دانلود کتاب ذهن و هیجان‌ها: درمانی یکپارچه برای اختلال‌های هیجانی


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب ذهن و هیجان‌ها: درمانی یکپارچه برای اختلال‌های هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب ذهن و هیجان‌ها: درمانی یکپارچه برای اختلال‌های هیجانی

در کتاب ذهن و هیجان‌ها: درمانی یکپارچه برای اختلال‌های هیجانی، متیو مک کی، پاتریک فانینگ و پاتریشیا زوریتا اونا اطلاعات ارزشمندی ارائه کرده‌اند که می‌تواند مورد استفاده افرادی قرار گیرد که در تنظیم هیجان‌های خود دچار مشکل هستند.

در این اثر نه تنها خوانندگان در مورد عوامل سهیم در درد مداوم خود مطالبی را می‌آموزند بلکه مهارت‌هایی کاربردی را برای بهبود توانایی خود به منظور مدیریت این هیجان‌های شدید نیز خواهند آموخت.

کتاب ذهن و هیجان‌ها (Mind and emotions) ابزارهای خوب و کاربردی در اختیار خوانندگانی قرار می‌دهد که قصد دارند به نیازهای هیجانی خود بپردازند. در واقع یک تشریک مساعی از ترکیب بهترین تکنیک‌های درمان شناختی - رفتاری، رفتار درمانی دیالکتیکی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد صورت گرفته است - این رویکردی است که نویدبخش کمک به خوانندگان این کتاب برای دنبال کردن یک زندگی هدفمند می‌باشد.

کتاب ذهن و هیجان‌ها یک دروازه‌ی ورود مشخص و کاربردی به دنیای پیچیده و اغلب گیج‌ کننده‌ی هیجان‌ها و درد هیجانی است. متیو مک کی (Matthew McKay)، پاتریک فانینگ (Patrick Fanning) و پاتریشیا زوریتا اونا (Patricia Zurita Ona)، نویسندگان این کتاب، متخصصانی از حوزه‌ی سلامت روان و روان‌ درمانی هستند که این امر خود را در بطن کتاب آشکار می‌سازد. تمرینات قابل دسترسی و آسان آن‌ها موجب توانمندسازی و افزایش بهبودی هیجانی در هر کسی می‌شود که زمانی را برای کار با این برنامه‌ی فوق‌العاده اختصاص می‌دهد.

مخاطبان این کتاب افرادی در حال مبارزه با دردهای هیجانی و همچنین روان‌درمانگرانی است که به دنبال درمانی اثربخش برای مشکلات هیجانی هستند. این کتاب پروتکل یکپارچه‌ای را ارائه می‌کند، بدین معنا که درمان‌های مشابه ارائه شده در این کتاب بدون توجه به هیجان خاصی که موجب پریشانی شما می‌شود اثربخش هستند. در مواقعی که احساس اضطراب، افسردگی، خشم، شرم و یا گناه دارید این کتاب به شما کمک خواهد کرد. همچنین در مواقعی که با سطوح بالایی از هیجان‌های گوناگون در حال مبارزه هستید که از آن به عنوان بدتنظیمی هیجانی یاد می‌شود نیز کمک‌ کننده است.

مؤلفان کتاب حاضر با تلفیق تکنیک‌های سه رویکرد درمانی دارای پشتوانه‌های علمی نیرومند و با قلمی صریح و سلیس به ارائه تکنیک‌هایی جهت خودیاری در مدیریت هیجان‌ها همت ورزیدند. کتاب ذهن و هیجان‌ها درمانی یکپارچه برای تمامی اختلال‌های هیجانی است که به جای هدف قرار دادن هر یک از هیجان‌ها به صورت جداگانه، فرآیندهای زیربنایی و عوامل فراتشخیصی زیربنای هیجان‌ها را هدف قرار می‌دهد. این اثر پیوندی است بین علوم حاصل از پژوهش‌های تجربی و کاربرد آن‌ها در دنیای واقعی.

