معرفی و دانلود کتاب صوتی بیداری

عکس جلد کتاب صوتی بیداری
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیداری

روایتی زنانه از عشقی پرشور و ممنوعه... کتاب صوتی بیداری به قلم کیت شوپن، یکی از مهم‌ترین و نخستین آثار فمنیستی‌ست که در پایان قرن نوزدهم منتشر شده و قصه زندگی زنی معمولی را به تصویر می‌کشد که خواهان درک و تجربه‌ی آرزوهایی‌ست که از منظر عرف جامعه خیانتی فراموش‌نشدنی محسوب می‌شود. گفتنی‌ست این کتاب در لیست 1001 رمانی قرار گرفته که باید پیش از مرگ بخوانید.

درباره کتاب صوتی بیداری

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم هنوز بسیاری از جوامع نگاهی سنتی به جایگاه زنان داشتند و اغلب اینطور گمان می‌کردند که تنها وظیفه و رسالت اصلی هر زن رسیدگی به شوهر و فرزندانش است و هرکسی در این مسیر قرار نگیرد، عاقبت به خیر نشده است. در چنین شرایط فرهنگی و اجتماعی، کتاب بیداری (The Awakening) نوشته‌ی کیت شوپن در سال 1899 منتشر شد.

رمانی جسورانه و فمنیستی که پس از انتشارش بسیاری از خوانندگان را شوکه کرد. چراکه نویسنده صادقانه به شرح احوالات زنی متاهل پرداخته بود که می‌خواست از بندهای زندگی زناشویی خود رها شود و عشقی پرشور و جسمانی را تجربه کند. در آن دوران که خوانندگان کتاب اغلب به فضای زهدمآبانه و رمانتیک دوران ویکتوریایی عادت داشتند، ناگهان با خواندن سرگذشت این شخصیت جنجالی غافلگیر شدند و حتی تا مدت‌ها با گسترش و چاپ این کتاب مخالفت جدی کردند.

داستان کتاب بیداری در نیواورلئان و سواحل لوئیزیانای جنوبی در آمریکا می‌گذرد. شخصیت اصلی داستان زنی به نام ادنا است که به همراه همسرش لئونسه و دو پسرشان، اتین و رائول، برای گذراندن تعطیلات به خلیج مکزیک رفته‌اند. روزها از پی هم می‌گذرند و همه چیز معمولی و یک‌نواخت پیش می‌رود. ادنا که مانند همیشه وظیفه دارد به فرزندان و همسرش رسیدگی کند، از این وضعیت خود رضایت زیادی ندارد.

ادنا زنی‌ست که حس زندانی شدن در قفسی تنگ را دارد که ازدواج و فشارهای اجتماعی برایش ایجاد کرده‌اند و او هیچگاه نتوانسته است به امیال و خواسته‌هایش برسد و به همین خاطر مدام در یک کشاکش درونی به سر می‌برد.

شاید با خواندن بخشی از سرگذشت ادنا به یاد شاهکار لئو تولستوی یعنی رمان آناکارنینا افتاده باشید. در این رمان روسی هم شما شاهد سرکشی‌ها مادری جوان و عاشق هستید که به همسر خود خیانت می‌کند و پا بر روی تمام عرف‌های اجتماعی می‌گذارد.

رمان بیداری از جمله نخستین رمان‌های فمنیستی‌ست که به وضوح به استقلال و جنسیت زنان می‌پردازد و از منظری جدید به نقش و هویت زنانه می‌نگرد. همچنین این اثر از پیشگامان ادبیات مدرنیستی آمریکایی است که نام نگارنده‌اش را در کنار نویسندگان بزرگی همچون ویلیام فاکنر و ارنست همینگوی قرار می‌دهد. با این وجود، گرچه جنبه‌ی فمنیستی این کتاب بسیار پررنگ و چه بسا بر دیگر جنبه‌های آن غالب است. اما این موضوع نباید باعث غفلت ما از دیگر زمینه‌های فرهنگی آن شود. همچنین بیداری داستانی‌ست با پیچ‌وخم‌های روان‌شناختی فراوان که از نگاه مخاطب تیزبین پنهان نمی‌ماند.

