معرفی و دانلود کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

عکس جلد کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
قیمت:
۲۹۰۰۰ 14500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد اثر دن آریلی، ذات درست انگیزش و بی‌بصیرتی ما در رابطه با پیچیدگی و قوت‌های آن را به‌ خوبی کاوش می‌کند و می‌تواند نوری بر این جهان پیچیده، زیبا و روان‌شناسی باشد.

این کتاب در مورد این است که چه چیزهایی برای انجام کارها به ما احساس اشتیاق می‌دهد و در رابطه با چرایی انجام کارهای مشقت باری توسط ماست که ممکن است در ظاهر هیچ تمجیدی از آنان نشود.

برای مدیران خواندن کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد (Payoff: the hidden logic that shapes our motivations) بسیار ضروری است تا ذات مواردی که کارمندان را درگیر و مجذوب کار می‌کند بهتر بفهمند و بیاموزند که چطور می‌توانند کاری کنند که همه خوشحال‌تر و متعهدتر باشند و در نهایت، این کتاب در مورد چیزی است که ما قبل از مرگ، واقعا از زندگی‌مان می‌خواهیم.

ما مدیر زندگی شخصی خودمان هستیم. به سختی کار می‌کنیم تا خودمان را مجاب کنیم که از خواب بیدار شویم و سر کار برویم، و کاری را که باید هر روز و هر روز انجام دهیم، به سرانجام برسانیم. همچنین دیگران را تشویق می‌کنیم که برای ما یا همراه با ما کار کنند، کسانی که از ما خرید می‌کنند و با هم تجارت می‌کنیم و حتی آن‌هایی که ما را تعدیل می‌کنند. این را در زندگی شخصی‌مان هم انجام می‌دهیم؛ از سنین بسیار پایین، کودکان سعی می‌کنند والدین خود را متقاعد کنند که کارهایی را برای آن‌ها انجام دهند، «پدر! من خیلی می‌ترسم این کار را انجام دهم!» یا «همه‌ی بچه‌های دیگر اسنپ‌ چت دارند»، و به درجات مختلفی از موفقیت می‌رسند. به عنوان فردی بالغ، سعی می‌کنیم افراد مهم زندگی‌مان را متقاعد کنیم تا کاری را برایمان انجام دهند «عزیزم، روز بسیار پرفشاری داشتم، می‌شود لطفا تو امشب بچه‌ها را بخوابانی و ظرف‌ها را بشوری؟». سعی می‌کنیم کودکان‌مان را مجاب کنیم تا خودشان اتاق‌شان را تمیز کنند و تکالیف‌شان را انجام دهند. یا این که همسایه‌هایمان را اغوا کنیم که پرچین‌هایشان را برای مهمانی محله آذین‌ بندی کنند.

شرح شغل رسمی ‌ما هر چه که باشد، ما همه انگیزه دهندگانی پاره‌ وقت هستیم. انگیزش از بخش‌های اصلی زندگی ماست، اما واقعا و در عمل چقدر نسبت به آن آگاهی داریم؟ واقعا چقدر با چگونگی عملکرد و نقش آن در زندگی‌مان آشناییم؟ فرض بر این است که انگیزش از پاداش خارجی مثبت مشتق می‌شود. این را انجام بده، آن را بگیر. اما چه می‌شود اگر داستان انگیزش در واقع بسیار پیچیده‌تر، بغرنج‌تر و سحرآمیزتر از چیزی باشد که ما فرض می‌کنیم؟

انگیزش دقیقا چیست؟ با توجه به لغت‌نامۀ آنلاین مریام وبستر، این کلمه به معنی «عمل یا فرآیند دادن دلیل به کسی برای انجام چیزی»، یا «شرایط مشتاق بودن به انجام عملی یا کاری» است و دن آرییلی (Dan Ariely) در این کتاب می‌گوید که چه چیزهایی برای انجام کارها به ما احساس اشتیاق می‌دهد.