در بخشی از کتاب ذهن و هیجان‌ها می‌خوانیم:

اجتناب موقعیتی. این نوع از اجتناب شایع‌ترین نوع می‌باشد. در اجتناب موقعیتی، شما خود را از افراد، مکان‌ها، چیزها، و یا فعالیت‌هایی که موجب برانگیختن ناراحتی هیجانی در شما می‌شوند دور می‌سازید. به عنوان مثال، ممکن است از مهمانی‌های شلوغ و بزرگ اجتناب کنید. شاید تلاش کنید با دیگران تماس چشمی نداشته و یا از موقعیت‌هایی که در آن مجبورید با افراد غریبه تعامل داشته باشید اجتناب کنید.

شاید از افراد خاصی همانند برادر همسرتان و یا افسر پلیس که شما را عصبانی می‌کنند، یا مکان‌های خاصی که احساس وحشت‌زدگی را در شما برمی‌انگیزند همانند تئاتر، آسانسور یا مترو دوری کنید. یا ممکن است از حیوان‌های خاصی مانند مار و یا عنکبوت‌ و یا فعالیت‌های خاصی از قبیل صحبت کردن در مکان‌های عمومی و یا تغییر لباس در رختکن اجتناب کنید.

اجتناب شناختی. این نوع اجتناب منحصراً در ذهن شما صورت می‌گیرد. شما با سرکوب هشیارانه‌ی افکار پریشان‌ کننده و یا خاطرات خاصی از آن‌ها اجتناب می‌کنید و به خود می‌گویید، «درباره‌ی آن فکر نکن. فقط بگذار بروند». شما تصاویر ذهنی ناخواسته را از خود دور می‌سازید.

گاهی اوقات اجتناب شناختی در قالب نگرانی یا نشخوار ذهنی نمایان می‌شود. ممکن است شما با نگران بودن به طور مداوم درباره‌ی آنچه که ممکن است اتفاق بیافتد، و یا راه‌اندازی سناریوهای مختلف بارها و بارها در ذهن خودتان با این امید که گوش به زنگی تا حدودی از رویدادهای بد جلوگیری می‌کند اضطراب خود نسبت به آینده و انواع گوناگونی از خطرات را در زندگی خود مدیریت کنید.

یکی دیگر از تاکتیک‌های اجتناب شناختی جایگزینی افکار و یا خاطرات پریشان‌ کننده با دیگر محتواهای ذهنی است. ممکن است با خیالات و یا رویاپردازی‌ها و یا تکرار آیین‌های ذهنی از قبیل تکرار عبارات خاصی که تصور می‌کنید با خود خوش‌شانسی به همراه دارند ذهن خود را حواسپرت کنید. گاهی اوقات دعاهای آیین‌مند و یا اظهارات مثبت دارای هدف مشابهی هستند که در آن کلمات تکراری و عبارات موجب می‌شوند تا خاطرات و یا افکاری که شما را آزار می‌دهد در آن‌ها غرق شوید.

 ۲۶۰ صفحه، ۷ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-8423195 

چاپ ۱۳۹۸: ۴۰۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۲۰۰۰۰ ت - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

معرفی کتاب
درباره‌ی نویسندگان
پیشگفتار مترجمان
فصل اول: درمان یکپارچه
فصل دوم: ماهیت هیجان‌ها
فصل سوم: معایب اجتناب از هیجان‌ها
فصل چهارم: ارزش‌ها در عمل
فصل پنجم: ذهن آگاهی و آگاهی از هیجان
فصل ششم: گُسلش
فصل هفتم: تمرین انعطاف‌پذیری شناختی
فصل هشتم: خود آرامش‌بخشی
فصل نهم: اقدام متضاد
فصل دهم: اثربخشی بین‌فردی
فصل یازدهم: مواجهه مبتنی بر تصویرسازی ذهنی با هیجان
فصل دوازدهم: مواجهه احشایی با هیجان
فصل سیزدهم: مواجهه موقعیتی با هیجان
فصل چهاردهم: پیشگیری از عود
منابع

راهنمای دانلود کتاب ذهن و هیجان‌ها: درمانی یکپارچه برای اختلال‌های هیجانی

برای دانلود کتاب ذهن و هیجان‌ها: درمانی یکپارچه برای اختلال‌های هیجانی و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  ذهن و هیجان‌ها: درمانی یکپارچه برای اختلال‌های هیجانی
masoome ebz
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
این کتاب رو به همه کسانی که مشکلات هیجانی دارن پیشنهاد میکنم
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۱)