، با هم به صورت مشترک کتابی از این تجربه‌ی دردناک بنویسند.

کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی، نکوداشتی از سال‌های دراز زندگی عاشقانه و بدون حسرت و سپس رویارویی با مرگ می‌باشد؛ چیزی که در انتهای این مسیر، برای همه‌مان مقدر شده و اجتناب‌ناپذیر است. اروین یالوم و مریلین یالوم تصمیم گرفتند تا از تجربه‌ی ماه‌های سخت گذراندن بیماری و سپس مرگ یکی از آن‌ها، کتابی بنویسند تا به دیگر افرادی که در چنین شرایطی هستند کمکی کرده باشند. آن‌ها تلاش کردند تا معنایی برای زندگی پیدا کنند و تا لحظه‌ی آخر زندگی پرمعنایی داشته باشند. سعی کردند تا به شیوه‌ای برازنده زندگی را ترک کنند و دنیا را به دست نسل بعد بسپارند.

کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی به دور از سخنان انگیزه‌بخش و غیرواقعی، به دل تاریکی و حس غم می‌زند تا واقعیت انکارناپذیر سوگ و از دست دادن عزیزان را به روشی همدلانه، برای مخاطب به تصویر بکشد. این کتاب به شما نشان می‌دهد که هرقدر هم تلاش کنید تا بدون حسرت زندگی کرده و عمر شاد و بابرکتی داشته باشید، باز هم نمی‌توانید از تلخی و رنج جدایی و از دست دادن عزیزان کم کنید. شما می‌توانید همراه با اروین یالوم، از فرو رفتن در این غم و یکی شدن با آن بشنوید تا ببینید زندگی به رغم تاریکی و کدر شدنش در این لحظات، باز هم به جاری بودن ادامه می‌دهد و راهش را از میان دردها پیدا می‌کند.

کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی اثری از اروین یالوم و مریلین یالوم است که توسط حسین کاظمی یزدی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات بذر خرد ناشران این اثر هستند و شما آن را با صدای فرهاد اتقیایی، نسترن حسنی و شهره روحی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب مسئله‌ی مرگ و زندگی

  • خردمندانه، زیبا، دلخراش و خالص. (The Times)
  • چراغی از امید برای همه‌ی کسانی که داغدارند. (Kathryn Mannix)
  • داستانی فراموش‌نشدنی، دردناک و زیبا از عشقی پایدار. (Lori Gottleib)
  • این خاطرات زیبا، تکان‌دهنده و انگیزه‌بخش یک داستان عاشقانه است، داستانی از دو انسان فوق‌العاده موفق. (Abraham Verghese)
  • یالوم‌ها نه تنها صادق‌اند، بلکه به طرز شگفت‌آوری سخاوتمند نیز هستند. این کتاب جایگاهی عالی در بین کتاب‌های خاطرات پایان زندگی دارد. (Caitlin Doughty)

کتاب صوتی مسئله‌ی مرگ و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید رویکردی خردمندانه و واقع‌گرایانه از مواجه با سوگ را بیاموزید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی می‌شنویم

چند سال پیش من و اروین به گزینه‌ی رفتن به خانه‌ی سالمندان فکر کردیم. یکی از محبوب‌ترین‌ها برای استنفوردی‌ها، البته اگر بتوانند هزینه‌اش را متقبل شوند، وی.آی است که فقط چند خیابان با دانشگاه استنفورد فاصله دارد. دو خانه‌ی سالمندان دیگر هم در این اطراف هست، یکی خانه‌ی چنینگ در مرکز پالو آلتو و دیگری سِکویاز در یک بافت روستایی دوست‌داشتنی. همه‌ی این مراکز هم خوراک تهیه می‌کنند و هم انواع خدمات را ارائه می‌دهند، از کمک کردن در کارهای روزمره تا مراقبت‌های بیمارستانی. ما از شام خوردن در وی.آی و سکویاز به همراه دوستانی که ساکن آنجا بودند، لذت برده‌ایم و می‌توانستیم ببینیم که چنین مرکز اقامتی‌ای چه جذابیت‌هایی دارد، ولی چون در آن زمان مشکل خاصی از لحاظ سلامتی نداشتیم، این فکر را کنار گذاشتیم.

یکی از همکارانمان، النور مک‌کوبی که اولین استاد زن در رشته‌ی روان‌شناسی در استنفورد بود، در سن 101 سالگی در وی.آی درگذشت. او چندین سال بحث‌های اجتماعی روز آنجا را می‌گرداند و در سال‌های آخر زندگی‌اش هم یک زندگی‌نامه‌ی خودنوشت عالی نوشت. ما به مراسم آبرومند خاکسپاری او رفتیم و خیلی خوشحال شدیم که دیگر دوستانمان حالشان خوب بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
8 دقیقه
سرآغاز
25 دقیقه
فصل نخست: جعبه‌ی حیاتی
23 دقیقه
فصل دوم: نامعتبر شدن
16 دقیقه
فصل سوم: آگاهی از ناپایداری
19 دقیقه
فصل چهارم: چرا به خانه‌ی سالمندان نمی‌رویم؟
14 دقیقه
فصل پنجم: بازنشستگی، لحظه‌ی دقیق تصمیم‌گیری
20 دقیقه
فصل ششم: عقب‌نشینی و آرزوهای نوشده
31 دقیقه
فصل هفتم: خیره به خورشید
8 دقیقه
فصل هشتم: بالاخره این مرگ کیست؟
14 دقیقه
فصل نهم: رویارویی با پایان
14 دقیقه
فصل دهم: فکر کردن به خودکشی به کمک پزشک
19 دقیقه
فصل یازدهم: شمارش معکوس تا پنجشنبه
12 دقیقه
فصل دوازدهم: یک غافل‌گیری واقعی
18 دقیقه
فصل سیزدهم: پس حالا می‌دانی
13 دقیقه
فصل چهاردهم: حکم اعدام
7 دقیقه
فصل پانزدهم: بدرود به شیمی‌‌درمانی و به امید
27 دقیقه
فصل شانزدهم: از طب تسکینی تا مراقبت تسکینی
11 دقیقه
فصل هفدهم: مراقبت تسکینی
5 دقیقه
فصل هجدهم: توهمی آرام‌بخش
10 دقیقه
فصل نوزدهم: کتاب‌های فرانسوی
10 دقیقه
فصل بیستم: پایان نزدیک می‌شود
10 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: مرگ از راه می‌رسد
27 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: تجربه‌ی پس از مرگ
19 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: زندگی یک آدم بالغ، مستقل و جدا
8 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: تنها در خانه
11 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم: میل جنسی و اندوه
13 دقیقه
فصل بیست‌وششم: عدم واقعیت
8 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم: کرختی
13 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم: کمک از شوپنهاور
8 دقیقه
فصل بیست‌ونهم: انکار آشکار شد
11 دقیقه
فصل سی‌ام: به بیرون گام نهادن
7 دقیقه
فصل سی‌ویکم: تردید
12 دقیقه
فصل سی‌ودوم: درباره‌ی خواندن کتاب‌های خودم
11 دقیقه
فصل سی‌وسوم: هفت درس پیشرفته در درمان اندوه
9 دقیقه
فصل سی‌وچهارم: تحصیلاتم ادامه دارد
21 دقیقه
فصل سی‌وپنجم: مریلین عزیز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی
نویسنده،
مترجمحسین کاظمی یزدی
راویفرهاد اتقیایی، نسترن حسنی، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی

برای دریافت کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.