از دیگر نقاط قوتی که این کتاب از آن برخوردار است، وجود دو شخصیت متضاد در داستان است. شوپن با تکنیک موازی‌نویسی و روایت زندگی دو زن متفاوت به خوبی دیدگاه‌های شخصی‌اش و شرایط اجتماعی آن دوران را به تصویر کشیده است. او شخصیتی به نام مادام راتینیول را خلق کرده که فرزندان زیادی دارد و از منظر مردم زنی موفق است که کاری جز رسیدگی به خانه و زندگی‌اش ندارد. از سوی دیگر شما با مادمازل رایز آشنا می‌شوید که به عنوان پیانیستی ماهر به تنهایی زندگی می‌کند و جامعه از او روی گردانده است.

در انتها باید گفت، کتاب صوتی بیداری آمیزه‌ای از پیچیدگی‌های روان‌شناختی و روایت‌های واقع‌گرایانه و اجتماعی است که در سنت داستان‌نویسی جنوب آمریکا درخشیده. همچنین به غیر از موضوع بحث‌برانگیزی که این اثر دارد، ویژگی‌های ادبی منحصربه‌فردی را نیز داراست.

درباره‌ی مجموعه ادبیات داستانی نشر بیدگل

این مجموعه با هدف معرفی آثار فاخر نویسندگان مشهور دنیا به نگارش درآمده است و سعی دارد تا با ارائه آن‌ها شما را با فرهنگ‌های متفاوت در سراسر جهان آشنا نماید.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی بیداری

فیلمی به نام جزیره‌ی بزرگ (Grand Isle) به کارگردانی مری لمبرت با اقتباس از کتاب بیداری ساخته شد. این فیلم در سال 1991 به نمایش درآمد.

در نکوداشت‌ کتاب صوتی بیداری

در بیداری، جهان در قالب‌های عینی باشکوهی بازنمایی می‌شود، مملو از تجاربی که حواس آدمی را تحریک می‌کنند، از پارچه لباس زن‌ها گرفته تا اشارات پیاپی به غذاهای لذیذ و رنگ‌های زنده، از موسیقی هیجان‌انگیز مادموازل گرفته تا آوای همیشگی دریا – ترجیع‌بندی مهم در اثر، در کنار «بوی اغواگر» آن. (استفانیا چوچا)

کتاب صوتی بیداری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های کلاسیک و تاریخی که از موضوعات زنانه و فمنیستی لذت می‌برند، مخاطبان این کتاب صوتی هستند.

کیت شوپن را بیشتر بشناسیم

او رمان‌نویس و نویسنده‌ی داستان کوتاه بود. کیت شوپن (Kate Chopin) با نام اصلی کاترین اُفلاهرتی یکی از مهم‌ترین نویسندگان آمریکایی‌ست و کتاب بیداری که مختصری درباره‌ی آن مطالعه کردید، مهم‌ترین اثر او به شمار می‌آید. بسیاری از آثاری که کیت پس از این رمان تألیف کرد اجازه‌ی انتشار پیدا نکردند. به عبارتی این نویسنده‌ی توانمند به شیوه‌ی غم‌انگیزی یکسره از صحنه‌ی ادبیات زمانه‌ی خود پاک شد.

گفتنی‌ست کیت شوپن در دوران فعالیت ادبی خود دو رمان، چندین مقاله و داستان کوتاه به نگارش درآورد.