کتاب انگیزش در رابطه با چرایی انجام کارهای مشقت باری توسط ماست که ممکن است در ظاهر هیچ تمجیدی از آنان نشود. همچنین برای مدیران بسیار ضروری است ذات مواردی که کارمندان را درگیر و مجذوب کار می‌کند بهتر بفهمند و این که چطور می‌توان کاری کرد که همه خوشحال‌تر و متعهدتر باشند و در مورد ارتباط عمیق‌تر با آن‌چه انجام می‌دهیم، با پیامد تلاش‌های‌مان، با دیگران و روابط‌مان است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
از ‌تراژدی تا معنا و انگیزش
پیچیدگی انگیزش و نقل یک داستان شخصی
معادلۀ انگیزش
فراخوانده برای یک‌ تراژدی
درد و معنا
1: چگونه انگیزه را نابود کنیم، یا کار کردن به مثابه زندانی
چرا بی‌انگیزه کردن دیگران به طور حیرت‌انگیزی آسان است؟
خرد کردن انگیزه
کار برای چیست؟
2: لذت ساختن چیزی
پیوستگی عمیق ما به ایده‌ها و ساخته‌های خودمان
ساختۀ زیبای من
مشتری خالق
هیچ‌جا، خانه خود آدم نمی‌شود!
اهمیت هویت
3:‌ پول از مریخ است، پیتزا از ونوس و تمجید از سیارۀ مشتری
چرا پول کمتر از چیزی که فکر می‌کنیم اهمیت دارد؟
آزمایشی در اینتل
واقعا چه چیزی ما را بر می‌انگیزاند؟
چشم‌انداز انگیزه درونی
قدرت ارتباطات
لذت روابط بلند مدت
از مارکس به اسمیت و بازگشت
ارزش حسننیت
بیایید وکلا را بکشیم!
تقویت حسن نیت
4: درباره مرگ، روابط و معنا
میل دیوانه وار برای جاودانگی نمادین؛ چقدر دوست داریم همه پیروز شویم
جاودانگی نمادین و نیاز به معنا
وصیت Naomi
برگزیدگی عجیب پس از مرگ‌مان
سخن آخر: پاسخ به سوال نهایی
معمای انگیزش، به صورت خلاصه
تقدیر و تشکر
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
نویسنده
مترجممصطفی سپهریان
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-600-8738-12-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ 14500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

Bahman Beiranvand
۱۴۰۰/۲/۲۱
ایده اصلی کتاب عبارت از تعیین میزان انگیزه بعنوان تابعی از متغیرها است. سعی دارد این متغیرها را مشخص کند و وزن آن‌ها در تابع انگیزه را تعیین کند. هدف اصلی بیشتر انگیزش سازمانی است و کمتر به انگیزش فردی پرداخته ولی نمیشه گفت اصلا بهش نپرداخته بلکه در قالب داستان و خاطره جنبه فردی را گفته. به مدیرانی که حتی یک کارمند هم دارند توصیه میکنم. چون اطلاعات خوبی میده ولی برای انگیزش فردی نه. چون کتاب‌های بهتری در اون زمینه هست.
حمیدرضا قائمی
۱۳۹۷/۳/۶
کتاب درباره خود انگیزشی چیز خاصی نداره، معنای ویکتور فرانکل رو بازگو کرده و اینکه، بجای پول تشویق صورت بگیره، نه بخاطر پول، بخاطر زمانی که صرفش کردم خشنود نیستم
Mahdi Dousti
۱۳۹۸/۱۲/۱۳
کتاب جالبیه... با وجود اینکه همیشه فکر میکنیم پول بهترین انگیزس ولی دقیقا خلاف این موضوع رو ثابت میکنه!
Peiman Jafari
۱۳۹۷/۹/۲۷
این کتاب ارتباط جذابی با کتاب قدرت عادت داره... اگر خوشتون اومد سراغ اون کتاب هم برید
mohsen mohseny
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
مکمل هرچیزی که در مورد انگیزه میدونید پیشنهاد میکنم حتما بخونید
Mehran Zarif
۱۴۰۰/۷/۱۴
ترجمه خیلی ضعیف و درک مطلب را مشکل میکنه
Arash Safari
۱۳۹۷/۸/۱
ارزش خوندن داره
الهام رنجبر
۱۴۰۰/۳/۱۵
جملات مشخص نیست و خیلی گنگ ترجمه شده
سهیل دهبالایی
۱۴۰۰/۲/۲۷
بسیار عالی بود. تشکر میکنم
امین زارع
۱۳۹۷/۱/۷
عالیییییییییییی بود
Somayeh asadi
۱۴۰۰/۷/۱۴
کتاب خوبی بود🙏🏾
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

برای دریافت کتاب انگیزش: منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.