معرفی و دانلود کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

عکس جلد کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

پژوهشی صادقانه درباره بی‌صداقتی... دن آریلی استاد علوم شناختی و اقتصاد رفتاری در کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه، حقیقتی را پیش روی شما می‌آورد که اگرچه اندکی اذیت‌کننده و غیرقابل باور است اما نشان می‌دهد که همه ما در ابعاد گوناگون زندگی‌مان متقلب بوده‌ایم و با سازوکارهای ذهنی خود، تصمیمات و اعمال‌مان را توجیه‌پذیر جلوه داده‌ایم. کتابی پرفروش و شنیدنی از نویسنده پرفروش نیویورک تایمز که در سال 2012 منتشر شد.

درباره کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

آیا فکر می‌کنید فردی اخلاق‌مدار هستید و در تمام طول زندگی‌تان پای خود را فراتر از خط قرمزها نگذاشته‌اید؟ اما دن آریلی پاسخی دیگر برایتان تدارک دیده است. او براساس آزمایشات و تحقیقات خود توضیح می‌دهد که چگونه نیروهای متناقضی که در مغز انسان و محیط پیرامون وجود دارند، هر یک ما را وادار می‌کنند تا در مسائل ریز و درشت تقلب کنیم و به خاطر کسب منفعت بیشتر از صداقت و اخلاقیات دوری نماییم.

درواقع کتاب مصائب زندگی صادقانه (The Honest Truth About Dishonesty) به خوبی توانسته این مسئله را بررسی کند و نشان دهد که چرا و در چه زمانی تقلب و دروغگویی رخ می‌دهد. البته درباره مفید بودن آن نیز بحث می‌کند و به دنبال راهکاری برای جلوگیری از آن نیز می‌گردد. درواقع آریلی معتقد است که این موضوع یکی از بخش‌های اجتناب‌ناپذیر جامعه انسانی‌ست و حتی صادق‌ترین افراد نیز در روز چندین بار حقیقت را مخدوش می‌کنند.

به‌علاوه، نویسنده با مثال‌ها و آزمایش‌های متعدد خود نتایج رفتار غیراخلاقی را در ابعاد کلان‌تر، یعنی در رفتار سیاست‌مداران و تاجران، نیز بررسی می‌کند. پس با شنیدن کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه متوجه می‌شوید که چرا دروغ گفتن درباره بعضی مسائل راحت‌تر از چیزهای دیگر است و چگونه ساختارهای اقتصادی و شیوه‌های نوین کسب‌وکار راه را برای تقلب و غیراخلاقی زیستن هموار می‌کنند.

پس با این توضیحات تقریباً همه‌ی ما دچار چنین مشکلی هستیم و خواه ناخواه از متغیرهای گوناگون تاثیر می‌پذیریم. با این حال آریلی باور دارد که همه چیز از دست نرفته و همچنان می‌توان انسان صادقی بود و یک زندگی اخلاقی داشت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

- نگاهی سرگرم‌کننده به ناتوانی‌های انسانی. (نیویورک تایمز)
- خلاقیت این نویسندهٔ پرفروش در همه‌جا مشهود است. (Time.com)
- آریلی از طریق آزمایش‌های دقیق و قابل‌توجه، نتیجه‌ی قانع‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. (Booklist)
- آریلی در حوزه فعالیت خود یعنی علوم شناختی و اقتصاد رفتاری، با ذکاوت و استعداد بالایی می‌نویسد. (واشنگتن پست)
- فریبنده و زیرکانه... آریلی با سبک خاص خود به این موضوع پرداخته، به امید اینکه راهی برای کمک به ما برای کنترل رفتارهای انسانی پیدا کند. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به علوم شناختی و مباحثی که پیرامون ذهن و رفتار انسان‌ها در جریان است علاقه‌مند هستید، کتاب مصائب زندگی صادقانه به شما توصیه می‌شود.

دن آریلی را بیشتر بشناسیم

دن آریلی (Dan Ariely) استاد روانشناسی و اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک ایالت کارولینای شمالی است که تاکنون چندین کتاب پرفروش از جمله کتاب «پاداش» را نوشته و یکی از اعضای مؤسس مرکز بینایی پیشرفته است.

در بخشی از کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه می‌شنویم

برخی از افراد و شرکت‌ها شناخت خوبی از گرایش ذاتی انسان به جبران لطف دارند و زمان و هزینه بسیاری صرف ایجاد حس تعهد در دیگران می‌کنند. از نظر من افرادی که بیشترین بهره را از این گونه اعمال می‌برند، به تعبیر دیگر افرادی که بیشترین وابستگی را به ایجاد تضاد منافع دارند، لابی‌گران دولتند.

این افراد بخش کمی از زمانشان را صرف ارائه‌ی اطلاعات کارفرمایشان به سیاست‌مداران می‌کنند و بقیه‌اش را به ایجاد حس تعهد و تعامل در آن‌ها اختصاص می‌دهند. به این امید که روزی این سیاست‌مداران هنگام رای دادن لطفا آن‌ها را با درنظر گرفتن منافع‌شان جبران کنند.

اما فقط لابی‌گران نیستند که مدام به دنبال تضاد منافعند. می‌توان مدعی شد که برخی حرفه‌های دیگر گوی سبقت را از آن‌ها هم ربوده‌اند. به عنوان مثال بیایید نگاهی به نحوه‌ی فعالیت مسئولین بازاریابی شرکت‌های داروسازی نگاهی بیندازیم. وظیفه آن‌ها این است که سراغ پزشکان بروند و آن‌ها را مجاب به خرید تجهیزات پزشکی و دارو از داروی سندروم زولینگر الیسون کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
8 دقیقه
یادداشت مجموعه
2 دقیقه
یادداشت مترجم
18 دقیقه
پیشگفتار
37 دقیقه
فصل اول: آزمایش مدل ساده بزهکاری عقلانی
48 دقیقه
فصل دوم: تفریح با ضریب تصحیح - بخش یک
20 دقیقه
فصل دوم: تفریح با ضریب تصحیح - بخش دو
20 دقیقه
فصل سوم: انگیزه‌های کورکننده - بخش یک
39 دقیقه
فصل سوم: انگیزه‌های کورکننده - بخش دو
40 دقیقه
فصل چهارم: چرا وقتی خسته‌ایم گاف می‌دهیم
47 دقیقه
فصل پنجم: چرا استفاده از کالای تقلبی باعث می‌شود بیشتر دروغ بگوییم
44 دقیقه
فصل ششم: فریب دادن خودمان
53 دقیقه
فصل هفتم: خلاقیت و بی‌صداقتی
48 دقیقه
فصل هشتم: تقلب به مثابه بیماری مسری
36 دقیقه
فصل نهم: تقلب گروهی
34 دقیقه
فصل دهم: پایان نیمه خوش‌بینانه
3 دقیقه
تقدیر و تشکر
13 دقیقه
فهرست همکاران

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه
نویسنده
مترجمامین مدی
راویسیاوش اکبریان
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

H N
۱۴۰۲/۲/۳۱
کتاب خوبیه به کسانی که دوست دارند در مورد کار کردهای ناخودآگاه ذهن انسان بیشتر بدونن نکات جالبی میگه.
Mitra Fakhra
۱۴۰۱/۸/۳
واااای خدای من خیلی دوستش داشتم پاسخ سؤال‌های من بود.
Hanieh Khanjari
۱۴۰۲/۱/۳
افتضاح
حوصله سر بر
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه

برای دریافت کتاب صوتی مصائب زندگی صادقانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.