در بخشی از کتاب صوتی بیداری می‌شنویم

اگرچه ادنا از ضیافت شام مجللی حرف زده بود، واقعِ امر مهمانی شام کوچکی بود، با مهمانان گلچین شده؛ و این از تعداد کم مهمان‌های مدعو پیدا بود و همین طور از تبعیضی که در انتخاب آنها صورت گرفته بود. حساب کرده بود که دقیقاً دوازده نفر دور میزِ گردش که از چوب ماهون بود جا می‌گیرند، ولی در آن لحظه فراموش کرده بود که مادام راتینیول سخت ناخوش بود و ناتوان از حضور در مهمانی، و فکرش را هم نمی‌کرد که مادام لبران در لحظۀ آخر با کلی تأسف و عذرخواهی پیغام بفرستد که نمی‌آید. بنابراین فقط ده نفر آنجا بودند که جمعی گرم و صمیمی و خودمانی ساخته بودند.

آقا و خانم مریمن آمده بودند: زن سی وچند ساله بود، کوچک و زیبا و سرزنده. همسرش مرد بشاشی بود، شاید حتی کمی سبک مغز که راحت به بذله گویی های دیگران می‌خندید و با همین کارها خودش را محبوب دل همه کرده بود. خانم هایکمپ همراهشان آمده بود. و البته آلسه آروبن هم بود. مادمازل رایز هم راضی شده بود بیاید. ادنا دسته‌ای گل بنفشۀ تازه با حاشیۀ توری سیاه برای آراستن موهایش پیشکش فرستاده بود. موسیو راتینیول خودش آمده و حامل پیام عذرخواهی خانمش بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
28 دقیقه
پیشگفتار
1 دقیقه
پشت جلد
8 دقیقه
بخش اول
5 دقیقه
بخش دوم
9 دقیقه
بخش سوم
9 دقیقه
بخش چهارم
10 دقیقه
بخش پنجم
2 دقیقه
بخش ششم
20 دقیقه
بخش هفتم
10 دقیقه
بخش هشتم
14 دقیقه
بخش نهم
13 دقیقه
بخش دهم
6 دقیقه
بخش یازدهم
11 دقیقه
بخش دوازدهم
13 دقیقه
بخش سیزدهم
5 دقیقه
بخش چهاردهم
16 دقیقه
بخش پانزدهم
13 دقیقه
بخش شانزدهم
13 دقیقه
بخش هفدهم
12 دقیقه
بخش هجدهم
6 دقیقه
بخش نوزدهم
11 دقیقه
بخش بیستم
9 دقیقه
بخش بیست و یکم
9 دقیقه
بخش بیست و دوم
13 دقیقه
بخش بیست و سوم
8 دقیقه
بخش بیست و چهارم
15 دقیقه
بخش بیست و پنجم
15 دقیقه
بخش بیست و ششم
5 دقیقه
بخش بیست و هفتم
1 دقیقه
بخش بیست و هشتم
7 دقیقه
بخش بیست و نهم
18 دقیقه
بخش سی‌ام
6 دقیقه
بخش سی و یکم
7 دقیقه
بخش سی و دوم
18 دقیقه
بخش سی و سوم
8 دقیقه
بخش سی و چهارم
6 دقیقه
بخش سی و پنجم
14 دقیقه
بخش سی و ششم
6 دقیقه
بخش سی و هفتم
7 دقیقه
بخش سی و هشتم
12 دقیقه
بخش سی و نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیداری
نویسنده
مترجمفرزانه دوستی
راویشیوا کرمی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیداری

ترانه کمالی
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
کتاب در دوره‌ی برده‌داری، در اواخر قرن ۱۹ نگاشته شده؛ هم عصر داستان‌های کلاسیک انگلیسی جین اوستین و جرج الیوت است؛ داستان پراست از موصوف و صفت‌ها مفصل که باب طبع نگارش رمان آن زمان بوده‌است.
ماجرای رمان در نیو اورلئانز و ساحل لوئیزیانا، حول ادنا پونتلیر، زن جوان مرفه و سفیدپوستی که در کشاکش غیر و
معمول بین تهور تمردِ زنانگی و تعهد مادرانگی است، می‌چرخد.
داستان، جدا از ساختار ادبی قابل تقدیرش، روند کندی دارد که طبیعتا معمولِ رمان‌های هم عصر خودش است، اما من، شخصا کمی سخت تحمل کردم تا تمام شود. اما اعتراف میکنم یکی از بهترین پایان‌بندی‌ها را داشت: واقعی و نه داستان‌گونه.
پی‌نویس: ترکیب سه چیز، رمان «بیداری» را پیشروی ادبیات مدرن آمریکا کرده است: داستانی واقع گرا، تفسیر اجتماعی برنده و پیچیدگی روانشناسانه. بیداری، یکی از اولین رمان‌های آمریکایی که بدون تمکین، تمرکزش را به مسائل زنان قرار داده است. همچنین به عنوان نقطه تحول فیمینیسم شناخته شده است.
نویسنده اعتقاد داشت بهتر است بیدار باشیم و رنج بکشیم در عوض آنکه خواب را بی هیچ حسی سپری کنیم.
#بیداری
فهیمه گل کار
۱۴۰۱/۶/۴
کتاب متفاوتی بود ولی نتیجه کتاب ناامید کننده بود مبارزه با سنتها را با مرگ یکی دانسته نویسنده میتوانست تاثیر مبارزه را روی چند نفر نشان دهد امید به مبارزه با سنتهای غلط وضرورت وجود عشق در زندگی راپررنگتر نشان دهد
از تمامی دست اندرکاران کتابهای صوتی برای بوجودآوردن لحظات خوب گوش کردن به کتاب کنار پنجره همراه با نوشیدن قهوه یاچای درحالی که نسیم روح نوازی به صورتت میخورد بسیار سپاسگزارم
fatemeh jodayri
۱۴۰۱/۵/۴
کتابی خوب بود انقدر صادقانه که ممکنه بعضی‌ها بهش نقد کنن. من عاشق این صداقت نویسنده در وصف حال النا شدم. هرچند دوست داشتم پایان بهتری داشته باشه ولی داستانی بود که خواننده باید درکش کنه تا ازش لذت ببره. من النا را با پوست و گوشتم درک کردم و از مطالعه این کتاب لذت بردم. ناگفته نماند خوانش کتاب در بعضی لغات اشتباه بود ولی خوب از نظر من قابل اغماض است
تهرانی
۱۴۰۲/۳/۷
یه شاهکار بی نظیر که به طور خلاصه گفت هرچقدر هم بخواهی شجاعانه عمل کنی مرگ به ناگهان تو را میبرد پس لطفا قبل از جنسیت انسان باشیم البته خود نویسنده هم دو سال بعد این کتاب میمیره احساس میکنم زندگی خودش رو نگاشته
نیره هندی
۱۴۰۱/۹/۱۷
خیلی ابتدایی نوشته شده بود وکسل وخسته کننده بود تاقسمت ۲۵ به زور گوش دادم و جوابگوی سلیقه‌ی من نبود واصلا توصیه نمیکنم چون هیچ هیجانی درداستان وجود نداشت
maryam arab
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
کتابو خیلی دوست داشتم عالی بود شخصیت اول داستان خیلی ویژه بودوپایانش تلخ، راوی خیلی یکنواخت روایت می‌کرد.
زینب زمانی
۱۴۰۲/۵/۲۹
قشنگ بود ولی آخرش یهویی تموم شد. اصلا حس کردم بخش بعدی دانلود نشده!
شقایق شفیع پور
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
فکر می‌کنم ترجمه سلیس نبود و من نتونستم ارتباط بگیرم
علیرضا رستگاری
۱۴۰۱/۹/۶
من خیلی دوست داشتم واقعا نویسنده زبردستیه
Saeedeh Razavi
۱۴۰۲/۵/۱۹
خیلی قابل تامل هست من دوسش دارم
سمیرا خجندی
۱۴۰۱/۵/۱۲
خیلی قشنگ بود عالی بود.
فاطمه آفتابی
۱۴۰۱/۵/۱۱
ارزش یک بار شنیدن داشت.
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیداری

برای دریافت کتاب صوتی بیداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.